Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SGH-F480

444 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2008 - 11:02

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
http://www.samsung.c...=SGH-F480XNAXEE
saknar röststyrning , vilket innebär att man inte kan ringa upp med ett blåtandsheadset !
T.ex när man kör bil eller bara vill ha händerna fria .

Postad 27 June 2008 - 22:21

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Någon som har mer info än att den saknar röststyrning?

Står den har egen startmeny,widgets...

Är det operativsystemet elelr har denna wm6??

Fyll på med info...

Gör det själv.
mobil.se:s artikel

Redigerat av Joopy, 28 June 2008 - 11:29.

Postad 30 June 2008 - 09:32

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
denna telefon ser intressant ut:) skönt med en lite mindre touch mobil:) hoppas bara att den e snabb och att allt flyter.. e lite skeptisk till samsungs mobiler...
nån som har sett den irl?

Postad 30 June 2008 - 10:14

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Hoppas på att kunna köpa mobilen idag. Är mycket intresserad av den!

Sök på youtube efter filmer på mobilen så får Ni se hur den fungerar i menyer och liknande.

Postad 02 July 2008 - 19:23

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Va och klämde på denna igår. Verkar riktigt grym ju. Blev förvånad över hur snabb den va i menyer och hur bra allt funkade.
Men finns det program man kan lägga in eller är det bara det som är i man får nöja sig med?
Värt att köpa denna eller ska man vänta tills omina kommer?
Har tittat lite på olicka filmer på youtube och ser grym ut.

Postad 02 July 2008 - 22:51

xnd
  • xnd
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Va och klämde på denna igår. Verkar riktigt grym ju. Blev förvånad över hur snabb den va i menyer och hur bra allt funkade.
Men finns det program man kan lägga in eller är det bara det som är i man får nöja sig med?
Värt att köpa denna eller ska man vänta tills omina kommer?
Har tittat lite på olicka filmer på youtube och ser grym ut.

Vart finns den att titta på? Är väldigt sugen på att se hur stor den är jämfört med min SE G900 som jag personligen tycker är väldigt klumpig.

Postad 03 July 2008 - 05:20

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Va och spana på den på Mediamarkt. Den är lagom liten. Men inte för lite och inte för stor. Men den är mindre än min K810i som jag har idag.

Postad 09 July 2008 - 15:35

Unregistered0ae7e50e
  • Unregistered0ae7e50e
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hmm.. vill också kika/känna på den! Men när jag var på MediaMarkt i Sundsvall/birsta... Så hade dom den inte, hon som jobbade där kollade även hos sin leverantör men den fanns inte där heller... skumt skumt!

Postad 09 July 2008 - 22:33

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick min idag. så jag har inte hunnit pilla så mycket men är hel nöjd än så länge riktigt kul fön ;) smidig å lätt att hantera, min första touch lur, trodde aldrig att den skulle vara så smidig att hantera snabba menyer å lätt att förstå.

Postad 12 July 2008 - 15:30

Unregisteredd826aaf7
  • Unregisteredd826aaf7
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fick den igår och vilken mobil det är! Det känns kvalitet genom hela mobilen, snygg design och funkar kanonbra, snabb i menyerna - har inte hängt sig en enda gång. Liten och smidig med stor och bra display. Kameran på 5 megapixel tar riktigt bra bilder. Kan bara rekommendera den - KÖP! Visst saknar man gps:en men det överlever man när den är bara hälften så tjock som N95 8Gb...

Postad 14 July 2008 - 14:36

Unregistered9872cc52
  • Unregistered9872cc52
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har lite frågor om telefonen och systemet i den. Har läst om lite obekvämligheter vad gäller ljudet vid samtal, samt små irritationer när man ska radera flera sms på en gång. Det är är mest intresserad av är att någon berättar om ljudkvaliten vid samtal, och hur mottagningen verkar!
Vänligen.ae

Postad 14 July 2008 - 14:50

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
jo de är lite lågt ljud iden å mottagningen kunde varit bättre..

Postad 14 July 2008 - 18:23

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Hämtar ut min imorgon. Ska bli kul att leka med :)

Postad 15 July 2008 - 07:46

Unregistered9872cc52
  • Unregistered9872cc52
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

jo de är lite lågt ljud iden å mottagningen kunde varit bättre..

Gaahhh, var och kände på den igår, jösses vilken slimmad sak. Mitt habegär är lite svårt att mäkta med just nu *S*.
Tack för ärligt svar där Bobrokov, ska försöka få till en samtal och bilda min egen uppfattning. Jag har massor av andra frågor.
Fungerar det att göra java och i så fall Opera 4.1 eller senare på den?!
Hur är det med uppdateringar av firmware, nedladdningar av fler widgets, finns den möjligheten?
Är det möjligt att se sina möten eller inmatningar i kaledern i någon widget på startskärmen?
Blir semester för mig först ska köpa senare i höst men är jäkligt nyfiken på den.
Vänligen.ae

Postad 16 July 2008 - 00:03

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fick min F480 idag och har lekt med den ganska mkt. Så ###### slimmad å snygg att man inte vill släppa den!!! :)
Menyerna flyter på bra, som natt och dag om man jämför med min Nokia N73, där det tar typ 5 s att öppna ett sms. Hehe...

Har faktiskt inte pratat i den än (????), så jag kan inte utlåta mig om nivån på samtalen, däremot märker jag att mottagningen inte verkar vara den bästa. Hade nästan alltid fullt med min Nokia, men nu pendlar det från hyfsat bra till dåligt. Lite oroväckande...

Första intrycket av kameran var inte det bästa heller, tog några bilder inne i lägenheten. Blev sämre än väntat fast jag var medveten om att kameran på F480 har problem i mörker. Nu var det inte direkt mörkt i lägenheten, men bilderna blev oskarpa framförallt i bakgrunden. Har läst att bilderna ser sämre ut på telefonens display än på en dator.
Ska ut å fota utomhus imorrn...tror det blir bättre.

Kan tänka mig att det är Samsungs displayer som spökar, hade en Samsung plasma för några år sen med liknande problem. Något som kallas colour banding (färgblock) inträffar ofta i mörka scener. Färgerna flyter liksom inte ihop utan bildar band eller block av färger.

Nån annan som märkt av detta?

F480:an känns ändå GRYM, och just nu känns det som den bästa mobil jag ägt. :D

Postad 17 July 2008 - 12:23

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit testa den lite och jag kan säga att jag är kär. Lätt den bästa mobilen jag haft! Snabb i menyerna och mycket funktioner i ett skal som är otroligt litet och ändå känns väldigt hållbart. Blir heller inte i närheten så kladdig som den HTC Diamond jag testade lite förut. Dålig mottagning är inget jag hittills märkt något av iaf. Ljudet i högtalaren är lite dovare än vad jag hade på min SonyEricsson men ändå helt okej. Använder mest handsfree ändå

Idag stötte jag dock på ett problem med synkningen mot Outlook. Det kommer upp PIM-Synkronisering Nätfel i displayen när den börjar autenticera och ska börja synka mina kontakter. Någon som vet vad det kan vara? igår funkade det klockrent

Postad 21 July 2008 - 19:23

Sambuca
  • Sambuca
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Gaahhh, var och kände på den igår, jösses vilken slimmad sak. Mitt habegär är lite svårt att mäkta med just nu *S*.
Tack för ärligt svar där Bobrokov, ska försöka få till en samtal och bilda min egen uppfattning. Jag har massor av andra frågor.
Fungerar det att göra java och i så fall Opera 4.1 eller senare på den?!
Hur är det med uppdateringar av firmware, nedladdningar av fler widgets, finns den möjligheten?
Är det möjligt att se sina möten eller inmatningar i kaledern i någon widget på startskärmen?
Blir semester för mig först ska köpa senare i höst men är jäkligt nyfiken på den.
Vänligen.ae

Jag har haft min Touchwiz i några veckor och är tvärnöjd! Svar på Dina frågor:

Jag har testat Opera, tycker dock att browsern som ligger med i luren är bättre då den är utnyttjar pekskärmen bättre. Göra Java, ingen aning tyvärr...
Ingen uppgradering av Firmware kommer enligt Samsung att finnas tillgänglig då den som ligger i telefonen fungerar till 100%.
Widgets: Du har ett gäng att välja mellan i telefonen och dessa är alla. Eget stängt OS, där har du anledningen.
Kalendern är en av dessa Widgets och därför kan Du se den på startskärmen. Funkar klockrent, synkar både mot min privata Mac och min jobb-pc (Outlook).

Hoppas det var till nån hjälp...

Postad 22 July 2008 - 00:14

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Köpte min Samsung F480 idag. Riktigt nöjd med den, bästa mobilen jag har haft hittills. Iallafall är det någon som vet några bra program till den och vet någon om man kan ladda ner MSN till den, isåfall var?

Postad 22 July 2008 - 12:10

MrEriksson
  • MrEriksson
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Fick min idag, är riktigt nöjd än så länge. Någon som har något program att tipsa om? :D

Redigerat av MrEriksson, 22 July 2008 - 12:13.

Postad 22 July 2008 - 19:52

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har märkt att bilderna blir rätt dåliga när man fotar med 5 megapixel upplösning, jag menar när man kollar på bilderna i mobilen. Någon som vet hur man ska göra för att få dom att se bättre ut? Sen undrar jag också om man kan synca mobilen med mac och hur man ska göra isåfall? Tacksam för svar.

Redigerat av Edmond, 22 July 2008 - 19:55.

Postad 23 July 2008 - 11:43

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
http://www.samsung.c..._ia_cd=11010100

Det finns ju PC Link för Mac vilket jag antar innebär just synkning

Gällande bilderna så får man nog nöja sig med att dom blir bra på datorn sen :P

Postad 23 July 2008 - 13:15

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ok tack för svaret.

Redigerat av Edmond, 23 July 2008 - 14:58.

Postad 23 July 2008 - 21:24

Unregistered0ae7e50e
  • Unregistered0ae7e50e
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har en liten fråga innan ev. inköp... Kan man ha mp3 filer som sms signal?! På min Samsung som jag har nu kan jag inte ha mp3 som sms signal.. De vore trevligt om man kunde ha det iaf :)
En till liten fråga, har ni lagt märke till att det är dålig samtalstid/Standby tid vid "normal" användning?

Tack på förhand! ;)

//Quinz

Postad 23 July 2008 - 21:47

Unregistered1543
  • Unregistered1543
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej.
Batteriluckan på min samsung F480 sitter jättehårt och går helt enkelt inte att få av. (Den var även svår att få på). Någon annan som har liknande problem? För grejen är att jag använder den "vanliga batteriluckan", men funderar på att byta till den med skyddsplatta.

Någon som använder batteriluckan med skyddsplatta? isf, är plattan i vägen något? (med tanke på att det inte finns någon spärr på den).

Tacksam för svar innan jag gör något förhastat.

Postad 23 July 2008 - 23:06

Me2You
  • Me2You
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Blev också ägare till en F480 idag, bytte ut min Ericsson W880 som jag inte alls gillade.
Än så länge är jag nöjd, verkar dock ta ett tag att ladda batteriet.
Såg att någon klagade på bildkvalitén, har inte fotat än, men såg i inställningarna att man kan ändra om man vill ha punktupplösning, matrix och något mer. Kanske det blir bättre om det änddras, de bifogade fotona är ju bra.
Det verkar gå att välja om man vill ha mp3 som ringsignaler.
Det följer ju med en hel del widgets, så jag kan inte hitta att jag saknar någon. Det finns också en hel del extragrejer på jointhefunclub.com, liksom att man kan få mer info om mobilen.

Jag tyckte det var läcker med läderfodralet (skyddsplattan) man fick till, kunde inte låta bli att sätta på det, så några problem med batteriluckan hade jag inte man drar den bara nedåt. Den är inte alls ivägen.
Det enda jag har problem med är att lära mig tuchpad hur jag ska dra i hårdhet etc. för det går med en väldans fart när man pekar/rör på skärmen.

Postad 25 July 2008 - 08:49

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan Samsungen som jag är riktigt sugen på, bara jag får sålt min nuvarande mobil och lg ke850? LG telefonen är ju något billigare, men verkar inte klara större minneskort för musikens skull :/..

Postad 25 July 2008 - 09:53

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan Samsungen som jag är riktigt sugen på, bara jag får sålt min nuvarande mobil och lg ke850? LG telefonen är ju något billigare, men verkar inte klara större minneskort för musikens skull :/..

Här kan du kolla skillnaderna: http://www.gsmarena....p;idPhone1=1828

Postad 29 July 2008 - 11:50

Unregistered0ae7e50e
  • Unregistered0ae7e50e
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej, nu har även jag inhandlat en F480, var riktigt nöjd efter mitt inköp! Min första telefon med touchdisplay, lite svårt att skriva sms, men de blir väl bättre med tiden! Menyerna flyter på riktigt bra..
MEN.. Det verkar ju vara hopplöst att prata i denna mobil! Mycket av samtalet försvinner/faller bort... Vet inte hur många gånger man får säga "va, vad sa du nu..." Riktigt irriterande!!

Någon annan som har märkt av detta?!

//Quinz

Kanske ska tilllägga att jag har använt telefonen ungefär 5 dagar..

Redigerat av Unregistered0ae7e50e, 29 July 2008 - 11:51.

Postad 31 July 2008 - 17:51

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan använda sin Hotmail i denna telefonen?

Postad 31 July 2008 - 20:00

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Hej, nu har även jag inhandlat en F480, var riktigt nöjd efter mitt inköp! Min första telefon med touchdisplay, lite svårt att skriva sms, men de blir väl bättre med tiden! Menyerna flyter på riktigt bra..
MEN.. Det verkar ju vara hopplöst att prata i denna mobil! Mycket av samtalet försvinner/faller bort... Vet inte hur många gånger man får säga "va, vad sa du nu..." Riktigt irriterande!!

Någon annan som har märkt av detta?!

//Quinz

Kanske ska tilllägga att jag har använt telefonen ungefär 5 dagar..

Jag upplever det också i enstaka samtal. Oftast är det bra men ibland så verkar det som att den dämpar högtalaren en kort stund när man själv sagt någonting, typ som halv duplex istället för full duplex (sändning i båda riktningarna samtidigt). Vet inte om det kan ha med dålig mottagning att göra. Har heller inte hört detta fenomen när man pratar i handsfreen

Postad 31 July 2008 - 22:20

Unregistered0ae7e50e
  • Unregistered0ae7e50e
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag upplever det också i enstaka samtal. Oftast är det bra men ibland så verkar det som att den dämpar högtalaren en kort stund när man själv sagt någonting, typ som halv duplex istället för full duplex (sändning i båda riktningarna samtidigt). Vet inte om det kan ha med dålig mottagning att göra. Har heller inte hört detta fenomen när man pratar i handsfreen

Har bestämt mej för att lämna tillbaka min för detta problem, helt hopplöst när man får upprepa allt man säger hela tiden.
Läste lite om U900, verkar som det var en(flera?) som har liknande problem som detta... Grymt irriterande!

Nu vågar man ju knappt köpa en ny Samsung... frågan man ställer sej är ju "Samma problem på ALLA nya Samsungs...?"

Får leka med min gamla Samsung Z710 istället...
Tack för svaret iaf!

//Quinz

Postad 10 August 2008 - 11:41

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
kan säga att man kan ha mp3 som ringsingal , och det bästa dom har fixat är att telefonen ringer o vibrerar samidigt ... det gjorde dom inte innan ! B)

gillar faktiskt mobilen ganska mkt , tråkigt at den inte har wlan bara :)

va gäller bilderna så är dom ganska suddiga på mobilen av någon konstig anledning, men när man lägger in dom på datan så blir det klasser bättre :( !

Postad 14 August 2008 - 10:31

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Har ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på (funderar nämligen på denna tillsammans med Iphone, N95 bla)

1. Hur upplever ni kvaliten på ljudet vid samtal samt mottagningen, med tanke på det Quinz skriver längre upp?
2. Går det att spela musik samtidigt som man flippar runt i telefon & gör andra saker?
3. Hur är skärmen, tänkte på kvalité i färger, upplösning osv?
4. Vad jag förstått så kan är detta ett slutet OS, finns det några program man kan lägga in på den öht? Saknar den några program från scratch?
5. Kan man lägga in en egen bakgrundsbild i den?

Många frågor som jag hoppas någon kan svara på snarast då jag behöver en telefon NU (badade med min gamla nämligen ;) )

Postad 14 August 2008 - 10:51

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Se mina svar nedan

Har ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på (funderar nämligen på denna tillsammans med Iphone, N95 bla)

1. Hur upplever ni kvaliten på ljudet vid samtal samt mottagningen, med tanke på det Quinz skriver längre upp? Vid vissa samtal så kan det bli en känsla av att motparten tystas ner när man pratar själv. Typ 1 gång på 5. Händer aldrig när man har Handsfree.
2. Går det att spela musik samtidigt som man flippar runt i telefon & gör andra saker? Japp
3. Hur är skärmen, tänkte på kvalité i färger, upplösning osv? Mycket bra. Filmtittande är inga problem
4. Vad jag förstått så kan är detta ett slutet OS, finns det några program man kan lägga in på den öht? Saknar den några program från scratch? Man kan inte lägga till några program. Jag saknar inga än så länge iaf. Den har ju i princip allt
5. Kan man lägga in en egen bakgrundsbild i den? Japp

Många frågor som jag hoppas någon kan svara på snarast då jag behöver en telefon NU (badade med min gamla nämligen ;) )

Postad 14 August 2008 - 13:23

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Tack för det snabba svaret!
Hur pass mycket stör det ang samtalsproblematiken? Jag är nämligen en sån som sällan använder handsfree, men man kanske är tvungen att skaffa sig ett BT-headset nu, eller är det inte sååå farligt? ;)

Är det någon som jämfört denna med HTC o Iphone, vad är det som talar emot denna bortsett från avsaknaden av GPS?

Postad 14 August 2008 - 19:50

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
kan man titta på film på F480 ? ? vilket format får man göra om till då ? blir det bra eller ? för på iphone blir det sjukt bra kvalle om man gör om DVD film , plus att den tar bara 500mb

Postad 15 August 2008 - 08:46

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
jag undrar också om någon kan berätta vilket det bästa formatet är att gör filmerna till?? 3GP, MPEG4, WMV, H.263 eller Real?? och även om någon kan rekommendera ett bra program som konverterar filmerna så de fungerar i luren? annars kan jag säga att jag är grymt nöjd med telefonen, har haft 2 samsung innan som jag verkligen inte trivts med rent menymässigt, men samsung har kommit upp sig på den fronten! så alla ni som drar er för att köpa denna, gör inte det! ni kommer bli nöjda =). självklart är det småsaker man saknar när man haft SE i många år som att anslå anteckningar, själv bestämma vilka genvägar som ska finnas m.m. en annan sak jag tycker är synd är att när man tagit bilder så blir de suddigare än de i själva verket är, de blir perfekta på datorn, men i luren är de gryniga. frågade supporten på samsung varför, men det kunde de inte svara på! de blir perfekta precis efter man tagit bilden i ca 3 sekunder sen går de över till detta gryniga format, synd. och vad gäller att den kopplar ner samtalen har jag inte upplevt än, har pratat en del i den, röstsamtal och videosamtal. tycker det är kanonljud i den.

dela gärna med er om vad ni anser om telefonen, tips och andra roligheter med den =).

sköt om er!
/c

Redigerat av kokostoppen, 15 August 2008 - 08:49.

Postad 15 August 2008 - 08:59

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

kan man titta på film på F480 ? ? vilket format får man göra om till då ? blir det bra eller ? för på iphone blir det sjukt bra kvalle om man gör om DVD film , plus att den tar bara 500mb

Ja det funkar klockrent. Jag gör om filerna till samma format som till Apples Ipod video i upplösningen 320 * 240 och det blir kanon

jag undrar också om någon kan berätta vilket det bästa formatet är att gör filmerna till?? 3GP, MPEG4, WMV, H.263 eller Real?? och även om någon kan rekommendera ett bra program som konverterar filmerna så de fungerar i luren? annars kan jag säga att jag är grymt nöjd med telefonen, har haft 2 samsung innan som jag verkligen inte trivts med rent menymässigt, men samsung har kommit upp sig på den fronten! så alla ni som drar er för att köpa denna, gör inte det! ni kommer bli nöjda =). självklart är det småsaker man saknar när man haft SE i många år som att anslå anteckningar, själv bestämma vilka genvägar som ska finnas m.m. en annan sak jag tycker är synd är att när man tagit bilder så blir de suddigare än de i själva verket är, de blir perfekta på datorn, men i luren är de gryniga. frågade supporten på samsung varför, men det kunde de inte svara på! de blir perfekta precis efter man tagit bilden i ca 3 sekunder sen går de över till detta gryniga format, synd. och vad gäller att den kopplar ner samtalen har jag inte upplevt än, har pratat en del i den, röstsamtal och videosamtal. tycker det är kanonljud i den.

dela gärna med er om vad ni anser om telefonen, tips och andra roligheter med den =).

sköt om er!
/c

Jag kollar när jag kommer hem exakt vad mitt program heter och vilket format det är så återkommer jag. För mig funkar det kanon nämligen

Postad 15 August 2008 - 10:56

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag kollar när jag kommer hem exakt vad mitt program heter och vilket format det är så återkommer jag. För mig funkar det kanon nämligen

Sweet, jag tar gärna tips på vilken mjukvara du använder för att komprimera ner filmerna! Kan för övrigt säga att jag också är jäkligt nöjd med den här telefonen som blir riktigt clean med läderfodralet på, som dessutom är praktiskt vid resor mm.

Postad 15 August 2008 - 17:01

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
fan , kan inte bestämma mig om jag ska köpa denna eller vänta på att omnia släpps ... :)
vill verkligen ha bra kvalle på filmerna så det inte blir helt suddigt o bla bla bla ... sen vill man egentligen haen mobil där man kan lägga in andra program också än dom som ligger inne , på denna kan man nog bara lägga in java-baserade program.

Postad 16 August 2008 - 20:22

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

jag tar åsså gärna emot vad det är för program som du använder =)

när det gäller bildernas kvalité så har jag kommit på en sak man kan göra. om man vill att bilderna ska bli bättre på telefonens display så får man redigera varje bild och ändra kontrasten, men å andra sidan blir bilden mycket sämre när du lägger över den på datorn! redigerar man bilden på detta sätt så förminskas den automatiskt från 1,2 mb till ca 250 kb. men bilderna på 1,2 mb (som blir gryniga på telefonens display) blir grymma i kvalité när man lägger in dem på datorn! vilken skärpa det är i fotona. så det blir till att välja...snygga bilder på datorn och gryniga bilder på telefonen eller snygga bilder på telefonen och dåliga bilder på datorn. kan också nämna att när du redigerar en bild så sparas inte det nya formatet över det gamla, du får alltså två bilder med samma motiv.

sköt om er!

Postad 17 August 2008 - 09:50

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Vilket är det bästa formatet att kolla film i på mobilen?

WMV / 3GP / MPEG4 / H.263 / Real

Är det det stödjer enligt Samsungs hemsida.

Undrar också om det finns någon möjlighet att använda MSN på den?

Redigerat av Fiddey, 17 August 2008 - 10:21.

Postad 17 August 2008 - 12:26

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Någon som har köpt luren och har lust att lägga ut lite bilder? alltid kul me real life bilder

Mvh Jonas

Postad 17 August 2008 - 13:03

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som har köpt luren och har lust att lägga ut lite bilder? alltid kul me real life bilder

Mvh Jonas

här är 1 bild jag tagit, kan lägga upp fler senare...

Bifogad fil(er)

Postad 17 August 2008 - 17:18

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Gjorde en film nu i mpeg-4 format med Alive MP4 converter med inställningarna:

Video -
Frame size: 320x240
Framerate: 15
Bitrate: 1150kbps

Audio -
Bitrate: 128kbps
Sample rate: 32000Hz
Channels: stereo

från ca: 700mb till 461mb.
Vet dock inte om det är det bästa men riktigt bra bild och ljud blev det i mobilen iaf och skärmen är ju underbar för att kolla på film med.
Någon som vet bättre inställningar får gärna bidra med infon =)

Redigerat av Fiddey, 17 August 2008 - 17:18.

Postad 17 August 2008 - 17:52

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Gjorde en film nu i mpeg-4 format med Alive MP4 converter med inställningarna:

Video -
Frame size: 320x240
Framerate: 15
Bitrate: 1150kbps

Audio -
Bitrate: 128kbps
Sample rate: 32000Hz
Channels: stereo

från ca: 700mb till 461mb.
Vet dock inte om det är det bästa men riktigt bra bild och ljud blev det i mobilen iaf och skärmen är ju underbar för att kolla på film med.
Någon som vet bättre inställningar får gärna bidra med infon =)

Bitraten kan nog sänkas till 800 kbps eller mindre med tanke den låga upplösningen, tv rippar som lost o dexter brukar ligga på 1200kbps eller mindre men då har dom högre upplösning.....bitrate o upplösning brukar följas åt, för det mesta.

Mvh Jonas

Postad 17 August 2008 - 18:42

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Sweet, jag tar gärna tips på vilken mjukvara du använder för att komprimera ner filmerna! Kan för övrigt säga att jag också är jäkligt nöjd med den här telefonen som blir riktigt clean med läderfodralet på, som dessutom är praktiskt vid resor mm.

Ursäkta mitt sena svar...

Jag använder mig av Total Video Converter och sedan väljer jag Pocket Player/ Ipod Video/ AVC h264 Mpeg4. Den har 320*240 som standard. Low quality funkar bra och filern blir inte så stora

Lycka Till :(

Postad 17 August 2008 - 20:12

ettan__666
  • ettan__666
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan. Funderar på att köpa denhära mobilen å jag undrar om de finns svenska menyer på den lr om de är engelska som gäller?

Postad 17 August 2008 - 20:23

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Det finns svenska.

Postad 17 August 2008 - 20:28

ettan__666
  • ettan__666
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Okey. Tackar så mycke för de snabba svaret :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.