Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

G45 korten börjar krypa fram

207 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2008 - 21:10

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Det verkade som Intel officiellt släppte kretsarna på Computex 2008 förra veckan.

Verkar ju klockrena med HW acceleration av H.264 och HDMI 1.3

Man vill säkert ha X4500HD:
Länk till chipset:

Har hittat två än så länge:

Ett från Intel själva DG45ID:
https://www.prisjakt...kt.php?p=297778
som verkar komma 1/7.

Gigabyte har listat ett på sin news, dock inga specar än..

GIGABYTE GA-EG45M-DS2H
http://www.gigabyte....spx?NewsID=1454

Hörde också för ett tag sen att ASUS skulle heta P5Q-EM, men hittar inget där än..

Någon som sett något annat?
Specar?

Har inte hittat andra leverensdatum utomlands heller..

Redigerat av Slangare, 11 June 2008 - 21:18.

Postad 11 June 2008 - 22:32

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Hej,

Det finns en tråd här om ASUS P5Q_EM HDMI:

https://www.minhembi...howtopic=191855

Personligen har jag bara haft problem med mitt ASUS P5E-VM HDMI, så jag tror att jag skall uppgradera till Gigabytes version när den kommer ut. :)

mvh,
Daniel.

Postad 12 June 2008 - 16:27

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Hej,

Det finns en tråd här om ASUS P5Q_EM HDMI:

https://www.minhembi...howtopic=191855

Personligen har jag bara haft problem med mitt ASUS P5E-VM HDMI, så jag tror att jag skall uppgradera till Gigabytes version när den kommer ut. :D

mvh,
Daniel.

Varför reklamerar du inte kortet om du har problem med det?

Postad 13 June 2008 - 07:23

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Varför reklamerar du inte kortet om du har problem med det?

Det kommer hela tiden nya BIOS-versioner som borde lösa mina (och andras) problem, så jag har inte slutat hoppas.

Dessutom finns inget bra alternativ att ersätta med (för mig). G45-brädorna kanske blir min räddning. :D

mvh,
Daniel.

Redigerat av Dyfa, 13 June 2008 - 07:23.

Postad 21 June 2008 - 20:36

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Något nytt om G45 korten?

Postad 22 June 2008 - 11:21

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Något nytt om G45 korten?

MSI verkar ha ett på gång..
Och Intels verkar komma ut i början på Juli.
Såg någonstans att det släpps i England i slutet av Juni..

Bifogad fil(er)

Postad 30 June 2008 - 12:50

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Hittade en sida som listat namnen på de G45 som är i röret..

Intel DG45ID
Asus P5Q-EM HDMI
Gigabyte GA-G45M-DS2H
Gigabyte GA-EG45M-DS2M
MSI G45M
Foxconn G45MG
Foxconn G45M-S
ECS G45T-M2

Kusligt tyst om de övriga förutom Intel's..

4/7 närmar sig, så vi får väl se om Intel levererar i tid..

Postad 30 June 2008 - 13:47

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
En klar fördel jämfört med 780G-korten är ju att man kan få en maskin med hög processorprestanda, men finns det såhär innan första släppet några andra klara för- och nackdelar?

Postad 30 June 2008 - 13:51

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Har G45 sån där Hybrid crossfire eller Hybrid Sli som AMD 780g och de nya nForce chipseten har? Alltså att de går att kombinera med ett vanligt grafikkort och få lite mer kräm vid behov?

Postad 30 June 2008 - 15:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

En klar fördel jämfört med 780G-korten är ju att man kan få en maskin med hög processorprestanda, men finns det såhär innan första släppet några andra klara för- och nackdelar?

Du kan ju ha Phenom till 780g chipset så visst går det att få processorprestanda till 780g, däremot så är väl Phenom inte så lämplig till en HTPC då nuvarande verion utvecklar en del värme. Blir väl bättre om några månader när 45nm Phenom dyker upp.

Postad 30 June 2008 - 16:03

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hittade en sida som listat namnen på de G45 som är i röret..

Intel DG45ID
Asus P5Q-EM HDMI
Gigabyte GA-G45M-DS2H
Gigabyte GA-EG45M-DS2M
MSI G45M
Foxconn G45MG
Foxconn G45M-S
ECS G45T-M2

Kusligt tyst om de övriga förutom Intel's..

4/7 närmar sig, så vi får väl se om Intel levererar i tid..

Håller med, har inte hört ett knyst om G45 ifrån de andra tillverkarna.

Redigerat av Hesam, 30 June 2008 - 16:04.

Postad 30 June 2008 - 17:19

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Håller med, har inte hört ett knyst om G45 ifrån de andra tillverkarna.

De var med på Computex. Finns bilder på Anand.

Postad 30 June 2008 - 17:30

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

De var med på Computex. Finns bilder på Anand.

Jo, jo.. sett bilderna - men har inte hört något om när de ska släppas exakt. Väntar ivrigt på G45, ska uppgradera min uråldriga dator.

Postad 04 July 2008 - 09:24

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Intels skulle släppts idag enl prisjakt.

Men det verkar vara flyttat till början på Aug ist.. :)

Fortfarande inget från någon annan tillverkare.

Någon som vet / kan läsa ut om Intels stöder PWM-styrning på CPU-fläkten?
(Kanske är självklart iom 775, men jag hittar inget om fläktstyrning i deras dokumentation.)

Postad 04 July 2008 - 13:32

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Intels skulle släppts idag enl prisjakt.

Men det verkar vara flyttat till början på Aug ist.. :o

Fortfarande inget från någon annan tillverkare.

Någon som vet / kan läsa ut om Intels stöder PWM-styrning på CPU-fläkten?
(Kanske är självklart iom 775, men jag hittar inget om fläktstyrning i deras dokumentation.)

Usch Aug...

Postad 05 July 2008 - 01:31

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Referring to motherboard producers , associate asserts that the chipset with the integrated graphic processors intel G45 and G43 will have a low availability in the third quarter.

Intel was forced to correct production schedules due to the error, discovered in the graphic core. At present the defect of graphic core is removed. In additional associate report a low release percentage of suitable chips.

Intel Company decided to return priority to the chipset GM45 and GM47, intended for mobile computers. Motherboards producers will obtain only a small quantity of G45 and G43. This problem will be solved up to August...

Xtreview

Källan bör givetvis ifrågasättas.

Redigerat av Hesam, 07 July 2008 - 01:17.

Postad 05 July 2008 - 01:47

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

INTEL'S UPCOMING G45 chipset has a novel problem, it is broken out of the gate.

[...]

The problem with G45 is in the video decoders. We saw early silicon at CeBIT, and they did not demo that aspect of the chipset. We have now learned that the shipping step, A2, has bugged HD video decode hardware, and that just won't work on the initial release chips. There will be another spin, think 2-3 months out, that fixes this.

The Inquirer

Bekräftat av The Inquirer.

Redigerat av Hesam, 05 July 2008 - 01:49.

Postad 05 July 2008 - 09:21

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Bekräftat av The Inquirer.

Om The Inquirer har bekräftat det MÅSTE det ju vara helt sant... :o

Postad 05 July 2008 - 14:21

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Om The Inquirer har bekräftat det MÅSTE det ju vara helt sant... ;)

Haha :)

Postad 16 July 2008 - 17:09

toppenkillen
  • toppenkillen
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Har G45 sån där Hybrid crossfire eller Hybrid Sli som AMD 780g och de nya nForce chipseten har? Alltså att de går att kombinera med ett vanligt grafikkort och få lite mer kräm vid behov?

Nope: X-fire/SLI-lösningar är ju rätt specifika med hur de bägge respektive GPUerna skickar data till varandra genom interfacet/busskabeln mellan (de identiska) grafikkorten. Själva moderkortet har inte så mkt med saken att göra annat än att BIOS/chipset möjliggör att fler PCI-E-kanaler kan öppnas upp parallellt för att mata grafikinfo från CPUn, alltså inte *mellan* korten.

Postad 16 July 2008 - 22:25

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Nope: X-fire/SLI-lösningar är ju rätt specifika med hur de bägge respektive GPUerna skickar data till varandra genom interfacet/busskabeln mellan (de identiska) grafikkorten. Själva moderkortet har inte så mkt med saken att göra annat än att BIOS/chipset möjliggör att fler PCI-E-kanaler kan öppnas upp parallellt för att mata grafikinfo från CPUn, alltså inte *mellan* korten.

Dvs, du har inte en aning?

Postad 17 July 2008 - 10:33

toppenkillen
  • toppenkillen
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Dvs, du har inte en aning?

Tydligen gav jag ett för långt och förklarande svar för att alla skulle hänga med.
Vi omformulerar oss genom att bara skriva: "Du kan glömma X-fire/SLI med G45."

Postad 17 July 2008 - 12:59

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Tydligen gav jag ett för långt och förklarande svar för att alla skulle hänga med.
Vi omformulerar oss genom att bara skriva: "Du kan glömma X-fire/SLI med G45."

Snarare indikerade svaret att du inte har riktig koll, att sedan försöka verka överlägsen hjälper inte upp det hela. Du verkar ju vara helt ovetande om att AMD har "Hybrid Crossfire" där inbyggda grafikkretsen kan köras i kombination med ett grafikkort, något annat går inte att utläsa från ditt svammel. Slutresultatet/svaret är i alla fall detsamma: Nej, Intel kommer inte ha någon hybrid-möjlighet liknande i AMDs 780G i sitt G45-chipset.

Postad 18 July 2008 - 00:53

toppenkillen
  • toppenkillen
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Snarare indikerade svaret att du inte har riktig koll, att sedan försöka verka överlägsen hjälper inte upp det hela. Du verkar ju vara helt ovetande om att AMD har "Hybrid Crossfire" där inbyggda grafikkretsen kan köras i kombination med ett grafikkort, något annat går inte att utläsa från ditt svammel. Slutresultatet/svaret är i alla fall detsamma: Nej, Intel kommer inte ha någon hybrid-möjlighet liknande i AMDs 780G i sitt G45-chipset.

Men suck. Originalfrågan gällde om Intels G45 hade hybridfunktion likt AMD och det var det jag svarade på. Vi är rörande överens om att G45 inte stöder det.

Direkt ur originalfrågan framgår det ju klart att AMD 780G har stöd för Hybrid SLI, varför jag alltså inte behövde gå in på AMD-funktionalitet utan enbart vad Intel klarar.
Intels GPUer sitter som bekant alltid integrerade i chipset/på moderkortet istfa komma som instickskort. Jag nämner därför speciellt att de GPUer man vill koppla ihop i crossfire/SLI måste vara av samma typ för att illustrera att det är en av anledningarna till inte skulle gå att kombinera Intel-GPUet i G45 med ngt löst grafilkkort som har en GPU från ATI eller Nvidia.

Postad 18 July 2008 - 07:28

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Om inte annat så är ju alla SLi/Crossfirelösningar omöjliga då Intel som bekant inte släpper kretsar för "discrete"-marknaden.

Kommer ju iofs ändras brutalt när Larrabee släpps då den redan är ett kort med mängder av parallella kärnor.

Redigerat av dunde, 22 July 2008 - 15:36.

Postad 23 July 2008 - 13:47

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
"Enligt uppgifter kommer Larrabee att ha 20x bättre prestanda per watt än en Core 2 Duo. Grafikkort baserade på processorn ska dyka upp någon gång 2009." Ja, det låter något det.

Postad 23 July 2008 - 23:04

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

"Enligt uppgifter kommer Larrabee att ha 20x bättre prestanda per watt än en Core 2 Duo. Grafikkort baserade på processorn ska dyka upp någon gång 2009." Ja, det låter något det.

Nu blev vi OT men Larrabee verkar vara det mest spännande som hänt i grafikkorts-världen sedan 3dfx. Kan vara det som på allvar får igång användningen och programmeringen av parallella-processer. Något som verklighen kommer behövas i framtiden då skalningen i kommer att utgöras av multicore processorer och GPU:er.

Postad 28 July 2008 - 18:36

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Nya brädor ute..

ASUS,
http://www.asus.com/...amp;modelmenu=1

Gigabyte
http://www.gigabyte....?ProductID=2877

Är på sem och har inte kollat än.
Inte listade än på prisjakt.. Har inte sett några datum på dessa.

Postad 29 July 2008 - 16:29

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Nya brädor ute..

ASUS,
http://www.asus.com/...amp;modelmenu=1

Gigabyte

Är på sem och har inte kollat än.
Inte listade än på prisjakt.. Har inte sett några datum på dessa.

Nice, verkar som att Augusti är en månad för G45...

Postad 29 July 2008 - 16:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
la en beställning på intels kort idag, utlovad leverans 6/8

Postad 29 July 2008 - 17:09

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Komplett visar Gigabyte kortet.. 1095:- ink moms.
http://www.komplett....aspx?sku=364829

Någon som vill beställa? :)
//M

Postad 31 July 2008 - 16:15

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Någon som vill beställa? :(
//M

Man vill ju se recensioner först... ;)

Postad 04 August 2008 - 00:45

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

Någon som vill beställa? :)
//M

Hmmm på hemsidan står det pcie 4x, så det är inte pcie2.0 16x?

Postad 04 August 2008 - 09:04

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hmmm på hemsidan står det pcie 4x, så det är inte pcie2.0 16x?

Vad jag förstår så har Gigabytes kort endast PCI-E 4x(istället för 16x) på den port som är tänkt för grafikkort, troligen har de tänkt så att man ändå inte ska behöva ett grafikkort för ett modekort som klarar av HD-media.

Asus och Intels version ska dock ha 16x, jag är dock osäker på om detta stämmer?

Postad 04 August 2008 - 10:09

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

Vad jag förstår så har Gigabytes kort endast PCI-E 4x(istället för 16x) på den port som är tänkt för grafikkort, troligen har de tänkt så att man ändå inte ska behöva ett grafikkort för ett modekort som klarar av HD-media.

Asus och Intels version ska dock ha 16x, jag är dock osäker på om detta stämmer?

Tackar för svaret, ja där försvann ju gigabytes kort från listan :) Lite missvisande information på kompletts hemsida.
Ville ju slänga in lite spelprestanda i en htpc låda som bara tar matx.

Lite OT men det som är intresserad av ett matx kort kanske gillar följande produkt.
http://www.komplett....aspx?sku=363369 allt mellan 32gb till 128gb....lite dyrt men priset ärpåväg ned :)

Redigerat av nborve, 04 August 2008 - 10:23.

Postad 04 August 2008 - 10:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
pci-e 2.0 ska det ju vara också, om du vill kunna utnytja dom nyaste graffekorten på ett vettigt sätt eller om du vill uppgradera graffet i framtiden.

//David

Postad 04 August 2008 - 10:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Tackar för svaret, ja där försvann ju gigabytes kort från listan :) Lite missvisande information på kompletts hemsida.

Lite OT men det som är intresserad av ett matx kort kanske gillar följande produkt.
http://www.komplett....aspx?sku=363369 allt mellan 32gb till 128gb....lite dyrt men priset ärpåväg ned :)

Verkar enligt tester som att raptorn i alla fall är snabbare på allt förutom sök tiden som för solid state är ca 0ms :D

Redigerat av DVD-ai, 04 August 2008 - 10:52.

Postad 04 August 2008 - 11:55

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Verkar enligt tester som att raptorn i alla fall är snabbare på allt förutom sök tiden som för solid state är ca 0ms :)

Raptor är dock inte helt ljudlös.. :)

Postad 04 August 2008 - 11:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Nej det kan man ju inte säga :D
Vinsten med en solid state mot Samsung spinpoint 500Gb (eller va det 750Gb) 32mb va tydligen tydligen helt klart användbar, men med priset i tanke så...
Jag skulle sattsa på bra ram och datan i övrigt i stället och köpt en bra "vanlig" hårdisk :)

Postad 04 August 2008 - 12:46

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Det hade ju varit bra om G45 kunde ha något liknande nVidia Hybrid Power, att det extra grafikkortet automatiskt kopplas bort om man inte kör 3D. Det är ju svagheten AMD 780G har jämfört med nVidia, 780G har ingen sådan funktion. Att G45 inte kan ha någon Hybrid Crossfire/SLI-variant vet vi ju, om inte Intel skulle släppa grafikkort, men en sådan funktion tycker man ju att Intel någon gång skulle öppna upp för.

Postad 04 August 2008 - 14:14

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0

Men varför ska du ha ett G45 moderkort om du ändå ska stoppa i ett grafikkort?

Postad 04 August 2008 - 14:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jo, jag tycker du ska sattsa på ett x38 kort i stället :)

Postad 04 August 2008 - 14:53

toppenkillen
  • toppenkillen
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Men varför ska du ha ett G45 moderkort om du ändå ska stoppa i ett grafikkort?

Eller hur? Om man nu är sugen på Intels nya chipset men inte tänker utnyttja grafikdelen av det så är väl ett mobo med P45-chipset lämpligt? Sådana finns ju dessutom att få tag på sedan en tid tbx.

Självklart beror det ju på vad man ska ha mobot/datorn till, men jag inbillar mig att Intel bla vill tillgodose den växande HTPC-marknaden med ett mobo som passar i ett ljud/fläktlöst system, men ändå har kraftfull grafikprestanda optimerad för 2D (dvs film/teve). Till en HTPC räcker det ju alldeles utmärkt med en tyst 2.5" laptop-HD, själva mediadatat (musik, filmer osv) läggs lämpligen på ngn fet server som står så att man slipper höra den. Man kan även RAID-0-koppla 2 st laptop-HD för att få upp snabbheten/lagringskapaciteten i sin HTPC - och fortfarande så är det väldigt tyst.

Postad 04 August 2008 - 14:54

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

jo, jag tycker du ska sattsa på ett x38 kort i stället :)

Jo det är klart men jag ville ju ha ett matx kort :) hittar inget x38 matx

Postad 04 August 2008 - 17:57

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
nej, det kan ju bli ett problem, men får se om inte det kommer snart..

Postad 04 August 2008 - 22:33

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det hade ju varit bra om G45 kunde ha något liknande nVidia Hybrid Power, att det extra grafikkortet automatiskt kopplas bort om man inte kör 3D. Det är ju svagheten AMD 780G har jämfört med nVidia, 780G har ingen sådan funktion. Att G45 inte kan ha någon Hybrid Crossfire/SLI-variant vet vi ju, om inte Intel skulle släppa grafikkort, men en sådan funktion tycker man ju att Intel någon gång skulle öppna upp för.

Jo den funktionen du efterfrågar har 780g chipset.
http://www.youtube.c...h?v=rcbGV6Pfb6Q

Postad 05 August 2008 - 10:49

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Det ser ut som att folk i denna tråden : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....4632&page=3 börjar få sina Gigabyte kort.

Omdömet verkar så långt helt okay, men jag tror ändå att ASUS versionen är det som gäller för mig då PCI-E endast ligger på x4 på Gigabyte kortet :)

Förövrigt verkar det som att man får vänta 1 eller 2 veckor till innan något av dessa modekort blir möjliga att beställa här i Sverige.

Postad 05 August 2008 - 14:11

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ett G45 kort har blivit testat här : http://www.extremete...,2327138,00.asp

Omdömet är inte alls så bra som jag hoppades på!

Att inte spel fungerar så bra bryr jag mig inte om, men de verkar inte häller särskilt nöjda med kvalitén på bilden vid film tittning? Vad jag förstår av Sweclockers test (http://www.sweclocke...ension/?id=6087) så ska radeon(på ex Gigabyte GA-MA78GM-S2H) vara ett väldigt bra val och om jag förstår extemetech så ligger fortfarande Radeon Xpress 3200(som sitter på GA-MA78GM) ganska långt framme både i kraft och kvalité?

Man skulle kunna köra med en AMD lösning men det ser inte ut som att AMD har någon CPU som kan mäta sig med en INTEL Core 2 Cuo E8400?

Kanske är det så att man får köra på INTEL och då istället köra till ett grafikkort för att förbättra bildkvalité, dock blir det ett ganska mycket högre pris då.

790GX som tydligen ska släppas när som vet jag inte så mycket om, men vad jag förstår så ska Radeon Xpress 3200 vara bättre än detta också? Har ni någon information som styrker att man ska välja 790GX så är jag tacksam för denna.

Postad 05 August 2008 - 14:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ATI har alltid bättre bild än Nvidia, det ligger i att Nvidia "fuskar" med drivisarna och vill krama ur prestanda i stället för att göra det ordentligt och använda grejerna på rätt sätt = bättre bild :)
Alltid ATI när det gäller film tittande, bild redigering eller liknande !
Och när det gäller spel så är det även där väldigt stor skilldnad, ATI äger !

Redigerat av DVD-ai, 05 August 2008 - 14:17.

Postad 05 August 2008 - 14:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Men frågan jag ställer mig då är varför de som valt GA-MA78GM-S2H med en AMD Athlon 64 X2 4850e 2,5GHz kan uppleva problem vid uppspelning av vissa filmer.

Jag förstår att AMD Athlon 64 X2 4850e 2,5GHz inte har någon chans mot Intel Core Duo E8400 men det integerarade ATI grafikkortet på GA-MA78GM-S2H borde väll merän väl väga upp detta?

G45 har inga större problem att spela upp en rad olika mediafiler med endast 20% load på Intel CPUn.

En lösning kan så klart vara att köpa ett modekort till Intel Core Duo E8400 utan integrerat grafikkort och då köpa till ett ATI grafikkort, förhoppningsvis så kostar ett modekort utan integrerat grafikkort mindre och då kan man ta de pengarna och lägga på grafikkortet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.