Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kundservice hos Netsuperstore (fysiska butiken) är skrämmande

9 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 14 May 2008 - 19:21

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Har tidigare sätt att många som haft problem och negativa synpunkter på denna firma.
Jag har tidigare dock köpt ett Silverstone HTPC chassi till snuskigt bra pris samt 2st tangentbord. Detta har jag handlat i butik och självklart hat försäljningen aldrig varit några problem. (undra varför). Anledning till att jag handlat av de är för att jag alltid handlat de som funnits i butiken och just att det varit butiken.

Igår var jag dock och köpte en CPU kylare av de. Priset är inte direkt skrämmande, ca 380kr kostade den. Jag frågade i butiken om det var så att om måtten inte passade att jag kunde lämna tillbaks den och det var minsan inga problem.
Kom hem och såg direkt utan att behöva plocka ur den ur dess genomskinliga förpackning att detta minsann inte skulle gå vägen. Lämnar tillbaks den imorgon tänkte jag och tittade lite på deras hemsida. Där ser jag att priset på hemsidan är ca 50kr billigare än vad jag fick betala för den..
Var så idag efter jobbet in till dem och skall returerna tillbaks den och vill ha pengarna tillbaks eftersom de inte hade några andra attraktiva cpu kylare. Icke det de max kan tänka sig är ett tillgodo kvitto vilket jag naturligtvis inte vill ha eftersom de inga andra har i butik. Försöker prata med de resonera och fråga om det verkligen är värt vinsten på denna lilla fjuttiga produkt för att tappa en kund som iafall lagt ner några tusenlappar på några månader.
Eftersom de fortfarande inte ville ge mig tillbaks pengarna så får jag anta att detta var just fallet.

Nu vet jag att butiken inte har en skyldighet enligt konsumenträtt att ta tillbaks varan trots sitt totalt oförändrade skick men det visar verkligen vilken service anda denna butiken har.Jag är glad att de varor jag köpt inte gått sönder än för jag vill inte veta vilka problem och tider för att få det åtgärdat...

Mitt tips.. Handla endast där om ni INTE kan få fel vara, varan INTE kan gå sönder och som FINNS i butiken.

Jag kommer trots det låga beloppet på varan ALDRIG mer handla av de och ALDRIG skriva något gått omdöme om de. igen.

Postad 19 May 2008 - 13:35

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hehe.. vilken seriös butik. De verkar inte bry sig om kritik heller, då det skrivits och klagats metervis men ingen förbättring har skett.

Jag är på jakt efter en tv och de hade riktigt bra pris på LG 50PG6000. Eftersom jag vet att folk som beställer ibland får vänta flera månader så tänkte jag ringa/maila dem och fråg om de har den i lager eller när de får in den.

Började med att ringa, tror ni man får något svar. Väntade väl 20 minuter, sen gav jag upp.

Mailade istället. Tror detta var i onsdags, kanske tisdag. Tror ni man fått något svar?

Jag kan bara hoppas de prioriterar sina befintliga kunder som kräver service (återköp, reparation osv) före kunder som vill köpa, men jag vet att så brukar ju inte butiker göra så det är ju avskräckande.

Tänk om TV man får inte fungerar... Ska man då vänta 2 veckor innan man får svar och sen vänta 2 månader på att få den reparerad?

Näää, aktsamhet inför denna butik. Det känns som man ska ha tur om allt går ok.

Postad 19 May 2008 - 20:32

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Har tidigare sätt att många som haft problem och negativa synpunkter på denna firma.
Jag har tidigare dock köpt ett Silverstone HTPC chassi till snuskigt bra pris samt 2st tangentbord. Detta har jag handlat i butik och självklart hat försäljningen aldrig varit några problem. (undra varför). Anledning till att jag handlat av de är för att jag alltid handlat de som funnits i butiken och just att det varit butiken.

Igår var jag dock och köpte en CPU kylare av de. Priset är inte direkt skrämmande, ca 380kr kostade den. Jag frågade i butiken om det var så att om måtten inte passade att jag kunde lämna tillbaks den och det var minsan inga problem.
Kom hem och såg direkt utan att behöva plocka ur den ur dess genomskinliga förpackning att detta minsann inte skulle gå vägen. Lämnar tillbaks den imorgon tänkte jag och tittade lite på deras hemsida. Där ser jag att priset på hemsidan är ca 50kr billigare än vad jag fick betala för den..
Var så idag efter jobbet in till dem och skall returerna tillbaks den och vill ha pengarna tillbaks eftersom de inte hade några andra attraktiva cpu kylare. Icke det de max kan tänka sig är ett tillgodo kvitto vilket jag naturligtvis inte vill ha eftersom de inga andra har i butik. Försöker prata med de resonera och fråga om det verkligen är värt vinsten på denna lilla fjuttiga produkt för att tappa en kund som iafall lagt ner några tusenlappar på några månader.
Eftersom de fortfarande inte ville ge mig tillbaks pengarna så får jag anta att detta var just fallet.

Nu vet jag att butiken inte har en skyldighet enligt konsumenträtt att ta tillbaks varan trots sitt totalt oförändrade skick men det visar verkligen vilken service anda denna butiken har.Jag är glad att de varor jag köpt inte gått sönder än för jag vill inte veta vilka problem och tider för att få det åtgärdat...

Mitt tips.. Handla endast där om ni INTE kan få fel vara, varan INTE kan gå sönder och som FINNS i butiken.

Jag kommer trots det låga beloppet på varan ALDRIG mer handla av de och ALDRIG skriva något gått omdöme om de. igen.

Du får ju ta och erkänna att det är du som gjort bort dig.
För det första så handlar man inte av ett sånt företag som netsuperstore.
Och vill du ha öppet köp så får du se till att få ett papper på det.
Så tänk till lite mer nästa gång.

Postad 20 May 2008 - 12:38

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Du får ju ta och erkänna att det är du som gjort bort dig.
För det första så handlar man inte av ett sånt företag som netsuperstore.
Och vill du ha öppet köp så får du se till att få ett papper på det.
Så tänk till lite mer nästa gång.

Trams.

Postad 21 May 2008 - 07:14

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
Ja... Som trådskaparen skrev så har de ju inget skyldighet att ge öppet köp så man bör ju ha för vana att alltid fråga efter det, förhoppningsvis tänker man på det nästa gång. Otur bara att han glömde det just när han handlade av detta företaget. Ordet "Serviceminded" har väl aldrig förknippats med dem.

Så:
Fråga alltid om öppet köp.
Handla inte av ovan nämnda butik (detta tydligen redan åtgärdat).

Postad 21 May 2008 - 16:11

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0

Ja... Som trådskaparen skrev så har de ju inget skyldighet att ge öppet köp så man bör ju ha för vana att alltid fråga efter det, förhoppningsvis tänker man på det nästa gång. Otur bara att han glömde det just när han handlade av detta företaget. Ordet "Serviceminded" har väl aldrig förknippats med dem.

Så:
Fråga alltid om öppet köp.
Handla inte av ovan nämnda butik (detta tydligen redan åtgärdat).

Det står ju att jag faktiskt frågade vilket ja gjorde..
Dock sa de när jag ville göra returen att de menade byte eller tillgodokvitto. Lite skillnad mot vad jag klart och tydligt fattade som pengarna tillbaka.

Postad 21 May 2008 - 19:03

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Det står ju att jag faktiskt frågade vilket ja gjorde..

Aj då, jag missade det. Oavsett så var min kommentar ju inte menad som ett påhopp eller liknande utan bara en poängtering för andra som med lite tur läser tråden innan de handlar :)

Postad 21 May 2008 - 19:10

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
sorry om mitt svar lätt så. Var inte heller menat så mot dig ;/

Postad 25 June 2008 - 12:38

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Begär ALLTID skriftligt gällande retur eller dylikt. Muntliga överenskommelser är detsamma som inga överenskommelser för det går inte att bevisa såvida du inte spelar in samtalet...

Be att de skriver det hela på kvittot + signatur då är det ju inga som helst problem.

/Henrik

Postad 25 June 2008 - 13:33

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Absolut.. Tråkigt bara att man aldrig skall kunna lita på personer.. Lite jobbigt att på vad man än gör kräva utskrift på överenskommelser.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.