Jag kunde inte hålla mej, har beställt en idag.
Hittar ingen svensk info alls om denna mobil, nån som vet nåt!
MVH
Swed
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Samsung Soul (SGH-U900) ingen som testat?
Startad av
Unregistered754400a0
, May 12 2008 13:14
39 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 12 May 2008 - 13:14
Hej på er!
Jag kunde inte hålla mej, har beställt en idag. Hittar ingen svensk info alls om denna mobil, nån som vet nåt! MVH Swed Postad 19 May 2008 - 09:20
Har kört den nu sen i torsdags och är än så länge mycket possitiv.
Några minustecken bara: * PC-sync funkar inte med Windows mail, utan kräver Outlook * Telia Navigator funkar inte (Samsung tror att det kommer att funka senare då den blir officiell i Norden) * MSN funkar inte, förmodligen samma som ovan. Annars mycket lättjobbad med tangenter och tuchdisplay, bra ljud och snabb uppkoppling. MVH Swed Postad 21 May 2008 - 14:23
Är jag fortfarande ensam om denna lur?
Hittade idag en lite irriterande grej, det går inte att i efterhand ändra vilket telefonnummer som skall vara första/standard nummer, utan det blir det nummret man lägger in först MVH Swed Postad 23 May 2008 - 14:14
Tjena, du verkar vara ensam än. Står i begrepp att handla. Väger idag mellan SEs 900 mfl senare eller slå till på denna 900 nu. Jag råkade snubbla över bilder med denna jämfört med SE900:an o N82 i mobile-review fr en annan tråd där Samsung är en vinnare - har du testat bild o kortfilm ordentligt?
Du som också har levt med den - ngt specifikt ex hur intuitiva menyer/knappar är? Musikspelaren? Andra bra features ur din synvinkel? MVH M Postad 23 May 2008 - 14:21
Tjenare!
Även jag är intresserad av soulen som nu finns på diverse svenska sidor. Denna eller se g900. Hur är kalendern? Kan du inte ladda upp lite tagna bilder med kameran så vi får se? Det är väll fotolampa men inte blixt? Vad är ditt helhetsintryck av soulen? mvh / Carl B edit: Rent spontant såg jag att batteritiden var lite dålig. Hur är det med det? Redigerat av bekkman, 23 May 2008 - 14:27. Postad 25 May 2008 - 14:04
jag hittar inga bilder tagna med soul, skulle någon kunna länka till en sida där jag hittar det eller har du möjlighet att ta någraa och lägga upp swed2?
Postad 26 May 2008 - 18:33
Ska försöka svara på frågorna!
Här kommer ett par bilder, kunde bara ladda upp dom som var under 2mb: ![]() ![]() ![]() Har ärligt talat inte pillat så mycket med den än Men gillar touchknapparna mycket och dom ändras efter vad man gör, funkar bra! Ska prova videofilmning och se om det går att använda lampan, det är en lampa, men den ska visst vara tre gånger så stark som nån annan mobillampa och starkare än xenon också, har jag hört! MVH Swed Redigerat av Unregistered754400a0, 26 May 2008 - 18:34. Postad 30 May 2008 - 20:23 Nej, inte speciellt, men det funkar att ta bilder i ett helt mörkt rum! MVH Swed Postad 04 June 2008 - 14:53
Tjena!
Är också vääääälidgt sugen på u900 och kommer troligen köpa en sådan snart. Den är ju fett snygg och jag är ute efter en designnalle. Tänkte bara höra hur ljudet på mp3orna är?? Och mp3n mkt batteri?? Har också läst att skärmen sysn väldigt dåligt i solljus...stämmer det? Och hur är videoinspelningen. Flyter det på fint eller laggit?? Letade runt lite efter andra snygg lurar från -08 och kom över LGs senaste: LG KF750 Secret. Verkar osså som en schysst o snygg lur. Nån som hört nåt om denna o har lite intryck?? =) Vet inte vilken jag ska välja...så svårt, båda e ju riktigt läckra >_< Postad 04 June 2008 - 17:10
E oxå lite sugen på u900n, har alltid haft samsung och fastnat för deras design och menyer.
Skaffade u700n för ett tag sen och blev besviken på att man inte kan använda sina egna mp3or som meddelandeton, vilket man kunde på u600n. Är det samma sak här? Ngn som vet? Postad 19 June 2008 - 18:41
Har en telefon att plocka ut från Tre så ska beställa denna nalle så fort som möjligt! Irreterande att det är midsommar imorgon men får se om de är vakna eller i fall man måste vänta till måndag.
Postad 02 July 2008 - 21:37
tjenare jag har en samsung soul och den är väldigt bar men ljudet e lite svagt som sakt
Postad 08 July 2008 - 19:55
Beställde Samsung Soul från teknikkedjan.com precis. Får väl hem den senast Fredag. Kommer lägga upp bilder på den och ge en kort recension
Postad 15 July 2008 - 14:27
Är det bara mina ögon, eller ser bakgrundsbelysningen av knaparna lite rosa-aktig ut? Någon som kan kolla på sin och svara.
Postad 18 July 2008 - 14:08
Tja, en snabb fråga till er som har denna mobil. Är det ett 3,5mm stereo hörlursjack på den, så de funkar att koppla in vanliga hörlurar?
Varit i butik och känt på en dummy modell, då gick inte luckan (där hörlurssymbolen är) öppna. Har också läst recentioner där de skrivit att den inte har något 3,5mm hörlursjack, varav jag är lite fundersam En ytterligare fundering, angående luckan, då man öppnar den går den ta lös helt eller hänger den som alltid fast i en flik? Vore ju rätt skönt att kunna ta bort den helt om man ska koppla in ett par lurar och ha mobilen i fickan. Sitter och funderar mellan denna eller LG KF750, lite för- och nackdelar med båda som jag ser det. Som lite bättre ljud i LGn, lite bättre kamera i Soul (+ "linsskydd", iom att man slajdar upp den för att ta kort) och Samsungen kan nog vinna lite mer stilpoäng. Så det lutar nog iaf mot att det blir en Soul Redigerat av TKvC-SainT, 18 July 2008 - 14:21. Postad 19 July 2008 - 21:13
Min flickvän lånar tråden lite i mitt namn:)
någon som vet hur man ändrar vart man ska spara videoklippen i? Nu sparas både bilderna och videoklippen i mappen Kamerabilder. känns ju sådär spännande. Sen en sak till: När man skriver meddelande så blir det 2 sms om texten man skriver är för lång(som det blev på telefonerna på 90-talet), man kan då välja "lägga till sida" men då blir sms:et ett mms istället. Extremt tacksam för svar. Postad 21 July 2008 - 19:28
LG KF750 är definitivt snyggare än Soulen. Den är fan riktigt ###### snygg! OnOff brukar har båda modellerna, så åkt dit o kläm/kika lite.
Vad gäller kameran så är båda relativt lika. LGn har dock mkt fetare videoinspelning. Sen har LGn en fin och näst intill orepbar 2.4"skärm som är riktigt bra. Det negativa för LG är batteriet. Räcker 2-3dar typ. D-padden, som e touch, e grymt jobbig och man kommer lätt åt den när man ska trycka ner mittenknappen. Sen har den ett rätt slött menysystem. Men soulen är ju heller ingen fartdåre precis Postad 21 July 2008 - 22:07 Länken fungera inte för mig iaf (Firefox) :/ Postad 21 July 2008 - 23:01
Hejsan, måste skaffa ny mobil och köpet står mellan samsung soul och sony ericsson w760i. Ska använda den som vanlig telefon men även som mp3 och undrar nu hur mp3funktionen är. Är den skön att använda som vanlig mp3spelare eller ska jag köra på sonys? Undrar också om någon vet om det finns en kabel till denna telefon så man kan koppla in hörlur med vanlig stereokontakt.
.Mikael Postad 23 July 2008 - 15:34
Hej. Väldigt funktionell mp3-spelare med många valbarheter i programvaran, såsom betygsättning, senast spelade osv. Letar för tillfället efter en 3.5mm adapter som finns till andra Samsung-modeller, men är inte 110% om dessa funkar till u900. Läs recensioner på prisjakt för mer omdömen. Postad 26 July 2008 - 18:32
Någon som vet om den snygga färgen Sterling steel/silver går att köpa i Sverige? Var isåfall? Den är ju överlägset snyggast.
Eller, finns denna Sterling med svenskt språkval? Postad 02 August 2008 - 19:40
Hade Lg-secret i 3 dar tyckte den va skit seg kameran va väl si så där plus att den va eller kändes som mycket tyngre o klumpigare än denna, Gick o bytte den mot samsungen för att den ba dog helt plötsligt efter 3 dar.
knappat några timmar med denna o är helt nöjd än så länge ångrar inte en sekund att jag bytte, den är kvickare samt smidigare att handskas än Lg'n i menyer. Toutc knapparna går att ändra till egen färg samt egen färg på efekten till toutcen. mediaspelaren synkar smidigt med windowsspelaren. Bluetooth funkar klockrent. kameran funkar väl si sådär i ett rum med bara taklampa funkar mycket bättre ute när det är ljust eller inne om det är riktigt ljust vikket det inte är hos mig så då skippar vi bilderna tills vidare, dom blir gryniga. P.s Det ba skicka ett pm om ni undrar nåt. Postad 03 August 2008 - 23:35
Har inhandlat denna telefon för 2 dagar sedan och har testat den lite...
Själva telefonen är riktigt snygg med borstat stål och känns riktig elegant . Knapparna är riktigt bra , telefonen är snabb i menyerna , man kan ändra f'ärg på touch knapparna och ändra dom också dvs att man kan ändra till andra genvägar... kameran är också bra , mycket inställningar helt klart godkänd 8/10 får den av mig..... Postad 12 August 2008 - 15:28
efter en timmes användande; känns bara bra MEN det är en sak som håller på att driva mig till vansinne alla redan
ljudet vid knapptryckningarna - hur i h-e får jag bort det. Har letat i varanda inställning utan att hitta något som kan tänkas funka. HJÄLP!!!! Edit: Hittade det. Volymknappen dubblar som knappljudväljare när inget samtal pågår. Enkelt ... Redigerat av Unregisteredff8f752a, 12 August 2008 - 15:35. Postad 19 August 2008 - 06:19
Sådär, nu har jag beställt en jag med, orkade inte vänta på att Samsung skulle släppa sin Soul G400 modell.
Ni som tycker ljudet är lågt kan höja det, läste på sweclockers hur man gjorde. Sweclockers Postad 28 August 2008 - 17:22
Någon som vet om man kan välja svenska menyer på en Soul man köpt i Tyskland?
Postad 28 August 2008 - 18:09
Kan någon vänlig person som har en u900 kolla hur många språk det finns på språkinställningarna på mobilen?
Skulle verkligen uppskattas! Postad 17 September 2008 - 08:13 Köpte min i tyskland och det finns svenska som språk. Se till så du inte råkar köpa en brandad bara iom att prisjakt länkar till ett par sådana Är för övrigt nyfiken på om det finns några bra teman att ladda ned till denna någonstans ifrån. Tips mottages tacksamt! Postad 24 September 2008 - 19:46
Vad jag kan se så finns det i min u900 19 olika språk. Postad 01 October 2008 - 05:09
Funderar på att köpa en soul, men jag vill först gärna veta om man kan ha mp3 som meddelande signal på sms, mms osv.
Postad 01 October 2008 - 11:50
Kan kolla upp det... säljer min för 2300 med 2års garanti och då ingår två st coper displayfilm värde 150kr....
Postad 21 October 2008 - 23:23 MP3 som ringsignal är inget problem. Skulle tippa på att det är ok för övrigt också - kör det som ringsignal och väckningssignal för egen del... Postad 12 January 2009 - 22:50
Har fått en del otrevliga buggar på min Soul. Säkert tillverkningsfel, men tänkte om någon annan råkat ut för samma problem?!
Problem 1 >> Ibland när jag pratar med någon så kopplar den bara ner samtalet rätt som det är. Händer ca var tionde samtal i snitt. Problem 2 >> Vissa som skickar meddelanden till mig visas inte i min telefon förrän flera timmar efteråt. Sen står det i meddelandet att det skickats när personen i fråga har skickat det, eller en helt annan tid (!?). Jätteirriterande eftersom många som skickar sms till en vill ha svar ganska omgående.. (speciellt min flickvän..) Ska lämna in skiten imorn på expert och vänta i sedvanliga 2 veckor.. Har fått lämna in varenda mobil jag köpt flera gånger de senaste åren och funderar över varför mobiltillverkarna inte lyckas göra mobiler som fungerar. Jag menar, det är ju 2009!!! Mobiler är inget nytt fenomen och mobilerna man köpte på 90-talet var det banne mig inte sånt här strul med.. Postad 01 February 2009 - 18:05
Funderar på att köpa en sådan här till tjejen.
Hur funkar batteritiden när man lirar med mp3spelaren ca 5h/dag? hon har itne så stora krav mer än kalender och mp3spelare. är detta en stabil telefon? thouchdisplayen är den som på SE mobiler att man råkar skicka sms osv med örat när man snackar? MVH//Andreas 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |