Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Undertexter i ps3an

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 May 2008 - 08:32

gUMMO
  • gUMMO
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjo! Har precis införskaffat mig en ps3 och jag är supernöjd bortsett från en liten detalj. Jag får inte undertexter att fungera till mina kära dvdrippar.

Jag använder mig av Tversity 0.9.11.4 och har tankat rätt undertexter i formatet .srt. Allt är namnat rätt och ligger i samma mapp som jag delar ut.

Någon vänlig snubbe som ser vad jag gör fel och hur jag kommer till rätta med det? Är det fel format på mina subs?

Tacksam för svar.
/gUMMO

Postad 10 May 2008 - 08:52

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Fel forum och det luktar piratkopiering.

Postad 10 May 2008 - 09:01

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Luktar media tycker jag....

Postad 10 May 2008 - 09:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Det finns moddar som avgör vad som skall skrivas eller ej. Varför skulle det säljas så många mediaspelare
om inte för att spela upp nerladdat eller egenrippat material och alla dessa mediaspelare har sin
plats på detta forum.

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 10 May 2008 - 09:15.

Postad 10 May 2008 - 09:14

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Nu ska vi sluta leka polis så jag försöker svara på frågan istället...

PS3'an stöder väl inte .srt filer helt enkelt.

Postad 10 May 2008 - 09:23

gUMMO
  • gUMMO
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu ska vi sluta leka polis så jag försöker svara på frågan istället...

PS3'an stöder väl inte .srt filer helt enkelt.

Det var lite det som jag undrade med. Eller är det Tversity som inte delar ut .srt eftersom den inte anser det vara audio, photo eller video.. hmm..

Hur har ni andra löst det?

Postad 10 May 2008 - 11:42

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag använder ett program som heter AVIAddXSubs för att få in texten i Divx filerna.
Då kan man lägga över dom på PS3:an och få text utan att behöva något streamingprogram t.ex.

Tversity är dock smidigare, men om man vill ha ett alternativ.

Det är dock inte hel automatiserat, man måste mappa så att texten hamnar på rätt ställa via vissa inställningar i programmet osv innan man börjar.´

Sedan är det bara att välja att aktivera subtitles i PS3:an när man startar filmen.

Redigerat av Myllerman, 10 May 2008 - 11:44.

Postad 11 May 2008 - 14:35

gUMMO
  • gUMMO
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Woo! Jag har löst det!

Tydligen låg felet i ffdshow!

Saxat lösningen från: http://playstation-3.se/forum...

Subtitles
1. Har du endast problem med filmer som du har en subfil till så kan detta hjälpa.
öppna upp ffdshow; video decoder config
leta upp subtitles raden se till att det är en bock på den, strax under finns det en rad som heter vobsub se till att det inte är en bock på enable där.

2. Öppna upp directvobsub, general tabben. Finns en ruta där det står Loading, se till den står på Do not load.

3. Detta gäller Divx/Xvid filmer. Lägg filmer samt undertexter i en ny katalog, lägg till den katalogen till tversity.
Högerklicka på mappen i tversity ta edit, ta fram advanced menyn. Sätt på always transcode.

Detta på grund av att transcodning behövdes för att få in text, nu transcodas ju inte divx automatiskt utan man måste säga till att man vill göra det tack vare divx stödet på ps3.

4. Fungerar filmen i datorn med text men du inte får text på ps3:an så kan det vara så enkelt att du har bildformatet inställt på Zoom medans du ser på film i ps3:an. (Cred till lillprinsen för detta fyndet)

Postad 12 May 2008 - 14:26

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Vad är det för snack? PS3an stödjer uppspelning av DivX/Xvid när du köper den så det är väl självklart att man ska få diskutera det här i ps3-forumet om man har problem? Om du tycker att xvid/divx luktar piratkopiering så tycker jag att du lika gärna ringa sony och be dom ta bort stödet och se om de lyssnar på dig... :)

Woo! Jag har löst det!

Tydligen låg felet i ffdshow!

Saxat lösningen från: http://playstation-3.se/forum...

Jag antar att lösningen var att använda transcoding så att TVersity kan använda ffdshow för att lägga in subtititles?

Redigerat av schjak, 12 May 2008 - 14:26.

Postad 12 May 2008 - 17:03

gUMMO
  • gUMMO
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag antar att lösningen var att använda transcoding så att TVersity kan använda ffdshow för att lägga in subtititles?

Ja både det + att jag aktiverade subtitles i ffdshow samt inaktiverade vobsub. Vilket av det som hjälpte vet jag inte men jag följde guiden till punkt och pricka.

Postad 13 May 2008 - 09:29

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0

Jag använder ett program som heter AVIAddXSubs för att få in texten i Divx filerna.
Då kan man lägga över dom på PS3:an och få text utan att behöva något streamingprogram t.ex.

Tversity är dock smidigare, men om man vill ha ett alternativ.

Det är dock inte hel automatiserat, man måste mappa så att texten hamnar på rätt ställa via vissa inställningar i programmet osv innan man börjar.´

Sedan är det bara att välja att aktivera subtitles i PS3:an när man startar filmen.

Någon som känner till/har hittat något liknande program för (intel) mac?

Postad 14 May 2008 - 11:18

booyakah
  • booyakah
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Vad är det för snack? PS3an stödjer uppspelning av DivX/Xvid när du köper den så det är väl självklart att man ska få diskutera det här i ps3-forumet om man har problem? Om du tycker att xvid/divx luktar piratkopiering så tycker jag att du lika gärna ringa sony och be dom ta bort stödet och se om de lyssnar på dig... :)

Så ###### rätt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.