Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Euroscreen One

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 June 2008 - 11:30

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Såna här frågor skall man ju egentligen ställa INNAN man köper :), men jag har just beställt en Euroscreen One (från "nya" Mycom som var de enda som hade en i lager, om man får tro lagersaldot i alla fall) eftersom den tilltalade mig utseendemässigt, kommer med Autolink/IR och monteras så att den kommer ut en bit från väggen och man kan ha en plattskärm bakom.

Har inte hittat ett enda inlägg om Euroscreen One på forumet - någon som har en eller har synpunkter/åsikter om den? Enligt Bjurab är det deras "mest eleganta" duk och den avviker ju helt klart ifrån det gängse utseended på dukkassetter.

/P-O

Postad 10 June 2008 - 23:37

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Enligt min enkla åsikt är det en bra och snygg duk.
Haft min One Greyline i 2 år och är mycket nöjd.
Dock skall den nu säljas pga av att jag köpt en React.

Postad 13 June 2008 - 17:52

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Fick reda på igår att de motorstyrda One-dukarna går att få med tysta Somfy-motorer nu. Mot en extrapeng förstås, men det är det värt.

Postad 16 June 2008 - 13:24

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Fick reda på igår att de motorstyrda One-dukarna går att få med tysta Somfy-motorer nu. Mot en extrapeng förstås, men det är det värt.

Säkerligen inte en sådan jag har fått (DHL har levererat den hem till mig i dag men jag har inte sett den ännu) så jag får väl leva med ljudet. Men hur stort problem är detta egentligen?

/P-O

Postad 16 June 2008 - 14:32

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Säkerligen inte en sådan jag har fått (DHL har levererat den hem till mig i dag men jag har inte sett den ännu) så jag får väl leva med ljudet. Men hur stort problem är detta egentligen?

/P-O

Inget alls egentligen...dvs det är ju trots allt bara precis när duken åker ner/upp som man märker det :(

Postad 17 July 2008 - 16:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Alright, nu har jag äntligen fått tid att montera upp duken. Jag har dock inte höjdjusterat den ännu. Jag kommer att behöva höja nedersta stoppläget ganska rejält - typ 40 cm - i förhållande till förinställningen så dags att lossa den främre delen av kassetten och börja justera.

Men dokumentationen är ganska oklar på den här punkten. Skall man helt enkelt vrida runt justerskruven ända tills duken har åkt upp till det läge man vill ha som stopp? Det blir ju en himla massa skruvande. Eller är det på något annat sätt som justerskruven fungerar?

Jo, jag vet att det väl bara är att skruva på och testa, men jag vill fråga först så att jag inte tar risken att dra sönder någonting...

Postad 17 July 2008 - 21:30

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
politby: hehe Fick ju min Euroscreen One igår oxå och precis som för dig behöver jag justera ändläget lite. Skulle precis slänga ur mig frågan här på forumet om hur man ska skruva och så. Sen såg jag ditt inlägg :)

Kan inte du prova att skruva? hehe

Någon återförsäljare eller så som läser detta som vet?

Postad 19 July 2008 - 13:13

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Själv har jag bytt ut min vita diploma budget duk emot en gery line one. One duken är ju bra mycket snyggare i taket än en trist vit klumpen som jag hade innan :). Den grå duken är perfekt till min Hd65. Matrialet är även tjockare än diplomaten.

"Har inte hittat ett enda inlägg om Euroscreen One på forumet " Det märkliga är att hitta nån info om denna duk allmänt på internet är inte lätt , lite märkligt då duken är klart prisvärd och vill man ha en duk som även ser bra ut i ett vardags rum så är denna ett bra alternativ.

Redigerat av bkam, 19 July 2008 - 13:16.

Postad 20 July 2008 - 23:04

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Själv har jag bytt ut min vita diploma budget duk emot en gery line one. One duken är ju bra mycket snyggare i taket än en trist vit klumpen som jag hade innan :rolleyes:. Den grå duken är perfekt till min Hd65. Matrialet är även tjockare än diplomaten.

"Har inte hittat ett enda inlägg om Euroscreen One på forumet " Det märkliga är att hitta nån info om denna duk allmänt på internet är inte lätt , lite märkligt då duken är klart prisvärd och vill man ha en duk som även ser bra ut i ett vardags rum så är denna ett bra alternativ.

Jag har en HD65 också och funderar på samma duk men har lite svårt att bestämma mig om jag ska ta grå eller vit duk, tycker du att svärtan blev bättre med den gråa och räcker ljusstyrkan i ekonomi läget för en bra bild på den duken.

Var köpte du din duk, den verkar vara slutsåld på dom billigaste butikerna, jag hade tänkt mig en 95 tums motordriven (ca:6500kr) och skippa fjärren som jag tycker är i dyraste laget.

Postad 22 July 2008 - 10:51

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Perna: Svärta blev mycket bättre, och denna proje är så passljus strak att en grå duk inte är några problem. Efter att ha kalibrerat om den har jag till och med dragit ner ljusstyrkan på den emot hur jag körde med denna vita duken.

anledningen till att jag valde en grå duk är att jag inte kan mörka till 100% förens det är kol svart ute då jag har projen i ett vanligt vardags rum. Så passade den mycket bättre än den vita jag hade innan.

Postad 22 July 2008 - 17:40

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Perna: Svärta blev mycket bättre, och denna proje är så passljus strak att en grå duk inte är några problem. Efter att ha kalibrerat om den har jag till och med dragit ner ljusstyrkan på den emot hur jag körde med denna vita duken.

anledningen till att jag valde en grå duk är att jag inte kan mörka till 100% förens det är kol svart ute då jag har projen i ett vanligt vardags rum. Så passade den mycket bättre än den vita jag hade innan.

Då blir det en grå för mig också, jag kan inte mörklägga riktigt heller i mitt vardagsrum.

Postad 22 July 2008 - 17:48

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Den finns ju också i Light grey för de som har svårt att bestämma sig! :D

politby: Har du vågat dig på ändjusteringen än?

Postad 22 July 2008 - 18:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Enligt manualen, jag hämtade på nätet, ska man ju bara skruva. Eller är det inte så enkelt? Förmodligen inte då det inte verkar vara någon som vågar.. :D

En annan fråga:
Om jag förstod manualen rätt så kan man justera centrum på duken 10-40cm ifrån vägg?

Postad 22 July 2008 - 20:20

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Enligt manualen, jag hämtade på nätet, ska man ju bara skruva. Eller är det inte så enkelt? Förmodligen inte då det inte verkar vara någon som vågar.. :D

En annan fråga:
Om jag förstod manualen rätt så kan man justera centrum på duken 10-40cm ifrån vägg?

Äh, det var enkelt. Man hissar ned duken till ändläget och sedan vrider man skruvenen bit, hissar upp och ned igen och så repeterar man tills den stannar där man vill.

/P-O

Postad 22 July 2008 - 20:55

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Glömde tillägga att jag är mycket nöjd med duken så långt, jag tog den vanliga vita och lyckades få tag i ett av de sista exemplaren som vad jag förstår såldes i paket med Autolink. Den jag köpte av (TDJ Data) sa att numera får man köpa delarna separat.

Det enda jag kan anmärka på är att när duken hissas upp blir det en väldig smäll när stången åker tillbaka in i sitt "fack" i kassetten. Om man vill slippa detta kan man ju justera det övre ändläget en bit nedåt men då tappar ju man det snygga utseendet eftersom duken hänger ned en bit under kassetten.

/P-O

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 22 July 2008 - 21:27.

Postad 22 July 2008 - 21:06

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Vad du tjatar... :P OK tack för hjälpen. Det var ju inge krångligt.

JMKbiker: a-måttet på 100-400 mm är måttet från konsollen ut till kanten. Jag har mina 200 mm från kanten vilket innebär att jag kan justera den nästan 200 mm åt sidan (vä/hö). Det har alltså inte nåt att göra med hur mycket ut från väggen den kommer. Den komme rut ca 100 mm från väggen med konsollen som följer med.

Nu har jag kollat lite på film och jag är jättenöjd med hela duken. Den är slät. Den rullar tyst. RF-fjärren funkar kanon. Snygg kassett. Många dukar är ju inte såå jäkla snygga upprullade.

Postad 22 July 2008 - 21:33

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Vad du tjatar... :P OK tack för hjälpen. Det var ju inge krångligt.

JMKbiker: a-måttet på 100-400 mm är måttet från konsollen ut till kanten. Jag har mina 200 mm från kanten vilket innebär att jag kan justera den nästan 200 mm åt sidan (vä/hö). Det har alltså inte nåt att göra med hur mycket ut från väggen den kommer. Den komme rut ca 100 mm från väggen med konsollen som följer med.

Just det. I mitt fall har jag en 50" plasma på väggen och den bygger ut 140 mm så jag var tvungen att få ut duken ytterligare 45mm från väggen. Jag använde 2 klossar som jag först drog fast i väggen och sedan skruvade fast dukens fästen på. Det fungerade fint.

Jag styr min med min Logitech Harmony och det fungerar perfekt så jag behövde inte montera upp Autolinksändaren vid projektorn. IR-mottagaren visade sig vara väldigt känslig så jag kunde montera den på ett diskret ställe, ett klart plus eftersom den är en rätt ful "klump".

Postad 22 July 2008 - 23:42

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Den finns ju också i Light grey för de som har svårt att bestämma sig! :P

politby: Har du vågat dig på ändjusteringen än?

hmm... det hade jag missat, ja det kan ju vara en bra kompromiss, jag får se vad Mycom eller TDJ får hem för sorts dukar... det är tomt i lagren än så länge.

Postad 23 July 2008 - 01:06

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

hmm... det hade jag missat, ja det kan ju vara en bra kompromiss, jag får se vad Mycom eller TDJ får hem för sorts dukar... det är tomt i lagren än så länge.

Det finns butiker som tex HBB ( http://www.hembiobut...p?pgrpnr=108550 ) som kan beställa valfri duk åt dig så att du har den på en vecka (ca 3 veckor nu på sommaren).

Postad 24 July 2008 - 21:06

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det finns butiker som tex HBB ( http://www.hembiobut...p?pgrpnr=108550 ) som kan beställa valfri duk åt dig så att du har den på en vecka (ca 3 veckor nu på sommaren).

Jo jag har sett att dom har dukar hemma men dom är så dyr, nästan 3000kr dyrare jämfört med dom billigaste butikerna så jag väntar nog tills dom får hem dukarna, jag har en manuell multibracket duk som jag kan använda så länge.

Postad 24 July 2008 - 21:14

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Jo jag har sett att dom har dukar hemma men dom är så dyr, nästan 3000kr dyrare jämfört med dom billigaste butikerna så jag väntar nog tills dom får hem dukarna, jag har en manuell multibracket duk som jag kan använda så länge.

mja, skiljer typ 950kr, iofs en del ändå, lite sugen jag med, eller diplomat greyline, eller fyndbörsens dreamscreen, frågan är vilken som är minst vågig?

Postad 24 July 2008 - 23:50

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

mja, skiljer typ 950kr, iofs en del ändå, lite sugen jag med, eller diplomat greyline, eller fyndbörsens dreamscreen, frågan är vilken som är minst vågig?

Den jag ska ha Euroscr. one greyline 95 tum eldriven https://www.prisjakt...kt.php?p=132677 kostar 6527 inkl.frakt hos TDJ och 9292 hos HBB, men du kanske jämför mellan manuella eller mindre dukar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.