Postad 11 June 2008 - 17:54
Har precis skaffat mig en ny lägenhet och har svårt för val av färg. Behövs rustas upp en hel del så jag har inga begränsningar förrutom att jag vill ha kvar den gula fondväggen. Tack på förhand. /Tobbe
Postad 11 June 2008 - 20:35
ja du, det är inte lätt att svara på sånt här. huvudsaken är väl att du tar nåt som du själv gillar. Man ser inte mycket av rummet på bilden heller. Jag tycker inte det gula va nån höjdare fast nu är det som tur är inte jag som ska bo där. Fundera och fundera, spana runt i gallerierna kan vara bra och på andra sidor så man får kolla läget lite vad som ser bäst ut. Är det tapeter du ska upp med eller ska det bara målas?
Postad 12 June 2008 - 12:51
Gult och grått är vanligvis snyggt ihop så någon ljus silvergrå nyans borde nog kunna fungera. Ser nu dessutom att det fanns en del grå inslag i fondväggen så du kanske kan försöka matcha dem också på något sätt.
Postad 12 June 2008 - 14:06
Det smidigaste är att måla för det är spacklat och klart men om jag hittar någon tapet så tar jag det.
Jag har funderat på grå med, tänkte höra med färghandlarn om vad han tycker om det med.
Tack för tipsen
Jag har funderat på grå med, tänkte höra med färghandlarn om vad han tycker om det med.
Tack för tipsen
Postad 12 June 2008 - 20:15
Kanske så här: ursäkta golvet. är inte så bra på photoshop.
Men du ska defenitivt skaffa parkettgolv till rummet, det kommer göra ganska mycket!
Men du ska defenitivt skaffa parkettgolv till rummet, det kommer göra ganska mycket!
Postad 13 June 2008 - 00:58
Kanske så här: ursäkta golvet. är inte så bra på photoshop.
tycker också du ska ha "riktigt" golv men den bruna färgen som är riktigt ful (i mina ögan iaf).
testa något gråaktigt som flamingo tipsade om, tror det passar bra!
Postad 13 June 2008 - 03:34
Jag har funderat på parkett golv med och det hade varit väldigt skönt med det för det lyfter hela rummet istället för en gammal sleten matta. Tack för alla tips. får fundera vidare
Postad 14 June 2008 - 08:30
Nu har jag provmålat med en ljus gul färg. här är resultatet och säg vad ni tycker
Bifogad fil(er)
Postad 14 June 2008 - 17:49
Tycker fondväggen förstör ganska rejält, inte det minsta snygg enl mig. Väldigt 70-tal. Dock blev det lite bättre med det gula. Som andra sagt också, parkettgolv hade gjort rätt mycket
Postad 15 June 2008 - 18:34
japp det gjorde den insåg jag till slut och därför köpte jag en helt annan färg. Blev rätt bra faktiskt, har mycket mörka möbler som går åt det bruna hållet så det passar nog väldigt bra in.
Bifogad fil(er)
Postad 15 June 2008 - 19:59
ja det blev det faktiskt. Funderar lite på att hänga upp min tv sen med och ha en rätt låg tv bänk under och en hylla ovanför. Tror du det kan vara något?
Postad 16 June 2008 - 23:23
Personligen gillar jag inte hyllan över TV stuket, men en låg bänk + tv på väggen är alltid stilrent och snyggt. Något jag själv är inne på, men av någon anl så får jag aldrig arslet ur och köper en TV när jag har projektor
Om det inte är betongvägg så fixa in kablarna i väggen också
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
27 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?