Ska alltså ha den BÄSTA 52" LCD TVn med ett högsta pristak på 40.000 kr.
Vad skulle just du göra ifall du var i min plats?
Philips, Sony, Samsung, LG osv... ???
Har själv kollat på Philips 9632D....Vad tycker ni om den?
Tacksam för ALLA svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 11 May 2008 - 22:15
Har under ca 1 månad febrilt letat på nätet efter en ny TV. Dock finns det en uppsjö av lika märken och modeller, alltså blir det väldigt svårt att välja bland alla olika modeller och märken.
Ska alltså ha den BÄSTA 52" LCD TVn med ett högsta pristak på 40.000 kr. Vad skulle just du göra ifall du var i min plats? Philips, Sony, Samsung, LG osv... ??? Har själv kollat på Philips 9632D....Vad tycker ni om den? Tacksam för ALLA svar! Postad 11 May 2008 - 22:40
Själv skulle jag nog satsat på sonys nya w4000, 52 har halkat ner till 24-25 tusen hos seriösa handlare. Kommer kanske sluta med att man kan plocka upp denna för typ 20 papp i slutet av augusti. Prestanda sägs vara bättre än sonys top of the line från förra säsongen x3500. Då har 20 papp över till annat....
Annars tycker jag samsungs nya red rose serie ser intressant ut. Om man står ut med designen vill säga. 52 tum ligger lte högre pris än sonyn med lknande eller kanske tillochmed bättre prestanda. Philips känns trötta. På senaste CES mässan sa de tillochmed rakt ut att de gett upp prestanda racet till samsung och sony. Nu e det bling bling för hela slanten. LG har en ny LED lcd på gång i sommar. Kanske kan bli något coolt. Bör vara bättre än samsung nuvarande f96. Annars bör man nämna plasma också. Rent bildmässigt är framförallt pioneer helt överlägsna. Folk som hävdar annat är pajasar. Om du däremot vill ha en lcd pågrund av någon specifik anledning så visst. Att gå upp i pris tjänar man inte så mycket på. Faktiskt är det väl så att dyra märken som bangolufsen och loewe är ganska mediokra i jämförelse med nya moderna skärmar. Postad 12 May 2008 - 16:49
Tack Bonzichrille för ditt svar....
Har nu kollat igenom de alternativ du skrev om i ditt svar + några andra.... Vad tycker du eller ni om dessa alternativ, och vad skulle just ni föredra och varför? LCD - Samsung LE-52F96BD - Philips 52PFL9632D Har Ambilight som verkar vara grymt! - Sony KDL-52W4000 PLASMA - Samsung PS-58P96FD - LG 60PF95 - Samsung PS-63P76FD Har jag glömt någon kanske? Isåfall skriv gärna upp modellbeteckning så ska jag kolla upp den/de. Spelar alltså ej någon roll ifall det är LCD eller PLASMA, bara det är grym och bra kvalité på TVn samt bild. Tacksam för snabba svar! Postad 12 May 2008 - 17:09
Den här är ganska hyffsad
https://www.prisjakt...kt.php?p=193246 Pioneer är kungarna bland plasma och detta är en av de bästa tv:n du kan få. Du kan ju även vänta på _Pioneers nya G9-serien Redigerat av Manu87, 12 May 2008 - 17:10. Postad 12 May 2008 - 17:13
Överväg
Toshiba 52zf355 En av få modeller med nästan enbart nöjda ägare på större internationella forum. Har även läcker design med ultratunn ram. Postad 12 May 2008 - 17:36
Tack för de snabba svaren....
Visst, har absolut ej missat Pioneers Plasma skärmar. Dock är ett krav att min nya TV måste ha FULL HD, och då är det enda alternativet inom Pioneer PDP-5000EX eller PDP-LX508D, som båda kostar runt 50.000 kr! Lite väl mkt för en TV tycker jag!! Dock hur skiljer sig PDP-508XD (den billiga) jämfört med dessa andra FULL HD Pioneers? Priset är ju mer än dubbelt, men vad är den verkliga skillnaden? Är det bara upplösningen eller? Känns dumt att köpa en ny tv utan FULL HD just nu! Hur är det annars mellan LCD och PLASMA. Ska använda tvn till TV Spel (wii o PS3) samt Film, vanlig tv tittande osv.... Är verkligen Plasma att föredra? Har nästan ALLTID hört att Plasma är avsevärt sämre än LCD!?!? Eller beror det på vilken Plasma man köper? Om man ej har råd att lägga ut på en Pioneer Plasma, hur bra håller de andra Plasmorna som jag skrivit i mitt inlägg ovan (Samsung PS-58P96FD, LG 60PF95, Samsung PS-63P76FD)..... Eller är det då bättre att skaffa sig en LCD (som t ex Sony KDL-52W4000 eller Philips 52PFL9632D)??? Postad 12 May 2008 - 18:35
Plasma och LCD teknikerna har olika styrkor och svagheter. Att påstå att Plasma är avsevärt sämre än LCD kan vi nog alla här enas om är felaktigt. Själv föredrar jag Plasma pga av dess fina svärta men det finns självklart folk som är av andra åsikter (vi bör inte ge oss in i ännu en Plasma vs LCD debatt). Mitt tips är att titta på Panasonic PZ800, PZ85 eller PZ80 (alla FULL-HD).
Lycka till med TV-Jakten... Postad 12 May 2008 - 23:11 Jag har aldrig hört att LCD skulle vara bättre på nåt annat än som datorskärm för stillbilder. Ang 508XD så har den Full Bildkvalitet. Den excellerar på alla områden, ja förutom pixelantalet då, men det räcker med HD-ready på så små skärmar. Det viktiga är väl många skarpa detaljer, inte många bildpunkter i sig. Postad 12 May 2008 - 23:25
Om jag vore du trådskaparen så skulle jag väntat någon månad tills Pioneer kommer ut med sina nya plasmaskärmar. Dessa ska komma i sommar, troligtvis under försommaren. Med fem gånger så bra svärta som föregångaren (enligt Pioneer) och dessutom FullHD upplösning så skulle det förvåna mig om inte även den kommande generationen blir en referensskärm på marknaden. 50'' modellen ska ha en riktpris på drygt 30.000 kr.
Redigerat av belzebubb, 12 May 2008 - 23:28. Postad 12 May 2008 - 23:26
Vad tycker ni annars om denna Samsung då?
Tycker att priset är grymt bra, jämfört med en Pioneer i samma storlek, men hur är det med bild kvalitén? Samsung PS-63P76FD PLASMA ----> ca 43 - 44.000 kr Har fått flera bra betyg, t ex på alaTEST 90/100 Konsumentguiden 85/100 Home Cinema Choice 8/10 Test Seek 85/100 Trusted Reviews 9/10 CNet 8.5/10 Denna Samsung är ju en riktig bjässe på hela 63", samt så har den även FULL HD! Priset ligger på nästan halva priset, om man jämför med en lika stor skärm från Pioneer.... Vad tycker ni? Värt och satsa på denna? Någon som sett den i verkligheten? Postad 12 May 2008 - 23:44
Jag vet personligen inte så mycket om just den modellen, så det får någon annan uttala sig om. När jag tänker efter har jag faktiskt aldrig hört talas om den.
Jag har vid det här laget förstått att du strävar efter stor bild, inget fel i det. Jag tycker dock inte att man ska sträva efter så stort som möjligt om nu påföljden blir att man tappar i bildkvalitè. Hellre en lite mindre skärm med överlägsen bildkvalitè än att man går upp i tum och förlorar. Så resonerar jag. Kan ju också tillägga att Pioneers kommande 60 tummare kommer ha ett riktpris på 55.000 kr. Din budget är visseligen spräckt sedan länge, hur du ser på det vet jag inte Redigerat av belzebubb, 12 May 2008 - 23:50. Postad 13 May 2008 - 07:52
Är i samma tankar som dig IceMan777 och det har länge lutat åt LE-52F96BD (extremt bra svärta för en LCD) men då skulle ju givetvis Samsung komma ut med helt nya serier nu under våren/hösten där de bästa kommer i höst (F-serien ersätts av 950-serien som är 46" och 55"). Som folk sagt ovan så bör du nog vänta ett tag till då priserna på utgående modeller bör sjunka rätt bra alternativt att du tar dig en titt på de nya modellerna från samtliga märken.
Själv väntar jag på lansering/reviews av Samsungs nya 55" i 950-serien. Redigerat av kott, 13 May 2008 - 07:53. Postad 13 May 2008 - 11:43
Har ni väntat så här länge pojkar så kan ni gott vänta tills Pioneer G9 kommer!
Ska bli intressant att se hur nya Samsung, Panasonic med flera mäter sig mot G8. Men mot G9 kan jag inte tänka mig att det är någon match. Men det återstår att se! Postad 13 May 2008 - 13:46
Haha! FULL BILDKVALITET, den var riktigt bra, verkligen huvudet på spiken Tycker att de borde börja skriva ut det i reklamblad, ett litet märker bredvid som anger "Full-Bildkvalitet" på de bra apparaterna eller "Redo för bild" för de lite sämre. Jag kan lova att det hade blivit ganska många Full-HD-skärmar i den lägre kategorin där... Till trådskaparen vill jag bara säga, har man 40k att lägga på en TV så tycker jag att man lägger det på en pioneer-plasma... Postad 13 May 2008 - 17:27
Överväger du en plasma tycker jag även du ska titta på Northern Stars nya 50" plasma. Den har fått mycket bra i test både hos prylportalen (länk nedan) och tidningen Ljud & Bild . Var och tittade på den här om dagen (hos en bekant) och blev faktiskt positivt överaskad, riktigt bra bild.
http://www.northernstar.se http://www.prylporta..._MKF420.dbp.asp 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |