Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Möblera om mitt rum - Tips?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2008 - 17:02

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

När är det så att jag är trött på min nuvarande möblering av mitt rum. Skulle behöva all hjälp jag kan få med idéer och tips vad som kan passa bäst.
Kom med vilka förslag som helst!

Det som ska få plats i rummet är:
-Säng
-Skrivbord
-Tv-bänk
-Soffa m. divan
-Byrå
-Bokhylla
-Soffbord
-CD-hyllor

Så här är planlösningen på mitt rum:

Postad bild

Så här kanske det kan tänkas se ut?

Postad bild

Ser kanske lite trångt ut vid soff/tvdelen men har mätt o skulle få plats o ändå va gott mått över ifall jag nu
skulle välja o ha det såhär. Är ju inte precis en verklighetstrogen ritning utan bara för att visa hur jag hade tänkt mig hehe :)
Men som jag skrev tidigare är jag tacksam för vilka idéer som helst.

/Andreas

Postad 11 June 2008 - 19:48

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Inga tips alls? :)

Postad 11 June 2008 - 20:40

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Det är nästan omöjligt att komma med några vettiga förslag utan att vara på plats själv. Tycker du ska prova dig fram med lite olika. Sen så tar du det som känns bäst.
Visst blir det väldigt kort tittavstång till tvn som du har tänkt dig, ca 1-1,5m?
Är det 28" du har där isåfall kan det nog fungera ändå.
Skramla ihop pengar till en större tv och ställ den mot väggen istället.
Funkar väl kanske inte nu då får du sitta med kikaren och kolla på tv.

Postad 11 June 2008 - 20:48

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Det blir mellan 1.5 o 2 meters avstånd mellan tv o där jag sitter ifall jag har det som på den ritningen som jag ritat.
Nä har ingen 28" längre, har uppgraderat till en 32" LCD :)

Ja kan såklart testa men vill ha ett par fler alternativ än det jag själv gjort så jag kan se vilket som blir bäst.

Redigerat av dotnet, 11 June 2008 - 20:50.

Postad 12 June 2008 - 03:06

helen78
  • helen78
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kul att möblera om! Men du, vilket är fönster och vilekt är dörr i rummet? Blir inte helt klok på vad som är vad i måtten där :)

Postad 12 June 2008 - 15:01

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Sorry att jag ej märkt ut var fönster resp. dörr är. Men här är en ny planlösning så ser man bättre.

Postad bild

Ingen annan som har tips? Kan väl inte bara vara 2 personer på hela forumet som kan komma med nåt? hehe :) Tackar för all hjälp jag kan få.

Postad 12 June 2008 - 20:00

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Uppdatering:

Jag testade med den möbleringen jag hade på den ena planlösningen.. Det funkade inte. Soffan blev för lång o allt blev trångt.

Kan någon komma med tips för nu står det helt still. Hade varit skit schysst! :D

Postad 13 June 2008 - 15:31

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ingen alls som kan ha lite småtips?

Postad 14 June 2008 - 12:22

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
166 visningar o bara 2 som har svarat o dom har inte haft med tips o göra. E det absolut ingen som kan ge mig lite inspiration, idéer, tips m.m. för mitt rum ser ut som skit för tillfället för har inte kommit på någon vettig lösning på hur jag ska möblera.

Postad 14 June 2008 - 13:30

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det känns som om du har för mycket saker i ditt rum.

Skippa divanen! Den tar bara upp en massa plats!
Vet ej om du har en bärbar dator, men om du har det skulle jag försöka ta bort skrivbordet också.

postar även ett par bilder på hur jag skulle försöka få det. (har du mätt dina väggar rätt? får den snea till 250cm)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Bild_1.png   25.62K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Bild_2.png   17.88K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Bild_3.png   18.42K   0 Antal nerladdningar

Postad 14 June 2008 - 23:20

mancore
  • mancore
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Mitt råd är att du skulle ställa tv-bänken där bokhyllan står. Skrivbordet där sängen står. Soffan en bit till höger om där skrivbordet står och byta sida på divanen. Montera sängen i ett snyggt sängskåp där sängen står på högkant som du ställer bredvid skrivbordet. På så sätt får du fönsterna fria vilket ger rymd och ljus. Dessutom så slipper du känslan av att rummet är övermöblerat.Bokhylla och byrå ställer du möjligtvis ungefär där byrån står nu. Det ultimata vore att bygga ett sängskåp och ett skrivbord och tv-bänk som är som en en enhetlig möbel som matchar varann. Srivbordet skulle ha luckor som enkelt viks undan och där bakom har du en stol med fällbart ryggstöd som du kan dra fram. På så sätt skulle man kunna bygga det så att allt ser ut som en snygg bokhylle kombination. Vid seriöst intresse kan skiss göras och mer ingående förklaringar. Men det skulle vara intressant och veta hur långa väggarna är om du räknar bort dörrarna. Och hur bred säng du har. Det var ett svårt rum att få in allt i. Men jag tror att det skulle kunna bli bra.

Mvh Mancore

Postad 15 June 2008 - 11:27

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Tack för tipsen Mancore och Banana, fick till möbleringen igår. Och det blev riktigt bra. Kommer bilder när jag e helt klar. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.