DIY-Sub
297 svar till detta ämne
Postad 16 May 2008 - 13:55
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
spräckt topp blåst topp packningen gör ett komptest då kan man se vad som är det riktiga felet ännu bättre är om man andvänder luft då kan man se direckt vad som är galet http://www.lts.a.se/teknik/ljud.html kanse ett fynd på saab delar http://www.sdcc.se/
Jag ska provtrycka toppen till veckan, är det inte toppen så byter jag packningen. Tur att man bor granne med en som jobbar på Saab-verkstad  Sinussvepet gav inga missljud  Fast när den stack över 50hz så hade jag inte mer än ett par mm i slaglängd.. från 20< så var det ca 2cm slaglängd
Redigerat av Beijergard, 16 May 2008 - 14:14.
Postad 16 May 2008 - 14:13
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag ska provtrycka toppen till veckan, är det inte toppen så byter jag packningen. Tur att man bor granne med en som jobbar på Saab-verkstad 
om du skulle behöva att riva motorn totalt så byt kolvar och vevstakar till 04ans då dom är starkare och tål mera effekt. menom han jobbar på en akturiserad verkstad så har dom troligen ett spår änme som man kan andvända sig av som hälls i kylsystemet och sedan trycker man för att se var det läcker men iregel så ser man det på ett komp prov och i regel när en packning rycker så sticker temp givaren upp på rött
Postad 16 May 2008 - 14:22
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Som ett litet test nu har jag viktat ner slaven med uppskattningsvis 50g, jag gissar att detta lämnar basen med utrymme att jobba på?
Postad 16 May 2008 - 14:25
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Som ett litet test nu har jag viktat ner slaven med uppskattningsvis 50g, jag gissar att detta lämnar basen med utrymme att jobba på?
ta 100 gram för 50 gör ingen större skillnad
Postad 16 May 2008 - 15:16
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag har ett jättetråkigt problem, om substeget är avstängt (för att höra skillnad) så växlar jag på recievern mellan sub "None" och "L/R+LFE". När den står på None så jobbar frontarna på bra, men när jag ställer på L/R+FLE så försvinner basen totalt från frontarna även att jag delar frontarna vid 40hz :S. Vet inte riktigt hur jag ska ställa in X-over för att få fart på hela systemet, vill ju att frontarna ska spela även när en sub är närvarande....
Redigerat av Beijergard, 10 June 2008 - 09:03.
Postad 10 June 2008 - 09:00
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Bumpar upp tråden angående min tidigare fråga..
Nu står jag inför inköp av slutsteg.
Om man ska välja mellan Hypex DS 4.0 och Zachry DSW-400, vilket är ska jag ta?
Jag har hört nåt om att Zachry brummar lite?
Postad 10 June 2008 - 15:37
Unregisteredbb823404
-
Unregisteredbb823404
-
Användare
-
-
162 inlägg
Bumpar upp tråden angående min tidigare fråga..
Nu står jag inför inköp av slutsteg. Om man ska välja mellan Hypex DS 4.0 och Zachry DSW-400, vilket är ska jag ta? Jag har hört nåt om att Zachry brummar lite?
mitt dsw-400 brummar lite lågt för jag har inga jordade uttag i vardagsrummet, när jag bodde hemma lät det inget. mitt steg är ca 3-4 år gammalt. vet inte hur det är numera. Ska sj börja bygga med likadan bas och likdan slav. eller ja dubbelt uppsättning iofs men ändå. har dock inte beställt basar än. haft lite andra projekt igång men hoppas kommaigpång nu i sommar. blir nog lite större låda än dig dock. 90-100L.
Postad 10 June 2008 - 18:09
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Postad 11 June 2008 - 12:06
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
jag tycker det är skitskoj att gå in och kika på DIY trådarna. men ett sånt här bygge vill man ju veta vad det går lös på. kan du inte editera ditt första inlägg där du listar alla produkter, och lägga till deras pris?
Postad 11 June 2008 - 17:54
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
jag tycker det är skitskoj att gå in och kika på DIY trådarna. men ett sånt här bygge vill man ju veta vad det går lös på. kan du inte editera ditt första inlägg där du listar alla produkter, och lägga till deras pris?
Editeras i detta nu, priser kommer upp inom några minuter
Postad 11 June 2008 - 21:32
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
ca. 4500-5000, med obehandlad låda (ytfinish)
Postad 12 June 2008 - 11:06
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
ca. 4500-5000, med obehandlad låda (ytfinish)
Hur räknar professorn? Mina beräkningar lyder: Bas+Slav+Steg 2100+1600+3500 = 7200kr Diverse material till lådan (MDF, skruv, lim...) = 1000kr
Redigerat av Beijergard, 12 June 2008 - 11:08.
Postad 12 June 2008 - 17:19
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Helt fel i alla fall  , var ett tag sedan jag räknade på det hela och då med ett billigare steg.
Postad 12 June 2008 - 18:37
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Helt fel i alla fall , var ett tag sedan jag räknade på det hela och då med ett billigare steg.
HAHA jag märker det Nu sitter jag bara å väntar på lönen, eller på att nån ska köpa min Audiopro Sub Focus
Postad 12 June 2008 - 22:07
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
HAHA jag märker det Nu sitter jag bara å väntar på lönen, eller på att nån ska köpa min Audiopro Sub Focus 
Jo, men det känns lite bekant de summor du säger också, jag tog bara mina ur huvudet. Sen är du inte den enda som väntar på lönen  EDIT: Nu såg jag vad jag fick 4500-5000 ifrån; jag blandade ihop XLS baserad-sub med en Eminence LAB12/Hypex DS4.0 sub jag kikat lite på
Redigerat av Professor_Kalkyl, 12 June 2008 - 22:11.
Postad 13 June 2008 - 13:11
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag måste citera mig själv för att försöka få svar på denna fråga... Jag har ett jättetråkigt problem, om substeget är avstängt (för att höra skillnad) så växlar jag på recievern mellan sub "None" och "L/R+LFE". När den står på None så jobbar frontarna på bra, men när jag ställer på L/R+FLE så försvinner basen totalt från frontarna även att jag delar frontarna vid 40hz :S. Vet inte riktigt hur jag ska ställa in X-over för att få fart på hela systemet, vill ju att frontarna ska spela även när en sub är närvarande....
Postad 13 June 2008 - 16:10
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag måste citera mig själv för att försöka få svar på denna fråga...
ställ frågan i förstärkar delen så får du svar
Postad 13 June 2008 - 18:02
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
ställ frågan i förstärkar delen så får du svar
Jag har en tråd om det där, men fick inget svar. Ska bumpa upp den å se vad som händer.. Edit: Nu sitter subben kopplad via högnivå. Dock känns den ganska okontrollerad och fladdrar på som grannens lakan på tork när det är oväder när man spelar lite R&B och liknande.. Kan bero på steget? Behöver man något filter som delar någon stans? Den rör iaf på sig nu, kör jag frekvenssvep så börjar den gunga vid 10hz, och vid 17 hz sätter den gungning på hela rummet
Redigerat av Beijergard, 13 June 2008 - 19:25.
Postad 16 June 2008 - 22:42
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Oj oj, nu har jag beslutsångest.. Hittat ett Zachry DSW-400 för 1500kr begagnat, frågan är om det är värt mer än dubbla priset för hypex... Det springer en hel flock med myror i skallen på mig just nu!
Postad 17 June 2008 - 04:04
Mullis
-
Mullis
-
Användare
-
-
146 inlägg
Oj oj, nu har jag beslutsångest.. Hittat ett Zachry DSW-400 för 1500kr begagnat, frågan är om det är värt mer än dubbla priset för hypex... Det springer en hel flock med myror i skallen på mig just nu!
Skulle kunna säga köp, men själv vet jag inte hur det är. Men för de pengarna så skulle man kunna tänka sig att de steget duger... Tror nog att Hypex steget ksn leverera mera än Zacry steget...
Postad 17 June 2008 - 19:44
80-talet
-
80-talet
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
annars finns ju även http://www.fyndborse...w.aspx?Key=6164jag undrar hur det presterar i jämförelse med t ex Zachry DSW-400! det ligger bra till i pris.
Postad 22 June 2008 - 10:09
kaffekoppen
-
kaffekoppen
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Skitkul att se någon använda elementet som jag var med och fick ut på marknaden
Vilken version är det nu, och vem tog över tillverkningar efter att Adire gick i graven? Sist var det IV tror jag!
Jag har ett prototypelement hemma som jag nog aldrig kommer använda
ps... ser riktigt, riktigt bra ut, men det är lurigt att fixa till elementhålet när man fräst innan faneringen...
Postad 22 June 2008 - 10:19
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Skitkul att se någon använda elementet som jag var med och fick ut på marknaden 
Vilken version är det nu, och vem tog över tillverkningar efter att Adire gick i graven? Sist var det IV tror jag!
Jag har ett prototypelement hemma som jag nog aldrig kommer använda
ps... ser riktigt, riktigt bra ut, men det är lurigt att fixa till elementhålet när man fräst innan faneringen...
diy cable i usa är det som har elementen men dom är kina tillverkade men designern på dom heter Dan Wiggins och han har ett finger med när det gäller dom element som har xbl2 teknik inblandat.
Postad 22 June 2008 - 17:33
kaffekoppen
-
kaffekoppen
-
Amatör
-
-
90 inlägg
diy cable i usa är det som har elementen men dom är kina tillverkade men designern på dom heter Dan Wiggins och han har ett finger med när det gäller dom element som har xbl2 teknik inblandat.
Jupp, det var tillsammans med Dan som projektet sjösattes en gång i tiden. Det blev början till Adire, fast dom hette inte så från början  Edit: Från början tillverkades de av Eminence i USA, men som allt annat flyttas det väl till Kina av kostnadsskäl. Det är ju liksom där korgar såväl som magneter tillverkades iallafall. Ursprungselementet DUMAX-testades (oberoende testare av bla Xmax) och de största frågorna gällde valet av kantupphägning eftersom ingen ville sitta med en rutten skumkant efter 5 år. Kan konstatera att mitt element 10 år senare ser ut som nytt...
Redigerat av kaffekoppen, 22 June 2008 - 17:37.
Postad 22 June 2008 - 17:50
rotel2
-
rotel2
-
Forumräv
-
-
633 inlägg
så Koppen har hittat hit
Postad 22 June 2008 - 17:51
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jupp, det var tillsammans med Dan som projektet sjösattes en gång i tiden. Det blev början till Adire, fast dom hette inte så från början 
Edit: Från början tillverkades de av Eminence i USA, men som allt annat flyttas det väl till Kina av kostnadsskäl. Det är ju liksom där korgar såväl som magneter tillverkades iallafall. Ursprungselementet DUMAX-testades (oberoende testare av bla Xmax) och de största frågorna gällde valet av kantupphägning eftersom ingen ville sitta med en rutten skumkant efter 5 år. Kan konstatera att mitt element 10 år senare ser ut som nytt...
jag vet att dom senaste åren har det inte funnits någon i usa som har lindat talspolar så han köpte in från kina men det var innan han la ner tillverkningen jag har för mig att dom monterades i usa precis så som tc-sound gjorde innan dom kursade men va man kan köpa färdiga element från kina för 125kr om 1000st bara man har en bra design på värdena så kan man få vad som helst i dag till och med perless har gått till kina för tillverkning .
Postad 22 June 2008 - 19:32
kaffekoppen
-
kaffekoppen
-
Amatör
-
-
90 inlägg
så Koppen har hittat hit 
Kanonfin tråd!  jag vet att dom senaste åren har det inte funnits någon i usa som har lindat talspolar så han köpte in från kina men det var innan han la ner tillverkningen jag har för mig att dom monterades i usa precis så som tc-sound gjorde innan dom kursade men va man kan köpa färdiga element från kina för 125kr om 1000st bara man har en bra design på värdena så kan man få vad som helst i dag till och med perless har gått till kina för tillverkning .
Ja, det börjades succesivt redan i början på 2000-talet
Postad 22 June 2008 - 21:27
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
sorjligt det där att alla industrier ska behöva flytta till kina för att kunna hålla konkuransen
Det blir ju igentligen bara hela världen lidande av till slut i alla fall ( förutom landet kina som tjänar hur mycket som hälst på detta, alltså inte arbetarna eller befolkningen för dom tjänar inte något alls )
Tråkigt också att kvaliteten också ofta har en tendens att sjuka kraftigt när produktionen hamnar i Asien, det är ju inte roligt, då betalar jag hällre en 50 lapp till för att min peerless bas verkligen ska vara tillverkad i danmark som det står tryck på korgen och inte i Asien. Jag tror att Asien kommer att bli den nya stormakten här snart, hela världen kommer ju att vara djupt beroende av Asien för att fungera och dom kommer kunna ställa och styra som dom vill.
Men nog om detta nu, hur går det med bygget ?!
Postad 23 June 2008 - 21:42
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Tråkigt också att kvaliteten också ofta har en tendens att sjuka kraftigt när produktionen hamnar i Asien, det är ju inte roligt, då betalar jag hällre en 50 lapp till för att min peerless bas verkligen ska vara tillverkad i danmark som det står tryck på korgen och inte i Asien. Jag tror att Asien kommer att bli den nya stormakten här snart, hela världen kommer ju att vara djupt beroende av Asien för att fungera och dom kommer kunna ställa och styra som dom vill. Men nog om detta nu, hur går det med bygget ?!
Det står rätt så stilla med bygget, inväntar pengar för att köpa ett Hypex steg, är någon intresserad av min Sub Focus så pma
Postad 25 June 2008 - 19:37
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Vill-ha-begäret blev för stor idag, steget är beställt och nu väntar man som en sjuåring på tomten 
Måste jag bygga en kabinett åt steget i lådan? Misstänker att det antigen inte håller tätt eller klarar trycket i lådan, vad säger ni?
Postad 25 June 2008 - 20:34
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Vill-ha-begäret blev för stor idag, steget är beställt och nu väntar man som en sjuåring på tomten  Måste jag bygga en kabinett åt steget i lådan? Misstänker att det antigen inte håller tätt eller klarar trycket i lådan, vad säger ni?
bygg en helt ny låda som är större än dom 50 liter som du har nu
Postad 25 June 2008 - 21:53
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
bygg en helt ny låda som är större än dom 50 liter som du har nu
Jag ska göra det sen, ska testa bygga in steget i nuvarande låda bara för skojs skull  Det skulle vara guld värt om du räknade ut hur stor låda nästa skulle vara isåfall!
Postad 27 June 2008 - 13:11
kaffekoppen
-
kaffekoppen
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ha steget utanför istället när du testar
Postad 27 June 2008 - 20:53
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Så har man testat med nya steget, låter mycket renare, men saknar ändå tryck, (uppskattat med örat) det avtar vid 35hz och efter 40hz så finns ingen kraft alls kvar, och steget står nästan på max gain med brytning runt 80hz
Fiins det nå mätprogram så jag kan göra en testkurva?
Edit: Hittade ett program och testade med en mycket dålig mic att göra ett svep...
Redigerat av Beijergard, 27 June 2008 - 21:30.
Postad 28 June 2008 - 06:17
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Så har man testat med nya steget, låter mycket renare, men saknar ändå tryck, (uppskattat med örat) det avtar vid 35hz och efter 40hz så finns ingen kraft alls kvar, och steget står nästan på max gain med brytning runt 80hz
Fiins det nå mätprogram så jag kan göra en testkurva?
Edit: Hittade ett program och testade med en mycket dålig mic att göra ett svep...
här skulle det behövas en fbq
Postad 10 July 2008 - 14:32
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
här skulle det behövas en fbq
Det är jättesvårt att avgöra om subben låter och levererar som den ska, den kanske helt enkelt inte låter mer än så här.. Det kanske är utrymmet som begränsar ljudet också, 12kvm är inte mkt. Man skulle bo i stockholm eller liknande så någon kunde komma och lyssna på den, men bollnäs är ju lite avsides  Tycker du jag ska bygga en bättre låda X-12? Isf hur stor tror du blir bra?
Postad 10 July 2008 - 15:24
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Det är jättesvårt att avgöra om subben låter och levererar som den ska, den kanske helt enkelt inte låter mer än så här.. Det kanske är utrymmet som begränsar ljudet också, 12kvm är inte mkt. Man skulle bo i stockholm eller liknande så någon kunde komma och lyssna på den, men bollnäs är ju lite avsides 
Tycker du jag ska bygga en bättre låda X-12? Isf hur stor tror du blir bra?
runt 80 liter passar bättre sen kan du utveckla lite vad du menar med tryck
Redigerat av Unregistered1022, 10 July 2008 - 15:38.
Postad 10 July 2008 - 17:43
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
runt 80 liter passar bättre sen kan du utveckla lite vad du menar med tryck
Jag upplever inte det tryck som folk påstår sig få med sina subbar, å andra sidan är denna gjort för det lägre registret och kanske inte så mkt för musik? Lite mer kraft i snärten kanske kommer med större lådvolym? Jag går på semester på lördag, skulle varit najs å ha en låda att tillverka under den tiden, om du kan få fram lite mått
Postad 10 July 2008 - 18:25
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
slänger upp lite grafer på olika lådor
Redigerat av Unregistered1022, 10 July 2008 - 18:30.
Postad 11 July 2008 - 19:35
martinand
-
martinand
-
Rookie
-
9 inlägg
jag har byggt en diy låda med shiva-x bas och 100liter sluten låda ihop med 500w bash förstärkare och jag e grymmt imponerad grymt rapp bass med gött tryck till musik och mullrar på fint ner till 20hz med calibrator skivan ..har fått fram goa grejer långt ner som jag inte hört innan i filmer har sen innan 2st xtz 10 tums subbar...så får du till det med dina grejer så kommer du nog bli nöjd..
Postad 13 July 2008 - 08:21
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
prova först att vikta ner slaven till 420gram och se vad som händer
Postad 16 July 2008 - 18:28
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
prova först att vikta ner slaven till 420gram och se vad som händer
Om jag viktar ner den mer, kommer inte det göra att slaven "fladdrar" mer okontrollerat? Jag tycker att den fladdrar för mycket nu vid djupbas.. Men jag ska testa vikta ner den för att se resultatet  Men låt gå för en låda på 100 liter, ganska kubisk i måtten, jag är ändå inte nöjd med den nuvarande lådan då den inte är 100% rak i alla kanter. Fixar du fram måtten till 100 liter så ska vi se vad som händer med den
Redigerat av Beijergard, 16 July 2008 - 18:30.
Postad 16 July 2008 - 18:42
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Om jag viktar ner den mer, kommer inte det göra att slaven "fladdrar" mer okontrollerat? Jag tycker att den fladdrar för mycket nu vid djupbas.. Men jag ska testa vikta ner den för att se resultatet 
Men låt gå för en låda på 100 liter, ganska kubisk i måtten, jag är ändå inte nöjd med den nuvarande lådan då den inte är 100% rak i alla kanter. Fixar du fram måtten till 100 liter så ska vi se vad som händer med den 
pm så skickar jag en ritning på mail på 100 lite den får inte vara för kubisk då får du stående vågor i den och det blir dåligt med bas eller ingen bas alls
Redigerat av Unregistered1022, 16 July 2008 - 18:46.
Postad 20 August 2008 - 23:58
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Sommaren har varit ganska hektisk, har inte gjort så mycket på ganska länge, mestadels för att jag ska få hjälp på trätekniska gymnasiet med att lappa ihop min fanér, och skolan öppnade nu i veckan. Fanéren är ca 30cm bred, så det kommer inte kunna täcka lådan, men på trätekniska har dom nån maskin som limmar ihop bitarna kant i kant. Väntar ivrigt på att dom ska ta sig tid att hjälpa mig
Den nya lådan på 108L är byggd iaf, med lite hjälp av ett snickeri som kapade bitarna.. Insåg att min cirkelsåg inte gav så bra resultat.. Så nu ska det bara spacklas lite mer, sen fanér, uppsågning av baffel, massa slipande och lackande 
Jag testade också sätta ett sorts stag innuti, vet ej om det funkar, men men 
Lådan jag bygger är den samma som FrippeL bygger med annat slutsteg bara..
Lite bilder kanske också uppskattas
Den person som syns i bild är Cinexa här på forumet
Redigerat av Beijergard, 21 August 2008 - 00:08.
Postad 21 August 2008 - 00:40
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
spännande att bygget har kommit igång
Postad 21 August 2008 - 19:49
Unregisteredbb823404
-
Unregisteredbb823404
-
Användare
-
-
162 inlägg
Sommaren har varit ganska hektisk, har inte gjort så mycket på ganska länge, mestadels för att jag ska få hjälp på trätekniska gymnasiet med att lappa ihop min fanér, och skolan öppnade nu i veckan. Fanéren är ca 30cm bred, så det kommer inte kunna täcka lådan, men på trätekniska har dom nån maskin som limmar ihop bitarna kant i kant. Väntar ivrigt på att dom ska ta sig tid att hjälpa mig 
Den nya lådan på 108L är byggd iaf, med lite hjälp av ett snickeri som kapade bitarna.. Insåg att min cirkelsåg inte gav så bra resultat.. Så nu ska det bara spacklas lite mer, sen fanér, uppsågning av baffel, massa slipande och lackande  Jag testade också sätta ett sorts stag innuti, vet ej om det funkar, men men  Lådan jag bygger är den samma som FrippeL bygger med annat slutsteg bara..
Lite bilder kanske också uppskattas
Den person som syns i bild är Cinexa här på forumet
Ja mina lådor är ihopsata men inte spacklade eller uttaget hål för bafflarna, har vatt upptagen med massa annat, bl.a ombyggnad av en bil som ska ner till EM i billjud i höst så det fick gå före mina egna intressen då det är han som står för mina prylar i tävlingsbilen så då får man va snäll och hjälpa till ..... Men hämtade iaf ut basarna från posten idag, satanva maffiga dem såg ut ändå  och killen som bar dem var inte glad, 2 paket vägde 32kg å de var ihopatejpade
Postad 11 October 2008 - 10:31
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Äntliten har inspiration och tiden kommit! Som ni ser så har jag fanerat några sidor nu. Testade först med trälim och lägga tryck på, men det tog så lång tid, plus att det var svårt att få det helt rakt. Sen körde jag med kontaktlim, och jäklar vad mycket snabbare och lättare det gick! 
Tyvärr så hände en olycka när jag skulle slipa till kanterna, en flisa lossnade  Har försökt lappa ihop, och ska slipa ner det sen, som tur är så var det på baksidan av lådan
Postad 11 October 2008 - 10:32
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
synd, det e alltid något som ska gå illa när man håller på, men det verkar ju som att du kanske kan fixa detta ganska bra ändå, så att det inte syns så tydligt i alla fall.
Postad 11 October 2008 - 10:48
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
synd, det e alltid något som ska gå illa när man håller på, men det verkar ju som att du kanske kan fixa detta ganska bra ändå, så att det inte syns så tydligt i alla fall.
Ja, man blir lite lätt irriterad när man ser en flisa gå ur! Men det löser sej nog. Ska slipa och fixa lite mer idag, kanske kommer en bit på vägen. Hoppas jag lyckas bättre med fräsningarna denna gång, förra gången blev hålen lite för små, så jag kunde inte sänka ner basarna riktigt. Jag tycker det verkar ganska svårt att få till det, man vill ju inte ha några glipor heller. Sitter mest å funderar på om jag behöver vikta om slaven nu med större låda??.... Här har hänt lite till ikväll. Fanerat klart alla sidor, och slipat de mesta nu. Kom sedan på ett ganska bra sätt att göra fötter på, sen kom jag även på att jag kunde fanera dessa
Redigerat av Beijergard, 11 October 2008 - 20:34.
Postad 12 October 2008 - 00:31
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Detta blir fint
/Tim!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Gör det själv
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|