Postad 23 June 2008 - 08:24
Jag har alltid varit sugen på att köpa en prodjektor pga den stora bilden och nu har jag hittat en som jag är väldigt sugen på.Epson EMP-TW700 . Den har fått bra betyg men är den värd att köpa eller vad skall jag tänka på innan jag köper en prodjektor? Jag skall ha den i mitt sovrum som är ca 4 m långt och jag har rullgardin som mörker ner ganska bra. Ger den en stor och skarp bild i ett sånt rum?
Postad 23 June 2008 - 09:17
Mitt vardagsrum är helt vitt, kolla galleri. Jag har en Panasonic AX200E som är lite ljusstarkare än Epsonen. Det är min första projektor å det är klart bilden blir ju inte lika bra som i showrummet men klår ju 40" TVn med hästlängder.
Jag mörklägger bara med persienner. Men det funkar.
Nu börjar det oxå bli dags att köpa duk för vi har nog bestämt oss för 86". Det eller 77" eftersom jag vill ha One duken då kassetten är den enda som är snygg.
Börja med att köpa en projektor å titta in dig på storleken på bilden ett tag, projicera på väggen några filmer å köp duken sedan.
Jag mörklägger bara med persienner. Men det funkar.
Nu börjar det oxå bli dags att köpa duk för vi har nog bestämt oss för 86". Det eller 77" eftersom jag vill ha One duken då kassetten är den enda som är snygg.
Börja med att köpa en projektor å titta in dig på storleken på bilden ett tag, projicera på väggen några filmer å köp duken sedan.
Postad 23 June 2008 - 17:12
okej, men det lutar mot att köpa en prodjektor till nästa löning. Men är den prisvärd att köpa Epson?
Postad 24 June 2008 - 06:16
Som jag skrivit i en annan tråd så kommer du få olika svar beroende på vilket showrum du åker till. Men helt klart är ju att den fortfarande är en av de bättre 720p projektorerna. Ytterligare + är ju den stora flexibilitet iom bra lensshift.
Postad 24 June 2008 - 09:54
Okej men är ca 4 meter från prodjetorn till duken för lite eller kan det gå bra ändå?
Postad 24 June 2008 - 09:59
Inga som helst problem med den sträckan.
Har en projektor själv som sitter (satt-tillfälligt nedmonterad) 3.5 m från en 86" duk.
Du kan nog mot 90" och över.
Prata med säljaren om duk storlek, kablage osv.
Har en projektor själv som sitter (satt-tillfälligt nedmonterad) 3.5 m från en 86" duk.
Du kan nog mot 90" och över.
Prata med säljaren om duk storlek, kablage osv.
Postad 24 June 2008 - 10:01
På 4 meter lins><duk så kan du få en bildbredd på 1.31 m - 2.78 m med TW700.
En 2 m bred bild på det avståndet, och med denna projektor, ser jag inga problem med.
/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad
Epson & Optoma hembio
En 2 m bred bild på det avståndet, och med denna projektor, ser jag inga problem med.
/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad
Epson & Optoma hembio
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler