Någon som vet vad som ska komma. Nokia har ett antal telefoner på G, är det någon av dessa som har allt med från början? Att hämta gratiskartor och ladda in på kort är också OK. Ericsson kommande C-modell med GPS ser ut att behöva var uppkopplad vad jag har förstått? Nokias maps är väl något som man kan ladda in en gång för alla, men finns det någon telefon där man har navigeringen också fritt i luren??
Nokia & Sony Ericsson mobil/GPS
Postad 07 May 2008 - 21:25
Någon som vet vad som ska komma. Nokia har ett antal telefoner på G, är det någon av dessa som har allt med från början? Att hämta gratiskartor och ladda in på kort är också OK. Ericsson kommande C-modell med GPS ser ut att behöva var uppkopplad vad jag har förstått? Nokias maps är väl något som man kan ladda in en gång för alla, men finns det någon telefon där man har navigeringen också fritt i luren??
Postad 07 May 2008 - 21:29
http://europe.nokia.com/A4509271
Anledningen till att denna snubben var med var att han dratt ner det direkt till mobilen och fått en fet räkning. du ska istället ladda ner det till datorn och sedan in i telefonen.
Har inte så stor koll på detta eftersom jag kör sonyericsson.
Postad 08 May 2008 - 07:15
Ericsson's C702 använder Google maps, och den tror jag inte går att lägga på minneskortet, tyvärr eftresom jag har haft Ericsson i alla år
Postad 08 May 2008 - 12:26
Du tankar ner ett prog från nokias site http://europe.nokia.com/A4509291 efter du valt
viken modell du har, och kartorna lägger du på minneskortet. Efter lite inställningar så slipper
du gprstrafiken, e enda som kostar är om du vill ha röstguidening...
Postad 08 May 2008 - 19:43
Postad 22 May 2008 - 16:40
http://www.mobil.se/...orer109.dbp.asp
Postad 24 May 2008 - 09:10
Riktigt bra, det är nog den enda av sitt slag om man ser till Nokia och Sony Ericsson ny telefoner. Enligt SE support så ska deras nya inte kunna ha kartor i telefonen, inte ens med Wayfinder senaste program som har den möjlighet till vissa telefoner. Nokia har det något bättre att de i alla fall har möjlighet att ha kartor liggen i telefonen, men man måste då betal för navigeringen. Det får nog bli en Nokia 6210Nokia 6110 och 6210 är de enda mobilerna med gratis GPS, dvs kartorna finns redan i telefonen vid köp
http://www.mobil.se/...orer109.dbp.asp
Postad 24 May 2008 - 13:37
Riktigt bra, det är nog den enda av sitt slag om man ser till Nokia och Sony Ericsson ny telefoner. Enligt SE support så ska deras nya inte kunna ha kartor i telefonen, inte ens med Wayfinder senaste program som har den möjlighet till vissa telefoner. Nokia har det något bättre att de i alla fall har möjlighet att ha kartor liggen i telefonen, men man måste då betal för navigeringen. Det får nog bli en Nokia 6210
Är också lite inne på en röd 6210, frågan är om 6210 är så mkt bättre än 6110 så att det är värt ca. 1500:-?
Tycker att har man köpt en lur med GPS så ska det inte kosta att använda Gps:en.
GPS:en i bilen kostar ju inget att använda.
Redigerat av Unregistered46b3322a, 24 May 2008 - 13:39.
Postad 24 May 2008 - 16:07
Tror nog att det kan vara värt det, om jag har fattat det rätt så är det kartor från 2006 i 6110 och de går inte att gratis byta ut dessa. De kartor som ligger i 6210 är från Nokia's Maps 2 och lär fungera så att man gratis kan hämta kartor över hela världen via PC och lägga i telefonen, vilket borde betyda att man kan ladda hem nya vid uppdateringar. Har dock inte förstått om navigeringen ingår för norden, europa eller hela världen. Får kolla upp detta. Jag trodde nog att det var samma med 6210 att man var tvingad att betala till röstnavigeringen för den också, enligt Mobil så är det inte så och det var ju en god överraskningÄr också lite inne på en röd 6210, frågan är om 6210 är så mkt bättre än 6110 så att det är värt ca. 1500:-?
Tycker att har man köpt en lur med GPS så ska det inte kosta att använda Gps:en.
GPS:en i bilen kostar ju inget att använda.
Någon som vet när 6210 släpps?
Postad 24 May 2008 - 17:03
3 kvartalet -08. Hoppas det blir i början på juli!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?