Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa från Ebay Usa - Nikon D40 ?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 May 2008 - 14:09

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Är otroligt sugen på att köpa men en enklare digital systemkamera och då jag hört mycket gott om Nikon D40 + att man kan få den för ett humant pris så känns den ganska rätt för tillfället. Lite tråkigt dock att jag inte kom på att jag ville ha denna någon månad tidigare. Elgiganten har ju ett ruggigt pra pris på dessa paket just nu men ringde precis till dom och frågade om den fanns inne någonstans vilket den inte gjorde, de vet heller inte om de får in fler, trots detta så annonserar de ju om den så lite förvillande är det ju.
Har inte hittat liknande pris någon annanstans så jag tog en snabbkik på ebay och tänkte man kanske kunde göra lite klipp nu när dollarn är så låg. Hittade det här:
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
Och då blir man ju sugen på att slå till, tokmycket tillbehör för samma pris som kamera o väska här hemma. Sen tillkommer ju några hundra i frakt iofs. Men vad är det mer, åker man på svensk skatt och lika mycket tull också så är det ju inte lika prisvärt längre känns det som. Och kan det skilja sig något mellan de kameror som säljs i sverige och usa. Man behöver ju inte bry sig om pal å ntsc på stillbildskameror menar jag men det kanske finns andra grejer jag inte känner till?
Sen har vi ju det här med garantin som blir lite meckig också. Så hellst köper jag ju i sverige, men är väl inte så sugen på att ge 5-6000 för kamera, väska och minne som jag garanterat kommer behöva. Kommer jag under 4000 är jag nöjd :)

Postad 26 May 2008 - 14:27

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4200 inlägg
  • 0

Elgiganten har ju ett ruggigt pra pris på dessa paket just nu men ringde precis till dom och frågade om den fanns inne någonstans vilket den inte gjorde, de vet heller inte om de får in fler, trots detta så annonserar de ju om den så lite förvillande är det ju.

"El-Giganten lämnar 3 dagar tillgångsgaranti. Om varan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatum, och vi inte kan få fram varan inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris."

Källa: El-Giganten

Annonsbladet kom idag, så Tillgångsgarantin ska gälla t.o.m. nu på onsdag. På dem bara :)

Redigerat av FEA, 26 May 2008 - 14:28.

Postad 26 May 2008 - 14:49

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Visst är väl D40 bra..Men den är ju så pass "föråldrar" så skule nog kolla på en mer "modernare" kamera

Postad 26 May 2008 - 15:02

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
FEA -> Oh vad bra, jag ska ringa igen på direkten!!! Se vad man får för ursäkt nu :(

Edit: Attans, tillgångsgarantin gäller enligt dom bara på produkter som det INTE står att det är begränsad tillgång på. Så var det med det :P

DrPepper -> Jo jag vet den är ju lite gammal men jag tror ändå den står sig bra fortfarande. Och ska man ha något nyare så får man ju genast punga ut med mer pengar. Det passar mej ypperligt att den håller på att "gå ut" och därför är såpass billig. Jag vet inte hur långt mitt fotointresse sträcker sig än så, det här får bli ett experiment :)
Men har du tips på någon annan (bättre) kamera i samma prisklass får du gärna komma med tips!

Redigerat av Luzer, 26 May 2008 - 15:08.

Postad 26 May 2008 - 15:42

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4200 inlägg
  • 0

FEA -> Oh vad bra, jag ska ringa igen på direkten!!! Se vad man får för ursäkt nu :)

Edit: Attans, tillgångsgarantin gäller enligt dom bara på produkter som det INTE står att det är begränsad tillgång på. Så var det med det :(

Det står inget om begränsad tillgång. I stora bladet som de släppte idag på sidan 9 där de har med Nikon D40.

I lilla bladet som var inflikat i det stora stod det däremot "begränsad tillgång".

Kameran finns alltså med i två blad idag. Ska det vara rätt så ska garantin gälla även det stora bladet, även om de "råkat" glömma texten med begränsad tillgång...

Postad 26 May 2008 - 15:58

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Det står inget om begränsad tillgång. I stora bladet som de släppte idag på sidan 9 där de har med Nikon D40.

I lilla bladet som var inflikat i det stora stod det däremot "begränsad tillgång".

Kameran finns alltså med i två blad idag. Ska det vara rätt så ska garantin gälla även det stora bladet, även om de "råkat" glömma texten med begränsad tillgång...

Ok, jag vet inte om jag orkar bråka med dom, men kanske ska åka till butiken och snacka med dom där, då kan man ju peka på bladet själv. Tack för tipset!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.