Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ och ökande reklamavbrott...

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 May 2008 - 18:57

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

• 632 inlägg
  • 0
Hej, är det någon mer än jag som stör mig på att Canal+ har reklamavbrott i sina sportsändningar? Dessutom i ökande omfattning... Senast jag tittade på en allsvensk match fick jag dubbla reklamavbrott och tre reklamfilmer i en enda halvlekspaus(!). Canal+ försvarar sig med att de skulle tvingas höja priset om de inte sänder mer och mer reklam och att "kunderna" föredrar reklamavbrott framför prishöjningar. Om det nu är så kanske Canal+ borde öka antalet reklamsändningar och sänka priserna kraftigt?

Vad tycker ni övriga betalande Canal+ kunder om detta? Är jag den enda som stör mig på att få reklamavbrott i en betalkanal som man betalar ett par hundra för i månaden? (känns lite surt...)

Canal+ kundtjänst säger att det bara är några "enstaka" personer som haft synpunkter på reklamavbrotten. Hur mycket reklam står ni ut med i Canal+ med nuvarande priser???

Postad 06 May 2008 - 08:36

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Grejen är väl att oavsett reklamavbrott eller inte så skulle det vara en paus i halvlek ändå.

Postad 06 May 2008 - 08:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Tja, man är van från andra kanaler så min reaktion är enkel. Jag byter kanal och kommer åter en kvart senare när spelet åter börjar.

Eller - är deras mellansnack så intressant att man borde stanna kvar?

Har du förövrigt noterat att de numera även har en "sponsor" av veckans film? såg en lite reklamsnutt efter någon film när jag slog på C+ häromdagen.

Postad 06 May 2008 - 15:24

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Personligen sätter jag gränsen vid att reklamen bryter filmen eller sporten. Visst, jag vart förvånad när de började med reklam men det är inte reklamfrihet jag betalar för utan att programmen inte avbryts.

Postad 07 May 2008 - 09:40

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

• 632 inlägg
  • 0
Ok, det verkar som de flesta inte bryr sig så länge reklamen bara kommer i pausen. Jag ser dock även pausen som en del av "sändningen" och gillar mellansnacket och att se reprisbilder m m . Jag tycker det håller stämningen vid liv i en intressant match. När reklamen kommer blir det ett rent "avbrott" som är både stämningsdödande och meningslöst. Reklamen har ingenting med matchen att göra mer än att generera intäkter till Canal+ och jag tycker det vore rimligt att slippa dessa avbrott när jag betalar ett par hundra i månaden... Jag reagerar särskilt på detta nu när jag märker att reklamen ökar i omfattning och t o m (som Monshi skriver) börjar smyga sig in i filmkanalerna. Det började med "sponsorskyltar" även i sportkanalerna för några år sedan och nu har vi fått dubbla reklamavbrott och tre reklamfilmer i pausen. Hur kommer det då inte att vara om ett år?

Reklamavbrotten dödar intresset och viljan att betala dyra pengar för en "betalkanal" blir mindre för min del. Frågan är bara var gränsen går för Canal+ kunder? Canal+ kommer fortsätta att öka reklamen i omfattning tills dess att tillräckligt många protesterar och dom riskerar att tappa kunder, det är tydligen så det funkar...

Redigerat av Unregisteredb3c6d6ac, 07 May 2008 - 22:54.

Postad 07 May 2008 - 09:45

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Snart blir det reklam i filmer också. :)
Precis som på dom vanliga kabelkanalerna.

Postad 07 May 2008 - 09:54

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Reklam passar mycket dåligt in i den profileringen som Canal+ har. Att man sedan som sagt var pungar ut 249 kr (eg. 170 kr) per månad gör det ännu värre. Att man har en sponsorskylt i stil med, veckans match presenteras av bla.bla. precis när sändningen börjar kan vara ok, men där går absolut gränsen. Ingen reklam mellan halvlekar/perioder är enligt mig acceptabel.

Om man nu ska spara pengar kan man väl göra det på att minska antalet kanaler. Känns helt meningslöst med 5-6 filmkanaler när det är så pass lite variation som det är. Minska tillbaka till 2-3 och höj kvalitén istället på det som sänds.

Redigerat av hugeman, 07 May 2008 - 09:56.

Postad 22 October 2008 - 14:29

guadeloupe
  • guadeloupe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tecknade Canal+ för att slippa reklam. Jag tycker det suger fett och det är den stora anledningen till att jag ska avsluta mitt abonnemang. En annan anledning är att jag har betalat för Canal+ HD i snart två år utan att få in kanalen, sedan ett halvår tillbaks har jag en HD-TV med inbyggd Conax-modul som stödjer ComHem, inte ens då får jag in HD-kanalerna, detta för att man MÅSTE ha ComHem's egna HD-box. Därför ska jag även avsluta ComHem. Vad pengar jag kommer få över ;-)

mvh Magnus

Postad 24 October 2008 - 03:06

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan kännas lite störande, skulle hellre se fullt mellansnack i pausen, även fast jag kan förstå om dom inte känner att dom klarar att fylla 15 minuter varje match utan att bli långtråkiga.

Postad 24 October 2008 - 12:20

quetch
  • quetch
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Reklam i pauserna är inget jag stör mig på. Men att dom drar upp volymen på ljudet på reklamerna är nåt jag riktigt stör mig på.

Hellre lite reklam i en pauserna än att dom höjer priserna.

Postad 26 October 2008 - 09:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Det var bättre förr

På goda 70: talet fick man se en Paus-skylt i halvlek eller Livesändning av gräsmattan vilket skulle vara kanonfint i Sport HD. Ingen olidlig reklam eller söneranalyserande mellansnack av föredettingar som gärna vill visa upp sig eller visa hur illa de kan rita.

En lösning på elendet vore att visa svepande publikbilder och låt reklamskyltarna på arenorna glimta förbi.

Bifogad fil  gammal_pausbild.gif   55.68K   1 Antal nerladdningar

Postad 26 October 2008 - 14:30

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Och kvällens match i serie A streamas bara på nätet på bet365 vilket skit har c+ bara för serie a och nu d######r grrrrr
ska säga upp den och ägna mig åt stavgång istället ;)

Postad 26 October 2008 - 20:09

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Är inte hela poängen med betal-tv att just avgifterna skall betala sändningarna. Därav BETAL-TV. Sänder man reklam kan man lika gärna lägga ut kanalen i det fria utbudet.

Tror det är rent skitsnack att de MÅSTE sända så mycket reklam för att slippa höja avgifterna, det är väl inte direkt gratis om man vill ha sportkanaler + filmkanalerna hos canaldigital etc. Som vanligt är det väl direktörerna som blivit mer och mer hagiriga..

Endast spekulationer ifrån min sida. Dock är det för mig mina spekulationer som avgör min syn på saken

Mvh Andreas

Postad 27 October 2008 - 09:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Vad känsliga en del är!

Nu spekulerar jag enbart, jag vet inte.

Sändningarna av fotboll på C+ når ut till några hundra tusen tittare, en begränsad men ofta köpstark publik. Så de får säkerligen in en hyffsad slant, om än inte i klass med Tv4, på dessa reklamsnuttar. De har valt ut ett antal nyckelposter, ställen, där reklam kan läggas in utan att påverka produkten alltför mycket.

När det gäller film kommer kunden ALDRIG att acceptera att det blir regelerätta reklampauser. Reklam mellan filmer tittar ingen på, så det fungerar inte. En <30 sek påa inför en storfilm kan däremot nå en hel del utan att så många irriterar sig på det. Till och med SVT har liknande sponsorskyltar vid vissa evenemang.

I fotbollen finns ett gyllene tillfälle att sända reklam i pauser och eftersnack. Men de vet, att nyttan av en paus förtas om den är för lång. Jag tror ivartfall att de snarast vill sända högprofilerade reklamsnuttar än ren massreklam, dvs enbart en kortare paus med "bra" reklam i. Kort, effektivt och tar ej så mycket av mellansnack och ärligt, hur många klara av att hålla hög kvalité på mellansnacket i 15 minuter?

över 90 % av C+ abonnenter accepterar detta tyst, 9% blir lite irriterade och 1% säger upp abbet. De tjänar på det. Och ja, de är ett aktiebolag som ska gå med vinst. Om de kan dra in några miljoner på detta så är jag bara glad då det troligen ger att avgiften för mig bli 10 kr lägre eller liknande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.