Tjoho, har nu ett tag lyssnat på min anläggning utan att ha subben igång, för jag börjar störa mig lite på dens mulliga musikbrummade
Vad jag dock har märkt till min lite besvikelse är att högtalarna jag har monerade mot vägg i fronten(det är stativare med "nyckelhål") spelar väldigt mycket "med väggen", vilket gör att basen blir aningen otydlig och bummlig, den "lilla" som är i de högtalarna.
Jag funderar då instinktift att ta ner de och ställa på tvbänken på var sin sida om centerhögtalaren nån liten bit framför tvn, men undrar lite hur det kommer fungera?
Kommer vibrationerna sprida sig nedåt ner till elektroniken? Är det mer spridningen nedåt jämfört med "bakåt" från högtalaren? Med spridning menar jag då vibrationer
Kommer spikes hjälpa? Eller kommer de koncentrera vibrationerna nedåt på 4a punkter istället för hela bottenplattan? Eller är sd-fötter att föredra i ett sånt fall?
Skulle spikes vara en god ide, skulle biltemas för 139kr/4st funka bra? De ser ut att vara lite "urgröpta" i plattan sär man ska ställa spiksen, är det bra? eller ska plattorna vara jämna som de flesta andra jag har sett?
länk till biltemas spikes, verkar inte gå att fixa, men det är första och eller enda träffen om man söker på "spikes" på biltema.se
Vad tror ni?
Redigerat av Unregistered2345ed51, 14 May 2008 - 17:40.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?