http://www.revolve-i...cat.php?catid=5
Revolve IT ( revolve-it.se ) - erfarenheter av denna butik?
Postad 30 May 2008 - 07:41
Postad 30 May 2008 - 17:31
Detrta företag verkar ha intressanta datorer till riktigt låga priser. Nån som har erfarenhet av dom?
Har haft funderingar på att handla därifrån själv, men inte blivit nåt av det än.
Dom har imponerande låga priser.
Finns 2 st som står i en klass för sig när det gäller priserna.
Revolve it och office one, inga andra som kommer i närheten. Så det lär nog bli mellan någon av dom som det blir att handla.
Revolve it har ute dom flesta datorerna på blocket och dom prissänks i annonserna ganska ofta så det blir så man fortsätter vänta och hoppas på att det magiska priset ska dyka upp nån gång i framtiden.
Postad 30 May 2008 - 17:57
OfficeOne var iaf förut en helt OK datorkrängare, köpte en hel del prylar av dom när de fortfarande låg i Vasastan i Sthlm, men det var ett bra gäng år sen nu ...Finns 2 st som står i en klass för sig när det gäller priserna.
Revolve it och office one, inga andra som kommer i närheten. Så det lär nog bli mellan någon av dom som det blir att handla.
Postad 27 August 2008 - 15:30
Postad 25 September 2008 - 09:46
Har haft datorn i ca en och en halv månad och den går som en klocka, näst intil ljudlös, det är bara hdd som kan väsnas lite ibland. I efterhand tror jag att det var bytet till Origen chassit som strulade till det, Omaura chassit har ju stora ventiler ovanför cpu:n som gör att all värme blåses rakt uppåt ur chassit. Origen chassit har bara ventiler på sidorna.
Kan trots problemet rekomendera Revolve IT, de var trevliga att snacka med och det var aldrig några sura miner när jag ringde.
Redigerat av Jenzamannen, 25 September 2008 - 11:50.
Postad 23 November 2008 - 13:48
Företaget har lokaler i ett vanligt hyreshus (?) på samma adress som kvinnan i Karlstad är skriven på och det verkar mindre trovärdigt. Jag har erfarenhet av tidigare köp hos ett företag i Karlstad som frontades av en person som hade tre tidigare blufföretag. Kan nämna att jag blev blåst på över 20 000 kr i den vevan.
Jag kan inte bekräfta i detta läget att det är samma person som kört igång med bulvaner, men intill dess jag har fått det bekräftat ifrån kommunens konsumentrådgivare vill jag nog höja ett varningens finger, handla bara med kreditkort så du kan få pengar tillbaka i värsta fall.
Hoppas återkomma med mer fakta senare.
PS: Samma trick med att registrera sig som udda personer på olika forum och kommentera att det är jättebra att handla där var legio tidigare. Så jag börjar känna igen samma mönster...
Redigerat av Vulture, 23 November 2008 - 13:50.
Postad 23 November 2008 - 17:21
De har helt klart intressanta priser
Postad 25 November 2008 - 12:24
Postad 11 January 2009 - 14:55
Finns det någon fler som handlat från dem och kan dela med sig av erfarenhet om företaget och deras datorer???
Postad 12 January 2009 - 11:49
Datorn byggs idag. så i slutet på veckan hoppas ja får den. kan komma med ett utlåtande då.
Han pratade bort sig själv ett par gånger å verkade lite vimsig.
kall surrade lite med att ett tag å enligt han så har han fått inte 70ordrar efter nyår. och att han inte riktigt hann med.
hade anställt en kille nu, och skulle nog behöva anställa en till som tog han om ekonomin.
btw, vet inte om ja vågar nu efter ja gett han klartäcken att bygga men moderkorten som byttes och det nya.
Gamla: Asus P5N7A-VM
Nya: Gigabyte mGPU 9400
nya chassit
www.ms-tech.de mc-400 heter det.
Blev ja blåst?
Mvh.Jon
Redigerat av ponjon, 12 January 2009 - 11:55.
Postad 12 January 2009 - 13:12
.... och sen får du en dator som låter som värsta dammsugaren...
Jag hoppas förstås att du inte blir blåst utan får hem en kanondator, men hur som helst så vore superschysst om du kunde återkomma med utlåtandet...
Postad 12 January 2009 - 13:16
Vilken dator köpte du?Jag vet inte något om bluff företag eller inte. Men som jag skrev tidigare har jag fått min dator, den funkar och betalningen var inget problem. Jag representerar mig själv och ingen annan. Svarar gärna på frågor om datorn eller min erfarenhet av att handla på revolve-it
Är den tyst och hur upplever du kvaliten?
Postad 12 January 2009 - 17:47
Postad 12 January 2009 - 23:21
Vilken dator köpte du?
Är den tyst och hur upplever du kvaliten?
Jag köpte den som jag länkade till ovan fast med ett origen ae sv10 chassi (omaura var slut). Efter de små missödena som jag skrev om tidigare har den funkat kanon. Den är fantastiskt tyst. Har roat mig med att kolla lite cpu temp och cpu-fläkt "snurr". Vid t.ex film spelning (hd 720 via kmplayer) ligger cpu temp runt 40 grader och cpu fläkten runt 1000rpm. Hörs inte ett dugg mao. Kan dock inte (med vad jag kan i alla fall) få den att spela upp 1080p mkv filmer, hackar med osynkat ljud... men jag överlever. Använder den dagligen för tv tittande genom WMC (VISTA) och är som sagt mkt nöjd.
Jag kan hålla med om att revolve snubbarna kan vara lite skumma att snacka med ibland men i mitt fall tog de i alla fall sitt ansvar och fixade så allt funka.
Postad 12 January 2009 - 23:31
Jag vet att mina varningsklockor ringer för fullt.
Det som gäckar mig är att de som gör dessa inlägg i uppenbart syfte att försvara egen sak inte fattar hur uppenbart deras tilltag är för alla andra normalbegåvade. Men jag antar att det alltid lyckas lura nån....
Att dom bara orkar.
Redigerat av masse70, 12 January 2009 - 23:33.
Postad 13 January 2009 - 00:20
Bara jag som blir äckligt misstänksam när personer vars få och enda inlägg handlar om att försvara en och samma sak dyker upp i såna här trådar....?
Jag vet att mina varningsklockor ringer för fullt.
Det som gäckar mig är att de som gör dessa inlägg i uppenbart syfte att försvara egen sak inte fattar hur uppenbart deras tilltag är för alla andra normalbegåvade. Men jag antar att det alltid lyckas lura nån....
Att dom bara orkar.
Men suck alltså, va ska jag göra juga eller? Skit i och handla på revolve om du inte e intresserad, de kanske e värdelösa, jag kanske hade tur, men kom fan inte o säg att jag försöker lura ngn. Dessa inlägg görs för det var ngn som ville veta vad JAG tyckte för det råkar vara så att jag har köpt och använder en en htpc därifrån.
Men men... de här kommer väl vändas på och tolkas som ytterliggare propaganda... att Du bara orkar...
Postad 13 January 2009 - 02:24
Svårt att ta ett omdöme seriöst när användaren är reggad för 10 minuter sen och dessutom är detta första posten i forumen...
Observant!
Postad 14 January 2009 - 18:37
Blev ja blåst?
.... och sen får du en dator som låter som värsta dammsugaren...![]()
Jag hoppas förstås att du inte blir blåst utan får hem en kanondator, men hur som helst så vore superschysst om du kunde återkomma med utlåtandet...
Självklart ska ja återkomma
Har dock fortfarande inte fått nån dator. borde nästan komma imorgon.
om den skickades i måndags som han så. brukar ta ett par dar till Norrland
Tycker att de verkar konstigt att inte fler har erfarenhet av företaget
Dom har annonserat rätt länge ändå. nån fler borde väl köpt?
Mvh.Jon
Postad 15 January 2009 - 11:10
Jag har köpt HTPC från Revolve-IT (men har inte skrivit så mycket i forumen här även om jag varit medlem ett bra tag), beställde den i slutet av oktober
Initialt intryck - hygglig service, inte helt lätt att få kontakt ens när jag ville berätta för dem att jag faktiskt ville köpa något av dem
Eftersom jag ville ha några modifikationer behövde jag ordna det via mail, så det tog några dagar extra att få den kontakten, men när det väl var ordnat var det inga problem att sy ihop det färdiga paketet. Fint pris.
Snabb leverans, fick hem paketet 2-3 dagar efter beställningen, helt ok paketerat. När jag kom hem och öppnade paketet visade det sig tyvärr att en lucka på chassit inte gick att stänga. Mailade och frågade hur vi skulle lösa det, och har fortfarande inte fått något svar trots 5-6 skickade mail. Erkänner villigt att jag varit för lat för att faktiskt ringa dem, men som sagt, svar på mail har jag då icke fått.
Vidare frågade jag specifikt om det verkligen var digital utgång på ljudkortet och blev försäkrad om att så var fallet. Det stämde inte, så nu behöver jag ta och shoppa ett separat ljudkort för att få till det. Jag har inte kontaktat dem om detta, de har ju inte direkt imponerat i kundsupporten hittills...
Känner mig dock inte direkt blåst, jag har fått en fullt fungerande dator som jag använder, men det ÄR Revolve IT:s skyldighet att hjälpa mig med felen (chassi + ljudkort), och det verkar de inte ha för avsikt att göra. Vore jag en mer aktiv konsument borde jag egentligen anmäla dem om man ser krasst på saken, men det kunde vara värre. Jag tror det mest handlar om en liten oerfaren butik som vet mer om hur man kränger datorer än om hur man tar hand om kunder utifall det blir problem efter krängandet.
Postad 15 January 2009 - 18:34
Hej!
Jag har köpt HTPC från Revolve-IT (men har inte skrivit så mycket i forumen här även om jag varit medlem ett bra tag), beställde den i slutet av oktober
Vad blev det för dator och vad fick du ge för den (min kosta runt 9000 med vista home premium, frakt mm)? Den jag beställde hade en integrerad optisk ljudutgång på moderkortet som jag avser att koppla ihop med ett hemma bio sys.
Redigerat av Jenzamannen, 15 January 2009 - 18:35.
Postad 17 January 2009 - 00:17
Postad 17 January 2009 - 11:10
Postad 18 January 2009 - 15:36
Det blev en lite modifierad version av denna: http://www.revolve-i...prod.php?id=269Vad blev det för dator och vad fick du ge för den (min kosta runt 9000 med vista home premium, frakt mm)? Den jag beställde hade en integrerad optisk ljudutgång på moderkortet som jag avser att koppla ihop med ett hemma bio sys.
En av modifieringarna skulle som sagt vara ett moderkort med digitalt ljud ut, men det missades. Med lite större disk och en lite trevligare CPU-fläkt gick det totalt loss på strax under 5k inkl frakt, så det är ju inte fy skam.
Postad 24 January 2009 - 23:15
helt ny på linux, men lyckats installera xmbc och kör det för fullt nu.
datorn är väl inte helt tyst, men den hörs så lite. inget ja tänker på.
får väl se om nån vecka när man haft den ett tag.
just nu är jag skit nöjd med min htpc. dock över en månads väntan
Mvh.Jon
Postad 26 January 2009 - 19:01
Postad 08 February 2009 - 18:19
Stor varning utfärdas. Fullkommligt oseröst företag som gång på gång vägrar hålla det de lovat.
Nu är de så att jag är sugen på en dator härifrån, varför är de oseriösa? Vad har de gjort, exempel?
Postad 11 February 2009 - 12:21
Nu är de så att jag är sugen på en dator härifrån, varför är de oseriösa? Vad har de gjort, exempel?
Personen bakom Revolve IT skall vara samma person som skötte Megastyle. Så var vaksam.
Redigerat av Unregisteredc071fbea, 12 February 2009 - 17:25.
Postad 13 February 2009 - 06:16
Postad 14 February 2009 - 22:02
Vad ska man tro? 0kr, måste vara ett misstag?
Vågar man köpa dem eller kommer revolve it att kräva en på pengar senare?
Det finns knappast NÅGON som skulle SKÄNKA bort ett par högtalare!? Oavsett hur dåliga de är!
EDIT: Kan förresten säga att jag fick svar på mitt mejl som jag skickade till dem bara 20 timmar senare! Verkar enligt denna tråden vara rekord för dem
Även om mejlet inte var långt och utbroderat på något sätt fick jag svar på det jag ville och det var personligt skrivet
Jag börjar bli allvarligt sugen på att köpa: http://www.revolve-i...prod.php?id=538 nu. Tar man det på postförskott borde det väl ändå vara ganska säkert, eftersom man inte betalar förrän man har paketet i handen?
Redigerat av ddaniel91, 15 February 2009 - 17:20.
Postad 15 February 2009 - 23:29
vet man vad som är i paketet då?Jag hittade: http://www.revolve-i...wprod.php?id=82 .
Vad ska man tro? 0kr, måste vara ett misstag?
Vågar man köpa dem eller kommer revolve it att kräva en på pengar senare?
Det finns knappast NÅGON som skulle SKÄNKA bort ett par högtalare!? Oavsett hur dåliga de är!
EDIT: Kan förresten säga att jag fick svar på mitt mejl som jag skickade till dem bara 20 timmar senare! Verkar enligt denna tråden vara rekord för dem![]()
Även om mejlet inte var långt och utbroderat på något sätt fick jag svar på det jag ville och det var personligt skrivet
Jag börjar bli allvarligt sugen på att köpa: http://www.revolve-i...prod.php?id=538 nu. Tar man det på postförskott borde det väl ändå vara ganska säkert, eftersom man inte betalar förrän man har paketet i handen?
Postad 16 February 2009 - 17:09
Egentligen inte; vem vet, de kanske skickar hem en tom kartong bara för att j*vlas xDvet man vad som är i paketet då?
Postad 22 February 2009 - 18:49
Postad 12 June 2009 - 08:29
Liten butik som säljer mestadels via Blocket.se.
Dessa människor har köpt en TV som gått sönder och bytts 3 gånger. Då skall man ha rätt till att häva köpet eftersom det kan antas vara ett typfel på varan. Men det vägrar säljaren gå med på.
Så tänk efter både en och två gånger innan ni handlar i denna butik!
Känns som ett riktigt ruttet beteende. Speciellt när säljaren blir arg på deras tillvägagångssätt trots att de följt hans rekommendationer. (Lär artikeln så förstår ni)
Postad 17 June 2009 - 18:07
Postad 27 August 2009 - 01:55
fick ringa och göra lite ändringar då det var slut på vissa grejer för att skynda på leveransen
fick byta chassi och moderkort.
nu har jag ringt dit flera gånger över att datorn inte är komplett. saknar S/pdif och vista produktnyckel
tror fan dom ljuger när dom påstår att posten slarvat bort och leverantören är sen och vise versa. jag kommer aldrig att få varken produktnyckel eller s/pdif
har för mig jag ringde första gången över detta veckan efter jag fick datorn mellan 07-06 och 07-10
nu är det 08-27 och jag ringde igen i mitten av förra veckan får hoppas den ligger i brevlådan före fredag.
Postad 10 September 2009 - 22:42
Jag köpte en Omaura därifrån med (enl spec) schyssta prylar. Den vart dyr men levererades i tid. Efter en tid fick jag värmeproblem. Datorn gick i 10-15 mins och dog sedan. Inga fläktar varvades upp utan datorn var tyst som graven.
Nyfiken som jag var öppnade jag chassit och noterade att inga sidofläktar var inkopplade och den enda fläkt som gick var till PSU och CPU. Alla lösa kablar var ihopslängda i en hd-vagga. KAblage överallt. På kylfänsar, över fläkt etc. Ett skräckexempel på bygge-
JAg försökte att kontakta supporten - som vägrar svarar på mina mail. Ringer jag får jag ett glidande svar - och definitivt ingen hjälp.
Så jag hoppas att de läser dessa inlägg
VARNING utfärdad
Postad 05 March 2011 - 15:28
Det bekräftades av en blogg skriven av en före detta anställd. Här är den bloggen:
http://www.miwca.se/?tag=revolve-it
Detta fanns i lokala tidningen: (men killen är alltså "the bag man", mannen med pengar bakom även om företaget står på en annan person).
http://www.nwt.se/ka...ticle544006.ece
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?