Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bioshock till PS3

45 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 May 2008 - 18:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Då var det dags för Bioshock att ta steget över till PS3. I september dyker det upp, spelade det på PC själv men ni som inte lirat det bör ta en titt. Här är länk till nyheten:

http://www.shacknews...article.x/52811

Postad 23 May 2008 - 01:45

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Shit va nice!

Bioshock ar ett av spelen till kryssladan jag alltid saknat till PS3an ;)

Postad 23 May 2008 - 08:23

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Mucho trevligt även om det inte kom som en "Shock" ;) Blir ett köp då jag diggade PC demot men hatar att sitta ihopsjunken framför en 22" skärm....

Postad 23 May 2008 - 12:49

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Då var det officiellt även från utvecklarna

http://ps3.ign.com/a...5/875945p1.html

Postad 23 May 2008 - 13:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
va kul.. pratade senast igår med en kompis om att det var synd att det inte finns till ps3.. det är ju ett givet köp när det kommer

Postad 23 May 2008 - 14:20

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Ja det här ser jag som ett måste-köp för er PS3-ägare. En av all-time-favoriterna för min del... Fast jag blir sur om ni får massa extra som inte 360 fick!!!! :)

Postad 23 May 2008 - 15:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Får gratulera alla ps3 ägare då. Det är ett ruskigt bra spel.

Postad 23 May 2008 - 15:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Fast jag blir sur om ni får massa extra som inte 360 fick!!!! :)

Det får de. Eller ja, de får allt som PC och 360 fick + "förbättrad grafik".

Postad 23 May 2008 - 17:13

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Riktigt bra spel. Spelade dock inte igenom det till PC då det flöt så dåligt på min dator. Kanske att man fixar det till PS3 istället. Hatar dock att spela FPS-spel med handkontroll då man är uppvuxen med Quake, QWTF och allt vad det hette ;D

Postad 29 September 2008 - 22:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Spelet är klart och släpps 21 / 10 i NA.

Demo nu på torsdag.

http://kotaku.com/50...o-hits-thursday

Postad 29 September 2008 - 23:53

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Är det nån skillnad mot 360-versionen?

Postad 30 September 2008 - 11:03

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Suck...måste lira färdigt Force Unleashed då och nöta lite Wipeout då... Bioshock blir ett givet köp då jag tyckte demot på PC var skoj och gillar typen av miljö som det hela utspelar sig i. Har slutat spela på min PC....känns betydligt mer soft att sjunka ner i soffan med en handkontroll i näven än att sitta hukad framför datorn.

Postad 30 September 2008 - 12:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Har slutat spela på min PC....känns betydligt mer soft att sjunka ner i soffan med en handkontroll i näven än att sitta hukad framför datorn.

Det var det där som fick mig att sluta spela dataspel nånstans 1995...har inte lämnat soffan sen dess. :)

Postad 30 September 2008 - 13:47

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Det ska bli ett kärt återseende att återigen få komma hem till Rapture.
Ett av dom absolut bästa spelen denna generation..tveklöst! :)

Postad 30 September 2008 - 15:28

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Blir nog ett givet köp.

Ganska billigt var det också hos Play.com
http://www.play.com/...ck/Product.html

Någon som hittat det billigare någonstans?

Postad 01 October 2008 - 02:21

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
www.axelmusic.com är billigare

Postad 02 October 2008 - 13:04

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Nu finns demo att ladda hem på PSN (EU)

Postad 02 October 2008 - 14:53

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
En får tocke för tipse Warcow! :)

Redigerat av Garrett, 02 October 2008 - 14:53.

Postad 02 October 2008 - 16:09

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Spelade igenom demon nu....Vet inte riktigt. Har inte kvar min 360 så jag har inte "orginalet" att jämföra med och det var länge sedan jag spelade Bioshock. Vatten är fortfarande riktigt bra gjort men jag stör mig på den ibland överdrivna bump-mappingen som gör att vissa ytor, speciellt sten, ser ut som plast. Skitfult!

För de som aldrig spelat Bioshock är det hur som helst ett bra spel som verkar bli minst lika bra till PS3 som till 360, jag tänker dock inte spela igenom det en gång till. I alla fall inte den här månaden när det släpps en uppsjö bra spel.

Postad 02 October 2008 - 16:47

dougremer
  • dougremer
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag gillade demot. Precis vad man förväntas sig av ett demo, lite story, lite övning. Inte som resitance där man inte fatta ett jota :)
Synd bara att det kommer så många schyssta spel nu i okt/nov. Blir nog att vänta med detta...

Postad 02 October 2008 - 20:05

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tyckte inte demot var mycket att hänga i granen. För stel styrning tyckte jag. Nej, inget för mig.

Postad 03 October 2008 - 12:45

dougremer
  • dougremer
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Sensitive är din vän!

Postad 03 October 2008 - 12:58

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Tyckte inte demot var mycket att hänga i granen. För stel styrning tyckte jag. Nej, inget för mig.

håller med testade igår men stängde ganska fort skulle testa lite mer idag men tröttnade innan jag ens fått börja spela

Postad 03 October 2008 - 14:51

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Tyckte det var ganska dålig framerate. Kan bero på att jag spelat mycket Wipeout HD på senaste tiden :P Blev lite osäker på om det blir ett köp nu.

Postad 04 October 2008 - 02:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Provade demot idag och om demot är representativt för hela spelet så kommer jag inte köpa det. Undra hur de tänkte när de la upp kontrolllayouten? Skjuta på R2 och plasmids på L2 samt hoppa på triangel? Verkligen? Styrningen kändes inget vidare med dålig precision och det var lite kamera på pinne över känslan att gå omkring...

Kanske är jag KZ2-skadad nu men grafiken var inget vidare, bra art direction förvisso, men alla effekter förutom vissa vatteneffekter vad dåliga. De flesta vatteneffekter dock som det ravats mycket om var verklligen inte imponerande, t.ex klassisk ljusa "sprites" som läggs på ytan när folk springer i det, billigt. Ska ripplas! Även forsandet i gången efter att planet kraschat var inget speciellt, dessutom noll interaktion med karaktären. Märkte ingen skillnad i att vada i det motför att gå på torrt golv... Det bästa dock med grafiken är att de ha lagt in mycket som höjer atmosfären och fykller rummen. Dimma/rölk och ljusstrimmor t.ex.

Även texturerna var dåliga på sina håll med mycket UE3 syndrom, dvs plastigt värre. Förvisso är rapture under vatten men alla ytor behöver inte glänsa., dålig framerate på sina håll samt en del LOD-problem samt texture popin. (Mer typiskt UE3).

Mja... gameplayet engagerade inte i demot i varje fall och var nästan less innan demot slutade. Blir kanske roligare längre in i spelet men som det ser ut nu lägger jag mina pengar på något annat spel i höst.

Postad 04 October 2008 - 07:27

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Jag håller med föregående talare även om jag inte hade kunnat uttrycka mig på samma precisa sätt...... ;) .....jag hade höga förhoppningar på detta spelet men tyvärr så var det inte det minsta medryckande överhuvudtaget. Jag kan ärligt talat inte begripa hur detta spel har kunnat bli så hypat. En grej hade dock utvecklarna lyckats med....i början precis när man har klivit ut ur batysfären och snubben med två klor istället för händer skriker och det är mörkt o kusligt så kändes det faktiskt lite som när man var 10 och kollade på skräckfilm......man satt och rös lite.... :D

Postad 04 October 2008 - 07:36

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Nej, nu skiter vi i det och börjar räkna ner till slutet av månaden! Far cry2 multiplayer, det du merger... ;)

Postad 04 October 2008 - 09:30

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Aldrig spelat någon annan version men tyckte det var bra. Samma stil som på Systemshock spelen men är väl samma utvecklare som gjort Bioshock. Tycker grafiken var passande men fysiken är som sagt inte så avancerad. Är väl Unreal motorn som begränsar. Nyligen köppt PS3 och aldrig spelat fps på annat än tangentbord/mus men tyckte ändå styrningen funkade bra (efter att ha ändart sensitivity högre), fast man kanske vill mappa om vissa knappar jo. Vill helt klart ha det, men får se när jag köper det - mycket nytt i höst som sagt.

Postad 04 October 2008 - 10:08

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Äsch ser ut bara som en taskig port, det gör sig bara rättvisa på pcn tyvärr, på konsoller blir det bara ett lågupplöst spel ;)

Postad 04 October 2008 - 15:48

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Suck...hade nog tänkt skaffa Bioshock till PS3 eftersom jag aldrig har spelat igenom det men efter att provat demot så tappade jag faktiskt lusten... Öppningssekvensen när man åker genom Rapture (på utsidan) såg riktigt lågupplöst ut och såg riktigt B ut. När man väl kommit in i Rapture så verkade det bättre och gillar verkligen musiken och stämningen i spelet men f-n vet... Var rätt less i slutet av demot jag med. Blir säker kul med fler plasmids och olika hackade vapen etc... Bah! Fock it...kommer så mycket annant kul att spela... Väntar hellre på Mirrors Edge tex...

Postad 04 October 2008 - 18:44

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Jag vart också besviken på demot. Upplösningen är inte ens i 720 vilket får spelet att se väldigt hackig ut.. usch. Frameraten som sagt. Näe, riktigt besviken.
(Mirrors Edge kommer vara ett trial and error-lir - Gillar inte såna heller. LBP, Fallout 3 och Dead Space för min del blir det)

Postad 04 October 2008 - 18:49

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Well, har funderat på senaste att köpa Bioshock igen (hade det till 360 tidigare). Men jag tänkte vänta ut PS3-versionen för att se om den var bättre innan jag slog till.

Efter att ha testat både PS3 och 360-varianterna är det ganska uppenbart att de misslyckats med ännu ett multiplattformsspel.

Sämre framerate, sämre texturer på sina håll, mer jaggies (lägre intern upplösning eller brist på anti aliasing), kontrollen känns också helt klart mer anpassad för 360 (vissa FPSer bara känns helt fel på PS3 och Bioshock är ett av dem, det känns glirigt och sladdrigt på något sätt).

Det fejkade 1080p-läget var ju heller ingen höjdare, sjukt störigt att behöva stänga av 1080p i PS3-setupen bara för att spela ett visst spel...

Postad 04 October 2008 - 22:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Här finnes en massa 720p jämförelsebilder.

De verkar vara identiska när det gäller upplösning och texturer, men där de lagt till ett blurfilter på PS3 för att bli av med de värsta aliasing-problemen som som fanns på förra versionen. (UE3 är dålig på AA) Läste någon kommentar från utvecklarna om just det filtret för att "förbättra" kantutjämningen, personligen hade jag skippat blurrandet då det inte gör något bra för IQn. Endera ordenitlig AA eller ingen alls istället för någon sån där semilösning. Sen, vad som inte går att se på bilderna är frameraten som jag inte fann tillfredsställande i demot och kontrollen var helt kass. Som UndaC nämnde att den är 360-anpassad. (Kan ju inte skjuta med R2 för f-n. Puckon. + dålig precision)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 October 2008 - 23:03.

Postad 04 October 2008 - 23:10

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Usch, tyckte det var alldeles för läskigt. Kan man inte njuta av.

Postad 05 October 2008 - 07:42

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Nej usch vilken dålig konvertering, grafiken påminner ibland om ett PS2-spel. Däremot gillar jag spelet, om ni inte har spelat det tidigare på PC eller X360 är det värt ett köp!

Postad 05 October 2008 - 09:06

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Jaha, man ska alltså köpa det till pc då. Kanske kan hittas ganska billigt numera.

Postad 06 October 2008 - 14:37

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag spelade Bioshock rätt mycket hos en polare på xbox och tyckte spelet var suveränt, men efter att ha spelat demot så var jag inte imponerad alls. Spelet är bättre längre in, men jag tyckte kontrollen var lite dålig på demot.
Körde i 1080p ska man stänga av det??

Postad 06 October 2008 - 19:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
2K svarar på klagomålen.

Postad 06 October 2008 - 21:16

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
rena skämtet på dom låga pixlarna på vissa ställen.. undrar om det är så på fulla spelet.

Postad 07 October 2008 - 07:22

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Körde i 1080p ska man stänga av det??

Det blir lite bättre om man stänger av 1080p fast det är ingen jätteskillnad.

Postad 08 October 2008 - 18:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
2K svarar "internettet"...

Hi there,

Last Friday some of you expressed some concerns and asked me some questions about the BioShock demo, and how BioShock would look on the PS3. I promised that the team was looking into all the issues brought up on Friday, and now I am reporting back with the latest news. Everything below is directly from the team – they took the comparison screenshots for me and we talked at length about all of these issues, and those conversations are exactly what I am reporting to you now.

Many of you wondered about BioShock’s graphical performance on the PS3, and whether it was comparable to the 360 version. The team wanted BioShock to be the same experience on the PS3 as on the 360. Of course, the PS3 is a very different machine to code a game on, and so the team used a combination of optimization and filtering to maximize the overall visual experience of the game. These optimizations improved frame rate and added the slight “blur filter” that some of you have pointed out in comparison screenshots. This solution offered the best performance benefit with minimum visual cost or change from the 360 version.

When making the decision on how to balance game performance and visual quality, the team did a lot of research, which included looking at implementation strategies and gamer reactions for other games that had brought a title to the PS3. One of the major goals for the team in creating the PS3 version of BioShock was to match the visual experience of the 360.

Below are a few comparison screenshots of BioShock on both the 360 and PS3, taken by the team. I have included the Big Daddy texture that concerned so many of you on Friday. However, the Big Daddy texture is not a good measure for the entire PS3 experience, and so I have a handful of other comparison shots of the 360 and PS3 version of BioShock.

Another issue people asked about was the appearance of “white bars” when using certain settings on certain TV configurations. This is a legitimate bug, and we are currently working to fix this issue and plan on distributing that fix along with the Additional Content game update. For the short-term, some have recommended changing the TV’s overscan setting as a workaround.

Also, some of you asked about the resolution of BioShock PS3. The team decided to include 1080 support for the game specifically for the benefit of some older-model HDTVs that don’t correctly respond to 720 and force the user to play on 480 instead. Our 1080 implementation is a scaled version of what you see in 720p, so therefore, the discerning gamer may notice the visuals are a bit less sharp when compared to the 720 mode. We did investigate rendering to true 1080 mode, but were not able to support it given the game’s memory demands.

We believe the BioShock PS3 demo fairly represents the performance and user experience of the full BioShock PS3 game, and is an accurate representation of the final product. We will continue reading and looking into any new comments that come up on this forum. I hope this post and the following screenshots help clarify some of the questions asked last week. Again, thank you for your diligence and devotion to the game.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Note: These images were taken from the final game. There is a slight discrepancy in some shots because for the 360 version the images were taken before the patch was applied, which means they are using the original widescreen format, but the PS3 version ships with the 360 patch's widescreen change.

De har alltså fixat widescreenläget nu, minns att det klagades på det tidigare då 360-versionen bara var en kapad 4:3 bild. (Ganska värdelöst av dem annars att minska ner alla bilder till vykort)

http://forums.2kgame...ead.php?t=23044

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 October 2008 - 18:35.

Postad 08 October 2008 - 20:59

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Bara de skulle fixa till så att frameraten är perfekt hela tiden. Det är enligt mig det viktigaste. Låt gå om de måste göra spelet lite fulare än på 360. Om spelet inte flyter på, då tycker iaf inte jag att det är roligt att spela.

Postad 16 October 2008 - 00:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Closing Comments
If you never experienced the halls of Rapture and have been waiting for its appearance on the PS3, there really is no discussion to be had. Go out and get your hands on BioShock -- you will thoroughly enjoy exploring the incredible story and the excellent action that the game is known for. However, if you've played the game before, or are expecting this to be the definitive version, that's not fully found here. Sure, the full trophy support and Survivor mode are great, and the Challenge Rooms could add a ton to the replayability (whenever it's implemented). However, old glitches that should've been fixed in the PS3 development hold this version back from being completely realized.

IGN Ratings for BioShock (PS3)

10 Presentation
The excellently delivered and thought provoking story is just as well presented as ever.

9.0 Graphics
A mix of old and new textures, combined with old glitches and slowdown that should've been fixed in a year's worth of extra development holds this game back slightly.

10 Sound
The sound presented is this version is still flawless, from the effects to the voice acting and the sound design.

9.5 Gameplay
Survivor mode adds an extra bit of challenge to the gameplay, which is essentially the same as before, but is just a different twist on the shooter formula.

9.0 Lasting Appeal
The length of the adventure is the same, and while the promise of the challenge rooms should extend the gameplay, not having them available at launch is quite disappointing.
9.4
Outstanding OVERALL
(out of 10 / not an average)

http://ps3.ign.com/a...0/920389p2.html

Postad 16 October 2008 - 07:24

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Har pc versionen mycket bättre grafik?

Postad 16 October 2008 - 07:53

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Bra betyg från IGN men tror inte det gör Bioshock till ett bättre PS3 spel. Kanske köper det begagnat nån dag. LBP känns betydligt mer lockande just nu :)

Redigerat av Cragganmorax, 16 October 2008 - 07:53.

Postad 16 October 2008 - 11:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
IGN videoreview.

Enligt denna recension har bioshock till PS3 mer högupplösta texturer och är en skarpare version än 360-versionen?

Huh?

Eurogamer. 10/10. :)

So, the story is still great and still worth experiencing fresh. I could, of course, talk about the technical differences between PS3 and 360...except there really aren't any. Or at least none that my human eyes can detect. I'm sure that a future comparison article will tear the frames apart to lay bare exactly how the PS3 code stands up to the 360, but for the vast majority of players it'll be a moot point. It plays at a steady 30 frames-per-second, with no screen tearing that I could see. Should such nefarious factors appear in the boxed retail version, the options menu contains video toggles that should put things right.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 October 2008 - 11:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.