Vad känsliga en del är!
Nu spekulerar jag enbart, jag vet inte.
Sändningarna av fotboll på C+ når ut till några hundra tusen tittare, en begränsad men ofta köpstark publik. Så de får säkerligen in en hyffsad slant, om än inte i klass med Tv4, på dessa reklamsnuttar. De har valt ut ett antal nyckelposter, ställen, där reklam kan läggas in utan att påverka produkten alltför mycket.
När det gäller film kommer kunden ALDRIG att acceptera att det blir regelerätta reklampauser. Reklam mellan filmer tittar ingen på, så det fungerar inte. En <30 sek påa inför en storfilm kan däremot nå en hel del utan att så många irriterar sig på det. Till och med SVT har liknande sponsorskyltar vid vissa evenemang.
I fotbollen finns ett gyllene tillfälle att sända reklam i pauser och eftersnack. Men de vet, att nyttan av en paus förtas om den är för lång. Jag tror ivartfall att de snarast vill sända högprofilerade reklamsnuttar än ren massreklam, dvs enbart en kortare paus med "bra" reklam i. Kort, effektivt och tar ej så mycket av mellansnack och ärligt, hur många klara av att hålla hög kvalité på mellansnacket i 15 minuter?
över 90 % av C+ abonnenter accepterar detta tyst, 9% blir lite irriterade och 1% säger upp abbet. De tjänar på det. Och ja, de är ett aktiebolag som ska gå med vinst. Om de kan dra in några miljoner på detta så är jag bara glad då det troligen ger att avgiften för mig bli 10 kr lägre eller liknande.