Dålig filmkänsla med Samsung LE40a656!
Postad 15 June 2008 - 11:57
Postad 15 June 2008 - 22:10
Tyvärr går det inte att använda funktionen i f86an då man får massa eftersläppningar, är det fixat på a6'an?
Postad 16 June 2008 - 15:07
Postad 16 June 2008 - 16:08
Och varför kallas det bildförbättrare när det enda vettiga är att stänga av dem?
Postad 16 June 2008 - 16:34
Ja vad är egentligen meningen med alla dessa bildförbättrare?
Och varför kallas det bildförbättrare när det enda vettiga är att stänga av dem?
Ja det säljer väl bra,låter avancerat i folks öron.De som inte är så insatta som vi
Postad 16 June 2008 - 16:43
Jag tycker funktionen är väldigt imponerande faktiskt, som teknik, sen hur användbar den egentligen är, är en annan femma.
Postad 16 June 2008 - 20:43
Jag tror att det skall finnas en nyare mjukvara till F86:an som förbättrar 100Hz motion plus tidigare barnsjukdomar, kolla detta med Samsung supporten kanske, dom har ju även en Samsung prestige service som åker ut till kunder och uppdaterar deras TV vilket kan vara soft, dock bara i Stockholm tror jag.
Det finns tips på inställningar för 656:an bland andra nu på www.hdtvtest.co.uk
Postad 23 June 2008 - 13:05
Postad 26 June 2008 - 20:04
Det har kommit en nyare firmware uppdatering till 656:an nu även i norden om man kollar med supporten, den avhjälper suddiga bilder vid snabba zoomningar, efter uppdateringen så försvinner detta problem helt, mycket imponerande.
Postad 28 June 2008 - 20:21
Postad 29 June 2008 - 13:51
Funderar på att köpa en F86 eller A656, vet inte vilken jag ska välja...
Postad 01 July 2008 - 00:15
A656 har en mycket snabbare och bättre "scaler" den har dessutom en nyare typ av backlight och använder ultra clear panel som absorberar(minskar reflektionen) med 30% mot den tidigare super clear panel som sitter i F86:an, därav den höga kontrasten i nya 656:an och väldigt bra svärta.
Det har kommit en nyare firmware uppdatering till 656:an nu även i norden om man kollar med supporten, den avhjälper suddiga bilder vid snabba zoomningar, efter uppdateringen så försvinner detta problem helt, mycket imponerande.
2 Frågor:
1. Vet du var man kan finna en uppdateringen bortsett från support?
2. Har du tv:n själv, om ja hur tycker du att den fungerar?
mvh p
Postad 01 July 2008 - 02:11
Min plasma lider oerhört av smetningar. Jag har väl skrivit det förut, men bara genom PC-ingången är bilden helt fri från detta gissel.
Om de lyckas med att göra bilden suddfri genom att ta bort något i och med uppdateringen så måste man gratulera dem. Kanske de äntligen upptäckt att bildförbättringarna som finns i menyn oftast är de motsatta....
Postad 01 July 2008 - 21:47
2 Frågor:
1. Vet du var man kan finna en uppdateringen bortsett från support?
2. Har du tv:n själv, om ja hur tycker du att den fungerar?
mvh p
1. Nej uppdateringarna kan man bara få genom prestigeservice eller vanlig service, men dom jobbar tydligen på att ta fram en hemsida.
2. Har 656:an nu uppdaterad jag hade en F86:a tidigare helt OK men 656:an är lite bättre och snyggare.
Postad 01 July 2008 - 21:51
Undrar i fall de tagit bort, eller lagt till något i uppdateringen? Jag skulle gärna vilja veta.
Min plasma lider oerhört av smetningar. Jag har väl skrivit det förut, men bara genom PC-ingången är bilden helt fri från detta gissel.
Om de lyckas med att göra bilden suddfri genom att ta bort något i och med uppdateringen så måste man gratulera dem. Kanske de äntligen upptäckt att bildförbättringarna som finns i menyn oftast är de motsatta....
Det finns en ny fimware till Q-serien plasma en kompis uppdaterade och han tyckte att bilden blev bättre och interpoleringen av bildförbättringen.
Postad 02 July 2008 - 10:34
På grund av insignalen? Det 100 hz eller mer exakt frame-interpolering har för avsikt att fixa är släpighet/upplösningsförlust som uppkommer pga att LCD jobbar efter principen sample-and-hold. Det är ett panel-problem mao.Precis i 656:an kan man stänga av 100Hz motion plus precis som på F86:an, det är ju ett kompliment om man får problem med eftersläpningar på grund av in-signalen
Sample-and-hold problemet uppstår oavsett vilken responstid skärmen har så att 656 är specad till 6 ms har inget med saken att göra.men panelen i 656:an har ju en responstid på 6ms så den är ju redan väldigt snabb, så 100Hz motion plus blir kanske lite överflödigt men finns där ifall att
Postad 03 July 2008 - 23:35
Någon som har åsikter och tips om inställningarn som finns på http://www.hdtvtest....msung-LE40A656/ ?
Bättre?
ciao
Postad 01 August 2008 - 18:54
Precis i 656:an kan man stänga av 100Hz motion plus precis som på F86:an, det är ju ett kompliment om man får problem med eftersläpningar på grund av in-signalen, men panelen i 656:an har ju en responstid på 6ms så den är ju redan väldigt snabb, så 100Hz motion plus blir kanske lite överflödigt men finns där ifall att och verkar fungera mycket bättre i 656:an än i den tidigare F86:an.
Jag tror att det skall finnas en nyare mjukvara till F86:an som förbättrar 100Hz motion plus tidigare barnsjukdomar, kolla detta med Samsung supporten kanske, dom har ju även en Samsung prestige service som åker ut till kunder och uppdaterar deras TV vilket kan vara soft, dock bara i Stockholm tror jag.
Det finns tips på inställningar för 656:an bland andra nu på www.hdtvtest.co.uk
Artefakterna har absolut inget med insignalen att göra, inte heller hjälper det med någon mjukvaruuppdatering, Det är scalern som inte hänger med helt enkelt. Sen att panelen har en responstid på 6ms (8ms egentligen men låt gå för den här gången) har det absolut inget med 100Hz motion plus att göra som nån nämnde tidigare längre upp. Vad Motion Plus gör är att lägga till fler bildrutor på dom vanliga 25Hz som det är ursprungligen, det är här som skon klämmer. Scalern hinner inte med att rita upp och trolla fram 4 gånger fler frames i sekunden samtidigt som det är en massa rörelser i bilden, t.ex en fotbollsmatch. Som sagt, det finns ingen mjukvara som löser detta, det är begränsningar i scalern som är orsaken
Redigerat av Radiophonic, 01 August 2008 - 18:56.
Postad 01 August 2008 - 19:30
Dom inställningarna var närmast i svartvitt för Sony w4000. Sätt på ljus och färg!Bytte min philips pfl7403 mot en samung a656 och ag är supernöjd!
Någon som har åsikter och tips om inställningarn som finns på http://www.hdtvtest....msung-LE40A656/ ?
Bättre?
ciao
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?