Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

någon som blivit blåst på blocket nyligen?

37 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 10 June 2008 - 18:06

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Hej.

Finns det någon som har försökt köpa en playstation 3 på blocket nyligen och blivit blåst ? Vänligen kontakta mig via PM i så fall för att göra anmälan tillsammans.

- annons från Blocket -
Helt ny PS3 40GB med GTA IV
Säljes av *. Insänd 1 juni 10:13. Ta bort, ändra, förnya
Pris: 2 999:- Typ: TV-spel Östermalm/Djurgården: Visa var

Jag säljer helt nya PS3 40GB PAL med svenskt kvitto och
garanti, inköpta den 15de Maj 2008.
För att klargöra, samtliga konsoler är helt nya , har
alldrig använts eller ens packats upp och är PAL, vilket
betyder är att du kan spela upp dina svenskköpta
DVD/Bluray filmer på den.
Annledningen att jag säljer dom är för att tjäna lite extra
pengar till sommaren.
Med konsolen följer det med ett spel (GTA IV, original)
och en handkontroll.
Kontakta mig för fler frågor. Jag har msn.
- annons från Blocket -

Postad 10 June 2008 - 18:20

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
hur svårt är det att INTE bli blåst?
A: skicka inte stora pengar direkt
B: kolla säljaren

Postad 10 June 2008 - 20:37

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

hur svårt är det att INTE bli blåst?
A: skicka inte stora pengar direkt
B: kolla säljaren

20/20 hindsight ger ingen mening.
Jag har handlat massa på blocket och detta har aldrig hänt mig förut.

Folk som inte har blivit blåst av denna annons behöver inte skriva och tala om vad som kunna ha blivit gjort annorlunda, tack.

Postad 10 June 2008 - 22:16

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
:) Fy ********, man blir ju bara så jäkla ledsen. Att det finns folk som tar glädjen av folk, dom tänker inte på att köparen kanske har en son som längtat efter en PS3:a. Har inte själv blivit blåst, men var inne på att köpa en vit PS3:a över tradera.

Postad 10 June 2008 - 22:49

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

:) Fy ********, man blir ju bara så jäkla ledsen. Att det finns folk som tar glädjen av folk, dom tänker inte på att köparen kanske har en son som längtat efter en PS3:a. Har inte själv blivit blåst, men var inne på att köpa en vit PS3:a över tradera.

Yup, skulle ha varit en present för min nevö.. Nu får jag gå i affäran istället, världens dyraste ps3....
Anywho, skickat en anmälan på honom, hoppas på att polisen/blocket kan få tag i j*****.

Postad 10 June 2008 - 23:10

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Anywho, skickat en anmälan på honom, hoppas på att polisen/blocket kan få tag i j*****.

Hoppas att han får sitt straff *håller tummarna*.

Postad 11 June 2008 - 06:20

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Be din bank dra tillbaks pengarna med hänvisning till polisanmälan. Har läst att det har funkat när man köpt grejor hos affärer som gått i KK. Kanske det funkar nu oxå?

Postad 11 June 2008 - 08:12

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag såg den där annonsen och var i kontakt med "säljaren". Dock drog jag mig ur när det framgick att jag inte kunde hämta upp konsolen direkt av personen i fråga. För jäkligt helt enkelt. Lider med dig. Man är väl blåögd och tror folk om gott, men för mig är det då obegripligt hur man kan sälja sin heder för 3 000 kr. Finns helt enkelt inte i min sinnesvärd. Du skall självklart göra en polisanmälan. Lycka till!

Postad 11 June 2008 - 08:15

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tråkigt ! Tyvärr är det bäst att göra upp affären öga mot öga !

Postad 11 June 2008 - 08:19

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Jag blev blåst på en 360 för runt 10 månader sen på Eniro.se (1600kr), sen va jag med i tidningen :)
Fick ett brev från polisen för ett par dagar sen, ska tydligen till rättegång :/ Hoppas jag ser mina pengar nån gång ;)

Postad 11 June 2008 - 08:39

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Det tråkigaste är ju bara det att även om polisen tar fast dom så handlar det oftast om missbrukare eller andra människor med finansiella problem vilket innebär även om dom blir fällda att du får ställa dig i kö i en redan lång kö av fodringsägare. Men oavsett detta tycker jag att du gör helt rätt att polisanmäla!

Postad 11 June 2008 - 08:46

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej igen. Om det som i förevarande fall rör sig om något olagligt så kan man säkert kräva fram IP-nummer. Annars kan man ju alltid lura till sig numret genom att jag t.ex. lägger upp en sida och att du skickar ett mail och ber honom besöka sidan – därefter går det att se vilket ipnummer som besökte sidan.

Oftast så hittar man även mer information om själva personen genom att söka på mailaddressen – det här typen av klientel använder ju inte allt för sällan även adresseb i andra sammanhang.

Återigen, lycka till!

Postad 11 June 2008 - 09:44

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Tråkigt att såna här människor finns. Även fast det skulle bli rättegång är chansen minimal att du/ni kommer få pengarna tillbaka då de antagligen saknar inkomst.

Postad 11 June 2008 - 10:02

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
maila med han via outlook så får du ip-nummret... så fick jag fast en kille!

Postad 11 June 2008 - 10:12

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jaa det är verkligen synd att dom finns.

Tog kontakt med en kille på blocket som sålde ett ps3 + 2 spel som såldes pga flytt.
Han bodde i samma stad som mig, så vi bestämde ett möte där jag kunde kolla på ps3an och köpa den. Väl hemma hos han (helt vanlig kille, med en ganska tom lägenhet pga flytten), ville jag självklart se ps3 och kolla så att allt funkade. Men självklart "hade han inte konsollen hemma, utan den var utlånad till en kompis". Jag frågade om jag kunde komma tillbaka senare samma dag och kolla på den. Hans svar var "Ehh.. jag ska ju bort och så.. och jag flyttar i morgon.. men om du ger mig pengar och din adress så kan jag komma förbi med konsollen och spelen innan jag åker imorgon." Jag skrattade lite och sa "om du verklige har ett ps3 kan du väl komma förbi mig så får du pengarna då" sen gav jag han adressen och sa hejdå.

Kan väl också påpeka att han inte vill träffas först, pga diverse konstiga skäl.

När jag väl var hemma anmälde jag hans annons på blocket och den blev senare på dagen bortagen och jag såg aldrig till den personen mer.

Jag undrar om han verkligen trodde att jag skulle betla först och få varan sen när jag vart hemma hos han?

Postad 11 June 2008 - 11:39

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Hej.

Finns det någon som har försökt köpa en playstation 3 på blocket nyligen och blivit blåst ? Vänligen kontakta mig via PM i så fall för att göra anmälan tillsammans.

- annons från Blocket -
Helt ny PS3 40GB med GTA IV
Säljes av *. Insänd 1 juni 10:13. Ta bort, ändra, förnya
Pris: 2 999:- Typ: TV-spel Östermalm/Djurgården: Visa var

Jag säljer helt nya PS3 40GB PAL med svenskt kvitto och
garanti, inköpta den 15de Maj 2008.
För att klargöra, samtliga konsoler är helt nya , har
alldrig använts eller ens packats upp och är PAL, vilket
betyder är att du kan spela upp dina svenskköpta
DVD/Bluray filmer på den.
Annledningen att jag säljer dom är för att tjäna lite extra
pengar till sommaren.
Med konsolen följer det med ett spel (GTA IV, original)
och en handkontroll.
Kontakta mig för fler frågor. Jag har msn.
- annons från Blocket -

Framgår inte vart han stulit dem heller...

YTTERST misstänkt annans, vem (kan)köper på sig ett gäng ärliga PS3:or för att sen sälja dom på blocket direkt efter för att "tjäna lite extra pengar till sommaren"? :)

Antingen är det en bluff eller är det stöldgods, står ju mellan raderna i annonsen ju...

Postad 11 June 2008 - 12:22

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jag blev själv blåst på en liknande annons på en PS3'a för en tid sedan, såg även denna annons nyligen och tänkte direkt att det där är också skumt. Lite tur i oturen var att jag "bara" blev blåst på 1,000:- men även det svider, men kanske mest egot, man känner sig hyggligt dum när man inser vad som hänt. :)

I mitt fall stod det också att varan fanns i sthlm och jag föreslog att vi skulle mötas och göra upp affären. Fick då svar att den egentligen fanns i södra sverige men att han satt ut annonsen i sthlm för att få bättre respons. Jag sa då direkt att då är det inte intressant, han föreslog att han kunde skicka med fedex och att jag kunde betala när jag fick tracking #, jag nobbade även det och då föreslog han tillsist att jag kunde betala 1/3 i förskott och de resterande 2/3 när jag fått paketet och kollat att allt var ok och då trillade jag tyvärr dit.

Om nån annan här blivit blåst på den annonsen som var insatt av en Jonas Fridlund så hör gärna av er till mig. Jag har polisanmält samt anmält till blocket också, dock inte hört något mer från polisen sen dess. Detta var i början av maj. Det enda konkreta information jag har är hans kontonr. i Swedbank, jag har verkligen försökt få reda på hans identitet men de är hårda på banksekretessen på kontoren. Det jag vet är att förnamnet stämmer men inte efternamnet, så om det är någon som jobbar på Swedbank eller på annat sätt kan kolla ett konto där så är jag MYCKET intresserad.

Rubriken på annonsen var ”Ouppackad PS3 40GB”

Postad 11 June 2008 - 12:56

speechless
  • speechless
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Lite onödig kommentar va?

Nej? Nästan så det är värt att återupprepa.

Postad 11 June 2008 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nej, det hjälper inte att strö salt i såren.

20/20 hindsight ger ingen mening.
Jag har handlat massa på blocket och detta har aldrig hänt mig förut.

Folk som inte har blivit blåst av denna annons behöver inte skriva och tala om vad som kunna ha blivit gjort annorlunda, tack.

Postad 11 June 2008 - 13:04

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

payson kan ju vara ett alternativ att betala med om man är osäker.

Postad 11 June 2008 - 13:07

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Jo, faktiskt. Helt onödig kommentar!
Här handlar folk i god tro (och man vill ju tro gott om folk) och har kanske inte så stor erfarenhet av näthandel och blocket i synnerhet och sen sitter det folk och bara hånar dom för att dom varit godtrogna. Inte vidare trevligt. Och tillför inte ett jota till tråden.

Edit: Internetgirot finns ju också.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 11 June 2008 - 13:19.

Postad 11 June 2008 - 13:20

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Framgår inte vart han stulit dem heller...

YTTERST misstänkt annans, vem (kan)köper på sig ett gäng ärliga PS3:or för att sen sälja dom på blocket direkt efter för att "tjäna lite extra pengar till sommaren"? :)

Antingen är det en bluff eller är det stöldgods, står ju mellan raderna i annonsen ju...

Priset är inte helt fel faktiskt. Han skriver att det är PAL version, dvs kan vara köpt överallt i Europa. Om man kollar i Tyskland koster en ps3 , 3300:- där. Köpar man 20 kan jag tänka mig att man får ett bra pris och skulle kunna sälja de för 3 lax.. Jag tänkte på det nämnligen. Det var billigt, men inte allt för billigt.
Anywho, jag skulle ha varit mer nogrann, kanske för att jag bara har köpt hifi-prylar förut och det är en lite äldra publik med en lite annan mentalitet att jag inte har blivit lurat förut. Men dum känner man sig ju.
Blocket har idag kontaktat honom och även meddelat mig att de har värdefulle upplysninger för polisen angående hans annonser. Så nu har han tills imorgon att kontakta mig, innan polisen blir dragit in.
Jag bryr mig iofs inte så mycket om pengarna, 3 lax är inte hela världen, men tänker ändå lägga ner tid på saken, bara för att rätt ska vara rätt och bluffare måste få känna en konsekvens. Vet att jag antagligen aldrig ser pengarna igen, men jag skulle nöja mig med att få killen dömt..

Postad 11 June 2008 - 13:21

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Det finns en intressant tråd på Flashback om samma problem som du kanske kan få lite tips ifrån.

http://www.flashback...ad.php?t=653454

Postad 11 June 2008 - 13:26

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Fasen vad bra Gekados. Ja förslagen skitstövel, verkligen. Han la upp det som så att det gick utmärkt för mig att komma och hämta sakerna i Kalmar, där han påstår sig bo, om jag tyckte det kändes tryggare (Som framgår ovan hoppade jag dock av affären). Tycker inte heller att priset är helt orealistiskt, lågt kanske, men inte för lågt. Hoppas verkligen att idioten får svettas nu. Perfekt agerat. Jag liksom du tror ju gott om folk. Har dessutom, med anledning speechless trista kommentarer ovan, massor av gånger köpt saker på Ebay USA och betalat i förskott. Har fungerat kanon varje gång (även om det då varit dyrare saker än i förevarande situation). Stå på dig. Återkom gärna och berätta hur saker och ting fortlöper!

Postad 11 June 2008 - 17:26

sebrock
  • sebrock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
grymmt skäl: tjäna extra pengar till sommaren...

tråkigt för dig och alla andra som blir lurade så här.

Postad 11 June 2008 - 17:37

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Nej, det hjälper inte att strö salt i såren.

Det hjälper inte att strö salt i såren men det tål verkligen att upprepas då det verkar som folk om och om igen gör samma sak. Skrivits spaltmeter om att man inte ska betala i förskott och ändå gör folk det.
gekados, du menar anyhow eller?
Bra att du polisanmäler.

Postad 11 June 2008 - 17:57

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
En arbetskollega råkade ut för detta för några veckor sen. Låter som samma snubbe på blocket som är i farten igen. Han skulle då köpa en 60Gb version av PS3 med några tillhörande spel för 3000kr. Överenskommelsen var att min kollega skulle betala in hälften, 1500kr, på säljarens konto för att, efter erhållen PS3, betala in resten. Sagt och gjort...men ingen PS3:a dök opp på flera dagar. Efter flera hopplösa försök att kontakta säljaren ringde han banken för att kontrollera kontot han betalade in pengarna på. Banken kunde tyvärr inte avslöja vem kontot tillhörde men kunde dock bekräfta att det var inte det namn som han hade fått av säljaren som kontot var skrivet på. Vet inte om han gjorde någon anmälan efter det...skall kolla det med honom.

Postad 11 June 2008 - 18:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag har blivit blåst på blocket,, dock gälde detta en mobiltelefon,, ungfär samma story.. gjorde en anmälan och fick massa papper från polisen och kronofogden, totalt 21 personer hade anmält honom för samma sak,, han hamnar i rättegång och fick ett års fängelse,, har nog suttit 20 timmar i telefon med polis, kronofogden, försäkringsbolag.. nu efter ca 2 år har jag fortfarande inte fått några pengar,, tydligen är det inte så lätt att få tillbka pengarna från sådanna saker..

har gett upp för längesen att försöka få tillbaka pengarna och hoppas istället att någon person i fängelset inte är så snäll mot honom :)

avskyr verkligen personer som lurar folk på pengar
lider verkligen med dig och hoppas att det löser sig för dig

Postad 11 June 2008 - 18:16

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
"Jag bryr mig iofs inte så mycket om pengarna, 3 lax är inte hela världen"

Om du känner så, VARFÖR inte gå direkt till en seriös butik och haldla där istället från början med garanti och trygghet och hela den biten?
Känns som sagt som att 3000kr är för dyrt för att det ska vara lönt att krångla med en blocketannons?

Missförstå mig inte nu, självklart hoppas jag att aset åker dit så det ringer om det, och tycker givetvis att det är trgiskt för dig, men man måste försöka ha LITE koll? :)

Ang. att handla från tyskland och få bra pris så tror jag att han behöver köpa mer än några futtiga 20st för att få nån som helst lönsamhet när han säljer dom för 3000kr..

Postad 11 June 2008 - 19:18

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Skulle köpa mitt Ps3 på tradera föra sommaren vann en aktion fick sen vinnar mailet hur trevlig som helst.Men jag sätter gärna inte in 6000 papp till vem som helst.Bor själv i örebro men säljaren i boden så drog en valls att jag hade en bror som bode i boden och att han kunde komma och fixa dealen.Men det gick inte det var ingen ###### affär som han sa^^.Men han kunde gå med på paypal.Hursom helst så kolla jag upp namn o nummer från tradera på hitta.se och ringde nummret men han som bodde där visste inte att han hade ett ps3 till salu på tradera.Så gissar han bara fått sitt namn o adress utsatt på tradera.Efter det så köper jag aldrig dyrare saker mot förskott köpte ett ps3 nogon vecka efter tog bilen o åkte o hämta det i västerås nogra 100 i soppa men känns det värt.Så aldrig mer förskott om man inte är riktig säker

Postad 12 June 2008 - 07:48

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

"Jag bryr mig iofs inte så mycket om pengarna, 3 lax är inte hela världen"

Om du känner så, VARFÖR inte gå direkt till en seriös butik och haldla där istället från början med garanti och trygghet och hela den biten?
Känns som sagt som att 3000kr är för dyrt för att det ska vara lönt att krångla med en blocketannons?

Missförstå mig inte nu, självklart hoppas jag att aset åker dit så det ringer om det, och tycker givetvis att det är trgiskt för dig, men man måste försöka ha LITE koll? :)

Ang. att handla från tyskland och få bra pris så tror jag att han behöver köpa mer än några futtiga 20st för att få nån som helst lönsamhet när han säljer dom för 3000kr..

Självklart är det jobbigt att förlora 3000kr och även om jag inte går konkurs pga det, då tycker jag om att spara pengar och därför kollade jag självklart på blocket.
Angående pris, då kan jag ju tala om att el-giganten sålde ps3 med gta4 i utvalda butiker för 3200:- en stund, så marginalen finns för att kunna göra det priset som var på annonsen. Elgiganten säljer inget utan 40% förtjänst..

Samtidigt som han erbjöd mig att plocka upp varan innan han visste om vart jag bodde, då tänkte jag att det var ganska reelt.

Nu är han dock polisanmäld och då får vi se vad som händer...

Postad 12 June 2008 - 08:01

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Självklart är det jobbigt att förlora 3000kr och även om jag inte går konkurs pga det, då tycker jag om att spara pengar och därför kollade jag självklart på blocket.
Angående pris, då kan jag ju tala om att el-giganten sålde ps3 med gta4 i utvalda butiker för 3200:- en stund, så marginalen finns för att kunna göra det priset som var på annonsen. Elgiganten säljer inget utan 40% förtjänst..

Samtidigt som han erbjöd mig att plocka upp varan innan han visste om vart jag bodde, då tänkte jag att det var ganska reelt.

Så du köper hellre för 3000kr från en misstänkt snubbe på blocket, än lägger till 200-500kr och köper det i butik???

Ska oxå tilllägga att Elgiganten köper LIIIIIIIIIIIIITE mer än 20st och kan därav få ett betydlift bättre pris än en privatperson som ev. köper från tyskland... :)

Postad 12 June 2008 - 08:15

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Så du köper hellre för 3000kr från en misstänkt snubbe på blocket, än lägger till 200-500kr och köper det i butik???

Ska oxå tilllägga att Elgiganten köper LIIIIIIIIIIIIITE mer än 20st och kan därav få ett betydlift bättre pris än en privatperson som ev. köper från tyskland... :)

Erbjudandet från elgiganten är slut och priset på detta paket är numera 4600-4700. Så ja, jag sparar gärna 1700:- om jag kan.
Tyskarna har en liten annan metalitet med det där. De kan sälja partier för väldigt liten marginal endast för att höja sin volum och få bättra rabatt från leverantörer. Så fungerar det inte i Sverige vart alla måste lägga på 40-50% vid alla köp.. Med en förtid inom elektronikbranchen kan jag hälsa och säga att det är mycket mycket lättare att få riktigt bra priser i stort set alla andra länder än Sverige. Även i Danmark går det att förhandla fram bra priser.

Detta ändrar dock inte på att jag var för godtroende i detta fall och nästa gång jag köper något blir det ju inte med förskottsbetalning..

Postad 12 June 2008 - 08:48

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Ett onödigt inlägg kanske men har du nån aning om vilken marginal dom har på tex mobiler? kan säga att det inte ligger på 40%, aldrig på de billigare modellerna och tror inte ens de gör de på dom dyraste.

Postad 12 June 2008 - 12:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Då kan man i princip säga att dom är lite bakom flötet i Tyskland, jag menar de prioriterar att sälja mycket istället för att tjäna pengar, MER jobb för betydligt MINDRE pengar, låter inget vidare sunt (eller troligt)...

Vad jag vet så tjänar tyskarna mer än svenskarna så det låter lite konstigt?

Att det är billigare i tyskland beror väl snarare på att de har lägre moms. och skatter samt att det är ett större land vilke bidrar till större volymer och lägre inköpspriser, än att de skulle ha mikromarginaler enbart för att få upp volymen för att få ännu billigare inköpspris, finns ingen logik i det... Vad gör dom sen när dom fått lite lägre pris från tillverkaren, sänker priset ut till kund? :)

Postad 12 June 2008 - 12:24

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Då kan man i princip säga att dom är lite bakom flötet i Tyskland, jag menar de prioriterar att sälja mycket istället för att tjäna pengar, MER jobb för betydligt MINDRE pengar, låter inget vidare sunt (eller troligt)...

Vad jag vet så tjänar tyskarna mer än svenskarna så det låter lite konstigt?

Att det är billigare i tyskland beror väl snarare på att de har lägre moms. och skatter samt att det är ett större land vilke bidrar till större volymer och lägre inköpspriser, än att de skulle ha mikromarginaler enbart för att få upp volymen för att få ännu billigare inköpspris, finns ingen logik i det... Vad gör dom sen när dom fått lite lägre pris från tillverkaren, sänker priset ut till kund? :)

Mer jobb för mindra pengar ? Det är precis samma jobb om du säljer 1 stk eller 20stk till samma kund. Får du sen upp din volym får du bättra priser från leverantör och fortfarende ger du endast rabatt vid försäljning av stora partier. Dvs, du tjänar även mer på småkunder. Det är bra business eftersom det oftast är en störra del av din försäljning som är till småkunder.

Att sitta och snåla med att sälja en efter en för ett högt pris är däremot mycket mer jobb och ger mindra förtjänst om inte du kan köpa enormt stora volym i taget, tx elgiganten/elköp.

Postad 12 June 2008 - 19:15

movitzen
  • movitzen
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Känns som om tråden har smygit iväg åt helt fel håll men vill bara tillägga i debatten att man i princip tjänar +-0 på basenheter och jag antar att det är så även för Elgiganten. Ibland kör dom reaerbjudanden men det är ju för att folk ska ha en basenhet att köpa tillbehör till (uppåt 50% påslag).

Postad 12 June 2008 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja, nu är ni helt offtopic. Huvudintentionen med tråden måste varit att få en gemensam anmälan och att den ligger i PS3-forumet är för att det logiskt är större chans att PS3-ägare som blivit lurade av samma snubbe ska titta hit. Nu har TS redan polisanmält så någon gemensam anmälan lär det inte bli och diskussionen passar bättre i OT.

Jag hittade en liknande tråd där ni kan fortsätta vid behov:

https://www.minhembi...s...&hl=blocket

/Tråd låst

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.