Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 uppspelning BR

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 21:29

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan man ladda ner en BR-film och sedan få över till ps3an på något sätt och spela upp den i HD?

Sen har jag ett problem..... Hur ändrar an upplösning på BR-film?
När jag skall kolla skickar den ut 1080p24Hz men jag vill ha 780p, men hittar inte det under inställningar vart
man ställer in det?

Postad 27 May 2008 - 21:37

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

Kan man ladda ner en BR-film och sedan få över till ps3an på något sätt och spela upp den i HD?

That´s like illegal dude... Buy your movies or I´ll call de police...and anti pirate federation....pfffft!

Postad 27 May 2008 - 21:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

När jag skall kolla skickar den ut 1080p24Hz men jag vill ha 780p, men hittar inte det under inställningar vart
man ställer in det?

1. Nej du kan inte spela upp piratkopierade BD på din ps3.
2. Det finns inget som heter 780p. 720p heter det och om du vill spela upp det i 720p så måste du kryssa ur 1080p och 1080i i dina videoinställningar på din ps3.

Postad 27 May 2008 - 22:06

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
vadå olagligt?
Finns väll filmtrailers och speltrailers osv?

Jag har kryssat ur dessa två(1o80p och1080i) men den skickar ändå ut filmerna i 1080p24? =(

Postad 27 May 2008 - 22:15

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Nu kan jag inte forumreglerna utantill men tycker det är lite tråkig attityd. Hans fråga var ju väldigt neutral; nämligen om det går att spela upp videomaterial från en egenhändigt bränd skiva. Svaret är i detta fallet nej. Vare sig detta är bra eller dåligt och i vilket syfte framgår inte. Det kan ju vara gratis material, eller trailers, eller vad som helst? Eller piratkopior men det är ju upp till honom och påverkar inte frågans innebörd eller integritet.

Redigerat av Se_BBB_e, 27 May 2008 - 22:16.

Postad 27 May 2008 - 22:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Neutral?

"Kan man ladda ner en BR-film och sedan få över till ps3an på något sätt och spela upp den i HD?"

Finns det mer än ett sätt att tolka det på?

Postad 27 May 2008 - 23:17

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

vadå olagligt?
Finns väll filmtrailers och speltrailers osv?

Ber om ursäkt om jag missförstod dig... Men du ska nog inte kalla HD trailers för BR filmer, blir lite förvirrande :)

Postad 27 May 2008 - 23:26

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
BR-klipp kanske låter bättre? =)
Ingen som har svar på min andra fråga då?

Ber om ursäkt om jag missförstod dig... Men du ska nog inte kalla HD trailers för BR filmer, blir lite förvirrande :)

Postad 28 May 2008 - 00:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

...om det går att spela upp videomaterial från en egenhändigt bränd skiva. Svaret är i detta fallet nej. Vare sig detta är bra eller dåligt och i vilket syfte framgår inte. Det kan ju vara gratis material, eller trailers, eller vad som helst? Eller piratkopior men det är ju upp till honom och påverkar inte frågans innebörd eller integritet.

Vaddå nej? Du kan spela upp BD-R och BD-RE skivor som du brännt själv ned HD-material, från t.ex en HD-videokamera.

Postad 28 May 2008 - 07:50

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

BR-klipp kanske låter bättre? =)
Ingen som har svar på min andra fråga då?

Du skulle nog snarare kalla det HD-klipp. BR är en term som egentligen inte ens finns, det heter Blu-ray eller BD. Blu-ray/BD är per definition ett format som finns på fysisk disk. Det du eventuellt menar är kanske Blu-ray-rippar och sådant kan du inte diskutera här.
Hoppas du ursäktar lektionen, men rätt terminologi gör det lättare att diskutera saker.
:)
radiozo har svarat på din andra fråga redan. (Stäng av 1080i och 1080p i dina skärminställningar i PS3:an så kommer du få 720p.)

Postad 28 May 2008 - 11:19

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ja... men det har jag gjort... men skickar ändå ut 1080p24.
Eller så säger tvn iaf....

Du skulle nog snarare kalla det HD-klipp. BR är en term som egentligen inte ens finns, det heter Blu-ray eller BD. Blu-ray/BD är per definition ett format som finns på fysisk disk. Det du eventuellt menar är kanske Blu-ray-rippar och sådant kan du inte diskutera här.
Hoppas du ursäktar lektionen, men rätt terminologi gör det lättare att diskutera saker.
:)
radiozo har svarat på din andra fråga redan. (Stäng av 1080i och 1080p i dina skärminställningar i PS3:an så kommer du få 720p.)

Postad 28 May 2008 - 11:34

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Varför vill du sänka upplösningen på klippen då?

Postad 28 May 2008 - 15:19

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Varför ljuger ni för stackaren? Ni tolkar hans inlägg fel och dessutom ger honom en massa felaktiga fakta!!
För det första har han aldrig sagt att han vill bränna ut filen, bara om det går att spela den på ps3an. För det andra så beror hans problem på en annan inställning.

man ställer in det?

1. Javisst, det går utmärkt. Du kan:
* Ladda ner en film i HD (självklart talar jag om lagliga filer såsom filmtrailers och hemvideos) och ladda över den till ps3an via en mediaserver, t.ex. TVersity. Det finns trådar om detta och mer info på nätet. Ibland måste den konverteras, t.ex. om den är i formatet mkv, använd ett program som heter mkv2vob t.ex.
* Du kan ladda ner en Blu-ray image, plocka ut filmen ur denna på något sätt. (man laddar bara lagliga sådana såklart, någon som har gjort en egen blu-ray och lagt upp t.ex.)
* Du kan bränna film på en Blu-ray, t.ex. BD-r och spela dem i din ps3a. Att det inte skulle gå stämmer inte, däremot kan det finnas kopieringsskydd på materialet du bränner som gör att det inte fungerar, men det är ju inget problem då du ju självklart bara laddar ner lagligt material, eller hur? :) Sen finns det ju folk som kan plocka bort kopieringskyddet innan de lägger ut skivorna, men det är det ju ingen som gör, det är ju olagligt, eller hur?

2. Gå in i inställningar på ps3, gå in på BD/DVD-inställningar. Där finns en option som heter nåt i stil med BD 1080p/24 playback. Stäng av den.

Sen kan man ju undra varför du inte vill ha 1080p/24 om din TV nu stödjer det, vilket det verkar som att den gör?

Redigerat av schjak, 28 May 2008 - 15:22.

Postad 28 May 2008 - 16:02

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack. Äntligen ett vettigt svar! =)
Härligt att det går att spela upp lagliga klipp på ps3an! ;)
Jag har en LG 42PC55a med 720p, men visst den kan ta emot 1080p24 men tycker BR-filmerna(lagliga ja!) blir väldigt gryniga och då tänkte jag att kanske det är för att den tar emot 1080p24 och inte klarar av det så bra?

Varför ljuger ni för stackaren? Ni tolkar hans inlägg fel och dessutom ger honom en massa felaktiga fakta!!
För det första har han aldrig sagt att han vill bränna ut filen, bara om det går att spela den på ps3an. För det andra så beror hans problem på en annan inställning.

1. Javisst, det går utmärkt. Du kan:
* Ladda ner en film i HD (självklart talar jag om lagliga filer såsom filmtrailers och hemvideos) och ladda över den till ps3an via en mediaserver, t.ex. TVersity. Det finns trådar om detta och mer info på nätet. Ibland måste den konverteras, t.ex. om den är i formatet mkv, använd ett program som heter mkv2vob t.ex.
* Du kan ladda ner en Blu-ray image, plocka ut filmen ur denna på något sätt. (man laddar bara lagliga sådana såklart, någon som har gjort en egen blu-ray och lagt upp t.ex.)
* Du kan bränna film på en Blu-ray, t.ex. BD-r och spela dem i din ps3a. Att det inte skulle gå stämmer inte, däremot kan det finnas kopieringsskydd på materialet du bränner som gör att det inte fungerar, men det är ju inget problem då du ju självklart bara laddar ner lagligt material, eller hur? :) Sen finns det ju folk som kan plocka bort kopieringskyddet innan de lägger ut skivorna, men det är det ju ingen som gör, det är ju olagligt, eller hur?

2. Gå in i inställningar på ps3, gå in på BD/DVD-inställningar. Där finns en option som heter nåt i stil med BD 1080p/24 playback. Stäng av den.

Sen kan man ju undra varför du inte vill ha 1080p/24 om din TV nu stödjer det, vilket det verkar som att den gör?

Postad 28 May 2008 - 16:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Grynigheten beror i 99% av fallen på att själva materialet är grynigt, det är en följd av att 35mm's film används för det mesta i hollywood...
http://en.wikipedia....wiki/Film_grain

Postad 28 May 2008 - 21:30

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Vaddå nej? Du kan spela upp BD-R och BD-RE skivor som du brännt själv ned HD-material, från t.ex en HD-videokamera.

Ah, det visste jag inte.. När jag tänker efter låter det väldigt rimligt men jaja.. =) Nu vet jag iaf.

Postad 29 May 2008 - 15:20

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Ah, det visste jag inte.. När jag tänker efter låter det väldigt rimligt men jaja.. =) Nu vet jag iaf.

Problemet är ju att kopiera en BD-skiva som sedan fungerar i PS3an. Men att bränna ihop en egen med lite filmklipp på datorn går ju utmärkt...

På piratkopierade skivor som säljs på svarta marknaden utomlands, så har man bara bränt in en rippad film och lagt ett eget menysystem runtomkring. Man får alltså inte orginalinnehållet som finns på den riktiga bluray-versionen utan bara ett hemmabygge med eget menysystem, kanske inget extramaterial och dessutom sämre kvalitet på själva filmen då den har gått genom en komprimerad version via nåns dator... men de fungerar ju att spela...

Men det lönar sig att köpa orginal :)
Sen finns det ju även folk som rippar hela bd-skivor och gör images av dem, och jag ser inte varför de inte skulle fungera i ps3 sålänge de inte har kvar regionsskydd eller liknande... men jag har inte testat, sysslar inte med sånt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.