Har själv ingen bra uppskattning på hur länge våran brunnit...kan lika gärna vara 70h som 35h.
Postad 01 June 2008 - 20:26
Har själv ingen bra uppskattning på hur länge våran brunnit...kan lika gärna vara 70h som 35h.
Postad 01 June 2008 - 22:50
Postad 02 June 2008 - 07:25
Öppna luckan, håll kanal ner inne samtidigt som du trycker 0 på fjärren 3 ggr i snabb följd, efter några sekunder kommer menyn upp, tryck exit på fjärren för att återgå.
Är detta för att komma åt servicemenyerna? Riskerar man att tappa garantin i så fall?
Redigerat av EVOVII, 02 June 2008 - 07:26.
Postad 02 June 2008 - 15:10
Är detta för att komma åt servicemenyerna? Riskerar man att tappa garantin i så fall?
Är detta för att komma åt servicemenyerna? .....JA
Riskerar man att tappa garantin i så fall? ....VET EJ
Postad 02 June 2008 - 19:52
Trodde den varit igång i 75 h men i själva verket var det 31 h.
Tittar betydligt mindre på TV än jag trodde.
Är det 100 h de rekommenderar innan man går över till "bättre" inställningar eller?
Postad 02 June 2008 - 20:20
Tsck för hjälpen.
Trodde den varit igång i 75 h men i själva verket var det 31 h.
Tittar betydligt mindre på TV än jag trodde.
Är det 100 h de rekommenderar innan man går över till "bättre" inställningar eller?
Ja det är 100h vad jag har läst här på forumet.
Postad 03 June 2008 - 21:23
eller vad är det man kan och inte "bör" ändra???
Postad 03 June 2008 - 21:38
Vad menas med bättre inställningar? skall man inte röra inställningarna i tvn från det man köpt den tills den varit igång 100timmar?
eller vad är det man kan och inte "bör" ändra???
Man SKA ändra inställningarna från när man köpt sin plasma. Apparaterna är inställda med dynamiskt bildinställning=för att lysa starkt i lysrörsupplysta butiker och den bilden är ingen höjdare i längden. Den är inte heller bra för plasmapanelen när den är helt ny om man har statiska bilder, t ex spelar spel, för då riskerar man få kraftigare ghostbilder som kan sitta kvar i veckor. När plasman använts ett tag så blir panlen mindre känslig för dessa ghostbilder och man kan (om man måste???) dra upp inställningarna på konstrast och ljus.
Men jag har Normal bild och konstrast och ljus på ca 50% sedan min PV60 var ny, och har inte ändrat på dessa sedan dess.
Om ni orkar söka på forumet står detta förklarar 100-tals gånger redan. Sök t ex på inbränningar.
Fabrikinställningarna med dynamisk bildinställning är jämförbart med typ loundness inställt på en stereo.
Loundness=om man vi få bas även vi lite lägre volym, men ska undvikas då man spelar högre.
Dynamisk bildinställning=för att få en starkare bild när det är ljust i rummet, men ska undvikas då det är mörkt i rummet.
Lycka till....
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 03 June 2008 - 22:10.
Postad 04 May 2009 - 13:48
innan leverans?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?