Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DIY-Sub

297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Adire Audio pr15 (Övrigt) 0 (0) Inga priser

Postad 20 October 2008 - 18:25

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag har inte förstått mej på REW, men jag har gjort ett par svep, får olika kurvor hela tiden beroende på var jag sätter micen..

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  rew2.JPG   45.23K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  rew3.JPG   44.3K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 October 2008 - 18:28

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag har inte förstått mej på REW, men jag har gjort ett par svep, får olika kurvor hela tiden beroende på var jag sätter micen..

Vad är det för mic du har om jag får fråga?

Postad 20 October 2008 - 18:33

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Vad är det för mic du har om jag får fråga?

Nåt billigt skit från ett headset.. Vet inte om jag har någon vettig mic någon stans. :)

Postad 20 October 2008 - 18:47

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Nåt billigt skit från ett headset.. Vet inte om jag har någon vettig mic någon stans. :)

Nackdelen med vanliga micar är ju att frekvensomfånget inte brukar vara det bästa, vad jag vet brukar många vanliga micar inte gå under 50Hz.
dessutom brukar dom väl inte heller vara särskilt linjära så det kan vara toppar och dalar i responsen lite här å var...

Postad 20 October 2008 - 18:47

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
din frekvenskurva kommer att ändras beroende på vart du sätter micen, alltså inget konstigt med det (även fast din mic är dålig).

Postad 20 October 2008 - 19:19

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

din frekvenskurva kommer att ändras beroende på vart du sätter micen, alltså inget konstigt med det (även fast din mic är dålig).

Vid dessa mätningar har micen suttit typ mitt i rummet.. ska sätta micen i soffan och sängen och testa där man sitter och lyssnar :)

Edit: Testat en gång till.. Röda linjen är från sängens lyssningsposition, och den gröna från soffan.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  rew4.JPG   38.54K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  rew5.JPG   38.11K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Beijergard, 20 October 2008 - 19:29.

Postad 21 October 2008 - 20:01

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Har äntligen fått tyget och fästena till fronterna!!
Viste inte riktigt hur jag skulle fästa tyget, tänkte först på lim, men det tar en stund innan det torkar. Sen kom jag på att häftpistol borde fungera, fast jag var tvungen att använda massor av den för att det skulle spänna rakt. Det fula blir ju inte synligt så det gör inget :)

Någon som har tips hur jag ska göra med fästena, vilken ände ska jag börja med för att det ska bli enklast och bäst?

Bifogad fil(er)

Postad 21 October 2008 - 20:14

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Har äntligen fått tyget och fästena till fronterna!!
Viste inte riktigt hur jag skulle fästa tyget, tänkte först på lim, men det tar en stund innan det torkar. Sen kom jag på att häftpistol borde fungera, fast jag var tvungen att använda massor av den för att det skulle spänna rakt. Det fula blir ju inte synligt så det gör inget :)

Någon som har tips hur jag ska göra med fästena, vilken ände ska jag börja med för att det ska bli enklast och bäst?

Det där ser ut att bli riktigt snyggt...

Angående fästena, undrade du hur du skulle göra för att få båda delarna av fästena mitt för varandra?
Har du funderat på såna där hålmarkerings stift eller vad det kallas som man använder till såna där runda träpluggar då man borrar ena hålet sen sätter i det där stiftet i hålet och sen trycker träbitarna mot varandra så får man en markering i form av ett litet hål där man ska borra.
Kan det vara något tror du?
Att då i så fall först borra och sätta stiften i "gallret" och sedan trycka det hela mot lådan och göra märken i den, för om du gör tvärtom borde ju tyget göra att det blir svårt att se markeringarna.

Postad 21 October 2008 - 20:19

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Det där ser ut att bli riktigt snyggt...

Angående fästena, undrade du hur du skulle göra för att få båda delarna av fästena mitt för varandra?
Har du funderat på såna där hålmarkerings stift eller vad det kallas som man använder till såna där runda träpluggar då man borrar ena hålet sen sätter i det där stiftet i hålet och sen trycker träbitarna mot varandra så får man en markering i form av ett litet hål där man ska borra.
Kan det vara något tror du?
Att då i så fall först borra och sätta stiften i "gallret" och sedan trycka det hela mot lådan och göra märken i den, för om du gör tvärtom borde ju tyget göra att det blir svårt att se markeringarna.

Jag har sådana stift nu när jag tänker efter haha :(
Dom är gjorda för 8mm plugg om jag inte minns fel, men det kanske kan gå :)
Blir nog att testa detta snart.

Postad 21 October 2008 - 20:32

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag har sådana stift nu när jag tänker efter haha :(
Dom är gjorda för 8mm plugg om jag inte minns fel, men det kanske kan gå :)
Blir nog att testa detta snart.

Om 8mm är för stort kan du ju alltid ta sånt där "kladd"/häftmassa som man sätter upp papper å grejer med och sätta över hålet och trycka fast stiftet i det.. Men då får du ju vara noga med att det verkligen hamnar exakt över hålet.

Postad 21 October 2008 - 21:02

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Om 8mm är för stort kan du ju alltid ta sånt där "kladd"/häftmassa som man sätter upp papper å grejer med och sätta över hålet och trycka fast stiftet i det.. Men då får du ju vara noga med att det verkligen hamnar exakt över hålet.

Jag åker och köper 6mm i morgon istället :)

Postad 21 October 2008 - 21:18

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag åker och köper 6mm i morgon istället :)

Det är ju klart lättast och kostar inte många kronor...
Säg till hur de gick sen.. :(

Postad 22 October 2008 - 13:12

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Det är ju klart lättast och kostar inte många kronor...
Säg till hur de gick sen.. :blink:

Det har gått skitbra! blev jäkligt snygg måste jag säga :rolleyes:
Jag har även kapat ur en kil för talspolens ventilation.

Bifogad fil(er)

Postad 22 October 2008 - 13:49

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
riktigt snyggt :blink:

och bra att du fixade detta med kylningen också, det skadar ju inte :rolleyes:

Postad 22 October 2008 - 13:53

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Det har gått skitbra! blev jäkligt snygg måste jag säga :blink:
Jag har även kapat ur en kil för talspolens ventilation.

Blev finfint det där.. :rolleyes: Hoppas den låter lika bra som den ser ut också ;)

Postad 22 October 2008 - 20:08

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

riktigt snyggt ;)

och bra att du fixade detta med kylningen också, det skadar ju inte :P

Jag hade faktiskt gjort detta förra veckan, men missat att dokumentera det :P

Blev finfint det där.. ;) Hoppas den låter lika bra som den ser ut också :D

Låter bättre än den ser ut kan jag lova :rolleyes:
Helt underbar, speciellt på låga frekvenser. Det är lite synd på storleken bara.
Hur som helst, volymen verkar kanon, lådan skulle vara 108L enligt ritning. Jag har då inte räknat bort volymen som bas och slav tränger undan. Lådan som steget sitter i är 274x274x58mm, vilket blir ungefär 6L.

Postad 22 October 2008 - 20:43

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Jag hade faktiskt gjort detta förra veckan, men missat att dokumentera det ;)

Låter bättre än den ser ut kan jag lova ;)
Helt underbar, speciellt på låga frekvenser. Det är lite synd på storleken bara.
Hur som helst, volymen verkar kanon, lådan skulle vara 108L enligt ritning. Jag har då inte räknat bort volymen som bas och slav tränger undan. Lådan som steget sitter i är 274x274x58mm, vilket blir ungefär 6L.

F då är du nöjd nu då eller??????+

Postad 22 October 2008 - 21:04

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

F då är du nöjd nu då eller??????+

Ja..

Postad 22 October 2008 - 22:43

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Riktigt nice blev den alltså ;) (awesome)
Hur många db klarar den?

Postad 22 October 2008 - 23:04

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Detta är en bra mic att mäta ljudtryck med:

Kräver dock phantommatning. Men det visste du kanske redan ;)

Annars finns ju denna, ett lite billigare alternativ:
Decibelmätare 329 kr

Postad bild

Finns kompensationstabell till denna modell så man laddar i REW.
Äger en sådan själv. Duger om man inte är kräsen ;)

Postad 22 October 2008 - 23:17

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Riktigt nice blev den alltså ;) (awesome)
Hur många db klarar den?

Har inte testat, kommer inte heller köpa något instrument för att ta reda på det, men om jag hittar någon att låna av så ska jag kolla upp det.

Tack alla som har hjälpt och tipsat mig genom detta bygge! Extra tack till X-12 ;)

Redigerat av Beijergard, 23 October 2008 - 12:03.

Postad 18 December 2008 - 22:47

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Nu är den dödad!

Med musikläge på stärkaren satte jag på ett klipp ur "The Incredible Hulk" utan att observera ljudvolymen..
Efter lite smattrande i ca en sekund så hade jag lyckats med detta..
Musiken gick på full volym, men när filmen fyllde på med djupbas så blev det för mycket...
Funderar om jag ska försöka fixa det med ett lager PL400 eller kanske silikon?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Beijergard, 18 December 2008 - 23:21.

Postad 18 December 2008 - 23:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Men det e löjligt hur detta ens kan ske...

dom e ju så stadigt byggda dom där .. .;) trodde man !

men att just spindeln skulle ge upp tycker jag e märkligt, fel dimensionering säger jag då för belastningen vid ett eventuellt närmande av Xmec ska inte ligga på spindeln, utan på spindel och yttra upphängning för at få en stadigare och tåligare konstruktion.
Så detta tycker jag e mycket märkligt, varför just spindeln skulle gå sönder...

Postad 19 December 2008 - 00:13

ekolnskungen
  • ekolnskungen
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Sjukt att skadan är synlig utifrån, lite udda må jag säga. ;) Ja, prova limma iaf.

Postad 19 December 2008 - 00:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Sjukt att skadan är synlig utifrån, lite udda må jag säga. ;) Ja, prova limma iaf.

Slaven e ur plockad :(

Postad 19 December 2008 - 05:43

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
försök att få tillbaka konen i sitt orginal läge
och det är inte ofta man ser att hela har lossnat runt spolen
annars så kommer creative audio i canada me juster bara slavar i olika storlekar i januari

Postad 19 December 2008 - 08:08

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Men det e löjligt hur detta ens kan ske...

dom e ju så stadigt byggda dom där .. .:D trodde man !

men att just spindeln skulle ge upp tycker jag e märkligt, fel dimensionering säger jag då för belastningen vid ett eventuellt närmande av Xmec ska inte ligga på spindeln, utan på spindel och yttra upphängning för at få en stadigare och tåligare konstruktion.
Så detta tycker jag e mycket märkligt, varför just spindeln skulle gå sönder...

Just samma sak hände med mina DLS basar i bilen, blev överraskad av djupbas i en låt, sen var det slut med två basar :S
Jäkla oflyt hela tiden :P

försök att få tillbaka konen i sitt orginal läge
och det är inte ofta man ser att hela har lossnat runt spolen
annars så kommer creative audio i canada me juster bara slavar i olika storlekar i januari

Jag ska försöka få den tillbaka i läge, men vilket lim ska jag använda? PL400 eller silikon?

Postad 19 December 2008 - 15:16

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Just samma sak hände med mina DLS basar i bilen, blev överraskad av djupbas i en låt, sen var det slut med två basar :S
Jäkla oflyt hela tiden :D

Jag ska försöka få den tillbaka i läge, men vilket lim ska jag använda? PL400 eller silikon?

prova med pl400 eller kontaktlim tror nästan att dom är limmade med en typ av kontaktlim i orginal

Postad 19 December 2008 - 15:20

ekolnskungen
  • ekolnskungen
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Slaven e ur plockad :D

Ha ha, jättekul :P . Menar att de flesta högtalare som går sönder på nått vis inte syns. Även om man plockar ut elementet ur lådan ;)

Postad 20 December 2008 - 17:42

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hur fungerar DS4,0 steget räcker Watten till går det att justera upp Gainen till räckligt i nivå med övriga komponenter .

Har tittat på att köpa 2st till mina xxls12 or har drivit dom med D-250 sedan med Nad c272.
sålde bägge tycker att effekten inte räckte till fick sjustera upp Gainen på Max och +12 på sub ut från förstärkaren för att komma på en lämplig nivå .
Funderar på att köpa DS8,0 och driva dom två blir billigare en två DS4,0
Men man vill ju att det ska räka för det kostar ju en slant ock köpa sälja är så tråkigt .

Hade en XLS 10 med slav sålde den jag var inte nöjd med den.
Vart för lite för mig .
Sen köpte jag 2 st XXLS 12 or monterat i separata lådor på 118 liter med 110 mm rör vid vissa frekvenser kunde de fladdra till i byxbenen på 2,5 meters håll tror att man ska gå upp lite i dia när det är så stor slaglängd .
tycker att när man kör simulering att hastigheten inte var så stor .
Men nu är dom i 80 liter styck låter bättre tycker jag till musik.
Bifogad fil  bas7.bmp   2.73MB   40 Antal nerladdningar

Postad 15 January 2009 - 11:11

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Hur fungerar DS4,0 steget räcker Watten till går det att justera upp Gainen till räckligt i nivå med övriga komponenter .

[...]

Gain går att dra på så det räcker och blir över, iaf hos mig.

Jag har dock ett problem. Flyttade in i lägenhet i helgen och har problem med placering av subben!
Hur jag än flyttar och vänder den så får jag ingen basupplevelse alls i soffan mitt framför tvn.
Dock i den lilla soffan, och vid sängen, och i köket blir det ett jäkla tryck!

Bilden visar hur jag har möblerat och de röda fälten visar var basen upplevs som mest, det blå fältet visar var jag helst sitter i soffan. De grå rutorna visar placeringen av subben som jag testat. Hittills fungerar placering nr3 bäst, men då känns det som jag får ut 10% av effekten när jag sitter i soffan rakt framför tvn :) Känns ju väldigt onödigt att behöva dra på max gain för att ens märka subben! Grannarna tycker iaf att det är väldigt onödigt..
Har ni några tips på placeringar eller liknande?

Bifogad fil(er)

Postad 15 January 2009 - 15:03

Unregistered754400a0
  • Unregistered754400a0
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Prova den gamla "klassikern" med att ställa suben på "din" plats i soffan och kryp runt och lyssna var det låter bäst!

MVH
Swed

Postad 15 January 2009 - 16:25

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Prova den gamla "klassikern" med att ställa suben på "din" plats i soffan och kryp runt och lyssna var det låter bäst!

MVH
Swed

Ahaa, så vi ska leka ombytta roller då :) Det har jag inte testat. Tack för tipset!

Postad 22 January 2009 - 17:19

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Det är totalt omöjligt att få subben på något vettigt ställe. Position 1 får duga.

Reparationen av "talspolen" med PL600 fungerar iaf fortfarande mycket bra.

Testades för första gången rejält under inflyttningsfest förra helgen, och den låter obeskrivligt mycket och bra, nästan för mycket trots obestämd mängd alkoholintag :)

Postad 22 January 2009 - 20:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ha ha, jättekul ;) . Menar att de flesta högtalare som går sönder på nått vis inte syns. Även om man plockar ut elementet ur lådan :D

Jo visst va det :D

Det är totalt omöjligt att få subben på något vettigt ställe. Position 1 får duga.

Reparationen av "talspolen" med PL600 fungerar iaf fortfarande mycket bra.

Testades för första gången rejält under inflyttningsfest förra helgen, och den låter obeskrivligt mycket och bra, nästan för mycket trots obestämd mängd alkoholintag :)

Haha, ok ;)

Men pl600 håller bra alltså, jag brukar köra två komponents lim, epoxy så att det blir odödligt ! :D
Som sagt riktigt segt att detta ska kunna hända, men men, bra om den spelar på som den ska nu igen då :(

Postad 22 May 2009 - 09:24

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Kan säga faktiskt att jag har exakt samma problem som dig angående placeringen... När jag lyssnar på musik och har volymen på knappt hörbar nivå så börjar entré dörren skaka xD Småt irriterande!

Sen vet man ju inte hur mycket man vågar spela för grannarna, kom gärna med tips hur mkt dom tål, vore otrevligt att få klagomål :)

Postad 22 May 2009 - 09:27

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Har tittat på att köpa 2st till mina xxls12 or har drivit dom med D-250 sedan med Nad c272.
sålde bägge tycker att effekten inte räckte till fick sjustera upp Gainen på Max och +12 på sub ut från förstärkaren för att komma på en lämplig nivå .
Funderar på att köpa DS8,0 och driva dom två blir billigare en två DS4,0
Men man vill ju att det ska räka för det kostar ju en slant ock köpa sälja är så tråkigt .

Hade en XLS 10 med slav sålde den jag var inte nöjd med den.
Vart för lite för mig .
Sen köpte jag 2 st XXLS 12 or monterat i separata lådor på 118 liter med 110 mm rör vid vissa frekvenser kunde de fladdra till i byxbenen på 2,5 meters håll tror att man ska gå upp lite i dia när det är så stor slaglängd .
tycker att när man kör simulering att hastigheten inte var så stor .
Men nu är dom i 80 liter styck låter bättre tycker jag till musik.
Bifogad fil  bas7.bmp   2.73MB   40 Antal nerladdningar

Kan säga att min Ds 4.0 leker med min peerless xxls 12" behöver inte ens anstränga sig. kopplade även in steget till 4st 6,5" bas element spelade skjortan av mig rent utsagt på ca 50% volym :)

Postad 25 August 2009 - 17:34

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Kan säga faktiskt att jag har exakt samma problem som dig angående placeringen... När jag lyssnar på musik och har volymen på knappt hörbar nivå så börjar entré dörren skaka xD Småt irriterande!

Sen vet man ju inte hur mycket man vågar spela för grannarna, kom gärna med tips hur mkt dom tål, vore otrevligt att få klagomål :)

Du spelar ju som en kärring :) Grannarna här har inte sagt ett ord trots flera timmars pumpande fram till sent på kvällen varje helg ;D

Postad 25 August 2009 - 22:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Du spelar ju som en kärring :) Grannarna här har inte sagt ett ord trots flera timmars pumpande fram till sent på kvällen varje helg ;D

Varje HELG ??! I veckorna då ??! Kärring.... :)

Postad 26 August 2009 - 07:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Varje HELG ??! I veckorna då ??! Kärring.... ;)

bara till sent på kvällen...?! :) Kärring... !

Till på morgonen ska det ju vara... :)

Postad 26 August 2009 - 09:34

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

bara till sent på kvällen...?! :) Kärring... !

Till på morgonen ska det ju vara... :)

Va? Bara över natten?!? Kärring! Hela dygnet alla dagar i veckan!! ;)

Redigerat av Timpolanen, 26 August 2009 - 09:34.

Postad 26 August 2009 - 15:14

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Ni är en flock kärringar hela bunten :rolleyes:

Ska försöka sälja denna sub nu ^_^

Redigerat av Beijergard, 26 August 2009 - 19:18.

Postad 26 August 2009 - 15:48

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
ååå kul!!! Då blir SLS 10" va? ^_^

Postad 26 August 2009 - 19:17

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

ååå kul!!! Då blir SLS 10" va? :rolleyes:

Hehe, tror inte det.. Det lutar snarare emot att bygga ett par DTQWT i framtiden (A) Lite surt att inte ens byggt klart ett par så blir jag sugen på ett annat bygge ;)

Edit på förra inlägget: Ska försöka sälja denna sub nu ^_^

Redigerat av Beijergard, 26 August 2009 - 19:18.

Postad 25 December 2009 - 21:39

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Tjoho!
Jag är lite nyfiken på att se vad annat som går prestera med denna bas.
Det lättaste av allt är att göra den befintliga lådan sluten genom att byta ut slaven mot en mdfskiva.
Det går inte speciellt bra för mig att räkna på detta, då jag får ett f3 på 71hz i sluten konstruktion 108L. Jag gör säkert fel någon stans. Om någon vänlig själ kunde kontrollräkna detta vore jag väldigt glad.

Alternativ 2 är att i den plattan som sätts istället för slaven, sätta basreflexrör. Svårigheten är då att porthastigheten blir så pass hög. Det bästa jag kommit fram till hittills är 3 rör, 75mm dia och 300mm långa. Med kraftig dämpning i lådan får jag då ca 24m/s om basen matas med 800w. f3 hamnar då på 31hz.
Är detta för högt för att vara en sub? Eller kommer det göra gott då jag lyssnar väldigt mycket på musik?

Kommer jag tappa kontrollen på konan totalt under 30hz när det ser ut på detta viset?
Bifogad fil  shiva.JPG   157.91K   0 Antal nerladdningar

Så här ser det ut med fb på 25, får då en f3 på 63!
Bifogad fil  shiva2.JPG   157.33K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Redigerat av Beijergard, 25 December 2009 - 21:46.

Postad 25 December 2009 - 23:36

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
Nåt sånt här

Postad 25 December 2009 - 23:56

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Nåt sånt här

Så snällt av dig att lämna "graph properties" framme :D Lite svårt att se vad du gjort för låda då :(

Edit, kollar jag noga så ser jag att de är en sluten låda på 42hz f3...

Redigerat av Beijergard, 26 December 2009 - 00:08.

Postad 26 December 2009 - 00:08

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Nu ska vi inte vara sånna tycker jag :(

Postad 26 December 2009 - 00:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
ceris= basreflex
röd=sluten
sen titta på vilka värden som du har matat in så ser du att det fattas några stycken sen är ett värde felaktigt = x-max och sen skall man inte köra den som dubbla spolar i och med att man kopplar ner den till 4ohm och då skall det ses som 1 spole.

Postad 26 December 2009 - 00:25

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

ceris= basreflex
röd=sluten
sen titta på vilka värden som du har matat in så ser du att det fattas några stycken sen är ett värde felaktigt = x-max och sen skall man inte köra den som dubbla spolar i och med att man kopplar ner den till 4ohm och då skall det ses som 1 spole.

Okej! Tack för att du tar dig tid :(
Inte så lätt när man inte är expert :D
Kommer testa slutet snarast möjligt!

Vad hade du för rör på basreflexen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.