Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svårt att välja...Hjälp mig..

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2008 - 11:47

Pean
  • Pean
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Har haft en LG PC1RR som jag har fått LG att ta tebax pga det var en ###### skit tv som varit på lagning 4ggr.

Så nu ska jag köpa mig en annan.
Någon av dom här 2 tänkta jag;
Philips 42PFL7962D =LCD
Panasonic TH-42PX80E=plasma

Eller nån annan som BRL säljer(är tvungen att köpa tv´n där)
Någon som har någon av dom och är missnöjd?Varför?

Kom med ris och ros....tack

Postad 29 May 2008 - 12:27

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Varför måste du handla på BRL?
Är det för att du köpte gamla LG:n där?
Givetvis behöver du inte acceptera ett tillgodokvitto som bara gäller i den butiken.
Se till att häva köpet. Du ska ha tillbaka alla pengar, plus ränta. Butiken kommer säga "nej, så funkar inte våra regler" men lagen står över alla hemsnickrade regler.

Angående de modellerna som du är intresserad av så är det bara att skumma igenom trådrubrikerna i forumet, du kommer snabbt hitta en massa info om dem.

Postad 29 May 2008 - 12:58

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Har haft en LG PC1RR som jag har fått LG att ta tebax pga det var en ###### skit tv som varit på lagning 4ggr.

Så nu ska jag köpa mig en annan.
Någon av dom här 2 tänkta jag;
Philips 42PFL7962D =LCD
Panasonic TH-42PX80E=plasma

Eller nån annan som BRL säljer(är tvungen att köpa tv´n där)
Någon som har någon av dom och är missnöjd?Varför?

Kom med ris och ros....tack

Jag har PX80 och är mycket nöjd med den! Jag kör med PS3 till 80% och digital-tv 20%...

+ Mycket bra bild på HD-material
+ Mycket bra bild på uppskalad DVD
+ Bra bild på SD-digital-tv via SCART-box från comhem

- Ghosting syns av radarn efter några timmars GTA-spelande, men det går bort och är inget farligt, dessutom syns det bara när man har svart bild på TVn, och på nära håll (precis när man slutat spela kan man se det från tittarposition vid svart bild)
- Man kan se fosfortrails i vissa spel och program. (men det är ett mycket mindre problem än exempelvis eftersläpningar) Det tog ett tag att "lära sig" att se det, sen är det lätt att se om man letar efter det. Nu har jag dock "lärt mig" att inte se det igen =) Så det är inget som stör mig.
- hmm något mer negativt kommer jag inte på. Skulle vara avsaknad av pixelmappning men jag kan inte påstå att jag egentligen vet varför jag skulle behöva det... fungerar fint ändå....

Sammanfattningsvis: bra TV som inger en riktig kvalitetskänsla till ett bra pris. Känns pålitlig och säker. Enkla inställningar gör att det inte är svårt att få en bra bild. När man sätter upp TVn i vardagsrummet första gången och slår på något i HD, så är det en WOW-känsla direkt. Bilden är knivskarp och helt fri från eftersläpningar. Skärmen är stor och det känns som att hamna på en bio.
Tyvärr vänjer man ju sig både vid storleken och bildkvalitén. Men det är en riktigt bra TV som man längtar efter att komma hem och titta på. Så det är verkligen inget sådant köp där man behöver gå och känna sig halvt missnöjd utan jag är direkt nöjd både med kvalitén och prislappen...
Vissa negativa saker finns ju som nämns ovan, men de är förhållandevis lindriga med tanke på hur billig TVn är, och jämfört med många konkurrenter i samma prisklass så ligger denna TVn i lä när det gäller nackdelar.

Redigerat av schjak, 29 May 2008 - 13:05.

Postad 30 May 2008 - 20:18

Pean
  • Pean
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Tack sir Duke och schjak....

Det blev en Panasonic TH-42PX80E och ett par 7 tums tv skärmar till bilen för pengarna(nu blir kidsen glada med)Tack.

Har bara kopplat in tv+n och hällt upp några glas rött än men nu blir det "testing"

Den verkar bra out of the box,men kan nog bli bättre med lite pill....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.