Försöker få igång den här tråden igen:)
Det har alltså blivit dags att byta ut min samsung r8 mot nåt bättre. Har snöat in lite grann på valet mellan panasonics px80 och sonys w4000. Båda verkar vara bra apparater, tror jag, samtidigt som just dessa två verkar vara överlägsna de flesta andra tv när det gäller "input lag". De flesta platt-tv har verkligen en helt förskräcklig bildfördröjning...
Skillnaderna mellan apparaterna är ju dock uppenbara: den ena är en relativt lågupplöst plasma och den andra en full hd-lcd.
Förutom att kolla på film, spela wii och lite ps3, så kommer jag att kolla på ganska mycket vanliga sd-sändningar (digital-tv över scart).
Blev lite rädd när jag läste i en tråd att det blev riktigt kass bild på px80 när man kollade på lågupplöst material. Skulle det bli bättre på w4000? Nån pioneer har jag inte råd med...
Så vilken av dessa apparater borde jag nu skaffa? Eller om nån eventuellt har annat bra tips på en tv som har den kanske lite svårkombinerade egenskapen att både vara bra på vanlig tv samt ha en snabb respons när man spelar (framförallt när det gäller wii)?