Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canon EOS450D i USA

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2008 - 06:03

Vaisanen
  • Vaisanen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en bror som ska åka till USA och funderar på att köpa en Canon EOS450D därifrån då jag förstått att det är mycket billigare där. MEn har även förstått att kameran heter något annat därborta i USA. Är det någon som vet exakt beteckning med mera på den så att brorsan får med rätt kamera hem. Är det någon som vet om det är mkt billigare att köpa objektiv där borta med sig hem? Ngn som vet ngn bra Canon återförsäljare i Las Vegas när jag ändå frågar massor:)
Mvh

Postad 14 May 2008 - 06:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har en bror som ska åka till USA och funderar på att köpa en Canon EOS450D därifrån då jag förstått att det är mycket billigare där. MEn har även förstått att kameran heter något annat därborta i USA. Är det någon som vet exakt beteckning med mera på den så att brorsan får med rätt kamera hem. Är det någon som vet om det är mkt billigare att köpa objektiv där borta med sig hem? Ngn som vet ngn bra Canon återförsäljare i Las Vegas när jag ändå frågar massor:)
Mvh

Canon EOS Rebel XSi

Och ja, objektiv är MYCKET billigare, neråt halva priset ungefär, ibland lite mer.

Affärer vet jag inte, men alla stora kedjor bör väl finnas representerade.

Postad 18 May 2008 - 09:28

Vaisanen
  • Vaisanen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Då kanske man ska kolla på objektiv att få hem med samtidigt då.
Är det ngn som har koll på bra affärer i Las Vegas så hör gärna av er.

Postad 18 May 2008 - 11:08

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0
I LV finns både Best Buy och Circuit City. Billigast av alla, finns dock ej i LV, brukar BH Photo på Manhattan, NY vara.

Alla dessa finns på nätet för prisjämförelser.
Circuit City har 4 butiker inom 15 km från LV och tar USD 900:- för XSi med standard linsen (bättre lins än de gamla med bl.a. SI).
Best Buy har rea på XSi och tar USD 855:- med standard lins.
Det kommer sales tax på detta pris om ca. 8%.
Båda kedjorna har så att man kan köpa på nätet och hämta i valfri butik och verkar finnas i samma shopping mall på Maryland Parkway ca 5km från centrum.

Kolla vilken garanti som följer med, ibland så gäller den bara i US. BH Photo brukar sälja två versioner där "Imported" har garanti som inte gäller i US, men däremot överallt utanför och den brukar vara något billigare.

Lycka till !

/staffan

Postad 19 May 2008 - 20:57

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt be en kompis köpa med sig hem när han kommer till Sverige på semester. Dock så visade det sig att garantin bara gäller i USA...

Postad 19 May 2008 - 21:52

skovve
  • skovve
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
På tal om USA, sitter och tittar på Ebay. Mycket mycket billigare än i Sverige.
Är det någon som har någonting negativt/positivt att säga om importering?

På produktbeskrivning står det: All items listed are USA models.
Är det någon skillnad på USA models och de vi köper i Sverige?

Postad 21 May 2008 - 23:22

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0

Förutom att garantin kanske bara gäller i US så är en skillnad pinnarna på t.ex. batteriladdare som kan behöva adapter om det inte bara är att byta sladden. Kolla också att alla starkströmsenheter klarar 110v/60Hz och 230v/50Hz vilket för några år sedan aldrig var fallet. TV-out på en kamera kan väl också bara vara NTSC även om de flesta TV idag klarar både NTSC och PAL.
Språk i menyer kan också vara färre d.v.s. kankse inte alltid finnas på svenska.

Postad 26 May 2008 - 14:30

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Hej!

Min Far var i staterna och sprang NY marathon. Köpte med sig en Canon G9 hem. Ringde till Canons verkstad i gbg och dom svarade att det är 1 års garanti från inköpsdatumet.

Postad 30 May 2008 - 09:15

Vaisanen
  • Vaisanen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tack för alla svar. Får se till att kolla upp garanti med mera så att det gäller i sverige med. Blir nog ett köp på BH Photo i NY på hemvägen då de verkar bäst.

Postad 18 June 2008 - 16:06

Sprouts
  • Sprouts
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tack för alla svar. Får se till att kolla upp garanti med mera så att det gäller i sverige med. Blir nog ett köp på BH Photo i NY på hemvägen då de verkar bäst.

Jag köpte en D450 (Rebel XSI) på BH Photo i slutet på Maj. (Tyvärr hade dom slut på svarta, så jag fick köpa en silver.)

Det går att välja Svenska i menyerna, och PAL som videostandard. Det enda lilla problemet är att laddaren som följer med har kontakten inbygd i sig. Den klarar dock 230v/50Hz, så det är bara att köpa en adapterplugg.

Däremot glömde jag kolla garantin, fick inte garanticertifikatet ifyllt, men man får väl hoppas att det räcker med inköpskvittot om jag behöver laga den.

Postad 18 June 2008 - 16:29

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Dslr har inte väldsgaranti vill man ha det så kan vissa butiker erbjuda det mot tillägg (Mack garanti). Hur bra/dåligt det fungerar vet jag inte.
Här har du en lista på butiker som säljer med Mack i NY.

Lycka till!

Postad 18 June 2008 - 22:53

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Tyvärr skall man inte till NY så man kan gå på B&H. Skall till annan ort i USA och då är det bestbuy eller curcuitcity som gäller och dom är inte så mycket billigare än här hemma. Canon 55-250 IS kostar ca 2200:- mot 2600:- här hemma

Postad 21 July 2008 - 19:05

barista
  • barista
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!
Har köpt en 450D i tyskland. Kameran har svenska menyer men manualen är bara på tyska. Ringde Canon för att köpa svenska manualen. De vill ha 650 kr för det!! Det går inte heller att ladda ner den från deras hemsida. Enligt Canon lägger de upp manualerna först efter 2 år!! Är det någon som vet hur man får tag i svensk manual? Eller är det någon som har manualen på pdf?

Tack för hjälpen.

Postad 01 August 2008 - 19:20

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

Jag har bara postiva erfarenheter av att handla på eBay än sålänge. Köper allt möjligt och det mesta är riktigt billigt. Köpt bla. DVD Bilstereo m.m och har precis beställt en DSLR Kamera, Pentax K110D med kittlins för 2400 kr inkl. frakt iof demoex men i Sverige kostar den kameran 4600 kr utan lins som billigast så man kan tjäna en del pengar. Kan tilläggas att jag får med 1 års internationell garanti vilket kan vara bra att ha. Vad det gäller tull så gäller det endast på objektiven och inte på kameror. Alltså "bara" 25% moms om du skulle ha riktigt otur.

Hej!
Har köpt en 450D i tyskland. Kameran har svenska menyer men manualen är bara på tyska. Ringde Canon för att köpa svenska manualen. De vill ha 650 kr för det!! Det går inte heller att ladda ner den från deras hemsida. Enligt Canon lägger de upp manualerna först efter 2 år!! Är det någon som vet hur man får tag i svensk manual? Eller är det någon som har manualen på pdf?

Tack för hjälpen.

Hittade manualen på Engelska i pdf format om du är intresserad, i USA heter kameran Canon EOS Rebel XSi som tidigare nämnts.

http://www.usa.canon...p;modelid=16303

Redigerat av rob88, 01 August 2008 - 19:27.

Postad 01 August 2008 - 19:28

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0

Jag har bara postiva erfarenheter av att handla på eBay än sålänge. Köper allt möjligt och det mesta är riktigt billigt. Köpt bla. DVD Bilstereo m.m och har precis beställt en DSLR Kamera, Pentax K110D med kittlins för 2400 kr inkl. frakt iof demoex men i Sverige kostar den kameran 4600 kr utan lins som billigast så man kan tjäna en del pengar. Kan tilläggas att jag får med 1 års internationell garanti vilket kan vara bra att ha. Vad det gäller tull så gäller det endast på objektiven och inte på kameror. Alltså "bara" 25% moms om du skulle ha riktigt otur.

Hvis der er objektiv med i pakken ryger der 6.7% told på for det hele :lol:

Postad 07 August 2008 - 15:27

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Fick min Pentax kamera idag, åkte på 529kr i tull och avgifter. Helt ok endå. Slutpriset blev med andra ord 2900 kr och kameran har inte en skråma. Nyskick. I Sverige kostar den ca 6400 kr med objektiv och jag köpte med 1gb sd kort så man kan ju lungt säga att jag tjänade en bra slant på köp via eBay.

Lite bilder:
https://www.minhembi...m/rob88/198363/

Redigerat av rob88, 08 August 2008 - 13:32.

Postad 11 August 2008 - 08:04

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa ett paket med 2 st 580 EX II och en ir sändare för 1075 dollar inkl frakt från B&H i USA, nån som vet vad tull och sånt kommer hamna på?

Postad 11 August 2008 - 08:10

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa ett paket med 2 st 580 EX II och en ir sändare för 1075 dollar inkl frakt från B&H i USA, nån som vet vad tull och sånt kommer hamna på?

priset plus frakten gånger 1.3 på ett ungefär. Så en bit över 9000 skulle jag tippa att det landar på.

Postad 11 August 2008 - 08:51

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Och glöm inte att, precis som Martin säger, räkna moms och tull på varan PLUS fraktkostnaden - den bommen har man gjort ett par gånger. Lite trist när frakten gått på 1000$ och det helt plötsligt kostade 30% till...

Postad 11 August 2008 - 10:17

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ok tackar då vet jag

Postad 11 August 2008 - 13:20

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0
Tull på Blixt er 3,2% efter hvad jeg hurtigt kunne regne ud så vil det blive ca. 8500-8700sek i alt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.