Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Går det att Spela en .IMG i Ps3

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 May 2008 - 16:13

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
som rubriken följer

kan jag mounta en .img via tversity och spela upp den via nätverket på något sätt?

jag har pillat och trixat men får det inte att spela upp filmen
tacksam för svar

Niklas

Postad 15 May 2008 - 18:09

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Kan du spela upp .img filer i datorn? Nej... En .img fil är ju en CD skiva fast den är rippad till datorn. För att kunna spela dessa måste du kan spela den som CD därför använder man deamon tools. PS3 har ju ingen inbyggd deamon tools och vet inte heller vad .img ska användas till. Det som borde funka är att packa upp innehållet på den till dem olika mapparna och sedan dra in hela video_ts mappen till PS3an. Den borde ju fatta att det är en dvd på samma sätt som WMP eller VLC player fattar vad den ska göra med mappen.

Har dock inte haft tid att testa detta då jag fixade tversity igår och sitter fortfarande och gapar med munnen då det är första gången jag streamar :)

Men det är iallafall mitt tips, om det funkar så skriv gärna slipper jag bråka med projjen. Mvh!

Postad 15 May 2008 - 22:08

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Du kan inte spela upp .img filer som de är men du kan däremot använda dig av DVD decrypter för att rippa den till en .vob fil och sedan använda HandBrake för att konvertera den till en mp4

Postad 16 May 2008 - 06:16

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Eller skita i å konvertera den till mp4 å bara streama .voben med Tversity.

Postad 16 May 2008 - 07:32

snillefille
  • snillefille
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Kan du spela upp .img filer i datorn? Nej...

Jo. VLC -> snabböppna fil -> Rock N' Roll!

Mounta är onödigt.

Funkar tyvärr inte på PS3:an.

Postad 16 May 2008 - 11:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
mountar jag så blir det ju många "små" vob filer som ligger i en av mapparna. spela upp dom en och en i ps3an är ju inte så lockande.

och konvertera filer, då kan man ju lika gärna bränna ut filmen menar jag. går gissningvis mycket snabbare med:)

Redigerat av Evil Homer, 16 May 2008 - 12:00.

Postad 16 May 2008 - 14:34

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kan man stream .vob med tversity med en xbox 360 också? Jag får iallafall felmeddelanden och svart skärm när jag försöker göra det :S

Postad 17 May 2008 - 22:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
jag har testat. det är inga problem att mounta och spela upp en vob i ps3 iaf.
men jag fick inte med texten, och andra voben jag skulle sätta på saknades det ljud på

så det blir till att bränna ut om man har gjort säkerhets kopior på sina filmer istället verkar det som

Postad 18 May 2008 - 00:31

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

jag har testat. det är inga problem att mounta och spela upp en vob i ps3 iaf.
men jag fick inte med texten, och andra voben jag skulle sätta på saknades det ljud på

så det blir till att bränna ut om man har gjort säkerhets kopior på sina filmer istället verkar det som

kan du tala om hur du mountade .img filen?

Postad 19 May 2008 - 19:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
du installerar daemon tools(ett av flera liknade prog) och mountar din .IMG
sen delar/sharar du den "dvd/cd enheten till din ps3a via TVersity

Klart

Redigerat av Evil Homer, 19 May 2008 - 19:05.

Postad 20 May 2008 - 16:03

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Då kommer det massa små .vob filer ju :) Och det går inte att välja något i menyn

Postad 18 December 2008 - 12:16

novaz
  • novaz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite.

Ingen som har kommit på / känner till ett sätt att kunna spela img filer på p3:an ?

Postad 18 December 2008 - 12:37

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Kan du spela upp .img filer i datorn? Nej... En .img fil är ju en CD skiva fast den är rippad till datorn. För att kunna spela dessa måste du kan spela den som CD därför använder man deamon tools. PS3 har ju ingen inbyggd deamon tools och vet inte heller vad .img ska användas till. Det som borde funka är att packa upp innehållet på den till dem olika mapparna och sedan dra in hela video_ts mappen till PS3an. Den borde ju fatta att det är en dvd på samma sätt som WMP eller VLC player fattar vad den ska göra med mappen.

Har dock inte haft tid att testa detta då jag fixade tversity igår och sitter fortfarande och gapar med munnen då det är första gången jag streamar :huh:

Men det är iallafall mitt tips, om det funkar så skriv gärna slipper jag bråka med projjen. Mvh!

Faktiskt så KAN man spela upp .img-filer i datorn, genom programmet Daemon CD emulator tex..
den mountar alltså filen precis som det vore en vanlig dvd/cd, och går att spela från direkt!

//najkks

Postad 18 December 2008 - 13:58

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Med Ps3 Mediaserver kan man spela upp nästan alla videoformat på en ps3. Läs i tråden på forumet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.