Tack för rådet
men är det inte lite svårt att be dom slå av alla apparater eller flytta tvn till ett ställe där det inte finns några?
Du kan ju alltid fråga.
Nu har jag inte varit inne på någon elgiganten, siba eller liknande butik på flera år, men med lite tur har de ett demorum. Om det inte går kan du försöka få försäljaren att ställa in tv:n för hemmabruk. Bildinställningarna som används i butik kan skilja ganska mycket från hur tv:n egentligen skall vara inställd.
I övrigt har jag inget svar på det problemet

Jag kan bara rekeommendera pioneers plasmor eftersom det är en sådan jag har (har inte sett någon annan platt-tv hemma). Det pågår ett generationsskifte på pioneers maskiner och det går nog fortfarande att få tag på en billig G8.
Vad skall du använda tv:n till?
Om du bara skall se på BD-material i 1080p kan en full-hd vara att rekommendera (om full-hd- och hd-ready-maskinerna är identiska i övrigt), men om du skall se på vanlig tv (HD och SD) mesta av tiden så tycker jag du skall överväga det "lågupplösta" alternativet.
Men som jag sa tidigare...
Det är du som köper tv:n. Lita inte för mycket på vad andra säger utan försök bilda dig din egen uppfattning genom att titta på apparaterna du överväger.