Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig med en komplett ljudpaket med budget på 10k.

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 June 2008 - 09:28

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Tja! Först av allt vill jag berätta att jag läst trådarna i båda högtalarområdet och förstärkare utan att bli någon nämnvärt klokare. Jag vill bara två golvhögtalare och något att driva dessa med. Ska användas mest till musik (allt möjligt inom musik) och en del film. Jag har ingen aning va det finns för något att välja. Hemmabiopaket går fett bort då jag lyssnar mest på musik och läst att dessa inte är så bra för just musik.
Måste man ha en sub? Eller räcker det med två golvhögtalare? Jag kan verkligen ingenting.
Jag har 10000:- att slösa, det vet jag :blink:

Postad 02 June 2008 - 12:08

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Begagnat ok?

Postad 02 June 2008 - 13:46

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
musik ? uppge vilka genreér du lyssnar på och på vilken volym så ska vi kunna ge dej ett par kandidater :blink:

Postad 02 June 2008 - 13:49

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
ALLTING ÄR AV INTRESSE :blink: Tänkte efter att jag läst trådar om Cantonhögtalare, handla från Tyskland men passar tyvärr inte min plånbok. Jag har verkligen noll koll. Har för tillfället en samsung hemmabio system inhandlad 2006 för 12k, enda jag vet om högtalare om förstärkare.

Jag kan i nödfall lägga till två-tretusen till om det är behov.

Postad 02 June 2008 - 13:57

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
När det gäller musik så kan jag nu säga att det blir mest pop, men mycket techno. Rock blir det också av. Sköna ballader också. Alltså jag lyssnar nästan allt förutom metal och klassisk musik.
Sen i andra hand film, men det blir inte ofta fast jag hoppas högtalarna klarar film bra.
Om det är behov av center, bakhögtalare och subwoofer så köper jag det också, då komme det kosta mer, men det är okej. Fast som jag skrivit, viktigast är golvhögtalarna och förstärkaren.

Det är ett plus om högtalarna är snygga att kolla på också. Har en tjej som prioriterar sånt.

Vad betyder BI-AMP och SLUTSTEG?

Redigerat av Karlsson_K, 02 June 2008 - 14:40.

Postad 02 June 2008 - 14:20

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Bi-amping är när du t ex använder två bryggkopplade stereoslutsteg (o blir monoslutsteg) och använder till högtalarna. Du behöver då oxå en förförstärkare som klarar detta.

Slutsteg finns i alla integrerade. För- och slutsteg har man då ist separerat dessa

Postad 02 June 2008 - 14:48

Unregistereda72f327b
  • Unregistereda72f327b
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
om du vill ha bästa ljudet för musik tycker jag du ska satsa på ett par bra stativare. tex b&w 685, dali ikon, ma rs1. dessa kostar ca 5000kr. golvarna i samma serie kostar ca 10000kr. ta en lyssningsrunda vet ja.

Postad 02 June 2008 - 16:37

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

ALLTING ÄR AV INTRESSE :blink: Tänkte efter att jag läst trådar om Cantonhögtalare, handla från Tyskland men passar tyvärr inte min plånbok. Jag har verkligen noll koll. Har för tillfället en samsung hemmabio system inhandlad 2006 för 12k, enda jag vet om högtalare om förstärkare.

Jag kan i nödfall lägga till två-tretusen till om det är behov.

varför inte Tyskland. RC-L kostar ca 7'.
Köper du till XTZ-stärk så landra du inom din stretchade budget och har ändå inte gått på beg. PMa Chris Lymme och kolla vad han tycker om den kombon.

Bi-amping är när du t ex använder två bryggkopplade stereoslutsteg (o blir monoslutsteg) och använder till högtalarna. Du behöver då oxå en förförstärkare som klarar detta.

två bryggkopplade steg?

Postad 02 June 2008 - 16:42

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
http://www.blocket.se/vi/16496581.htm?
och
http://www.blocket.se/vi/16164412.htm?
torde räcka mer än väl. Konstigt att ingen slagit till på NHT-prylarna, men gissar att bakhögtalarna skrämmer lite. Gör väl att kombon kanske är någon tusenlapp för dyr. Stärken i högtalarannonsen kan du kränga vidare för 3-400:- ochg köpa kablar istället.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 02 June 2008 - 16:43.

Postad 02 June 2008 - 20:57

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

och
torde räcka mer än väl. Konstigt att ingen slagit till på NHT-prylarna, men gissar att bakhögtalarna skrämmer lite. Gör väl att kombon kanske är någon tusenlapp för dyr. Stärken i högtalarannonsen kan du kränga vidare för 3-400:- ochg köpa kablar istället.

Ett paket med BW 685, Dali Ikon eller ma rs1, vilken hade ni valt? Vad för stärkare till dessa?
Jag har tyvärr ingen någon större möjlighet till någon hifibutik. Bor så långt bort ;) På ön :)
Men BW 685 och Dali Ikon har bra betyg på Prisjakt medan ma rs1 fanns ingen info om. Räcker medtvå stativ och en förstärkare eller två golvhögtalare. Vill ju ha lite kräm i de, ska bl.a användas till en liten fest i ett 100m2 stort lokal i sommar. Förstår att det går över budget men vi får sträcka på den lite heh.

Redigerat av Karlsson_K, 02 June 2008 - 22:29.

Postad 02 June 2008 - 22:25

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

helt fel, vad har du fått det ifrån ?

Bi-amp är när du driver en visst antal frekvenser av högtalarens register med ett slutsteg och det övriga registret med ett annat slutsteg. Vanligast förekommande är att basarna har separat terminal och diskant/mellanregistret har liksom basen, också en egen terminal. Givetvis måste man inte ha två slutsteg, utan terminalerna är byglade med varann så det blir fullregister även med en högtalarkabel.

Du kan alltså koppla 2st slutsteg till en och samma högtalare, dock jobbar slutstegen med helt olika register. (oftast ena bas, den andra resten).

Hmm.. pop, rock, techno och lugna balader.. fråga frugan vad hon tycker om ett par Dynavoice M-85 :)
finns i surroundpaket dessutom, lägg resten av pengarna på en hygglig stärk, typ Yamaha 861 ;)

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 02 June 2008 - 22:26.

Postad 02 June 2008 - 23:11

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

helt fel, vad har du fått det ifrån ?

Bi-amp är när du driver en visst antal frekvenser av högtalarens register med ett slutsteg och det övriga registret med ett annat slutsteg. Vanligast förekommande är att basarna har separat terminal och diskant/mellanregistret har liksom basen, också en egen terminal. Givetvis måste man inte ha två slutsteg, utan terminalerna är byglade med varann så det blir fullregister även med en högtalarkabel.

Du kan alltså koppla 2st slutsteg till en och samma högtalare, dock jobbar slutstegen med helt olika register. (oftast ena bas, den andra resten).

Hmm.. pop, rock, techno och lugna balader.. fråga frugan vad hon tycker om ett par Dynavoice M-85 :)
finns i surroundpaket dessutom, lägg resten av pengarna på en hygglig stärk, typ Yamaha 861 ;)

Jo de ser ju bra ut och förmodligen låter de bra också, men jag har ju lite mer än 10k. Vill helst få ut det mesta. Tänkte satsa mer krut på högtalarna och sen köpa en stärkare som kan hantera.
Om vi istället kör på BW 685 (stativ) och en passande förstärkare, är det bättre eller sämre än M-85? BW 685 kostar ju ett par tusen mer så.

Den Yamaha 861 har bara en recension ;) Någon som haft den som vill dela med sig om egenskaperna? Onkyo 606, den har fått många fina recensioner och det verkar som många härinne äger en sån. Kan den vara något?

Önskade att jag hade HiFibutiken nära mig, de har ju ett stort sortiment :)

Redigerat av Karlsson_K, 02 June 2008 - 23:19.

Postad 02 June 2008 - 23:22

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Eftersom du mest ska lyssna på musik och film inte verkar vara lika viktigt så skulle jag ju föreslå att du köpte en 2-kanalsförstärkare istället för en hemmabioförstärkare. Du får mer för pengarna om du lägger dom på en 2-kanalare, rent ljudmässigt.
Om du ska ha ett par högtalare som fyller ut ordentligt och gå att spela högt med så är golvare att föredra.

Postad 03 June 2008 - 09:26

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Tack :) Visste att det skulle bli svårt, en tvåkanal-förstärkare innebär ingen framtid med 5.1 system? Jag får nog skaffa fram mer pengar innan köp. En förstärkare som mydynamvoice rek kostar ca 5 och ett par golvhögtalare ur BW dm 682 ca 12. Så det blir nog att gräva efter fler tior hemma. Ska försöka kränga hemmabion hemma, ett system som kostade 12k för två år sedan, hur mycket tror ni jag kan få för den idag, lägsta pris? Orkar inte pruta fram och tillbaka så jag kör på ett lägsta pris.

Postad 03 June 2008 - 10:26

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Inte behöver du lägga 12000 för att få bra ljud. För halva summan finns det ett gäng högtalare som garanterat slår ditt Samsung paket på fingrarna ganska lätt.

Sen köper du en kompetent stärkare för lika mycket eller mer så du iaf får hyfsad ljudkvalitet ur den.

Postad 03 June 2008 - 10:57

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Eftersom du mest ska lyssna på musik och film inte verkar vara lika viktigt så skulle jag ju föreslå att du köpte en 2-kanalsförstärkare istället för en hemmabioförstärkare. Du får mer för pengarna om du lägger dom på en 2-kanalare, rent ljudmässigt.

Jag vet inte om jag håller med om det.. Underskatta inte masspruduktionens effekter. Men detta är bara min åsikt som jag vill förmedla till trådsaparen om han inte vill stänga dörren till surround helt.

Dock brukar det inte kunna driva lågohmiga högtalare på grund av dåliga skyddskretsar, med vissa undantag såklart.

Ta det lugnt med högtalarna när du spelar i den 100kvm stora lokalen, det krävs betydligt mer än hemmahöglare för att fylla så stor yta med mycket ljud!

Redigerat av endallas, 03 June 2008 - 11:03.

Postad 03 June 2008 - 11:30

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Ett par Ma bronze golvare är ju helt ok prismässigt/prestandamässigt och dom är inte spec tungdrivna så en bra stärkare för runt 5000 så har du en helt ok anläggning
Hade det varit ett mindre rum hade jag utan tvekan satsat på ett par riktigt bra stativare då du kan få väldigt mkt för pengarna om du köper begagnat.

Postad 03 June 2008 - 14:15

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Förlåt för att jag varit otydligt. Rummet som den skall spelas i är 50m2. Sen tänkte jag bara ha de på en fest och ett plus om det funkar där också. Stativ ser läckra ut fast jag antar det är mer krut i golvare, det är det jag är ute efter.

Oherrejisses, så många :) Men det gör det bara svårare för mig.

Monitor Audio Bronze BR5 kostar 5688/par medan ett par BW dm 685 stativare kostar 4996, varför sådan liten skillnad mellan dessa? Ena är ju golvhögtalare och andra stativ.

Stellan artois, av alla högtalare du radade upp, vilken hade du valt för musik med mest pop/techno/rock och en del ballader?

Postad 03 June 2008 - 16:18

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
För det första, till en stativare går det åt bra mycket mindre lådmaterial än till en golvare. För det andra så är kostnaden för delningfilter mindre då stativare oftast bara har 2 element. Det gör att en stativhögtalare kan tillverkas mycket billigare och då kan tillverkaren lägga mer pengar på högre klass på element och komponenter inuti stativaren.
Generellt sett ger alltså en stativare i samma prisklass som en golvare ett bättre ljud. Så behöver ju inte alltid vara fallet dock, men oftast. Däremot ger en stativare oftast ett lite sämre basfundament än en golvare. Därför väljer många hellre en golvare. Det är mer drag i dom, om man säger så.
I detta fall sitter det antagligen bättre komponenter i B&W stativaren som gör att den kommer upp i nästan samma prisklass som Monitor Audio.

Jag har faktiskt bara hört en av högtalarna jag raddade upp, nämligen Black Diamond. Jag hade ett par sådana för ett par år sen och då version 1.

Men jag hade ändå valt i första hand Wharfedale Emerald 97 MkIV. Jag har läst så mycket gott om dom och dom verkar funka till all musik.
I andra hand hade jag valt Black Diamond V2. En riktigt bra högtalare med en, som jag tycker, grym bas. Men dom behöver, om dom ska spela optimalt, cirkus 1 meter fritt runt om.
Sen Canton
Sen Monitor Audio och
sist Beta 50.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 03 June 2008 - 16:21.

Postad 03 June 2008 - 19:59

iqbad
  • iqbad
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag tycker du ska satsa mer pengar på högtalarna än vad du gör på förstärkaren, det är mycket lite som skiljer olika förstärkare åt. Bor du i stockholm tycker jag garanterat att du ska försöka åka och provlyssna ett par Ino audio piP i täby. Annars skulle jag satsa på en begagnad stativare av bra fabrikat, typ B&W eller liknande.

Förstärkare köper du en valfri hembioförstärkare från snäppet över budgetklassen, kanske nån utgående modell. Jag har haft yamaha tidigare och har varit nöjd med dessa. Alternativt kanske nån begagnad HK970 eller cambridge 540-640 stereostärkare eller kanske en nad?

Postad 03 June 2008 - 22:06

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Aldrig att ett par stativare räcker till för ett rum på 50m2.

Postad 03 June 2008 - 22:39

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Ni är mycket generösa med tips. EN fråga, högtalare som är använda tre år, vad behöver man oroa sig om man ska slå till på dem? Nypris ca 19k men han tar bara 8500kr. Fått bra betyg på prisjakt också. Canton golvhögtalare.
Jag har tänkt på det, jag vill ha så hög kvalitet som möjligt. Men BW golvhögtalare 683 måste väl vara samma som 685(stativ) fast bättre? Tänkte på det stellan_artion sa att stativhögtalare brukar ha bättre kvalitet på komponenterna o annat och det går åt mindre material så de kan satsa på annat.

Redigerat av Karlsson_K, 03 June 2008 - 22:45.

Postad 03 June 2008 - 22:55

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

och

Har han inte tatt bort annonsen än? jag köpte h/kn och dvdn förra måndan.
Men det finns väl fler liknande iofs, det är en bra reciver iaf för de pengarna.

Postad 04 June 2008 - 10:37

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Ni är mycket generösa med tips. EN fråga, högtalare som är använda tre år, vad behöver man oroa sig om man ska slå till på dem? Nypris ca 19k men han tar bara 8500kr. Fått bra betyg på prisjakt också. Canton golvhögtalare.

Vilka högtalare är det?

Jag har gett förslag på begagnat (5.0) och tvåkanal (nya saker) som håller din budget, spöar alla andra förslag brutalat så här långt OCH kan användas vi party. :(

Postad 04 June 2008 - 13:45

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Vilka högtalare är det?

Jag har gett förslag på begagnat (5.0) och tvåkanal (nya saker) som håller din budget, spöar alla andra förslag brutalat så här långt OCH kan användas vi party. :)

De tipsen du gav är absolut de bästa hittills, ja :(
Riktigt bra grejor faktiskt!

Postad 04 June 2008 - 18:18

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

Vilka högtalare är det?

Jag har gett förslag på begagnat (5.0) och tvåkanal (nya saker) som håller din budget, spöar alla andra förslag brutalat så här långt OCH kan användas vi party. :(

Men det paketet är väl för hemmabio? Eller är jag ute och cyklar?

Postad 05 June 2008 - 08:06

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Japp, det ena är för hemmabio. Eftersom högtalarna är bättre än de flesta förslag du fått och stärken väl matchar övriga förstärkare så tyckte jag det kunde vara en kul bonus att få bio på köpet.

Cantonpaketet är ju stereo. Vill du ha en billigare stärk kan du ju kika på http://www.blocket.se/vi/16578496.htm?. Någon femhundring för dyr, men kanske kan kvittas mot fri frakt. Om jag inte missminner mig är det dessutom enkelt att koppla in RC-L-boxen på den. Motsvarande stärk idag är 372. Du kan ju kika på prisnivån på den ...

Vilka Cantonhögtalare kikade du på?

Postad 05 June 2008 - 08:21

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
http://www.hifimagas...?annonsID=18982

Postad 05 June 2008 - 08:40

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Om det är stereo som gäller hade jag nog gått på denna stärkaren!

Postad 05 June 2008 - 09:52

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Isf skiljer det rätt lite till tex http://www.hifimagas...?annonsID=17382 som i alla fall jag tycker är bättre.
Beror ju lite på vilka högtalare det blir.

Postad 12 June 2008 - 14:38

Unregistered4efabc88
  • Unregistered4efabc88
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
>>Karlsson_K: Äger själv ett par Wharfedale Emerald 97:or sedan 4 månader tillbaks och är fantastiskt nöjd med hur de presterar till all sorts musik, golvbrädorna vibrerar och röster låter fylliga, detlajerna är det heller inget fel å tycker jag. I dagsläget drivs de dessutom med en pluttig Onkyo på 2x45 watt; så det finns definitivt mer ös att hämta ur dem. 5000 kr inkl. frakt från Hifipunkten tror jag det var.

Redigerat av Unregistered4efabc88, 12 June 2008 - 14:38.

Postad 15 June 2008 - 00:31

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Är i exakt samma sits som dig! Mest musik och även lite film. Vet ju inte vad du lyssnar på, men jag lyssnar mycket på techno och behöver mycket bas. Därför utgick jag mitt paket från en XTZ W12.16. 3300:-

Sedan vill jag kunna bygga ut till surround, så en bra surroundförstärkare var något jag vill ha. Yamaha RX-V661 för 4000 gör nog jobbet mer än galant. Kanske overkill tack vare aktiv sub?

Sen har jag bara 2700 kvar, men bryter jag budgeten lite så kan man klämma in Yamaha NS-555 för 3600:-. Finns mer välljudande högtalare här har jag insett, men med kompleterandet av subwoofern löser det sig nog ganska bra. Dessutom finns det matchanda center samt stativare till schysst pris.

Tänker nog slå till på detta snart, och kanske är intressant för dig med. Men har nån synpunkter så blir jag glad! ;)

Postad 15 June 2008 - 02:01

bwr
  • bwr
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Är i exakt samma sits som dig! Mest musik och även lite film. Vet ju inte vad du lyssnar på, men jag lyssnar mycket på techno och behöver mycket bas. Därför utgick jag mitt paket från en XTZ W12.16. 3300:-

Sedan vill jag kunna bygga ut till surround, så en bra surroundförstärkare var något jag vill ha. Yamaha RX-V661 för 4000 gör nog jobbet mer än galant. Kanske overkill tack vare aktiv sub?

Sen har jag bara 2700 kvar, men bryter jag budgeten lite så kan man klämma in Yamaha NS-555 för 3600:-. Finns mer välljudande högtalare här har jag insett, men med kompleterandet av subwoofern löser det sig nog ganska bra. Dessutom finns det matchanda center samt stativare till schysst pris.

Tänker nog slå till på detta snart, och kanske är intressant för dig med. Men har nån synpunkter så blir jag glad! ;)

Om jag vore dej skulle jag kasta ett öga på Jamo E-770 istället som golvare för 2600 i ek. Annan färg blir det 6000 tror jag det är nu. Även något jag rekomendera trådskaparen. Ett par jamo en stärkare och ev en sub till om du inte tycker basen räcker. Med riktig stärkare va det nog den värsta basen jag hört från 2 st 6,5"are (dock va det med elektronik och kablar för nästan 100.000 kr och ganska litet rum)

Annars nya Cerwin Vega VE serien va jag riktigt imponerad av. Lyssnade på minsta och största. Va mycke mer musikaliska än vad jag trodde dom skulle vara och kan spela hur högt som helst, Även den minsta rackarn. Speciellt trådskaparen om du har ett rum på 50 kvadrat skulle ett par vegor och en nad förstärkare sitta som handen i hansken. Tar du största golvaren i den serien (CERWIN-VEGA VE-15F ) för 5500 kr och lägg resterande pengar på en störmstark förstärkare typ Nad H/K eller kanske tom en XTZ Class A100 DII.

Övriga högtalare som är lite mer "disco" är Dali Conept bland annat, men då tror jag det är svårt att klara sej i din budget om du ska fylla ut 50 kvadrat. Sen för övrigt har du även Dynavoice, Qln, Proson. Ja listan kan göras oherhört lång.

Allt har juh att göra med hur "musikaliska" högtalare du vill ha och dina egna krav. Det finns ingen som kan säga det låter bäst för pengarna och dom ska du ha, det är i slutändan dina egna öron som ska avgöra. Vad du läser på internet eller i en tidning ger dej en "fingervisning" och deras tycke och mätvärdeden och allt sånt. Kan ta Monitor Audio RS serien som ett utmärkt exempel... Lovordad som attans i både tidningar å användare. Men jag har aldrig stött på en person irl som tycker att dom låter bra, jag är själv en av dom som tycker att den låter dåligt. Men gillar man ljudet i dom så gör man. Finns inget som är rätt eller fel, bara smaksak (enligt mej iaf)

Mvh Robert

Postad 17 June 2008 - 19:39

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är i precis samma sits som dig. Letar ett par golvar i 4 000 - 6 000 kr samt en hembioreciver för ca 5 000 kr. Tänker också inleda med ett 2.0 system för att sen under hösten utvidga till 5.1.

Jag har varit runt med min nyinköpta Disturbedskiva och lyssnat på:

Tyckte om Jamosarna riktigt bra faktiskt. Mer än Canton som jag tyckte skar sig lite i ljudet. Dessutom var Jamosarna väldigt läckra :blink:

Men ska fortsätta lyssna på ett par ställen till innan jag bestämmer mig. Lycka till.

Postad 18 June 2008 - 13:43

Unregistered29611
  • Unregistered29611
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Harman HK970 stereoförstärkare, sjunkit i pris nu när efterföljaren har kommit (980) så det är mycket prisvärt.
Cirka 3k. https://www.prisjakt...ukt.php?p=28233

Eller XTZ stärkare, dock lite dyrare. https://www.prisjakt...kt.php?p=146401

Canton GLE 409, inte lyssnat på dem dock. Cirka 6k.
https://www.prisjakt...kt.php?p=137346

Totalt 9000kr. Vill du ha bättre saker för pengarna är det begagnat som gäller, eller Tyskland.

Redigerat av Unregistered29611, 18 June 2008 - 13:47.

Postad 18 June 2008 - 13:52

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Totalt 9000kr. Vill du ha bättre saker för pengarna är det begagnat som gäller, eller Tyskland.

Allting är relativt o individuellt... :blink:

Postad 18 June 2008 - 14:01

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Det är ett plus om högtalarna är snygga att kolla på också. Har en tjej som prioriterar sånt.

Vem prioriterar inte det?

Förlåt för att jag inte bidrar med något.. m-65 och en onkyo 605?

/Christian

Postad 05 July 2008 - 15:41

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Det är alltid svårt att välja ut ett system!

Sitter i en liknande sits som du. Har fått en projektor som ska kopplas in och då ska ju även systemet uppgraderas såklart. Har tänkt lägga pengar på en liten vassare förstärkare som man klarar sig på för en bra tid framöver även när man kör hemmabio. Tycker att onkyo 606an och HK ar255an är dem mest attraktiva hitills. Funderar också på bra golvare till en start för att sedan försöka hitta en bra center och två surroundare.

Vilka golvare rekomenderas om man kör ungeför 50/50 musik och film. Musiksmaken är väldigt bred så säger ingen speciell genré.

By the way: Alltid kul att se att så många tipsar om bra lösningar! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.