Hej, jag ska köpa en tv 37-40'' vilken är den bästa man kan få för under 10,000:- ?
plasma har jag läst om är ett bra alternativ, men det känns som att man får så mke mer för en lcd tv. Om man kollar 2alternativ här nedanför så är ju nästan LCD ett bättre alternativ. Men jag har hört mycket gott om plasma så hjälp mig välja ett bra alternativ för mina pengar.
Panasonic Viera TH-37PX80 (Plasma)
http://www.pricerunn...duktinformation
Samsung LE-40M86BD (LCD)
http://www.pricerunn...duktinformation En fråga här åxå om den stödjer 100hz på 40''arn?
Man får inte alls mer om man köper en LCD (du får mer pixlar, men det är inte bättre bara för det), utan tvärtom, du får en mycket mer TV per krona om du köper en plasma, speciellt i den prisklassen. Anledningen är att plasmorna har sjunkit rejält i pris eftersom LCD säljer mer hos den stora massan. Detta gör att du kan få en mycket bra TV för ett mycket bra pris om du köper plasma istället.
PX80 före M86 alla gånger säger jag. Valde själv lite mellan dessa två och det blev en PX80 och jag är mycket nöjd med det valet. Observera att du får 42-tummaren för nästan samma pris, också den under 10000:-
För TV och film är plasman det självklara valet. Den presterar mycket bättre på vanlig TV (SD), DVD och sportsändningar.
Den presterar även bättre på HD-film då plasma ger en mer bio-lik känsla medans LCD ger mer "videokänsla". Plasma har minimal responstid, inga eftersläpningar och bättre svärta. Sån kvalitet får man bara på dyrare LCDer.
Inom den prisramen å storleken tog ja lcdn alla dar i veckan,höjer du ribban lite däremot så vore de annat, Pioneer Plasman utan tvekan men de köstar ju litte mer då,igentligen tycker ja bara det är Pioneer plasman överhuvudtaget som är nått å ha.Men i ditt fall då så tog jag Samsung lcdn dyng lätt.
Där tycker jag att du har fel, anser att man bör gå upp till 14-15 k innan det ens kommer LCDer som är någorlunda bra. Plasmor däremot börjar redan med PX80 på 10k. Valet är mycket lättare på 10k än på 15k...
Redigerat av schjak, 12 May 2008 - 12:20.