Tips?
Postad 31 May 2008 - 21:15
högtalarsystem (7.1) till min kommande lcd-tv (Sony) och Receiver (Sony), båda med FULL HD, och vill då ha ett bra, prisvärt högtalarsystem (7.1).
Tips?
Tips?
Postad 31 May 2008 - 21:27
Full-HD receiver var inte dåligt...
Vad har du tänkt dig för budget, och hur stort rum har du?
MVH
/Chuck
Vad har du tänkt dig för budget, och hur stort rum har du?
MVH
/Chuck
Postad 31 May 2008 - 23:34
Budget för högtalarna har jag väl inte satt egentligen, men tips på ett billigt och medelklasspris typ... högtalarna går senare att byta ut. Tv:n och receivern går på ca 30.000kr tillsammans så... har en PS3:a redan och därav satsningen på FULL HD.
Länk till Receivern
Länk till Receivern
Postad 01 June 2008 - 09:22
Själv tycker jag att det är rummet som avgör om 7.1 är en bra idé jämfört med 5.1.
Har man ett litet rum och inte mycket utrymme bakom så blir det väldigt svårt att anpassa högtalarna så att ljudet blir bra. Så det tycker jag man ska försöka bena ut först, är 7.1 ett bra alternativ i rummet som ska användas som lyssningsrum?
MVH
/Chuck
Har man ett litet rum och inte mycket utrymme bakom så blir det väldigt svårt att anpassa högtalarna så att ljudet blir bra. Så det tycker jag man ska försöka bena ut först, är 7.1 ett bra alternativ i rummet som ska användas som lyssningsrum?
MVH
/Chuck
Postad 01 June 2008 - 12:13
Mycket bra sagt, rummet är avgörande, även på akustiken, otroligt vad man kan göra för lite pengar och lite fantasi, varför inte M&K 750? Eller vad säger du Chuck?Själv tycker jag att det är rummet som avgör om 7.1 är en bra idé jämfört med 5.1.
MVH
/Chuck
Thomas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?