Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blåtand kasst?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 May 2008 - 23:22

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag har provat en Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 med blåtand och den tycktes fungera klockrent. JAg har också ett sex år gammalt Logitechpaket som funkat klockrent (RF) utan att någonsin tappa kontakten när det står vid datorn.

Nu när jag ska köpa nytt paket så läser jag överallt om problem, problem och problem med både RF och blåtand. Både Microsoft och Logitech. Hur är det möjligt? Hur kan det vara så kasst? Det är helt osannolikt anser jag. Modern teknik från de två ledande företagen som funkar så dåligt.

Jag vill gärna kunna köra musen från ca 3-4 meter och kollade därför på blåtandsversionen av MX1000 (skönaste musen jag testat) och tillhörande Tangentbord. Men enligt alla kommentarer på Dustin, Komplett och och Prisjakt så är det värdelöst och tappar kontakten hela tiden med blåtandshubben. Hur är detta möjligt undrar jag? Eller har de som klagar fått defekta produkter? Min Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 testade jag bara några timmar men den funkade perfekt då från 3,5 meter.

https://www.prisjakt...ukt.php?o=46981

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5247

http://www.komplett....aspx?sku=346514

Postad 16 May 2008 - 05:22

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Jag har inget svar på din fråga utan snarare spär på...

Hur är det möjligt att min HTPC reagerar på MCE Remote oavsett om jag: pekar upp i taket, pekar bakom ryggen, pekar med fjärren totalt blockerad på soffbordet, pekar mot grannen ut genom fönstret? Den jäkeln fungerar vad man än gör!

Jag har även MS remote keyboard till samma dator/mottagare (samma tillerkare som för MCE remote såklart, Microsoft) och där måste jag stå och sikta mot mottagaren för att det skall fungera tillfredsställande.

Till en av mina andra datorer har jag ett MS wireless 5000 och det räcker bara dryga metern (vilket är nog i detta fallet).

DiNovo Edge är det enda tgb som faktiskt haft lite räckvidd och varit i min ägo.

Postad 17 May 2008 - 14:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
som jag sa i en annan tråd: Jag har logitech v470 och en trust 2400 och jag har datorn typ 4 meter ifrån soffan när jag har den till tvn och musen fungerar jätte bra:) så jag vet inte om ni har gamla blåtandsmotagare eller nått men här funkar det iallafall

Postad 17 May 2008 - 22:44

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Ja det finns ett större utbud av blåtandsmöss för notebook. Men jag vill ha en fullsizemus. Frågan är dock om det är sändaren som avgör eller själva musen, hur stabilt det blir... ? Borde ju vara båda två... Jag har nu testat en Logitech 620 RF 2,4 Ghz. Den har lite bättre räckvidd än min gamla logitechmus. Men inte mer än 2-3 meter klarar den och Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 med blåtand var betydligt bättre.

Postad 20 May 2008 - 14:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Jag har gjort ett test nu, logitech v470 och trust bluetooth, 1 månad gamla baterier i musen, 8 meter bort och 1 vägg med dörrhål imellan och den har kontakt...

så det är nog inget fel på mottagningen iallfall:)

(tjejen skrek å sa att det funkade):)

Så jag kan bara säga att den har bra räckvidd, vet inte om det är musen eller den pyttelilla mottagaren (som ska räcka 10m ).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.