Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Mio Moov 370 VS Navigon 2110MAX?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 May 2008 - 10:54

Unregistered09c3e396
  • Unregistered09c3e396
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjena!
jag står i begrepp att byta ut min Navigon 7110 mot ngt nyare...
valet är mellan nya Mio Moov 370 och Navigon 2110MAX, (det lutar mer och mer mot Moov 370, kul att prova nytt märke...)

Navigon "kan" jag och 2110MAx har ex Realiy View PRO, Lane-assistant PRO, Dynamisk ruttöversikt och framför allt för 199:- får man 2 års kartuppdateringar.
MEN Mio:n ser oxå mkt spännande ut, med marknadens senaste gps-mottagare Instanfix II (mig veterligen har ingen annan detta??), 3D-visningar av byggnader, sökning av av gatuadress direkt(det är ngt jag har saknat på min navigon, ofta hittar jag inte gatan för jag vet inte i vilken stad/område som gatan ligger på, ex i stockholm), Local search med sökning i realtid! (detta är superspännande om det funkar!) Navpix.

de har ungefär samma pris.
MEN till min fråga: är det ngn som HAR en Moov 370 som kan ge en liten reccenssion?? (jag kan nämligen inte hitta ngt test på den ännu?)både plus och minus.
TACK på förhand!

Redigerat av Unregistered09c3e396, 21 May 2008 - 11:06.

Postad 29 May 2008 - 10:53

Unregistered09c3e396
  • Unregistered09c3e396
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja, det blir jag själv som svarar på min egen tråd :-O kanske ngn är intresserad.
I gårdagens stora GPS-test i Aftonbladet (går även att köpa på aftonbladets plussida) där de testat 14 nya navigatorer(alla andra tester under våren har ju varit utgående modeller)får Mio Moov 370 5 plus och utmärkelsen bästa köp just nu! och då i konkurrans med mkt dyrare maskiner som tomtom 930 och Navigon 8110

så det avgjorde saken för mig! nu blir man en MIO-användare! ( nu gäller det bara att hitta en..de verkar slut lite överrallt...:-( )

Postad 07 June 2008 - 00:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Tja!

Fick du tag på mion? Är du nöjd med den isf?

Jag sitter själv i exakt samma båt som du gjorde, Mio Moov 370 ELLER Navigon 2110 Max....

Mion har nya InstantFix II (dvs SNABBARE), direktsökning på gator (jippi!), inbyggd TMC (inga mer sladdar..) och är allmänt snyggare...

MEN

Navigon 2110 Max har Reality view PRO och Lane Assistant Pro (i stort sett alla korsningar och avfarter) och framförallt ÅTTA kartuppdateringar över 2 år för ynka 200 spänn...

Är så jäkla kluven så det är inte sant...

ALL input uppskattas!

Postad 07 June 2008 - 15:08

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Tja!

Fick du tag på mion? Är du nöjd med den isf?

Jag sitter själv i exakt samma båt som du gjorde, Mio Moov 370 ELLER Navigon 2110 Max....

Mion har nya InstantFix II (dvs SNABBARE), direktsökning på gator (jippi!), inbyggd TMC (inga mer sladdar..) och är allmänt snyggare...

MEN

Navigon 2110 Max har Reality view PRO och Lane Assistant Pro (i stort sett alla korsningar och avfarter) och framförallt ÅTTA kartuppdateringar över 2 år för ynka 200 spänn...

Är så jäkla kluven så det är inte sant...

ALL input uppskattas!

2110 Maxen har inbyggd TMC i strömsladden oxå.
Har ingen erfarenhet av MIOn men har haft 2110 Max i en vecka och den har fungerat väldigt bra än så länge.

Redigerat av Izze, 07 June 2008 - 15:10.

Postad 08 June 2008 - 18:08

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
jag kommer köpa 2110max

det avgörande för mig i detta valet är kartmaterialet.
Östeuropa finns med samt man får 2 års updateringar.

lulllull o plingplong kan jag lämna åt Nintendon

Postad 09 June 2008 - 22:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Skulle veeerkligen uppskatta om någon kunde ge en lite "mini-recension" om Mio! Alla plus och minus som upptäcks! tex. är den så snabb på att hitta satteliterna som de säger att den ska vara pga. det nya chippet "Instant fix II" ? Snabb på att beräkna rutter? Trevlig röst? etc. etc.

En sak jag undrar är också hur färska kartor man får med mion? Får man Q12008 eller kartor från 2007?

Någon som förresten vet vad det kostar att uppgradera kartorna på en mio?

Postad 10 June 2008 - 08:25

Unregistered09c3e396
  • Unregistered09c3e396
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
tja!
angående minireccension om moov 370--hmm ok, jag skall försöka.. återkommer.

men kan redan nu säga, att om man vill ha en navigator som får fix omgående (jag har haft 4 navigatorer innan, har även en navigon 7110) så rockar mio moov med sin nya instantfix II chipset rejält! jag har fix på runt 5-10 sek, oavsett om jag kör iväg eller står stilla. Tidigare har det kunna ta allt från 45sek till 5 minuter(resande). speciellt när jag är utomlands och åker från ett hotell, är detta guld värt, då jag inte har en aning om var jag är någonstans och inte kan börja min resa förren jag har fix.

Postad 11 June 2008 - 10:58

miniGranis
  • miniGranis
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
mestprylarvinner:
Kan du ge mig en uppfattning om hur "körjournalen" funkar i Mion ?
Som jag har fattat det skall det finnas stöd för detta via MioMore
"Mio More has many other useful tools including a mileage reporter to help keep track of your journeys"

Postad 05 July 2008 - 22:39

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en mio men vill även kunna använda den när jag går. Hur är det?

Postad 06 July 2008 - 18:08

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

tja!
angående minireccension om moov 370--hmm ok, jag skall försöka.. återkommer.

men kan redan nu säga, att om man vill ha en navigator som får fix omgående (jag har haft 4 navigatorer innan, har även en navigon 7110) så rockar mio moov med sin nya instantfix II chipset rejält! jag har fix på runt 5-10 sek, oavsett om jag kör iväg eller står stilla. Tidigare har det kunna ta allt från 45sek till 5 minuter(resande). speciellt när jag är utomlands och åker från ett hotell, är detta guld värt, då jag inte har en aning om var jag är någonstans och inte kan börja min resa förren jag har fix.

Har du lust att återkomma med recensionen rätt så snart? :D

Postad 07 July 2008 - 07:29

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Ägare av en Moov 370.

Har inte haft någon navigator tidigare så jag kan inte göra några jämförelser. Ni får helt enkelt fråga om det är något ni vill veta.

TMC antennen är INTE inbyggd utan kopplas in separat.
Kartor och fartkamerauppdateringar kostar (iaf som det ser ut nu).

Såvitt jag vet finns inget "fotgängar"-läge på Moov:en. Har även läst i någon recension att batteritiden ska vara dålig. Eftersom jag använder den i bilen har detta ingen betydelse för mig.

Postad 07 July 2008 - 07:37

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ägare av en Moov 370.

Har inte haft någon navigator tidigare så jag kan inte göra några jämförelser. Ni får helt enkelt fråga om det är något ni vill veta.

TMC antennen är INTE inbyggd utan kopplas in separat.
Kartor och fartkamerauppdateringar kostar (iaf som det ser ut nu).

Såvitt jag vet finns inget "fotgängar"-läge på Moov:en. Har även läst i någon recension att batteritiden ska vara dålig. Eftersom jag använder den i bilen har detta ingen betydelse för mig.

Är du nöjd med ditt köp i övrigt? Har några frågor:

- Är den snabb på att räkna ut rutten?
- Hur fungerar det med direktsökning på gator? Du får gärna beskriva den funktionen närmare.
- Guidar den rätt?
- Stämmer tidsberäkning till målet?

Postad 07 July 2008 - 07:54

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Bortsett från TMC-antennen (som jag också trodde var inbyggd) och några småmissar i gränssnittet då har den vad jag var ute efter.

Har bara haft den en dryg vecka så jag har inte hunnit testa den så mycket.

Ruttberäkningar går i mitt tycke snabbt. Har inget att jämföra med så det är svårt att säga om det är snabbare/långsammare än andra.

Direktsökning på gator? Vad är det för en speciell funktion?
Den har guidat mig fel två gånger redan. Detta skedde i Borlänge då den vill jag skulle köra mot enkelriktat och på nån väg som inte fanns. Detta är ju iofs karttillverkarens fel.
Tidsberäkningen har stämt riktigt bra.

Har lagt till en länk till en recension på produktsidan.

Postad 07 July 2008 - 12:35

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Bortsett från TMC-antennen (som jag också trodde var inbyggd) och några småmissar i gränssnittet då har den vad jag var ute efter.

Har bara haft den en dryg vecka så jag har inte hunnit testa den så mycket.

Ruttberäkningar går i mitt tycke snabbt. Har inget att jämföra med så det är svårt att säga om det är snabbare/långsammare än andra.

Direktsökning på gator? Vad är det för en speciell funktion?
Den har guidat mig fel två gånger redan. Detta skedde i Borlänge då den vill jag skulle köra mot enkelriktat och på nån väg som inte fanns. Detta är ju iofs karttillverkarens fel.
Tidsberäkningen har stämt riktigt bra.

Har lagt till en länk till en recension på produktsidan.

Tack för recensionen. Hur fungerar det med kartuppdateringar?
Är det fartkameror inlagda, och fungerar den funktionen bra, kan man uppdatera själv?
Hur länge fungerar TMC, måste man uppdatera den? Är det en separat kabel för TMC:en?

Redigerat av jeppoo, 07 July 2008 - 12:37.

Postad 07 July 2008 - 18:07

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Kartuppdateringar kommer såvitt jag vet att kosta....hur mycket är oklart.

Fartkamerauppdateringar kostar extra. Fartkamerafunktionen funkade sisådär idag när vi åkte från Hedemora till Södra Sthlm. Det finns 10-15 kameror utmed den sträckan och den hade med alla förutom 3st....2 nya och en kamera som har funnits i minst 5 år!?
Vad som stör mig är att den inte har koll på vilken sida om vägen kameran är placerad utan varnar för kameror på båda sidor.

TMC informationen laddas ner via FM-bandet och är gratis. Mottagningen är ganska känslig men den har funkat. Det är en separat kabel till TMC.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.