Har läst mig till att det finns s.k. break-in-skivor man kan änvända sig av, hur fungerar de?
Ny plasma-TV, vad bör man tänka på under inkörning?
Startad av
jeppoo
, Jun 21 2008 22:40
4 svar till detta ämne
Postad 21 June 2008 - 22:40
Vad bör man tänka på då man precis köpt en ny plasma-TV? Vilka inställningar ska man ha, och vad bör man vara försiktig med? Har precis köpt en Pioneer LX508D.
Har läst mig till att det finns s.k. break-in-skivor man kan änvända sig av, hur fungerar de?
Postad 22 June 2008 - 09:29
Vad bör man tänka på då man precis köpt en ny plasma-TV? Vilka inställningar ska man ha, och vad bör man vara försiktig med? Har precis köpt en Pioneer LX508D.
Strunta i skivorna. Ställ in bilden så den fyller hela tv.n. Sätt bilden på "Movie". Dra ner kontrasten ordentligt. Det är kontrasten som skapar temporära "inbränningar". Därför ska den ner de rekommenderade tvåhundra timmarna under inkörning.
Postad 25 June 2008 - 19:14
Hur mycket ska man ha kontrasten på? Den var på 100% från början!
Ställde ner den till 70%
Ställde ner den till 70%
Postad 25 June 2008 - 21:37
Jag tror jag kör min på 28 enligt de närmaste D65 inställningarna. Dock minns jag inte att något utgångsläge på LX var 100% max på kontrast. Jeppoo: avforums har inställningar som är kalibrerade för just en LX, otroligt bra filmbild på dem. Sen brightness och sharpness kan man själv köra DVE för att få så bra som möjligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?