Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Primare eller Bladelius CD?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 May 2008 - 19:15

pappayan
  • pappayan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Hej

Jag skall köpa bladelius försärkeri, men vet inte vilken spelare som jag skall köpa/provlyssna.
Är det någon som vet om Primare eller bladelius har dom bästa spelarna?

Postad 29 May 2008 - 09:44

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej

Har inte lyckats hitta några tester på den nya Bladelius syn, däremot så har motsvarande cd hos Primare fått mycket bra betyg i hifipressen och på prisjakt. Verkar dessutom som det är rea på den då priset är kraftigt nedsatt för tillfället. Utan tvekan hade jag köpt cd31 till nedsatt pris. Nackdelen är väl att dom inte passar så bra designmssigt men tycker det ändå är ett bra köp.

Mvh

Postad 29 May 2008 - 19:54

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Köp den som låter bäst.

Postad 29 May 2008 - 20:44

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
självklart skall han köpa den somhan tycker låter bäst, fullständigt självklart men han frågade ju om en åsikt och då fick han det.
meningen med forumet är väl ändå att vi skall diskutera med varandra eller har jag missförsått?!?

Mvh

Redigerat av Soundstage, 29 May 2008 - 20:45.

Postad 29 May 2008 - 22:06

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Jag sitter själv på en Cd 31 så kan inte säga att jag är opartisk. Blev mycket nöjd över det välljud som den i mina öron ger ifrån sig.

Jag har även hört Tyr eller är det Syn cd spelaren heter? Dock med deras förstärkare och Qrs Merkurius 2 som ligger i lite högre prisklass än mina högtalare. Jag tycker att det låter lite bättre hos mig med mer luft och lättare att höra varje enskilt instrument.

I ditt fall skulle jag nog välja Bladelius ändå då jag gillar att ha allt i samma serie, de är ju inte alltför olika ljudmässigt Primare vd Bladelius.

// Sat

Postad 02 June 2008 - 13:55

pappayan
  • pappayan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jag sitter själv på en Cd 31 så kan inte säga att jag är opartisk. Blev mycket nöjd över det välljud som den i mina öron ger ifrån sig.

Jag har även hört Tyr eller är det Syn cd spelaren heter? Dock med deras förstärkare och Qrs Merkurius 2 som ligger i lite högre prisklass än mina högtalare. Jag tycker att det låter lite bättre hos mig med mer luft och lättare att höra varje enskilt instrument.

I ditt fall skulle jag nog välja Bladelius ändå då jag gillar att ha allt i samma serie, de är ju inte alltför olika ljudmässigt Primare vd Bladelius.

// Sat

Om det finns en Primare kombination som låter bättre än Bladelius , så är jag intresserad av det, Vad har du för stärkare+ talare?

Postad 02 June 2008 - 14:02

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Det var ett tag sedan jag hörde Bladeliuskombon och inte i mitt rum, så det skall väl tas med en nypa salt eller vad man ska säga om saken.

Kolla om du inte kan låna hem båda spelarna och jämnföra, lämna gärna ett par ord här sedan om vad du tyckte.

// Sat

Postad 28 August 2008 - 21:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hej!
Hur blev det med cd:n?
Om man kan leva med att Bladelius Synen saknar väljare för låtbyte,
så välj Synen plus att den är något neutralare i ljudet, kanske något slö också,
när den laddar cd-skivan.
Annars är Primare ett bättre val för då byter man ju låt på fronten med knapparna där,
och inte på fjärren som på Synen.
Tänk på det när du väljer mellan dessa om du fortfarande funderar över dessa två.

MVH:HighEnd-Perra

Postad 08 September 2008 - 22:37

pappayan
  • pappayan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Hej!
Hur blev det med cd:n?
Om man kan leva med att Bladelius Synen saknar väljare för låtbyte,
så välj Synen plus att den är något neutralare i ljudet, kanske något slö också,
när den laddar cd-skivan.
Annars är Primare ett bättre val för då byter man ju låt på fronten med knapparna där,
och inte på fjärren som på Synen.
Tänk på det när du väljer mellan dessa om du fortfarande funderar över dessa två.

Hej!
Jag har köpt en Bladelius TYR +SYN samt en Real cable XLR 12165.
Jag är förvånad att det blev en sådan enorm skillnad mellan Syn & PS3.
Tyvärr har PS 3 inte en chans, men den är i.o.f.s. billigare.
Jag kommer inte att titta efter någon ny förstärkare eller CD mer.
Jag är supernöjd. Nya högtalare + kablar till julen vore inte fel ;-)

Postad 10 September 2008 - 21:04

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Du får önska dig det i julklapp :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.