Tidigare idag fick jag en fix idé att bygga min egen subbas då jag har vart utan PGA att de jag vill ha har varigt lite dyra, sen är det ju alltid kula att göra saker själv!
Har nu läst igenom en rad med forum-inlägg om ämnet och har väll kanske blivigt lite visare men tycker det ändå är himmlans avancerat.
Basen jag är ute efter är en såndäringa gooo djupbas som får tanten att studsa från soffan när en granat går av i COD4 (eller film:)). Samtidigt ska det väll komplitera resten av mitt system någorlunda, vilket är 2st Cerwin Vega AL-752 (12" 750 watt) och en Harman Kardon 970 förstärkare.
Lådans storlek har ingen som hellst betydelse då MDF inte är så fasansfult dyrt:P
Har tittat på ett specefikt element som någon hadde nämt i tidigare tråd, men är osäker om den är bra till ändamålet? (http://www.hifikit.se/index.php?id=692). Tänker inte lägga ner så jätte mycket pengar på elementet genom med att detta är min första gång, skulle det gå bra och jag blir nöjd så kommer jag garanterat göra det fler gånger (kan ju alltid sälja den byggda til fars-gubben:) ). Vet ju att jag måste bestäma element innan jag kan spekulera i låd konstruktioner, men portad låda är väll att föredra? Vad ska man ha för slutsteg?
All hjälp, förslag eller länkar till sidor med liknande projekt (djubbas+lite pengar+stor låda) är mycket välkommet!
Tack på förhand!//
Jonathan
Redigerat av Lukeion, 22 May 2008 - 17:10.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
31 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?