På prisjakts hemsida finns även länkar till recensioner av kameror. Jag har själv funderat på de tre du nämnde, just eftersom de har bra vidvinkel och är små och behändiga. Det är lätt att stirra sig blind på små variationer i iso-tal, bländaröppning mm, men det är så mycket mer som avgör om korten blir bra, till exempel brusreducering och annan mjukvara som skiljer mellan olika modeller och märken. Generellt brukar foton med ultrakompakta kameror bli alltför brusiga på höga iso-tal, vilket gör att det oftast inte spelar så stor roll om iso sträcker sig till 1600 eller 6400 eller något annat, för de högsta iso-talen är snudd på ovanvändbara ändå, tyvärr.
Har du tittat något på Canon IXUS 860i? Den har likvärdiga spec som de du nämnt, och har fått väldigt bra betyg av både experter och användare. Dessutom finns även Olympus µ 1030 SW som förutom vidvinkel och vettigt format även ska klara av att tappas från 2m, användas under vatten 10 meter ned och palla att ta kort i 10 minus...
Jag själv har velat extremt mycket mellan olika ultrakompakter, men för tillfället har jag fastnat vid olympusen, eftersom den känns vettig på stranden, i skidbacken mm och att man inte behöver vara så rädd om den. Nackdelen är att den är lite tyngre, kanske inte har suverän bildkvalite och endast tar xd-kort...
Det här var bara några förslag till komplement till dom du redan tittat på! Har du klämt och kännt nåt på dom än? Jag var på Mediamarkt (norrköping) i helgen, och de hade inne nästan alla jag har vart intresserad av.
Förresten, enda skillnaden mellan SD och SDHC är att "HC" väl står för high capacity, alltså att de rymmer mer. Det är i grunden samma typ av kort, men äldre kameror som tar SD-kort tror jag inte stödjer SDHC. Vanliga SD tror jag slutar på 2Gb medan SDHC rymmer mer.