Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem Digitalbox med HD, HDD och HDMI?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 May 2008 - 15:44

DryMartini
  • DryMartini
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Finns det någon digitalbox som passar till ComHem som innehåller följande:

* HDMI för bild/ljud-överföring
* Inspelningsbar med HDD.
* Hanterar HDTV med 720p

och som dessutom på något sätt går att koppla mot internet/nätverk för att kunna motta distribuerade signaler från ett betal-abbonemang från annan plats?

Hittar ingen på Comhems hemsida, men det kanske finns andra?

Postad 30 May 2008 - 16:43

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Nej.

Postad 30 May 2008 - 16:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Det kommer aldrig komma heller.

Förhoppningsvis skall det komma en HD-PVR i år (vilket de lovade skulle komma förra året).

Postad 30 May 2008 - 19:08

hembioben
  • hembioben
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag hörde av en som arbetar på Comhem att Humax HD-boxen med HDD finns på Comhem just nu för test. Den har för övrigt USB, Ethernet ingång och hdmi och komponent utgång. Storleken på hårddisk är inte klart ännu. Utav bilder jag sett är den svart pianolack och ser allmän snygg ut.

När den lanseras vet dem inte men det borde vara klart lagom tills OS. Fast o andra sidan är ju inte Comhem snabba precis. Plus dock att den finns inne på Comhems TV-avdelning. Att kundtjänst säger att de vet när den ska lanseras är bara gissningar. De vet inte helt enkelt. Att de försöker sälja av den nuvarande HD-boxen är också en tydlig indikation att en ny box kommer snart...

Av de bilder jag sett så liknar de denna box väldigt mycket.

http://www.humaxdigi...cts/icordhd.asp

Comhem ska "bara" göra om den till DVB-C första innan de släpper den.

Redigerat av hembioben, 30 May 2008 - 19:12.

Postad 31 May 2008 - 16:17

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Jag hörde av en som arbetar på Comhem att Humax HD-boxen med HDD finns på Comhem just nu för test.

Du skämtar väl nu va? Det kan väl inte finnas en chans i världen att Com Hem fortsätter med Humax efter megafiaskot med den nuvarande boxen?
Fast det är klart, är det något företag som kan vara så arrogant mot sina kunder så är det väl Com Hem.
Den nuvarande Humaxboxen är min enda erfarenhet av företaget Humax men det känns som att det räcker mer än väl för att jag ska undvika dem i fortsättningen. Inte nog med att boxen underpresterar hårdvarumässigt, uppdateringarna av mjukvaran som Humax tagit fram några gånger har ju varit ett skämt. Att de dessutom fortfarande efter ett år inte fixat så boxen kan skicka ut 576i ökar ju inte på förtroendet för företaget.

Postad 31 May 2008 - 18:37

hembioben
  • hembioben
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Att Comhem fortsätter med Humax håller jag med är lustigt. Men Comhem bryr sig inte speciellt om vad deras kunder tycker. De säljer och får in pengar eftersom de finns i många kabeltv hus i Sverige. Och om deras kunder inte gillar deras utbud eller tex boxar så är det inte så lätt att byta operatör. DVB-T fungerar inte i alla lägenheter och då får det bli Comhem.

Om det nu blir Humax nya HD-Box beror det nog på att det är en av de få HD-HDD boxar som finns på marknaden. Och samt att Comhem tidigare har haft flera Humax-boxar i sitt sortiment. Vi får hålla tummarna att Comhem inte skiter bort denna box också! :(

Redigerat av hembioben, 31 May 2008 - 18:38.

Postad 28 June 2008 - 12:23

DryMartini
  • DryMartini
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag fattar inte vad digitalbox-branchen sysslar med???

ALLA vill väl för ****s ######r **** fucking ###### **** ha en digitalbox som levererar MINST 720p och har en hårddisk som är inspelningsbar, med ett ###### ****s HDMI-uttag på baksidan?!?!?!?!?!?!

Varför tillverkar man bara inte boxjäveln? Hur svårt kan det vara??? Markanden skriker ju efter det, det måste ju finnas enorma pengar att tjäna med att bara ge kunden det kunden efterfrågar! Fattar dom inte???

Världen består verkligen av MAGISKT många idioter! Jag blir så trött...

Och ComHem är verkligen VÄRLDENS SÄMSTA företag. Alltså då mycket problem jag haft med detta bolag alltså, och så dålig kundapproach dom har. Man får verkligen känslan av att den inte finns NÅGON SOM HELST vilja att göra det bästa för kunden. Dom fullkomligt SKITER i sina kunder! Jag HAAAATAR den attityden!

Redigerat av DryMartini, 28 June 2008 - 12:26.

Postad 28 June 2008 - 12:31

DryMartini
  • DryMartini
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Av de bilder jag sett så liknar de denna box väldigt mycket.

http://www.humaxdigi...cts/icordhd.asp

Comhem ska "bara" göra om den till DVB-C första innan de släpper den.

Så denna box finns alltså, men fungerar bara inte med ComHem i Sverige eller?
Vad är DVB-C för något?

Postad 28 June 2008 - 13:49

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Så denna box finns alltså, men fungerar bara inte med ComHem i Sverige eller?
Vad är DVB-C för något?

Dvb-C är att det är till kabel nätet typ comhems system

Postad 03 July 2008 - 09:14

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag mailade comhem och frågade:

"när kommer det en inspelningsbar digitalbox för hdtv? har ni nåt pris på den ännu? "

det tog två veckor för dem att svara:

"Det är inte klart än för vilket datum den boxen kommer.

Jag har ej heller information angående vilket pris den kommer att ligga på. Vi går ut med information om det så snabbt som vi släpper den."

nån som vet nåt mer? är de lika "snabba" om man är kund och behöver support?

/markus

Postad 03 July 2008 - 15:09

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag mailade comhem och frågade:

"när kommer det en inspelningsbar digitalbox för hdtv? har ni nåt pris på den ännu? "

det tog två veckor för dem att svara:

"Det är inte klart än för vilket datum den boxen kommer.

Jag har ej heller information angående vilket pris den kommer att ligga på. Vi går ut med information om det så snabbt som vi släpper den."

nån som vet nåt mer? är de lika "snabba" om man är kund och behöver support?

/markus

Nä, är du kund och behöver support svarar de inte alls (eller möjligen goddag yxskaft).

Postad 17 August 2008 - 18:49

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag fattar inte vad digitalbox-branchen sysslar med???

ALLA vill väl för ****s ######r **** fucking ###### **** ha en digitalbox som levererar MINST 720p och har en hårddisk som är inspelningsbar, med ett ###### ****s HDMI-uttag på baksidan?!?!?!?!?!?!

Varför tillverkar man bara inte boxjäveln? Hur svårt kan det vara??? Markanden skriker ju efter det, det måste ju finnas enorma pengar att tjäna med att bara ge kunden det kunden efterfrågar! Fattar dom inte???

Världen består verkligen av MAGISKT många idioter! Jag blir så trött...

Och ComHem är verkligen VÄRLDENS SÄMSTA företag. Alltså då mycket problem jag haft med detta bolag alltså, och så dålig kundapproach dom har. Man får verkligen känslan av att den inte finns NÅGON SOM HELST vilja att göra det bästa för kunden. Dom fullkomligt SKITER i sina kunder! Jag HAAAATAR den attityden!

Vild gissning... marknaden för den gamla tekniken är inte "mättad" än. Långsiktigt tjänar dom mao mer på att fördröja lanseringen! (Iaf om man ska tro diverse marknadsföringsmetodiker de lär ut på universiteten...)

Synd att det inte finns någon konkurrens... Man är ju liksom låst i ComHem. Iaf vi. Får inte sätta upp parabol - står i hyreskontraktet. :-0

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.