Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone till Telia

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 07:44

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Telia Sonera ska sälja Iphone i Norden och Baltikum. Det meddelar bolaget nu på morgonen.

- Det är jättekul och spännande, säger TeliaSoneras presschef Jan Sjöberg till E24.

Jan Sjöberg vill dock inte svara på frågor om när telefonen börjar säljas i Norden och Baltikum.

Inte heller svarar han på frågor om de förhandlingar som ledde till att just TeliaSonera och inte någon av de andra operatörerna fick kontraktet med Apple.

Det har spekulerats en längre tid vilket svenskt bolag som ska bli operatör för och sälja Iphone i Sverige och Norden.

Jan Sjöberg vill inte heller kommentera hur mycket kontraktet är värt för TeliaSonera.

- Det här är den informationen jag kan ge just nu. Vi har ingen annan information att ge.

I pressmeddelandet framgår att avtalet med Apple om att introducera Iphone gäller Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Lettland och Estland och tidpunkten är "senare i år" enligt pressmeddelandet.

Flera teknikmedier har spekulerat om att lanseringen av Iphones andra version, Iphone2 som är en 3g-modell, ska ske den 9 juni och att den sker samtidigt över hela världen och inte bara i USA. Det är samma dag som Apples grundare Steve Jobs är huvudtalare på Apples Worldwide Developers Conference.

Tidigare har det spekulerats i att det skulle dröja ända till årets slut innan Iphone2 lanserats globalt.

TeliaSoneras distributionslicens för Apple-telefonen är guld värd. En Iphoneanvändare mobilsurfar nämligen 50 gånger mer än en vanlig mobiltelefonanvändare, visade en undersökning gjord av Google i februari.

Den amerikanska operatören AT&T tjänade dubbelt så mycket på sina Iphoneanvändare än på vanliga abonnenter, enligt Financial Times

http://www.e24.se/br...ikel_489989.e24

Redigerat av hofwing, 27 May 2008 - 07:47.

Postad 27 May 2008 - 08:22

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag antar att jag då inte kan köpa nya Iphone och sedan använda mitt jobb abonemang som är Tele2?

Varför gör dom på detta vis? Torskar Apple inte massa potentiella kunder?

Postad 27 May 2008 - 08:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag antar att jag då inte kan köpa nya Iphone och sedan använda mitt jobb abonemang som är Tele2?

Det är mycket möjligt att du kan göra det. Går rykten om att man ska kunna köpa den utan abbonemang också.
Eller så gör du som jag och alla andra gör idag. Importerar en och låser upp den.

Postad 27 May 2008 - 08:25

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
dom lär vara låsta till telia.. men går ju att låsa upp för en liten peng :P
får se om jag byter min lg ku990 mot en iphone. men e nog lite för kär i min lg mobil :)

mvh benteboy :)

Postad 27 May 2008 - 08:29

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det är mycket möjligt att du kan göra det. Går rykten om att man ska kunna köpa den utan abbonemang också.
Eller så gör du som jag och alla andra gör idag. Importerar en och låser upp den.

Ok så det finns hopp.

* Är det svårt att låsa upp den och försvinner garantier eller något sådant då?
* När man importerar, kan man välja en firma som även har säte i Sverige så att man kan lämna in tfn om man får problem med den?
* Nya Iphone släpps globalt väl? Dvs, den är inte släppt i staterna än?

Det står mellan nya Iphone och HTC Diamond, men den förstnämnda vinner nog på större minne (16gb vs 4 gb).

Postad 27 May 2008 - 11:33

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

http://www.e24.se/br...ikel_489989.e24

Det är ingenting som säger att det bara är Telia som ska sälja den. I Italien har två operatörer fått rätt att sälja iPhone. Om Telia fått ensamrätt på den, borde det stått i pressmeddelandet.

Redigerat av Aroskillen, 27 May 2008 - 11:34.

Postad 27 May 2008 - 13:19

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

För att Tele2 riktar sig mot en annan marknadsgrupp än Iphone är riktad mot, Telia är den största operatören när det gäller antal kunder i mellan och högnivå segmentet (störst potential att sälja många enheter). Samt har Telia överlägest bäst täckning när det gäller GSM (inklusive EDGE). Utöver det har Telia ett starkt och väl utbyggt 3G, "TURBO-3G" och WLAN nät.

Det finns ingen annan operatör som kan mäta sig helt enkelt, dessutom äger Telia nät i alla de nordiska och de flesta baltiska länder. Vilket vare sig Telenor, Tele2 eller 3 gör.

Redigerat av ollebanan, 27 May 2008 - 13:20.

Postad 27 May 2008 - 13:45

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det finns ingen annan operatör som kan mäta sig helt enkelt, dessutom äger Telia nät i alla de nordiska och de flesta baltiska länder. Vilket vare sig Telenor, Tele2 eller 3 gör.

Jo det förstår jag men det svarar inte riktigt på frågan varför man låser sig till en operatör istället för att vara operatörs oberoende som alla andra telefoner.

Jag vill kunna köpa en Iphone utan abonnemang.

Postad 27 May 2008 - 22:42

Selme
  • Selme
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Finns inte en chans i världen att telia kommer få ensamrätt i sverige, telenor är för stora och för rika för att tillåta nått sånt.
Det ja gissar på är att en ny iphone släpps i mitten av juni och att vi får se den i sverige i slutet av augusti och att den då kommer säljas av Telia, Telenor och 3.

Postad 27 May 2008 - 22:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Inte helt omöjligt att det blir så. Jag tror dock mer på september release. Då brukar det släppas telefoner.

Postad 28 May 2008 - 13:06

nolite
  • nolite
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hoppas också på att det blir 3G-versionen som Telia (förhoppningsvis bland andra operatörer) som kommer till Sverige. Om det nu dröjt så här länge är det väl smartast att köra med senaste hårdvaran och inte de som kom ut för över ett år sedan i staterna? Är priset rimligt i relation till den tid man måste binda upp sig för telefonen lär det bli köp när den släpps på våra breddgrader.

Postad 28 May 2008 - 14:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
9 Juni får vi nog veta mer, då kliver Jobs upp på scenen och inviger Apples utvecklar konfferans. Brukar alttid komma lite smått och gott då.

Tror dock inte heller på en release här förrän i höst någon gång.

Postad 28 May 2008 - 23:54

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Det är ingenting som säger att det bara är Telia som ska sälja den. I Italien har två operatörer fått rätt att sälja iPhone. Om Telia fått ensamrätt på den, borde det stått i pressmeddelandet.

Skrev jag att det var exklusivt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.