Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oslagbart! HDTV dekoder till fantasipris!

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 20:08

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
För er som vill ha en HDTV dekoder som har det mesta, å det till ett riktigt lågt pris: http://www.cs-multim...-HD-silber.html T.o.m inbyggt Conax, så det är bara att tekna ett abb hoc Canal Digital å ratta in HDTV-kanalerna :P Ca 1700 sek + frakt, är ett helt fantastiskt bra pris.

Bilder: http://www.cs-multim...pID=581/imgID=0

humlan. mod hos ufs910.se

Postad 27 May 2008 - 20:48

DjHypnoz
  • DjHypnoz
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
funkar den till comhems abb?

Postad 27 May 2008 - 21:25

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

funkar den till comhems abb?

Nope, detta är en DVB-S2 burk, inte en DVB-C.

Postad 27 May 2008 - 21:58

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
2000kr med frakt ska nog inte vara något problem! Ser mäktigt intressant ut. Undra hur de är med fw's och sånt.

Postad 27 May 2008 - 21:58

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Tror ta mig sjutton jag måste ta hem en box i rent studiesyfte..., kan va kul å se vad man får för pengarna. Å nödvändig mjukvara för t.ex kortdelning kommer såklart att dyka upp, precis som det numera finns till de flesta dekodrar. Faktiskt rätt kul å se hur utbrett det blivit.., t.o.m färdiga boxar för kortdelning säljs idag, med instruktionsfilmer på You-Tube :)

humlan.

Postad 27 May 2008 - 22:00

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hur säker är du på sånna saker? Har du hittat något developer forum?

Postad 27 May 2008 - 22:10

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

2000kr med frakt ska nog inte vara något problem! Ser mäktigt intressant ut. Undra hur de är med fw's och sånt.

Nja, med tanke på att boxen är mer eller mindre helt ny, så blir det till att vänta ett tag på mjukvaror, men att det kommer är jag säker på. Har faktiskt roat mig med att studera vad som numera finns till sat-dekodrar, å svaret är, att det finns det mesta till de flesta. Vissa boxar har verkligt häftiga menyer å funktioner, så inte behöver man en Linux-box längre... Dessutom kostar de flesta inte över 3000 sek inkl frakt.

humlan.

Hur säker är du på sånna saker? Har du hittat något developer forum?

Inte just för den här boxen, lite tid måste den ju få finnas i handeln ett tag först, men däremot så finns det till många andra boxar. Tyvärr ofta på språk jag inte fattar ett smack av, men va sjutton, man får väl knappa sig fram....

humlan.

1952 sek inkl frakt, för att vara riktigt exakt..

humlan.

Redigerat av humlan57, 27 May 2008 - 22:08.

Postad 27 May 2008 - 22:19

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Som Ni ser så är det möjligt att uppgradera mjukvaran både via Satellit, USB å RS 232-gränsnittet (serieporten). Så om det inte kommer alternativ mjukvara till den här boxen, då vet jag inte till vilken box det skulle komma alternativ mjukvara. Dessutom så har den ju Lan/Ethernet, å bara det säger, att nån utvecklare inte kommer att kunna låta bli att fingra i boxen... Nä jag tar å beställer en box, nåt ska man ju ha å göra i vinter, om inte annat så behöver jag förnya ett par bokstöd :)

humlan.

Redigerat av humlan57, 27 May 2008 - 23:41.

Postad 27 May 2008 - 22:25

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Du har inte hittat nå bilder på hur det ser ut i boxen?

Postad 27 May 2008 - 22:54

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Du har inte hittat nå bilder på hur det ser ut i boxen?

Inuti menar Du? Har inte sökt efter nåt sånt ännu.., kan väl inte vara värre/sämre än gamla Dreamboxarna.. :) En bra sak utanpå är att man inte har F-kontakter över/under, utan sida vid sida. Har alltid irriterat mig på den dumma över/under placeringen, som gör det svårt att komma åt..

humlan.

Redigerat av humlan57, 27 May 2008 - 22:58.

Postad 27 May 2008 - 23:39

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Beställd! 1975.66 SEK med PayPal. Ska bli verkligt intressant å se vad en HDTV-dekoder för så lite pengar kan prestera...

humlan.

Postad 28 May 2008 - 10:29

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Denna box fattas en för mig viktig detalj DiSEqC 1.1

Postad 28 May 2008 - 10:49

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Denna box fattas en för mig viktig detalj DiSEqC 1.1

Finns ingen anledning till det, då v1.2 är bakåtkompatibelt, vad jag vet... Nån får rätta mig om jag har fel.

humlan.

Postad 28 May 2008 - 17:53

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Finns ingen anledning till det, då v1.2 är bakåtkompatibelt, vad jag vet... Nån får rätta mig om jag har fel.

humlan.

Jo det förstås men... för att slippa fördröjning föredrar jag DiSEqC 1.1
Det växlar mkt snabbare med 1.1 i min anl
Då slipper följande fördröjning
Bifogad fil  osdshot0.png   4.36K   2 Antal nerladdningar

Så DiSEqC 1.1 behövs
DiSEqC 1.1 är för Uncommitted(1.1/2.1) switchar vilka kombineras med 1.0/2.0 switcharvid kaskadkoppling
DiSEqC 1.0 och 2.0 "är kompatibelt" används till switchar 2an står för dubbelriktad kommunikation
DiSEqC 1.1 och 2.1 "är kompatibelt" används till switchar 2an står för dubbelriktad kommunikation
DiSEqC 1.2 är även för motor
DiSEqc 1.3 är för motor USALS

Mvh Hakon

Redigerat av Hakon, 28 May 2008 - 18:41.

Postad 28 May 2008 - 19:15

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Men tror Du inte att det där beror på hur man löst det i varje mottagare.. Tycker det är konstigt att det ska behöva gå omvägen via motorkommandona om det det är båkåtkompatibelt. För mig verkar det som om motorstyrningen aktivears samstidigt med switchningen, å är tveksam om det verkligen är tänkt att det ska fungera så i praktiken... Men jag vet inte säkert hur det ska vara, å har för länge sen slutat med att ha en massa swichar å LNB:n, så jag inte kan testa heller. Ett par-tre fasta positioner + en motorstyrning är både billigare å lättare att få bra mottagning med, tycker jag...

humlan.

Postad 28 May 2008 - 20:01

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Jag skummade igenom vad som finns att läsa om DiSEqC här: http://www.eutelsat....ites/4_5_5.html Å jag fick den uppfattningen att det är upp till varje programmerare/tillverkare att själv bestämma hur fritt det ska gå att konfigurera allt. D.v.s ingen behöver lägga in alla konfigurations-möjligheter som menyval, utan det räcker tydligen med att uppfylla vissa funktioner som gäller för resp version av DiSEqC.

Jag säger inte att det är så här med nån större säkerhet, så är det nån som har bättre koll på sakerna, så hoppas jag denne tar sig tid att skriv nån rad. Själv orkar jag inte ta mig igenom allt som står under länken ovan :(

humlan.

Postad 28 May 2008 - 20:05

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Jo det skiljer säkert emellan boxar men borde egentligen inte göra det.??
Tycker det funkar helt klart bättre med 1.1,men borde egentligen inte göra det iheller :(
Jo jag vet detta ang Eutelsat sedan tidigare, dom kör med en typ av "självcertifiering" för tillverkare i DiSEqC världen

Postad 28 May 2008 - 21:32

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Ok. Men om jag säger att Imperial HD boxen, är en klon av Edision Argus då, så kanske det genast blir mer intressant :( Till den senare finns ju redan en hel del intressant mjukvara, å så lär det gå att tydligen gå att använda Edisons FW i Imperial-boxen... Men det allra sista reserverar jag mig för, antar att nåt litet trix får man allt ta till..., men vem vet.

humlan.

Postad 29 May 2008 - 18:26

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Här är tillverkaren: http://www.e-expo365...s...644&d_id3=a

Å här är en hemsida för Skyworth: http://www.skyworthdigital.com/en/

Som synes är både Imperial Satbox å Edison Argus identisk med Skyworth HSD445. Så nu vet Vi att det går att använda mjukvara från 3 olika märken...

Postad 30 May 2008 - 08:54

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
spännande!
humlan57 får återkomma med lite åsikter då du fått den och testat?

Om någon sedan får igång lite användbar programvara på den så blir det köp :)

Postad 30 May 2008 - 10:37

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

spännande!
humlan57 får återkomma med lite åsikter då du fått den och testat?

Om någon sedan får igång lite användbar programvara på den så blir det köp :)

En del användbart finns redan, men ännu saknas mycket... Självklart kommer jag att skriva om mina intryck, då jag mer eller mndre lovat att försöka hitta in billig å bra box, som inte riktar sig till Linux-fanatiker, utan mer till "vanligt folk". Skickar upp manualen (Som av nån anledning börjar på sista sidan :D ) så kan Ni själva se vad som går att göra med boxen. Tyvärr är inte nåt om ethernet med, troligen för att det inte är aktiverat i dom första FW. Fråga mig inte om varför, men mest troligt för att FW åxå ligger i nån box utan ethernet. Men löften om att det kommer + in/avspelnings-funktion har man fått..., bara inte när, suck. Fast det kanske redan finns, när jag skriver det här, för jag såg att en ny FW var släppt.., får väl kolla när jag fått boxen. Har jag tur kan den vara hos mig under nästa vecka, men mera troligt, veckan därpå.

humlan.

Postad 30 May 2008 - 13:55

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Skit åxå, jag glömde visst att bifoga manualen ;) Men här kommer den iaf...

humlan.

Bifogad fil(er)

Postad 30 May 2008 - 14:26

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
hmm helt okej pris mässigt, men Humax Freesat modell verkar bättre för mej, eller om jag nu väntar på humax pvr , (kommer kosta £199-£299 ;)

Postad 01 June 2008 - 21:40

roller1
  • roller1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan,

Skulle den här boxen fungera som en "vanlig" Canal Digital box om man har ett abonenmang och bara är ute efter en hd tv box till fotbolls EM?

//Roller1

Postad 02 June 2008 - 11:10

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Med 90% säkerhet, igen som testat med CD ännu vad jag sett men vänta på humlan.

Postad 03 June 2008 - 16:26

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Hejsan,

Skulle den här boxen fungera som en "vanlig" Canal Digital box om man har ett abonenmang och bara är ute efter en hd tv box till fotbolls EM?

//Roller1

Det ska den göra för är det Conax, så bör den såklart även följa dess standard. Tyvärr verkar "min" box inte levereras på ett tag, det står fortfarande att leverans sker först om 3-5 dagar..., å vad sånt kan innebära vet Vi... Men här är ett kul alternativ, å med Linux, prestanda å möjligheter som bör passa många åxå.... T.o.m Hakon får sitt efterfrågad DiSEqC v1.1 :)

humlan.

Postad 13 June 2008 - 12:55

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Så där ja, nu har äntligen Imperial SatBox HD dekodern skickats iväg till mig, så nån gång nästa vecka bör jag ha den hemma. Ny Software v1.05 B6 finns idag 13 juni att ladda ner från hemsidan.. Mjukvaran var ju anledningen till förseningen, så boxen bör vara någorlunda användbar, även om jag tvivlar på att den kommer att fungera vidare bra. Säkert saknas fortfarande många funktioner, så den lär mest duga till vanligt Tv-tittande. Nåja..., nu kommer Vi iaf snart att kunna supporta/informera lite på två nya dekodrar, Imperial SatBox HD å Octagon HD SF-910 på vårat forum, ifall nån skulle vara intresserade av dom boxarna. Personligen så tycker jag dom två, är dom hårdvaru-mässigt mest prisvärda altrenativen, just nu. Återstår att se hur långt dom kommer att räcka mjukvarumässigt, men dom svaren lär dröja åtminstone ett år, troligen mer, då det brukar ta tid att få ordning på utvecklingsboxar, som jag skulle vilja kalla dom.

humlan.

Postad 15 June 2008 - 15:56

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Nu har du testat den hoppas jag !
Nå Humlan hur lyder domen?
Mvh:Robert

Postad 15 June 2008 - 18:26

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Nu har du testat den hoppas jag !
Nå Humlan hur lyder domen?
Mvh:Robert

Noop, den blev ju försenad, men är nu äntligen på väg till mig, som jag skrev den 13 juni. Den ligger just på nån ort i Tyskland som heter Unna, enligt aviseringen jag fått, så ett par dar till, sen bör det kancka på min dörr :-) Du är väl medveten om att det är samma box som Edision Argus, Satycon HDTV 3000 å att tillverkarens namn är Skyworth, som i sin tur kallar den HSD445. Utseende skiljer en del mellan boxarna, men mjukvaran är fullt kompatibel. Å nu har Vi även skapat en egen avdelning för den/dom här boxen/boxarna.. Återkommer med info, bara box-usligen behagar dyka upp...

humlan.

Redigerat av humlan57, 15 June 2008 - 18:26.

Postad 19 June 2008 - 10:27

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Har börjat testa å lämna omdömmen om boxen nu, men det får bli endast på vårat forum, hinner helt inte vara överallt, vilket säkert glädjer många :) Men ska försöka svar frågor om boxen, om det dyker upp några här inne, resten för bli från vårat forum. Tidsbrist p.g.a betatestning av programvara till div boxar + allt annat som hör till Sat-Tv, å som jag måste hinna med, gör att jag måste prioritera bort en hel del.., tyvärr... Sen blir det midsommar nu, å då tänker jag ta lite ledigt från allt sån´t här, å försöka bete mig som en normal människa..., risken är väl att jag glömt hur man gör ;)

humlan.

Postad 25 June 2008 - 19:50

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Ja nu är jag en bit på väg, hart lärt mig att modda IMG:n så att dom passar i den här dekodern, å fått tag i en satellitlista som täcker i det mesta för oss häruppe. Lägger upp manualen så ser Ni hur enkelt det är att skifta IMG från 3 olika dekodrarna... Riktig kul det här.., 3 olika team som jobbar för att ta fram alternativ mjukvara, för resp dekoder, men som enklet går att använda till alla tre.

humlan.

Bifogad fil(er)

Postad 26 June 2008 - 12:32

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Den var ju krypterad på nåt germanskt kommandospråk :-)
Varför heter den då 'how-to...' ?

Postad 26 June 2008 - 12:39

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Den var ju krypterad på nåt germanskt kommandospråk :-)
Varför heter den då 'how-to...' ?

Därför att "HowTo" är ett vedertaget begrepp inom datavärlden.., ungefär som NFO (info) är det.... Å i just den där HowTo filen, är det ju bara å härma efter bilderna...

Hur som helst..., har nu även kört mitt orginal Conax/CanalDigital kort ett längre tag, å det har hittills fungerat felfritt.

humlan.

Postad 12 August 2008 - 18:53

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Jag frågar lite mer specifikt i erat forum om denna box, men här på minhembio.com vill säkert fler veta status om vad Imperial klarar av med moddad img :)

status?

Postad 12 August 2008 - 19:39

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Jag frågar lite mer specifikt i erat forum om denna box, men här på minhembio.com vill säkert fler veta status om vad Imperial klarar av med moddad img :blink:

status?

Ja vad ska jag svara..., det mesta, förutom det som hör till IMG:n klarar den bra. Faktisk ovanligt bra, för att vara en box som är "helt ny". Som "vanlig" box imponerar den stort med sin uppskalning av SD-kanalerna, där är jag klart imponerad. Uppskalning brukar annars inte vara den här tyen av boxars starka sida, å jag brukar inte köra med det. Men den här gör det så bra, att den alltid får skala upp SD till 1080i. När det gäller kortdelning m.m extra finesser som hör till en moddad IMG, så utvecklas det just nu, men ännu är det en bit kvar till att fungera bra. Men man har kommit så pass långt att jag räknar med att mycket kommer att lösa sig uner resten av året.. Man vet ju aldrig..., det kan gå fort, men kan lika väl dra ut på tiden. Så att köpa boxen för CS å andra finesser som inte är standard, kan kräva en hel del tålamod... Tänk på att Dreamboxen tog 3-4 år på sig att bli bra :unsure: Nu har ju förstås dom nya boxarna en fördel, genom att en del mjukvara bara behöver anpassas för att fungera, men nån ska göra det åxå...

humlan.

Postad 12 August 2008 - 20:12

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Är det nödvändigt med kortdelning, så välj Octagon SF-918 HD, den fungerar med det i "orginal"utförande. Bara å lägga in config filer å köra.... Att det sen är en hårdvara som slår det mesta av liknande boxar som finns att köpa , gör ju inte saken sämre. Har t.o.m lyckats få en firma att börja sälja den i Sverige nu, å så har jag/Vi även fått utvecklarna att regga sig på vårat forum, så direkt kontakt med t.ex buggraportering finns.

humlan.

Redigerat av humlan57, 13 August 2008 - 11:57.

Postad 13 August 2008 - 13:17

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ser intressant ut. Men finns det ingen inspelningsfunktion på den? Eller har jag missat det?

Postad 13 August 2008 - 14:33

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Ser intressant ut. Men finns det ingen inspelningsfunktion på den? Eller har jag missat det?

Inspelning verkar finnas i någon beta IMG man kan testa, men jag vet inget om det.

För mig står valet mellan:

* Kathrein UFS910
* Imperial
* Octagon 918
* IpBox 900HD

..alla ligger på knappa 3000 sek utom Imperial som är tusen sek billigare.

Postad 13 August 2008 - 15:11

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Inspelning verkar finnas i någon beta IMG man kan testa, men jag vet inget om det.

* Kathrein UFS910
* Imperial
* Octagon 918
* IpBox 900HD

..alla ligger på knappa 3000 sek utom Imperial som är tusen sek billigare.

* IpBox 9000HD (Cuberevo)
* Vantage 7100 / 8000
* Octagon 918

Dock har jag aldrig ägt en box av dessa slag, så jag har svårt som fan och bestämma mig.
Man blir ju beroende av andra för att kunna få sin egen box att funka som den ska. Än så länge
är det Vantage som har ett svenskt forum som då gör det lättare att förstå allt.
Men kanske finns det svenska forum om dom andra boxarna också men det är nåt jag missat isåfall.

Postad 15 August 2008 - 10:39

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Ny mjukvara ute till Imperial, men den är moddad från Edision så en annan fjärr behövs, som Ni förstås redan är medvetna om. Tydligen finns nu både klient å serverfunktion för kortdelning.., mer finns att läsa på vårat forum.

humlan.

Postad 15 August 2008 - 12:04

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Ojdå nu börjar det likna något.

Men jag har redan köpt en Octagon HD 918
:)

Postad 15 August 2008 - 12:20

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Ojdå nu börjar det likna något.

Men jag har redan köpt en Octagon HD 918
:)

Ha ha, men det är absolut inget dåligt köp, utan tvärtom skulle jag vilja påstå. Så den boxen kommer Du att uppskatta mer å mer, ju mer mjukvaran får tid på sig att utvecklas..., bättre hårdvara hittar Du inte på en jmf box.

Ja nu har jag testat boxen som klient här hemma, å det fungerade direkt. Hur bra å tillförlitligt, kan jag inte uttala mig om, men Canal Digital 1W, kan jag köra mellan boxarna. Men om det är problemfritt, till det behövs det mer tid, för att jag ska kunna uttala mig om..., men fungerar, det gör det. Server tänker jag inte testa, då boxen ändå bara ska gå som klient, så det får nån annan delge oss sina erfarenheter av.. Ja det här var riktigt kul, å nu kommer boxen att få gå som huvudbox för SD-kanalerna, då den är "kung" på att skala upp dom till 1080i...., by by DM7020 :D :D

humlan.

Redigerat av humlan57, 15 August 2008 - 12:21.

Postad 16 August 2008 - 11:33

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Ny IMG igen. En Edision Argus, men jag har fixat till den så jag kör den i Imperial-boxen. Å nu börjar det å likna nåt. Riktigt stabil å väl fungerande IMG, så nu går det att köra boxen utan några problem. Släpper dom bara en fix för de kanaler som saknas på 1W, duger den här boxen gott som 1:a för de som har tittandet som huvudsak... Tror inte det dröjer länge innan den här boxen blir riktigt riktigt bra.

humlan.

PS. Glöm inte att den här IMG:n kräver en annan fjärr än den till Imperial. Kod för OneForAll RS är 2306. DS

Postad 17 August 2008 - 10:28

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Humlan hur är det med fläktljud i denna box? Om man har canal digitFinns det svenska menyer i boxen? Är det bra bild på hdkanalerna jämfört med canal digitals box med hårdisk? Bara och sätta i canal digital kortet och kanalsöka eller? Får inte vara förkomplicerat för mig.

Postad 17 August 2008 - 11:43

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

Humlan hur är det med fläktljud i denna box? Om man har canal digitFinns det svenska menyer i boxen? Är det bra bild på hdkanalerna jämfört med canal digitals box med hårdisk? Bara och sätta i canal digital kortet och kanalsöka eller? Får inte vara förkomplicerat för mig.

Kylningen är helt passiv, så det finns ingen fläkt. :( Mitt orginal CD-kort fungerar perfekt. Vet inget om nån kanaldistrubitörs boxar, så jag kan inte jmf, men jag vågar nog påstå att Imperial boxen inte har sämre bild. Inga svenska enyer finns ännu, men det är så bra OSD att jag inte tror det ska vara nåt problem. Det är ung som i en PC:s menyer så man tittar inte direkt på vad som står där... Tyvärr fungerar inte kanalsökningen på vissa frekvenser med hög symbolrate, men jag har kontaktat http://www.digitalbox.de/ om problemet. Har även fått svar, där dom ville ha några kompletterande uppgifter, så jag hoppas dom jobbar med problemet, å att Vi snart har en lösning ute. Även Edison har fått påstötning om samma sak, så båda generalagenterna är medvetna om probelmet..

humlan.

Postad 17 August 2008 - 12:47

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Med lite tur så har Vi snart lösningen klar, till problemet med HD kanalerna på 1W :(

humlan.

Redigerat av humlan57, 17 August 2008 - 12:51.

Postad 17 August 2008 - 19:55

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Ny IMG ute igen "Imperial.ILTV.170808", finns att ladda ner på våran hemsida..., PVR-funktion å RJ54 anslutning fungerar, är det sagt..

humlan

Redigerat av humlan57, 17 August 2008 - 20:19.

Postad 17 August 2008 - 21:12

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0
Betyg från tester.., nån kanske bryr sig..

humlan.

Bifogad fil(er)

Postad 18 August 2008 - 07:15

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Ny IMG ute igen "Imperial.ILTV.170808", finns att ladda ner på våran hemsida..., PVR-funktion å RJ54 anslutning fungerar, är det sagt..

humlan

PVR funktion, CS, Ethernetanslutning och billig... det verkar som om den där boxen kommer att slå undan fötterna på det mesta. Utom Octagon SF918 HD då :(

Postad 18 August 2008 - 10:12

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1434 inlägg
  • 0

PVR funktion, CS, Ethernetanslutning och billig... det verkar som om den där boxen kommer att slå undan fötterna på det mesta. Utom Octagon SF918 HD då :(

Tror Du får rätt med det. Behöver man inte alla finesser som finns i Octagon, då är den här perfekt, å som klient är den ju oslagbar... Bara dom fixar till mjukvaran, så finns då eg inget att klaga på, priset är ju absolut rätt...

humlan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.