Så tänkte helt enkelt testa själv, märker jag någon skillnad mellan Ekk som högtalarkabel mot mina Primare flatline triwire?
Drog Ekk till högtalaren 2+1 ledning och hade Ekk mellan kontakterna på högtalarna. Inga bananer vare sig på högtalare eller förstärkare. En högtalare fick presentera Ekk, den andra Pf. Inga lyssningar efter olika förändringar i ljudbilden är gjorda.
Spelade början på Blind Gurdian skiva, körde först båda högtalarna samtidigt, sedan gick tebax till början spelade 1 högtalare, växlade i musiken till andra. Efter detta provade jag spela ett par minuter och sedan växla högtalare och spela om samma början ett par minuter. Även min fru fick ställa upp och lyssna.
Personligen trodde jag inte att det skulle göra någon skillnad ev, lite förbättring av Ekk.
Resultatet då? Tyckte till min stora förvåning att stora mängder av informationen om basen försvann med Ekk, främst baskaggarna, tappade även lite information i diskanten ett lite "plingande". Märkte även ganska fort att Ekk la den välkända "filten" över högtalarna någon som Pf inte gjorde. Det kändes även som betydligt mer brus framstog med Ekk.
Som sagt allt är gjort subjektivt så är inte alls något man kan ta som fakta. Men tyckte personligen att det var ett intressant test och hade inte en aning om att det skulle vara så stora skillnader.
// Sat
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?