Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd 46-52" Plasma, Egna åsikter mottages!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 June 2008 - 00:27

DomkallarmigFredrik
  • DomkallarmigFredrik
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare! Hoppas jag inte gör något fel nu tråden låses!

Men jag är på G att köpa en TV nu till min lägenhet! Första TVn jag kommer köpa om jag ska vara ärlig!

Jag hade vela ha en PlasmaTV då jag äger typ alla konsoller som finns och jag kommer att använda TVn till rätt mycket spelande! Även sport, såklart fotboll nu! (Hejja Sverige) och man vill slippa allt som eftersläpingar heter! Färgerna och svärtan ska såklart se vettig ut och inte mörkblå!

Jag hade tänkt spendera allt upp till 15k!

Hoppas ni kan ge mig ett råd på vad man kan köpa! Hoppas jag inte gjort något fel nu för jag skulle verkligen behöva proffshjälp!

Har ni en TV som passar in i mina "krav" så säg gärna vad som är bra eller dåligt!

MVH

Fredrik

Redigerat av DomkallarmigFredrik, 07 June 2008 - 00:30.

Postad 07 June 2008 - 11:05

benghan
  • benghan
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Skulle tittat på panasonics plasmor då dom verkar vara utan ghosting- och inbränningsprobem eftersom du tänkt spela mycket. dessutom har dom grymmt bra bild och ligger hyfsat i pris.

Panasonic TH-50PX8

Annars är pioneer outstanding i bildkvalite med priset där efter

Pioneer PDP-5080XA

Postad 07 June 2008 - 11:26

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Panasonic all the way. Du kommer alldrig att ångra köpet. Min 10 årig son spelar 360 på en px700 och jag bara stanar och beundrar bilden när jag paserar hans rum. Filmerna är underbara att titta på, svärta som i en grota.

Postad 07 June 2008 - 11:33

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Kan bara säga att jag är riktigt nöjd med min panasonic px70, föregångaren till px80-serien där den som benghan länkade till är den billigaste modellen. Dessutom verkar det som att de fixat till det som jag saknat lite, nämligen separata s-video och komposit ingångar.

Postad 08 June 2008 - 13:46

DomkallarmigFredrik
  • DomkallarmigFredrik
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Låter kanon grabbar! Hur är bildkvaliten om ja vill kolla på TV eller nån snabb film tex? :(

Postad 08 June 2008 - 16:46

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Jag sitter 2.5 meter från min 42 tummare, å de går helt klart att titta på tex fotboll. Skulle dock inte rekommendera det avståndet för en större tv, tv-sändningarna e helt enkelt för dåliga och det blir suddigt. Film däremot e klockrent :) Om det är en snabb film eller inte har jag inte märkt någon skillnad på, plasma har ju ingen eftersläpning som lcd kan ha...

Postad 09 June 2008 - 17:14

DomkallarmigFredrik
  • DomkallarmigFredrik
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vad äger du för TV? Modellnamn?:)

Jag sitter 2.5 meter från min 42 tummare, å de går helt klart att titta på tex fotboll. Skulle dock inte rekommendera det avståndet för en större tv, tv-sändningarna e helt enkelt för dåliga och det blir suddigt. Film däremot e klockrent :rolleyes: Om det är en snabb film eller inte har jag inte märkt någon skillnad på, plasma har ju ingen eftersläpning som lcd kan ha...

Postad 09 June 2008 - 18:28

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Nej men plasman kan ha eftersläpningar i bilden på grund av "bildförbättringsfunktioner".

Se till att dessa verkligen stängs av innan du köper en tv. På min går det inte ens att stänga av den i servicemenyn.
Panasonic har av någon anledning låtit någon slänga in dynamisk svärta också. I amerikanska forum läser jag att det verkar finnas kvar på nyare modeller. Min modell är PV60 och när det gäller den funktioner är det bortkastade pengar, tyvärr.

Det du ska göra innan du köper är att gå till en butik och ta fjärren. Stäng av ALLA bildförbättringar. Gör ditt beslut vilken plasma som ser bäst ut efter detta. Har plasman extra funktioner som till exempel RGB-kontrast och RGB-drive är du i lyckans land. Då kan du kalibrera bort blåaktig svärta. Annars blir det servicemenyn.... :rolleyes:

Postad 10 June 2008 - 14:22

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

Läs i mitt första inlägg ;) en panasonic 42px70

Och som trebban säger så gäller det så klart med alla bild-"förbättringar" avstängda (det finns några att välja mellan på px70). Bilden hänger med bra, men vid dålig sändning blir det lätt blurrigt, vilket blir väldigt tydligt vid korta avstånd. Vid dvd-film så märks inte detta alls, och bilden är enligt mig finfin.

Mvh

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 10 June 2008 - 14:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.