Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

playstation 3 som HTPC?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2008 - 12:51

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en ps3:a och undrar lite vad det är den klarar av om man vill använda den som en mediaspelare. Det jag har behov av är att kunna koppla in en bärbar hårddisk och spela upp lite olika filer; h264, xvid, mpeg och de vanligaste typ. Sedan så skulle jag vilja spela brända dvd:er och kanske senare även blu-ray-skivor. Går allt detta i dagsläget eller är det bara att vänta på att någon flashar den? Och skulle t ex en flashad xbox 360 fungera bättre i detta syftet?

För jag vill kunna göra allt från samma maskin (spela och se på film) och inte behöva skaffa flera olika, typ dator, ps3 och popcorn hour eller nåt. Rent tekniskt borde det ju gå utmärkt om inte Sony har infört massa restriktioner så att det inte skall gå.

Postad 12 May 2008 - 12:57

flaerdfull
  • flaerdfull
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag äger själv ingen PS3 men vad jag hört är den i dagsläget inte det bästa alternativet att använda som en mediacenter/htpc. HD material måste kodas om innan d kan spelas och det är en del meck för att få allt o funka.

Jag själv har insett att vill man ha bästa möjliga maskin för musik och för film utan att tömma hela bankkonto är det en logitech squeezebox för musiken och en popcorn för film. har du tur o kan hitta dem begagnade har du en lösning för runt 3000 kronor....Dessutom är d små och tar inte stor plats. Popcorn Hour sägs vara lite buggig men den uppdateras ju ständigt med nya firmware och klarar 1080 p utan trubbel. För 1800 spänn (NY) måste det ses som ruskigt prisvärt!

Det kommer jag satsa på!

Postad 12 May 2008 - 18:15

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Men en flashad xbox 360 då? det känns som att möjlighetern att kunna lägga in egna codecs måste öka när den är flashad, finns det ingen motsvarighet till gamla xboxens mediacenter (XBMC)?

Lite dåligt att det inte går med en ps3:a, det måste ju vara skitenkelt att bara slänga in lite codecs. Men det går inte om man kör från linux heller då som skall gå att installera?

Men det är väl så illa att man får komplettera med en Popcorn hour, lite segt när ps3:an gott och väl borde klara det

Postad 04 July 2008 - 07:43

RealElwood
  • RealElwood
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
PS3:a med Linux är ju klockrent som surfdator/kollapå film etc. Kör Ubuntu och då kan man köra openoffice m.m.

Dock så klarar den inte av .mkv filer fullt ut i VLC, p.g.a restriktioner från Sony. Men allt annat lirar som det skall.

Postad 04 July 2008 - 09:38

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
MKV.mkv fullt ut?
Hur fungerar det då?

Postad 04 July 2008 - 11:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Men en flashad xbox 360 då? det känns som att möjlighetern att kunna lägga in egna codecs måste öka när den är flashad, finns det ingen motsvarighet till gamla xboxens mediacenter (XBMC)?

Lite dåligt att det inte går med en ps3:a, det måste ju vara skitenkelt att bara slänga in lite codecs. Men det går inte om man kör från linux heller då som skall gå att installera?

Men det är väl så illa att man får komplettera med en Popcorn hour, lite segt när ps3:an gott och väl borde klara det

Flashad 360 gör bara så du kan köra brända skivor. Ingenting annat. Den är inte knäckt på ngt sätt.
PS3 är inget vidare som HTPC den heller. En vanlig PC eller Mac gör ett bättre jobb.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.