Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mad World

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
MadWorld (Wii) (Nintendo Wii-spel) 2 7.5 (1) 499:-

Postad 15 May 2008 - 23:22

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Utvecklaren PlatinumGames har just utannonserat ett nytt spel exklusivt till Wii: Mad World, ett ultra våldsamt spel i svart vitt (á la SinCity). Kanske svaret för de som inte velat titta åt Wii "för det finns bara barn spel" :). Stilen på spelet verkar ha mycket stil och känsla. Tyvärr vet vi inget om storyn än så länge men som helst så fick det en hel del positivt från IGN. Mad World är inplanerat någongång under första halvan av 2009.

Bifogad fil  madworld1.jpg   166.9K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  madworld2.jpg   141.39K   0 Antal nerladdningar

"Mad World is made up of two concepts," says Nishikawa. "The first key concept within Mad World is the stark black and white graphics. This is to further emphasize the violence, as represented by the stark red blood. The other key concept is that we didn't want to create a game that was depraved or perverse, but rather, featured comical, over-the-top violence so that anyone could enjoy it."

Storyn hos IGN

Väl Mött!
/Skorpan

Edit: såg att du redan skrivt om denna i "kommande spel" Zoiler :)

Redigerat av SirSkorpan, 15 May 2008 - 23:24.

Postad 16 May 2008 - 00:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Edit: såg att du redan skrivt om denna i "kommande spel" Zoiler :)

Fritt fram att skapa trådar, även för 2009 spel :)

Jag har för mig att jag såg någonting om storyn runt spelet någonstans också. Den kan väl inte vara alltför djuplodande dock :)

Postad 16 May 2008 - 07:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
grafiken ser juh iallafall jäkligt härlig ut =)
ett sånt spel som man kan köpa enbart för att titta på det.

Postad 16 May 2008 - 10:31

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Kanske blir häftigt... Jag hoppas dock på grafikstil precis som Sin Citys, alltså att vissa saker i världen är i färg (förutom blod då) så att de sticker ut lite grann. Jag tänkte direkt på om man hade något spelmoment där man jagar en person (genom folkmassor, tät vegetation eller annat grötigt) och endast denna person är i färg (typ röd om det är någon man är arg på kanske) så man kan hålla koll på honom. Vore rätt häftigt.

det känns dock viktigt att stilen blir korrekt (gråskalor och inte bara starka kontrasterande vita streck) så att det inte känns som att man spelar på en C 64 eller något med vektorgrafik. Gillade hur gatan såg ut på översta bilden med blodstänket och allt.

Postad 16 May 2008 - 11:44

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

(genom folkmassor, tät vegetation eller annat grötigt) och endast denna person är i färg (typ röd om det är någon man är arg på kanske)

Det där lät som en shysst ide, kan ju hoppas att de leker lite med färg på sånna sätt. Det jag oroar mig lite för är att det ska bli svårt att se vad man gör och urskilja gubbar och annat om man använder för mycket gråskalor, fast det kan säkert bli samma problem med kontraster också.

kk det är möjligt att det finns nått om storyn. Lästa bara på IGN och de snacka om att de (utvecklarna) inte berättat om storyn ännu. Och jo det är en stund kvar tills spelet kommer men vi som vill ha lite mognare spel till Wii:n jagar efter alla smulor vi kan få :)

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 16 May 2008 - 12:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
måste bara fråga, på vilket sätt är detta ett "moget" spel?
är det moget att mörda folk?
är det moget att köra över folk?
är det moget att knulla horor?
(ja jag drog in lite gta i det hela)

jag skulle säga att animal crossing är otroligt mycket mognare än dessa spel. ni använder moget på fel sätt. säg våldsamt, eller nåt annat, whatever. det låter inte lika dumt.

Postad 16 May 2008 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Mja, jag tror de tänker på moget som i "barnförbjudet" - i e ett spel som man inte kan spela under en viss ålder. Man måsta ha "mognat" rent åldersmässigt för att få spela det, inte moraliskt eller intellektuellt.

Med ditt resonemang Silverdogg så är ju inga spel där man dödar någon eller gör något moraliskt fel mogna liksom. Men så kan man ju inte gärna tänka, det är trots allt inte verklighet. Om man kollar på systemet som används för att sätta gränser på spel så finns det något som heter "Mature" vilket betyder att man måste vara 17+ för att spela spelet. Mature betyder mogen, så det är nog därifrån vi fått det.

Redigerat av Zoiler, 16 May 2008 - 12:52.

Postad 16 May 2008 - 13:10

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
mjo visserligen, och våldsamma är egentligen fel med då där finns andra spel som jag inte kan se som mogna men som egentligen inte behöver innehålla våld.

men tycker det låter fel när man säger att ett spel är moget. det är juh snarare så att man måste vara mogen för att få spela det.
visserligen är inte jag speciellt mogen men jag får spela allt ändå XP

Postad 16 May 2008 - 14:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
... Och med mogen menas mentalt avtrubbad...

Postad 16 May 2008 - 14:14

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Hörde att det är Okami gänget som gör detta(låter inte osannolikt med tanke på den grafiska stilen). Så man får väl köpa wii också en dag i framtiden.

Postad 16 May 2008 - 14:34

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Hehehe här vart det lite hetsigt verkar det som

Nja varför jag skrev moget är för att, som Zoiler säger, det är ett spel som antagligen kommer att bli barnförbjudet.

är det moget att mörda folk?
är det moget att köra över folk?
är det moget att knulla horor?

Det där låter som en disskution som gick kring middagsbordet på nån släktmiddag för ett tag sen. Och svaret på dina frågor är, eeh nej? Självklart är det inte det. Men ser du verkligen spel på det sättet? I Mina ögon är spel underhållning på samma sätt som filmer och böcker. Personligen läser jag mycket böcker (mest fantasy och deckare) och där är det rätt mycket mörda, döda, blod och annat (inte mycket horor i det jag läst på senare tid då :)) men inte ser jag de böckerna som omogna för det snarare tvärt om för att det inte riktigt lämpar sig för en yngre målgrupp.

Jaja, jag tycker det skall finnas även spel som detta på Wii, det ger ytterligare ett val till oss som gillar underhållning av detta slag.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 16 May 2008 - 14:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
nejdå, inte hetsigt. jag är bara inte riktigt med på varför det blir kallat för moget =)

jag tycker det är ett konstigt ordval då det låter som att spelet i sig är moget istället för att man måste vara mogen för att spela det.

givetvis är spel underhållning, men finns det mogna spel? XP
är en tavla mer mogen för att den har en man genomborrad av ett svärd istället för att vara en vanlig bild på ett barn?

blä, börjar komma lite väl offtopic. =P

Postad 16 May 2008 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hörde att det är Okami gänget som gör detta(låter inte osannolikt med tanke på den grafiska stilen). Så man får väl köpa wii också en dag i framtiden.

Nice, det trissar upp förväntningarna aningen :)

Postad 16 May 2008 - 16:22

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Hittade källan nu så jag kan ju ha med den:

http://www.shacknews...article.x/52709

Tror spelet kan bli häftigt, kul för Wiin också med fler kvalitetsutvecklare som sluter upp bakom den. Partyspel behövs det väl knappast fler vid detta laget. :)

Postad 16 May 2008 - 18:51

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Partyspel behövs det väl knappast fler vid detta laget.

Så sant som det är sagt, bara det är ju ett argument till varför det behövs fler sånna här spel. För o väga upp party spelen.

Frågan är om de lyckas göra ett nytt spel av samma kvalitet som Okami, men det verkar ju inte för osannorlikt med tanke på meritlistan de har, inte dåligt!

som sagt syftar moget på åldersgränsen som det behövs för att spela spelet och är väl dessutom ganska valigt att säga så i spelkretsar. Att sen ett spel inte kanske mognar som ett årgångsvin eller en människa, tja det gör det ju inte så ser man det på det sättet nej då kan antagligen inte ett spel vara moget (om man inte syftar på att genren ligger precis rätt i tiden och på det sättet är moget att lanseras :))

Väl Mött!
/Skorpan

PS. Det andra spelet Bayonetta till PS3/360 verkade ju inte lite häftigt det heller.

Postad 16 May 2008 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja jäklar vilken meritlista. Det blir 2 spel att se fram emot. Är osäker på DS-spelet då jag ogillar spacebattles :)

Postad 16 May 2008 - 20:15

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Här kommer en liten teaser från IGN

Det är inte lite blod i detta spel, snacka om "over the top". Nästa fundering blir ju nästan, kommer nintendo att tillåta detta? De är ju lite försiktiga med "vuxen" spel. Om det blir AO så kommer det bli svårt att få ut detta spel, för tankarna tillbaka till disskutionen om Manhunt2.

För oss som kan tycka det är kul med lite mindless action som inte tar sig själv på för mycket allvar kan detta förhoppningsvis vara nått.

Väl Mött!
/Skorpan

Edit: och lite bilder också: Länk

Redigerat av SirSkorpan, 16 May 2008 - 20:18.

Postad 16 May 2008 - 20:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tja, No More Heroes fick ju komma ut... med blod i USA/JP. Och Manhunt 2 var det inte Nintendo som stoppade utan ESRB.

Postad 16 May 2008 - 20:33

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har för mig att Nintendo inte tillåter spel med AO rating på sina system. De får ingen licens eller nått sånt. letade upp en artikel jag läste om det för ett tag sedan just angående Manhunt 2: Länk

That's why the ESRB provides ratings to help consumers understand the content of a game before they purchase it," the company said in a press statement. "As stated on Nintendo.com, Nintendo does not allow any AO-rated content on its systems."

men visst ESBR stoppade försäljningen på vissa håll genom en AO rating eftersom det då blev olagligt att sälja men en AO i sverige tillexempel skulle nog inte stoppa spelet från att säljas (tror inte det är olagligt här iaf). Men som sagt tror jag nintendo har lite att säga till om när det kommer till vilket innehåll som får släppas. Så tolkade jag artikeln iaf.

Väl Mött!
/Skorpan

Edit: även ars technica pratade om det.

Redigerat av SirSkorpan, 16 May 2008 - 20:34.

Postad 16 May 2008 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo, Nintendo blev ju tvungna att göra så (efter sina principer) när ESRB skulle löjla sig. Finns filmer som är aningen värre som inte får samma rating liksom :)

Postad 16 May 2008 - 22:53

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jo visst är det löjligt. Fast kanske inte själva AO ratingen i sig för mig är det snarare löjligt att Nintendo eller lagen, eller vilka det nu är som bestämer, inte låter människor själva bestämma vad det vill spela. Personligen tycker jag att ESBR gärna får sätta AO (även om jag tycker M som väl är 17+ eller 18+ är i princip samma sak) på spel som manhunt eller detta men det borde ju fortfarande få säljas. Ratingen finns ju där för att man sak kunna göra ett intelligent val: Detta spel innehåller mycketvåld och blod är det lämpligt för mina barn eller inte? eller jag är över 17-18 år jag borde kunna bestämma själv vad jag ska spela blodiga och våldsamma spel tycker jag är kul! typ.

Men det är väl bara och vänta och se vad de sätter för gräns på detta spel. Hoppas vi får göra valet huruvida vi vill spela det nångång 2009 :)

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 16 May 2008 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag tror Sony har samma riktlinjer för övrigt. Kanske t o m MS. Den kom ju inte till PS2 heller förrän de fixade till den va?

Postad 16 May 2008 - 23:01

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
mm det stämmer Sony har samma filosofi. Jag tror inte MS har det dock

Postad 16 May 2008 - 23:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo, MS också. Tyckte jag kom ihåg det:

Though Manhunt 2 isn't slated for any of Microsoft's systems, the company has also confirmed that it does not allow AO-rated titles on the Xbox or Xbox 360.

Postad 17 May 2008 - 13:10

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
kk då är det lika hos alla tre alltså. Trist att man inte ska få välja själv om man vill spela ett AO eller inte.

Postad 02 October 2008 - 11:49

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
PreTGS trailer:

http://gamevideos.1u.../video/id/21761

har ändrat nu så det ska vara rätt. Detta spelet ser riktigt häftigt ut! :)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 October 2008 - 18:25.

Postad 03 October 2008 - 12:03

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Du kanske länkade tokigt men den länken går inte till något om MadWorld.

Jag hittade dock lite nyare info om denna titel än vad som postats i tråden innan. I en preview från 20-aug skriver IGN:

"During the action, we experienced more of the environmental moves in MadWorld, like the ability to pick up a guy, carry him over to a wall of sawblades, and just hold him there while those sharp, spinning teeth make good, juicy work of him during every pass. We also saw a few more of those Quicktime Events where you can perform combos by pulling off specific on-screen Wii motion moves for each of the specific animations. Get it right and you can pull off some cool actions, like ripping out a heart and squashing it like produce in your fist."

Låter som om detta kan bli rätt våldsamt?!! ;) :P

Här kan ni läsa hela previewn
och en Hands-on Här

Lägger upp ett par bilder medans jag ändå håller på.
Screen
Postad bild

ArtWork
Postad bild

Och lite fler Bilder och Videos. Låt er väl Smaka! :D

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 09 March 2009 - 22:56

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Då var det dags då, eld provet, håller ett ultra våldsamt spel på Wii? Spelet kommer ut på andra sidan det stora blå imorn och kommer till våra stränder om elva dar enligt Webhallen (som brukar ha förvånansvärt bra koll). De första recensionerna är uppe på IGN och det är höga poäng både från UK och US (8.9 respektive 9.0). Största plussen verkar vara den grafiska stilen, snabba tempot, episka boss fighter, sköna finishing moves och well att det är precis så våldsamt som det utlovats. Dock verkar det vara lite kort och kameran är ibland (men inte överdrivet ofta verkar det som) lite elak.

Hur som helst:
Recension UK
Recension US
Video Review
Och lite bilder

Det verkar finns mycket humor i detta spel.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 10 March 2009 - 00:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Inte förvånande med tanke på att det är Okami-gänget som ligger bakom. Two-player spliscreen challenges.. undrar vad det är. Inte co-op antar jag.

håller ett ultra våldsamt spel på Wii?

No More Heroes var ju faktiskt ganska våldsamt det också med tanke på att man klöv folk itu och blodet sprutade fountain style.

Postad 10 March 2009 - 01:27

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

No More Heroes var ju faktiskt ganska våldsamt det också med tanke på att man klöv folk itu och blodet sprutade fountain style.

jo men jag måste ju ändå påstå att MadWorld ligger i en högre klass. No more heroes är våldsamt och blodigt men det är en annan stil, inte alls lika rått. Men visst NMH var våldsamt.

Nej man tävlar tydligen i små minigames (typ döda så groteskt som möjligt, så många som möjligt och så fort som möjligt gissar jag på) i split-screen vet inte om just den biten är så mycket att ha. Men man vet ju inte förrän man provat.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 13 March 2009 - 15:13

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Fan, jag visste att det skulle komma en dag då jag ångrar att jag sålt mitt Wii. Nu vet jag vilken dag det blir...

Mad World verkar ju snuskigt kul!

Postad 25 March 2009 - 21:50

mudjah
  • mudjah
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
köpte spelet häromdagen, riktigt bra ...kanske aningen kort, men klart värt pengarna!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.