Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Billig förstärkare med högtalare

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 16:07

Unregistered5a1b8ada
  • Unregistered5a1b8ada
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej
Jag behöver experthjälp.
Jag ska köpa en reciever snart och behöver lite tips o råd om vilken jag ska köpa av er som är med i matchen.

Nu sitter vi på en hemmabio med inbyggd dvd som köptes på onoff för drygt 3000 kr för några år sedan. Vi är nöjda med ljudet och tycker att den funkar bra. Med andra ord har vi inte de högsta kraven :P

Dessvärre behöver vi en reciever som kan spela upp DTS-ljud för vår popcorn hour klarar ju inte att spela upp sådant ljud.
Dessutom skulle det inte skada med 5.1 ljud från xbox360n heller...

Vår gräns ligger på max 10000 för reciever + högtalare men går gärna under det priset om det går...

Har kikat lite på Harman Kardon 245 då många verkar tycka att den är bra.
Sen hittade jag ett paket på net on net: http://www.netonnet....ctionRow3Center

Den recievern (Sony STR-DG910) verkar ju vara billig.
Den bör ha så många opitska ingångar som möjligt då jag har tänkt att köra in ljud från bland annat xbox o popcorn via det.

Jag vet inte hur sådana här färdiga paket från netonnet är, rekommenderar ni några andra produkter i samma prisklass? Kanske kan man investera i en harman kardon 245 (1000 kr mer) men snåla lite på högtalarna?

Jag vill gärna ha lite tips på produkter som ni tycker verkar bra för mig...

Redigerat av Unregistered5a1b8ada, 27 May 2008 - 16:08.

Postad 27 May 2008 - 17:41

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Fynda.se har en hel del prisvärda paket erbjudanden. Vid din maxgräns vid 10 kk tycker jag detta verkar lovande: http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3243

Om du vill ha lite billigare och enklare kan du ta en titt på Dynavoice magic-paketen, och sen eventuellt köpa till en valfri subwoofer.

Postad 27 May 2008 - 19:28

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Proson/Sherwood paketet är ett bra alternativ, särskilt gällande väljudsfronten. Uppskattar du välljud så tycke rjag du ska ta en titt på det. Visserligen inte hdmi och annat lull-lull men ljudet är utav mycket hög klass

Postad 27 May 2008 - 20:03

Unregistered5a1b8ada
  • Unregistered5a1b8ada
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack för svaren.

HDMI vill jag gärna ha då recievern ska fungera med tex popcorn som skickar ut via HDMI. Iof kunde man väl skicka signalen direkt via tvn men det känns ändå bra att ha några extra hdmi-ingångar på recievern.

Dynavoice magic har jag kollat lite på (Då Dynavoice Magic F-6). De verkar billiga (995 för två stycken verkade det som). Vi får se. Jag handlar helst av ett välkänt företag istället för fynda.se (eller de kanske är välkända bara att jag missat de?). Jag har fraktfritt på dustin så där får grejerna gärna finnas :P

De jag länkade till är bara skräp?

Postad 27 May 2008 - 21:21

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Fynda är ett pålitligt företag enl min erfarenhet. Däremot skulle jag skippa Dynavoice magic F6. De är knappast "magiska" :)

Postad 27 May 2008 - 21:24

Unregistered5a1b8ada
  • Unregistered5a1b8ada
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Fynda är ett pålitligt företag enl min erfarenhet. Däremot skulle jag skippa Dynavoice magic F6. De är knappast "magiska" ;)

Det är mest att jag tycker det verkar drygt att skicka in produkter som går sönder till företag man inte "känner". Men det kanske bara är att jag hänger upp mig på att fynda låter väldigt billigt. Ungefär som "allt för 10 kr" :)

Postad 28 May 2008 - 07:09

Unregistered5a1b8ada
  • Unregistered5a1b8ada
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har jag börjat kika på tre olika modeller av recievers:

Harman Kardon AVR 247 (eller någon annan modell av denna)
ONKYO TX-SR606 7.1 HDMI SVART RECEIVER
YAMAHA RX-V663 7.1 HDMI SVART RECEIVER

Vad jag förstår tycker de flesta att H/K är snyggast. Sen läste jag något om lågt surrande ljud. det känns ju sådär. Onkyo tycker folk är fula men funkar okej?

sen verkar det viktigt att välja rätt högtalare till recievern. Kanske ska man börja på högtalarfronten o välja ut högtalare för att sen välja den reciever som passar bäst? Jag skulle gärna få lite hjälp... :)

Postad 28 May 2008 - 09:47

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Nu har jag börjat kika på tre olika modeller av recievers:

Harman Kardon AVR 247 (eller någon annan modell av denna)
ONKYO TX-SR606 7.1 HDMI SVART RECEIVER
YAMAHA RX-V663 7.1 HDMI SVART RECEIVER

Vad jag förstår tycker de flesta att H/K är snyggast. Sen läste jag något om lågt surrande ljud. det känns ju sådär. Onkyo tycker folk är fula men funkar okej?

sen verkar det viktigt att välja rätt högtalare till recievern. Kanske ska man börja på högtalarfronten o välja ut högtalare för att sen välja den reciever som passar bäst? Jag skulle gärna få lite hjälp... :)

Det kan nog vara smartare att köra på AVR 255 om du nu ska ha en Harmon Kardon, med tanke på att framtidssäkra med möjligheten att använda de nya ljudformaten i receivern alltså.

Postad 28 May 2008 - 09:53

Unregistered5a1b8ada
  • Unregistered5a1b8ada
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det kan nog vara smartare att köra på AVR 255 om du nu ska ha en Harmon Kardon, med tanke på att framtidssäkra med möjligheten att använda de nya ljudformaten i receivern alltså.

Så en AVR 255 har nya ljudformat som 247 inte stödjer?
O tusan. Det är ju sant. Det känns som att man kanske ska lägga någon tusing extra om man han behöva det senare. Vad tror ni om att köpa en bra reciever och sen sunkhögtalare för att eventuellt uppgradera dem senare?

AVR 255 är ju i dyraste laget tycker jag..

Postad 28 May 2008 - 14:33

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Å andra sidan behöver du inte ha avkodningen i recievern om din framtida Blu-Ray spelare har det. Annars kan jag rekommendera Denon 1908 som nu är årissänkt med 1000:- (har jag för mig).

Postad 28 May 2008 - 18:40

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0

Jag handlar helst av ett välkänt företag istället för fynda.se (eller de kanske är välkända bara att jag missat de?). Jag har fraktfritt på dustin så där får grejerna gärna finnas :(

Om du vill ha bang for the buck i lite lägre priskalsser vet jag faktiskt inget som slår Fynda. NetonNet, vet de ens vad högtalare är? :lol: är ju mer en lågprisbutik med diverse olika elektroniska apparater såsom även vitvaror? Fynda är ett lite mera rent Hi-Fi/hemmabio. Av vad jag har att dömma är den garanterat mycket pålitlig också.

Postad 28 May 2008 - 20:01

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
att jämföra Fynda med dollar store är inte alls rättvist. Fynda är mer Hi-Fi än Onoff, netonnet m.fl. nånsin varit och antagligen nånsin kommer att vara. Dessutom har dom en mycket bra support via mejlen, ingen partiskt och lyriskt säljarsnubbe som på hifihuset, utan bryr sej betydligt mer om att kunden ska få rätt vara och är enligt mej väldigt opartiska och kan utan en sur min erkänna vilka av konkurrenternas dom lyssnat på som låter bättre m.m. väldans trevlig personal och framförallt deras frakter, hur är det möjligt ?! Jag bor i Norrland och alla minna bestälningar från falkenberg har gått på 1 dag! Dom bryr sej verklligen om kunderna, precis som andra seriösa Hi-Fi butiker, inte allt för vanligt hos mång-lektronik kedjorna. Tycker du inte ska smutskasta butiken för dess "billiga" namn

Postad 31 May 2008 - 10:41

Unregistered75588550
  • Unregistered75588550
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej!

Föstår inte vad du ska ha HDMI till. Bild och ljud hör inte hemma i samma maskin. Man kopplar bildsignaler direkt till tv:n eller projektorn. Då blir det bäst bild. Bäst ljud får du om du köper en kraftig förstärkare. Om du köper min Denon 3802 får du bättre ljud än om du skulle köpa en 1908.

se min annons.

http://www.blocket.s....htm?ca=23_11_s

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.