Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Navigon 2110 Max *

1049 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2010 - 12:25

aik_putte
  • aik_putte
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Skriver här också eftersom denna tråd är mer levande..

Jag har en 8410 sen igår och nu har jag fått problem.
Jag uppgraderade till Q1/2010 och sen la jag till två favoriter/resmål men nu när jag vill åka till dom så står det: Resmålet kan inte laddas.

Vet någon vad jag kan göra?

Sen har jag en fråga om den aktiva hållaren/laddaren, på dosan man stoppar i cigarettuttaget så lyser Navigons logga även när bilen är avstängd, borde inte det dra batteri?

Postad 07 March 2010 - 16:51

Pecka75
  • Pecka75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har Q1 2010 funkat för alla?
De två första gångerna jag uppdaterade så startade inte navigatorn upp efteråt.
Efter den tredje uppdateringen startade navigatorn upp men den svenska kartan verkar inte följa med??? Det går inte att välja den, men om jag tittar i kart-mappen på kortet så finns sverige-kartan där. Nån som har en idé om vad jag skall göra nu?

/Pecka

Postad 07 March 2010 - 17:00

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
För mig hände samma sak fast med Schweiz, men då fick jag gå in i navigaton och välja q1 2010 i val av karta så funkade allt igen.
Alternativ-Inställningar-Karta-EU Q1 2010-OK och sen så märker man att navigaton "jobbar" ett tag sen så fanns alla länder med.
Jag vet inte varför det är så, men det står något om att man skall göra så när installationen är klar.

Postad 07 March 2010 - 17:17

Pecka75
  • Pecka75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nä, det hjälpte inte. Men efter att ha gjort reset ett antal ggr så fick jag tag i Sverige.

Postad 09 March 2010 - 23:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Q1 gick bra
Men fartkamerorna i Lundbytunneln i göteborg befinner sig efter uppdateringen vid sidan av tunneln istället för i den :wub:

Postad 11 March 2010 - 21:43

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Uppgradering gör 2110max till en 4310max. Gäller fr.o.m. 12. mars.

Navigon säljer nu en uppgradering för € 69.95.
Därmed får 2110max samma funktioner som 4310max.
Erbjudandet kommer kanske något för sent eftersom 2110max
har 2 år på nacken, men kan ändå vara intressant för somliga.

/Franz

Postad 12 March 2010 - 08:14

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Uppgradering kan ju va lite intressant. Har dock ej hittat något om det på hemsidan än men det kommer väl.

Postad 12 March 2010 - 14:55

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Uppgradering kan ju va lite intressant. Har dock ej hittat något om det på hemsidan än men det kommer väl.

Info om uppgraderingen (kan så småningom hämtas på Fresh):
http://www.navigon.c...FamilieId=15676

Vem kan vara spekulant?
Först och främst någon som köpte sin 2110max under 2009 lagom
billigt. Då finns ytterligare ett års garanti kvar samt kartuppdateringar.

Det vore synd om man investerar i en uppgradering för en GPS som snart
saknar garanti och några veckor senare fungerar inte hårdvaran.

Uppgraderingar kan krångla (7210/7310 och 8110/8310)
Kommer 2110max med 400 MHz ge samma performance som 4310max som jobbar med 500 MHz?

Ett annat exempel:
En 2110max som är två år gammal uppgraderas för € 70. Sedan behövs nya kartor (2 år)
för € 99. Summan blir då 1.700 kr.
Just nu köper du en NY 4310max inkl. kartuppdateringar för 2 år för nästan samma pris.

http://www.navigon.c..._promotion.html

/Franz

Redigerat av Kuenring, 13 March 2010 - 12:07.

Postad 13 March 2010 - 02:36

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Franz man kan undra hur framtidssäkrade dom nya produkterna som kommit på marknaden nu är, majoriteten av apparaterna har fortfarande 500 MHz processorn, det skulle varit intressantare om dom hade installerat en lite större, troligen kommer man om 2 år att sitta i samma situation som 2110 MAX nu om man köper en 6310.

Men som sagt det känns som att kasta 1700 kr i sjön med Navigons uppdatering för MAXen, bättre att lägga till 750 kr på dessa 1700 och få en 6310 från Fyndbörsen.

Redigerat av RedMarathon, 13 March 2010 - 02:37.

Postad 13 March 2010 - 11:36

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Franz man kan undra hur framtidssäkrade dom nya produkterna som kommit på marknaden nu är, majoriteten av apparaterna har fortfarande 500 MHz processorn, det skulle varit intressantare om dom hade installerat en lite större, troligen kommer man om 2 år att sitta i samma situation som 2110 MAX nu om man köper en 6310.

Men som sagt det känns som att kasta 1700 kr i sjön med Navigons uppdatering för MAXen, bättre att lägga till 750 kr på dessa 1700 och få en 6310 från Fyndbörsen.

Antagligen får du samma problem om två år...........
Jag tror att navigatorn har blivit en produkt som man använder så länge
man har garanti och så vill också tillverkarna ha det.
Man får knappast se en framtidssäker navigator. Utvecklingen går så snabbt
att ingen vet hur GPS-branschen ser ut om 5 år.

Processorer växer med uppgiften, därför sitter i 8410 en 600 MHz CPU.

6310 är en bra produkt. Man får inte glömma att 2110max kostade lika mycket
för två år sedan.

/Franz

Postad 13 March 2010 - 20:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Ligger ett 3dagars erbjudande i mailen om att uppgradera för 499:- nu.

Blir lite tveksam då Q2 2010 blir min sista "gratis" karta och nya kartor kostar 949:-, totalt närmare 1500:-

Och Franz, vem handlar på Navigon store? :)
En sprillans ny 4310 max kostar från 1390:- i butik och även då ingår gratis 2årskarta om man handlar före 21 mars.

Men jag blir trots allt lite sugen på att uppgradera. Jag kommer däremot inte handla nya kartor för 1000kr. Den dagen jag tycker de blir för gamla (jag klarar mig nog till slutet av 2011 iallafall- senaste kartan har t.o.m. blivit sämre i det området där jag kör) så handlar jag ny navigor istället. Och då troligtvis en fräckare än 4310 :). Fram till dess kan det vara kul att leka med MyROutes och clever parking :)

Redigerat av e3henri, 13 March 2010 - 20:24.

Postad 15 March 2010 - 20:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Hmm är det bara jag som hade tänkt uppdatera? :)
F-n jag skiter nog i det jag också då da :(

Postad 15 March 2010 - 21:27

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat för 499:- och är super nöjd! (har haft den i ett år och har fyra kvartals kartor kvar)

Postad 15 March 2010 - 21:37

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Verkar som att det är många som är intresserade. Får timeouter och "503 Service Temporarily Unavailable" när jag provar via länken i mailet jag fått.

Om jag koppla upp GPS'en och går in i Navigon Fresh får jag se ett erbjudande om "Uppgradering av mjukvara för 2150MAX". Kan det vara samma måntro...

Postad 15 March 2010 - 22:41

pollax
  • pollax
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag lyckades med lite envishet och lite tur genomföra köpet av uppgraderingen och har fått min aktiveringskod. När jag skriver in den i Navigon Fresh får jag felmeddelandet "Detta program stöds inte".

Någon som har fått samma felmeddelande eller vet vad det beror på?

Update (några minuter senare): Om jag hade lugnat mig lite hade jag sett att Navigon behövde lite tid på sig att registrera aktiveringskoden. Nu funkade det. :)

Redigerat av pollax, 15 March 2010 - 22:50.

Postad 16 March 2010 - 07:10

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Ett annat konstigt felmeddelande som någon kanske har svar på.

Efter uppgradering visas:

Vänligen sätt i minneskortet

trots att det var vad jag gjorde innan jag restartade, uppgraderingen skedde utan USB, alltså med kortet i datorn, men vad kan ha hänt ?

Mvh ! / J

Postad 17 March 2010 - 19:12

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Ett annat konstigt felmeddelande som någon kanske har svar på.

Efter uppgradering visas:

Vänligen sätt i minneskortet

trots att det var vad jag gjorde innan jag restartade, uppgraderingen skedde utan USB, alltså med kortet i datorn, men vad kan ha hänt ?

Mvh ! / J

Ingen som har en ide' vad det kan vara, att ringa supporten gav ju inget.

Jag börjar fundera om jag blivit av med någon fil vid uppgraderingen, typ en autoexe eller något, men var kan man hitta vilka filer mman måste ha för att den ska starta ?

Mvh ! / J

Postad 17 March 2010 - 21:22

pollax
  • pollax
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag vet inte var man kan hitta vilka filer man måste ha, men de här har jag:

Bifogad fil  files.jpg   45.14K   2 Antal nerladdningar

Postad 18 March 2010 - 05:41

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag vet inte var man kan hitta vilka filer man måste ha, men de här har jag:

Bifogad fil  files.jpg   45.14K   2 Antal nerladdningar

Tackar för svaret, de filerna har jag, ringde supporten igår igen och det slutade med att de skulle skicka ett nytt kort, hoppas att det hjälper, mmen jag har ju redan provat 3 olika minneskort och 2 olika datorer, dock med windows 7 på båda men förhoppningsvis inte det som ställer till det.

Känns jju ändå som det borde vara en fil som spökar, eftersom jag får upp mina kartor o.s.v. i Fresh, båda med kortet i datorn och via usb, och hittade inget när jag googlade på lite olika språk heller.

Mvh ! / J

Postad 18 March 2010 - 22:49

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu har jag försökt uppgradera till 4310, men det slutade med "Fel när mappen ska packas upp (1133)".
Får prova en gång till få se.

Postad 19 March 2010 - 20:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Nu har jag försökt uppgradera till 4310, men det slutade med "Fel när mappen ska packas upp (1133)".
Får prova en gång till få se.

Låter skönt att man "glömde av" att uppgradera :)
Behåller min 1-2 år och köper nån ny cool modell då istället.

Postad 19 March 2010 - 22:58

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Provade att använda den trots felmeddelandet, men det gick inte så bra. Den vägrade inse att jag skrivit färdigt en gata eller stad. Den väntade på nästa bokstav bara.
Måste ha något att göra med att den inte hittar namnen tänkte jag, så jag laddade hem Q1-kartorna igen och si nu fungerar det bra.
Är nu ägare till en 4310max. I går ägde jag en 2110max, fast det har jag ingen nu. :)

Postad 21 March 2010 - 15:40

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Jag har oxå uppgraderat. Fick inte heller allt att funka först, den ville inte ta adresserna när jag skrev in dem. Tankade ner kartorna igen och då hoppade allt igång som det ska. Nu blir det omfattande test för att se om skillnaden var värd 495 kr.

:angry:

Postad 21 March 2010 - 16:32

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag har oxå uppgraderat. Fick inte heller allt att funka först, den ville inte ta adresserna när jag skrev in dem. Tankade ner kartorna igen och då hoppade allt igång som det ska. Nu blir det omfattande test för att se om skillnaden var värd 495 kr.

:angry:

Jag skrev ju tidigare att Navigon skulle skicka ett nytt minneskort, fick dock ett mail i fredags när jag skulle skriva samma svar som det jag berättade över telefon i onsdags kväll, får väl se om de ändrar sig eller hur det blir.

Just nu har jag ingen gps, eftersom det inte går att återställa till den gamla versionen, får hela tiden samma svar, sätt i minneskortet, trots att jag provat 3 olika kort.

Är det någon som har tips på felsökning så tas det tacksamt emot.

Mvh ! / J

Postad 21 March 2010 - 17:05

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Sitter och felsöker varför jag inte får till det med min uppgradering, hittade en lite märklig sak som jag vill att någon annan som uppgraderat kan bekräfta om det ska vara så.

I Fresh så heter min enhet numera 2110 Max upgrade men om jag går in på Fresh shop så står det att min enhet är 4310 Max Eu

Ska det vara så, det kan ju vara en förklaring till varför det inte är som det ska, eller står det så hos er också ?

Tack så länge !

/ J

Postad 21 March 2010 - 18:47

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Min lyckligen uppgraderade GPS heter också 2110max_upgrade i Navigon Fresh och 4310 Max EU i Fresh Shop, så det är nog inte ditt problem.

Postad 19 May 2010 - 13:03

skräppa
  • skräppa
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
http://www.navigon.c...ON70Series.html

Postad 20 May 2010 - 13:45

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Navigon Fresh har ballat ur för mig. Fick info om att den ville updatera idag till 3.0.X. Men det strular till det ordentligt. Går inte att köra programet efter installationen, se bild.

Har provat avinstallerat, ominstallerat, kört en återställningspunk etc etc. Men det funkar ändå inte.
Lyckades lägga på en gamal version (1.XX) som ser ut att funka. Dock så promtar den bara helatiden att uppdatera, och den går i sig inte att nyttja utan att uppdatera.

Hur löser man detta? nån som kan tipsa?
(Kör Win Vista32 bit.)

Bifogad fil(er)

Postad 23 May 2010 - 06:35

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Q2 2010 finns att ladda ned nu

Postad 24 May 2010 - 19:25

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej har en 2110 max som jag ägt i ett år, undrar bara om någon vet om att få trafikmeddelandet på displayen skall den stå på begäran eller automatiskt ? alltså där jag kan se själva händelsen och att jag själv kan välja

Postad 28 May 2010 - 23:04

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Problem :)
TÄnkte byta till ett 4GB kort för att få plats med alla kartorna. Kopierade då hela innehållet från det gamla kortet till det nya (genom utforskaren).
Navigatorn verkade starta som den skulle.
Körde sedan fresh och laddade om Q2 kartorna och kryssa i allt.
Efter nästan två timmar så säger Fresh:
Could not extract map Sweden - ABORT
När jag sedan tittar på innehållet så ser jag att Sweden.map är för liten samt Switzerlan och UK saknas. Försöker jag visa kartan på navigotorn så finns inte sverige med.
Jag kopierar då dessa manuellt från mina gamla backup och nu verkar det fungera.
Jag saknar dock vatikanstaten som låg inte fanns med på min gamla backup, men det kanske är överkomligt :)
Har jag gjort rätt eller vad kan det vara för problem?
Mitt abonnemang går ut 2 juni, kan jag fortfarande ta hem Q2 kartan efter det om du strular?

Edit. Hittade en temporär: vatican_city_q2_2010.zip på min hårddisk så fick med den också nu.

Redigerat av e3henri, 28 May 2010 - 23:11.

Postad 29 May 2010 - 08:42

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
För min del slutade sortin med att mitt abonnemang går ut 30/5-10 och när jag under gångna veckan försökt ladda ner Q2 uppdateringen får jag till svar att mitt abonnemang har upphört! :)
Sedan när man läser ditt problem e3henri så är det bara att inse att Navigons support o uppdateringar fungerar misserabelt som vanligt, tack o lov så kommer jag att lämna 2110 Max nu och använda mig av min androidtelefon där jag har en "fulversion" av Navigon men det finns även andra Navigationsprogram också.

Lycka till ni andra användare som fortsätter med 2110 Max eller den uppdaterade versionen av Maxen!

Postad 29 May 2010 - 08:47

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Navigon Fresh har ballat ur för mig. Fick info om att den ville updatera idag till 3.0.X. Men det strular till det ordentligt. Går inte att köra programet efter installationen, se bild.

Har provat avinstallerat, ominstallerat, kört en återställningspunk etc etc. Men det funkar ändå inte.
Lyckades lägga på en gamal version (1.XX) som ser ut att funka. Dock så promtar den bara helatiden att uppdatera, och den går i sig inte att nyttja utan att uppdatera.

Hur löser man detta? nån som kan tipsa?
(Kör Win Vista32 bit.)

Avinstallera och ladda hem den nya versionen direkt från deras hemsida http://www.navigon.c...ices/fresh.html

Postad 29 May 2010 - 11:13

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Avinstallera och ladda hem den nya versionen direkt från deras hemsida http://www.navigon.c...ices/fresh.html

Jag har redan provat detta ett tiotal gånger nu - u tan framgång. Ver 3.0.1 funkar fanken inte på min burk.
Har till och med testat starta datorn i felsäkert läge & köra/samt även lägga på installationen då, men samma felmeddelande visas.......

Nåt annant tips?

Redigerat av osvanberg, 29 May 2010 - 11:13.

Postad 30 May 2010 - 19:13

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

För min del slutade sortin med att mitt abonnemang går ut 30/5-10 och när jag under gångna veckan försökt ladda ner Q2 uppdateringen får jag till svar att mitt abonnemang har upphört! :)
Sedan när man läser ditt problem e3henri så är det bara att inse att Navigons support o uppdateringar fungerar misserabelt som vanligt, tack o lov så kommer jag att lämna 2110 Max nu och använda mig av min androidtelefon där jag har en "fulversion" av Navigon men det finns även andra Navigationsprogram också.

Lycka till ni andra användare som fortsätter med 2110 Max eller den uppdaterade versionen av Maxen!

Är det alltså så illa at Q2 2010 kartorna inte kommer ligga kvar på Fresh efter abonnemanget gått ut? Jag har ju rättigheter till de kartorna och borde få ladda ner dem så länge Navigon har kvar dem i Fresh

Postad 30 May 2010 - 21:17

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Nej du e3henri Navigon är bara intresserad av din plånbok!
e3henri är du egentligen förvånad både du och jag vet efter 2 år hur bra Navigons support är.
Den kan knappast anses som kundvänlig bara detta med uppdateringen av Q2 är ju ett exempel, ett mycket sniket beteende av Navigon så ni andra när erat abonnemang upphör så var beredd på att om det skulle komma en uppdatering veckan före så kan ni känna er blåsta!
Har det inte varit för vår egen Navigonexpert Franz så skulle jag skrotat min Max förlänge sedan.

Tyskar har aldrig varit kända för någon bra servicemind. :)

Redigerat av RedMarathon, 30 May 2010 - 21:36.

Postad 31 May 2010 - 09:51

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Är det alltså så illa at Q2 2010 kartorna inte kommer ligga kvar på Fresh efter abonnemanget gått ut? Jag har ju rättigheter till de kartorna och borde få ladda ner dem så länge Navigon har kvar dem i Fresh

Hej,

när abonnemanget har gått ut kan du antigen teckna ett nytt
24-månaders abonnemang eller bara köpa enstaka uppdateringar
av kartor. Hur som helst kan du gå till den här adressen:

http://www.navigon.c...FamilieId=15674

och då väljer du
"Kartor"...... eller "FreshMaps" beroende vad du vill köpa. Välj sedan din
GPS-modell osv.
Vad som är bäst när det gäller din 2110max, kan bara du avgöra.
Modellen har två år på nacken och priserna har rasat.
Kanske borde du vänta till jul och ge dig själv en present.

/Franz

Postad 31 May 2010 - 20:57

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Hej,

när abonnemanget har gått ut kan du antigen teckna ett nytt
24-månaders abonnemang eller bara köpa enstaka uppdateringar
av kartor. Hur som helst kan du gå till den här adressen:

http://www.navigon.c...FamilieId=15674

och då väljer du
"Kartor"...... eller "FreshMaps" beroende vad du vill köpa. Välj sedan din
GPS-modell osv.
Vad som är bäst när det gäller din 2110max, kan bara du avgöra.
Modellen har två år på nacken och priserna har rasat.
Kanske borde du vänta till jul och ge dig själv en present.

/Franz

Nej det blir inga nya kartor till 2110an.
Antingen:
1. Köper jag uppgraderingen till 4310 om 1-2år och får ju då även en fräsh karta
2. Köper en ny navigon om något år
3. Skaffar iPhone/Android och köper appen där istället

Postad 01 June 2010 - 21:41

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har en Navigon 2110Max som numera är en 4310max efter uppgradering för ett par månader sedan.
Har nu efter ett antal försök lyckats ladda ner Q2-kartorna. Vid försöken som misslyckades kom det felmeddelanden om att det inte gick att packa upp Sverige-kartan, men trägen vinner.
MEN, jag blir fundersam när jag tittar i katalogen Navigon\map, eftersom alla *.map-filer har datumstämpel 2010-01-18.
Mina gamla Q1-kartorna hade datumstämpel 2010-03-20.
Fast tittar jag på Sweden.map ser jag i alla fall att den nya filen är något större än den gamla, så jag förmodar att allt är OK.
Enligt GPS'en är kartmaterialet "Europa Q2 version 2010".

Får ni andra som laddat ner de nya kartorna samma datum ??

Postad 02 June 2010 - 09:12

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Jag har en Navigon 2110Max som numera är en 4310max efter uppgradering för ett par månader sedan.
Har nu efter ett antal försök lyckats ladda ner Q2-kartorna. Vid försöken som misslyckades kom det felmeddelanden om att det inte gick att packa upp Sverige-kartan, men trägen vinner.
MEN, jag blir fundersam när jag tittar i katalogen Navigon\map, eftersom alla *.map-filer har datumstämpel 2010-01-18.
Mina gamla Q1-kartorna hade datumstämpel 2010-03-20.
Fast tittar jag på Sweden.map ser jag i alla fall att den nya filen är något större än den gamla, så jag förmodar att allt är OK.
Enligt GPS'en är kartmaterialet "Europa Q2 version 2010".

Får ni andra som laddat ner de nya kartorna samma datum ??

Det är inte något fel med Q2.
Q2/2010 är kartor som Navteq levererade för några månader sedan
och det kan ta upp till två kvartal för att släppa en ny kartversion
för de olika modellerna och dito programversionerna.
Därför kan det vara så att Navigon använde den här gången en
datumstämpel som inte relaterar till själva terminen för download
utan till ett "projekt" som började i januari 2010.
Det är bara en gissning eftersom Navigon säkert inte lämnar någon förklaring.

Själv skulle jag föredra två uppdateringar/år med tyngdpunkten på kvalitet.

/Franz

Postad 05 June 2010 - 20:40

Licknatte
  • Licknatte
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej !
Har uppgraderat till 4310 enl erbjudandet och det funkade. Problemet nu är att ladda ned kartor för Q2/2010.
Nedladdningen startar men installation avbryts och ett felmeddelande som säger att en fil inte kan extraheras (/map/mapdrawer.nfs(1117)).
Någon som råkat ut för det.

Postad 06 June 2010 - 22:29

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej !
Har uppgraderat till 4310 enl erbjudandet och det funkade. Problemet nu är att ladda ned kartor för Q2/2010.
Nedladdningen startar men installation avbryts och ett felmeddelande som säger att en fil inte kan extraheras (/map/mapdrawer.nfs(1117)).
Någon som råkat ut för det.

Njae, inte på den filen, men på Swedish.map
Gjorde ett antal försök och till slut gick det bra.

Postad 29 June 2010 - 18:17

Pecka75
  • Pecka75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nä, det hjälpte inte. Men efter att ha gjort reset ett antal ggr så fick jag tag i Sverige.

Citerar mej själv. Det krånglar även vid Q2-uppdateringen. Efter installationen i Fresh så finns inte Sverige att välja bland länderna i navigatorn. Sverige-kartan finns med på kortet. Jag har gjort om installationen tre ggr och jag har gjort reset en miljon gånger men Sverige finns inte att välja. Nån som råkat ut för samma sak och har något tips på vad man kan göra?

Postad 29 June 2010 - 19:30

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Citerar mej själv. Det krånglar även vid Q2-uppdateringen. Efter installationen i Fresh så finns inte Sverige att välja bland länderna i navigatorn. Sverige-kartan finns med på kortet. Jag har gjort om installationen tre ggr och jag har gjort reset en miljon gånger men Sverige finns inte att välja. Nån som råkat ut för samma sak och har något tips på vad man kan göra?

Även om Sverige finns på kortet så kan filen vara skadad.
Du kan göra ett försök med ett tomt SD-kort. Skapa där en
mapp "Navigon" och kopiera din "version.xml" i Navigon-mappen.
Arbeta med en kortläsare i datorn och gå till Fresh.
Programmet accepterar kortet om din version.xml är felfri.
Hämta nu endast Sverige-kartan och kopiera sedan filen till ditt
vanliga minneskort.
Glöm ej en backup av filer du tänker skriva över
och ditt vanliga kort trivs säkert bättre om du formaterar det någon gång.

/Franz

Postad 29 June 2010 - 20:47

Pecka75
  • Pecka75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Även om Sverige finns på kortet så kan filen vara skadad.
Du kan göra ett försök med ett tomt SD-kort. Skapa där en
mapp "Navigon" och kopiera din "version.xml" i Navigon-mappen.
Arbeta med en kortläsare i datorn och gå till Fresh.
Programmet accepterar kortet om din version.xml är felfri.
Hämta nu endast Sverige-kartan och kopiera sedan filen till ditt
vanliga minneskort.
Glöm ej en backup av filer du tänker skriva över
och ditt vanliga kort trivs säkert bättre om du formaterar det någon gång.

/Franz

Tusen tack, nu funkar det!

Postad 05 July 2010 - 17:56

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej jag har 2110 max undra om jag skall ha trafikinformation som kommer upp i displayen för att det skall komma upp skall inställningen vara på automatisk eller på begäran

Postad 05 July 2010 - 18:25

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Hej jag har 2110 max undra om jag skall ha trafikinformation som kommer upp i displayen för att det skall komma upp skall inställningen vara på automatisk eller på begäran

Tryck på...
Navigation....Alternativ.....Trafik....Alternativ....TMC inställningar
och välj under "Räkna om" på begäran eller automatiskt.
Om du väljer "automatiskt", så räknar systemet fram en ny rutt
vid trafikproblem. Väljer du "på begäran" så måste du trycka på en knapp
för att få fram ett förslag på en ny rutt. Vad passar dig bättre?
Jag själv väljer ...på begäran.

/Franz

Postad 05 July 2010 - 21:11

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tackar för svaret

Postad 06 September 2010 - 19:44

TaceN
  • TaceN
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare tjenare!

jag har en Navigon 2110 Max och har stött på rätt stora problems.
Har gått igenom alla sidor i tråden och inte direkt funnit nått svar.

Jag uppdaterade kartan till Q3 via freshprogrammet .. någonting man tydlige inte skulle göra.
Mitt dumma huvud gjorde ingen säkerhetskopia då detta fungerat felfritt under tidigare fall jag gjort det.

Efter uppdateringen får jag upp ett stort felmeddelande som lyder:

"Fatal Application Error"

Application navigon.exe has performed an illegal operation and will be shut down.
If the problem persists, contact the program vendor.

Program: navigon.exe
Exception: 0xC0000005
Adress: 03F7C4D4

Läser om hard reset och soft reset .. hur bär man sig åt för o greja en hard reset. Försvinner hela programvaran i GPS:en då eller installerar den själv själva softwaredelen?

Blir helt galen på det här .. dom kan ju inte slänga ut filer via ett uppdateringsprogram som skapar problem! =(

vore supernice ifall nån hade en lösning!

// Martin

Postad 17 November 2011 - 11:45

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Väcker tråden.

Är det inga som har problem med den?
Min vill ta ut mig på grusvägar fast jag väljer snabb fordon/väg.
Och räknar fel med tider. Exempel. Planerade en resa från Sjöbo till Odense. Enligt den skulle det ta 2.5 timme. Ankomst 16.00.

Men jag

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.