Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köp av tangentbord och mus

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2008 - 08:25

Salomonsson
  • Salomonsson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hoppas jag har valt att posta detta i rätt del av forumet. Var lite osäker.

Ska köpa ny dator om någon vecka och då kommer mitt gamla TGB + mus kastas.

Jag har letat länge på nätet efter den mest ultimata kombinationen för min del och jag hade tänkt slå till på följande produkter:

MUS
Microsoft Wireless Laser Mouse 7000 USB
Postad bild

Tangentbord
Vill ha ett fysiskt litet tangentbord så Ione Scorpius P20 verkar det blir.
Postad bild

Jag har också kollat på Globlink GKM-700 men jag har läst att den har fått dålig kritik från många håll tyvärr. Annars tycker jag denna design tilltalar mig mer än iOne. Finns andra liknande trådlösa tgb på marknaden som är värda att kolla på innan jag bestämmer mig?
Postad bild

Vad tror ni om detta? Vad för sorts musmatta passar till den angivna musen jag hade tänkt köpa? Har en stor Q-pad för tillfället och vill gärna byta ut den.

Om någon har lust för han/hon gärna också förklara förhållandet mellan laser/optisk och bluetooth möss. Vad är skillnaden och vad är egentligen snabbast och mest effektivt? Trodde att bluetooth var det mest ultimata men sedan sa en kompis att det går långsammare o.sv. Jag spelar nämligen ibland snabba FPS-spel på datorn och vill då ha en mus som hänger med i tempot ;)

Tack på förhand!

Postad 31 May 2008 - 14:30

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Köp en Razer DeathAdder, perfekt för snabba FPS-lir. Om du nu absolut måste ha trådlös så spelar det typ ingen roll, de är alla långsammare än de med sladd. Detsamma gäller för tangentbord. Men bluetooth är väl inte ultimat annars skulle det nog dominerat marknaden. Ta valfri icke-budget Logitech eller Microsoft och jag tror du blir nöjd. Det handlar mest om utseende ändå.

Om du vill ha exakta tips får du nog ta och specificera vad det är du ska använda datorn till.

Redigerat av kusling, 31 May 2008 - 14:32.

Postad 10 June 2008 - 09:01

Salomonsson
  • Salomonsson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ok tack för kommentaren!

Jag letar efter ett tangentbord nu. Min nya datorn kommer vilkan dag som helst så det är snabba ryck nu :)
Innan har jag kört på Logitech Ultra Flat TGB och det har fungerat mycket bra.
Nu är det dock så att jag har ett större skrivbord och då vill jag gärna fixa ett trådlöst.

Jag letar alltså efter ett tangentbord som som liknar ett Logitech Ultra Flat med dessa egenskaperna:

•är trådlöst
•är slimmat, både höjden på tangenterna och att det gärna får vara utan numpad (alltså ca 30 cm på bredden)
•kvalitetskänsla, motstånd när man trycker ned tangenter o.sv.

Budget ligger på ca 1000 kr.

Jag har kollat runt MYCKET på både nätet och i fysiska butiker och inte hittat något som känns 100%.
Logitech diNovo Edge ligger närmast men det är lite dyrt för min budget tyvärr. Det hade varit klockrent om
Logitech Ultra Flat fanns som trådlöst, men det gör ju inte det tyvärr.

Kom gärna med förslag. Vad kör DU med för tangentbord och har det de egenskaperna som jag vill att mitt ska ha?

Tack på förhand!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.