Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tre röda lampor

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2008 - 16:33

JosR
  • JosR
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av min erfarenhet.

Fick tre blinkande lampor på min Xbox 360, började genast leta på nätet vad detta kunde bero på. ;)

Fick fram några länkar efter lite sökning på Eniro som ledde till instruktionsvideon på Youtube.

Finns flera och att klä den med en handduk och överhetta den kändes som en alldeles för enkel fix…

Plockade isär Xboxen (man behöver en radio mejsel och en Torx mejsel) tog bort X hållarna och gjorde rent. Sedan valde jag att lägga till en bricka mellan moderkortet och varje fot på X hållaren som håller kylflänsen på plats så att den sitter tajtare mot GPU/CPU.

Har kört nu i några timmar och den fungerar utmärkt! ;)

PS Även jag har kört mycket GTA 4!

Postad 22 June 2008 - 16:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Visst, det är ju skönt att slippa bli av med sin box i en hel vecka; men man kan ju försöka stå ut med det istället för att förstöra garantin helt...

Postad 22 June 2008 - 16:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tänkte dela med mig av min erfarenhet.

Fick tre blinkande lampor på min Xbox 360, började genast leta på nätet vad detta kunde bero på. ;)

Fick fram några länkar efter lite sökning på Eniro som ledde till instruktionsvideon på Youtube.

Finns flera och att klä den med en handduk och överhetta den kändes som en alldeles för enkel fix…

Plockade isär Xboxen (man behöver en radio mejsel och en Torx mejsel) tog bort X hållarna och gjorde rent. Sedan valde jag att lägga till en bricka mellan moderkortet och varje fot på X hållaren som håller kylflänsen på plats så att den sitter tajtare mot GPU/CPU.

Har kört nu i några timmar och den fungerar utmärkt! ;)

Ytterst temporärt. Bra och lagom lösning men tror inte det kommer hålla mer än max 2 månader. Även om du fått åt ett hårdare tryck så kommer x-clampsen att ge vika igen pga värmen. Hade satsat att lämna in de direkt då risken att få nya Opus börjar bli möjlig.

Postad 22 June 2008 - 17:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hade satsat att lämna in de direkt då risken att få nya Opus börjar bli möjlig.

För oss som väntar på att få tillbaks vår box; hur ser man om man fått ett Opus? Hittar ingen info om det...

Postad 22 June 2008 - 20:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Ja det hade varit väldigt intressant att veta. Skickade iväg min box i veckan så det hade ju varit kul att se vad man får tillbaka om några veckor.

Postad 22 June 2008 - 22:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

För oss som väntar på att få tillbaks vår box; hur ser man om man fått ett Opus? Hittar ingen info om det...

Vet inte, bara hört lite att folk på forum har fått Opus men tyvärr inga Hard Facts på det.

Kan dock säga att du lär få den nya DVD-spelaren, en ny version av BenQ spelaren (ser samma ut) som Lite-On har ett finger med i istället för BenQ. Nyheten? Masked-rom, endast läsbar vilket ser ut att göra den omöjlig att flasha och inget chip finns för den än.

Redigerat av PalmiNio, 22 June 2008 - 22:50.

Postad 23 June 2008 - 08:38

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Har kört nu i några timmar och den fungerar utmärkt! :)

Gött! Får jag tre röda så hade jag nog varit sugen på att öppna burken jag också. Jag har brutit garantin på ett antal prylar i strävan att laga dom själv istället för att bråka om garanti och hävda sin rätt osv. Skön känsla när man lagar nåt på egen hand.

Fast när det gäller Xboxen skulle jag nog skickat in den. Lite för högt pris på burken, samt att man vet att dom har riktigt bra support på just detta felet och att det inte är något problem att få den lagad eller utbytt.

Min senaste mobiltelefon flashade jag om själv när den började mjukvaru-hänga sig och tappa menyer osv. Jag fick igång den, men det slutade med att jag fick köpa ny mobil efter ett par månader ändå, för det var troligtvis något hårdvarufel också för den betedde sig bra skumt och tappade minnet hela tiden. Hade jag lämnat in på garantin hade jag säkert fått den lagad eller utbytt men jag ville inte att nån idiot ska stå och snoka igenom min telefonbok, mina sms och mina bilder så jag började leka lite själv.

Nåväl.. bara man är medveten om att man förlorar garantin. För kul med egna lösningar är det ju!

Postad 23 June 2008 - 13:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Kan dock säga att du lär få den nya DVD-spelaren. Nyheten? Masked-rom, endast läsbar vilket ser ut att göra den omöjlig att flasha och inget chip finns för den än.

Nice. Mest för att min gamla DVD spelare var värdelös. Dessutom är det skönt att de börjar täppa till för piraterna.

Postad 24 June 2008 - 22:27

JosR
  • JosR
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ytterst temporärt. Bra och lagom lösning men tror inte det kommer hålla mer än max 2 månader. Även om du fått åt ett hårdare tryck så kommer x-clampsen att ge vika igen pga värmen. Hade satsat att lämna in de direkt då risken att få nya Opus börjar bli möjlig.

Nu råkar det vara så tyvärr att min garanti inte gäller längre pga. att den är flashad…

Men det finns faktiskt ett kitt att köpa som är en permanent fix!

X-Clamp-Fix

Där finns instruktionsvideon om hur man går tillväga osv.

Helt underbart tackar gud för att det finns nördar :)

Redigerat av JosR, 24 June 2008 - 22:33.

Postad 24 June 2008 - 23:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu råkar det vara så tyvärr att min garanti inte gäller längre pga. att den är flashad…

Men det finns faktiskt ett kitt att köpa som är en permanent fix!

X-Clamp-Fix

Där finns instruktionsvideon om hur man går tillväga osv.

Helt underbart tackar gud för att det finns nördar :)

Kan säga att detta inte är någon garanti eller någon 100% permanent lösning. Var dock noga med att ta av den gamla kylpastan och kör på lite med bättre kvalie som Artic Silver.

Har själv dillat en del med dessa och även om många har funkar fint än så länge har det gått tillbaka till RRoD efter 1-2 månader. Dock kan du alltid förlänga levnaden på den så.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.