Är det något problem med att beställa den från www.expansys.se ?
förutom att dem är lite dyrare och att dem har skötet upp datumet för leverans ett par gånger så antagligen inte
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - MSI Wind *
Startad av
Gäst_dannywtf_*
, Jun 27 2008 09:32
261 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 01 September 2008 - 19:19
förutom att dem är lite dyrare och att dem har skötet upp datumet för leverans ett par gånger så antagligen inte Postad 03 September 2008 - 20:59
Nej nu är det nog dags att avboka Winden, spana in Asus N10, släpps någon gång under denna månad, men i vilken region tro? http://www.liliputin...k-unveiled.html
Gjorde en egen officiell forumtråd om den nya N10, hittas HÄR!
080824_asus_n10_4_1_.jpg 88.46K
0 Antal nerladdningar
080824_asus_n10_3_1_.jpg 42.96K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av logik, 03 September 2008 - 21:28. Postad 05 September 2008 - 22:14
Fick du tag i nån Wind? Som det ser ut så verkar ju Mybook M11 vara den enda Wind-modell/klon som går att få tag i här i norden de närmaste veckorna. Blev lite sugen på att beställa. De beräknade Wind-leveranserna har väl skjutits upp i en månad nu, och än finns det inga i sikte varken i Danmark eller här vad jag förstått Vet någon ifall Mybook också har det samnordiska tangentbordet som Wind har? (verkar väl rätt troligt?) Postad 06 September 2008 - 09:57
tråkigt nog så var det inte öppet och det var för fint väder för att jag skulle jaga runt hela köpenhamn efter en. men jag bor så nära så känner jag att det blir läge så åker man bara över igen!
mybooken ska, efter vad mina efterforskningar gett, ha samnordiskt tangentbord precis som winden! men om de faktiskt fattade/orkade svara ordentligt på mitt mejl vet jag faktiskt inte eftersom jag aldrig fick chansen att pilla på den. annars kanske detta kan vara något om den kommer före winden: http://www.phonehous.../elonex-webbook Postad 08 September 2008 - 17:43
Jag är riktigt sugen på att köpa en Wind nu, men är trött på att behöva vänta på att Webhallen ska få in dom.
Finns dom i några fysiska butiker? Postad 08 September 2008 - 18:52
Nepp. Ingen säljer dem i Sverge förutom Webhallen (ryktesvis pga att MSI inte har någon supportorganisation för laptops i Sverige). Nu gör det inte så stor skillnad eftersom de inte finns att få tag i nån annanstans i norden (knappt ens västeuropa, verkar finnas fler i östra europa) heller. MSI har haft lite leveransproblem kan man säga.. Postad 10 September 2008 - 10:15 Snackade just med Webhallen, DE ÄR PÅ G nuuuuuuuuuuu! Har man beställt för mitten av Augusti (som jag) trodde han att det skulle räcka. De som får sina kommer att få mail idag/imorgon. Håller tummarna att mailet dimper ned... Meddela i tråden när ni fått mail o när ni beställde era Wind så man kan kolla hur långt de räckte. Postad 10 September 2008 - 19:00
Shit!
Ska man beställa en nu kanske eller ska man vänta tills de har mer på lager? HMMM. Sen är ju frågan om man ska ta en svart eller vit. Lutar faktiskt åt vitt. Redigerat av Riff, 10 September 2008 - 19:11. Postad 10 September 2008 - 20:05
båda är snygga...sitter nu med min fina svarta i knät och skriver.....en riktigt grym liten maskin. tänk på att i nu läget så är den vita 80gb och den svarta 120gb....kan vara nåt att fundera på
Postad 10 September 2008 - 21:01
Har precis dragit igång installationen av min, är det någon som har några frågor så är det bara att bomba på. jag har en själv faktiskt, hur får man igång så man kan scrolla på touchpaden? Hittar inget om det i kontrollpanelen eller liknande.
Postad 10 September 2008 - 22:18
Satt och slösurfade på webhallens MSI-sidor.
Såg då följande: Observera att MSI inte erbjuder garanti om ram-minnet byts ut eller kompletteras. Kommentarer? Själv tycker jag att det verkar dåligt att MSI häver garantin för att man stoppar i mer minne... Till er som har en Wind, är höljet plomberat så att minnet inte går att utöka utan att bryta plomberingen? Mvh, DkY Postad 11 September 2008 - 06:14
Fick min igårkväll, YES
PROBLEM HJÄLP....Den hittar inte WLAN. Har försökt avaktivera trådlöst nätvärk o sätta på det igen (i WINDen), trycka "repair"...trycka "sök WLAN"... VAD GÖRA? På en del PC kan man stänga av motageren, även på Wind? för info - WLANet funkar klockent på alla andra PC, mobiler PDA's hemma. Postad 11 September 2008 - 08:11
Hmm. Jag beställde samma dag som dom skulle ha kommit (Aug 20) och frågade hur många som var beställda när jag var där (Sveavägen). Har för mig att de sa 8-10 stycken då. Då undrar man varför inte jag fått nåt mail. Jag har iofs beställt en vit. Är det bara svarta som folk hämtat ut så här långt?
Edit: Verkar som de bara fått in svarta i första batchen. Nu står det såhär på den vita: "Leverans beräknas preliminärt till vecka 38-39". Tror det stod 37-38 igår... bjornthompson: Vad menar du med 120GB på den svarta? Det står 80GB is specsen precis som för den rosa och vita. Dessutom är priset samma. Redigerat av Jonteponte, 11 September 2008 - 08:19. Postad 11 September 2008 - 10:35 jo när dom ändrade datumet på den svarta ändrades oxå hårddisk storleken från 80gb till 120gb....... jag sitter med min som är 2 partitioner, 40gb c: som system och d : 70gb. Postad 11 September 2008 - 12:48
Slarv som vanligt. Dom har ändrat i själva rubriken men inte i brödtexten. Märkligt att de ökar disk på EN färg... Ren tur och glad bonus alltså för dem som beställt en svart. Postad 11 September 2008 - 15:20 ok, hittade det. Man aktiverar WLAN med Fn "F11-knappen". Phuuh Nu ska jag bara ställa in alla WLAN parametrar... Ja, min är svart o har 120GB. DKY - ja det sitter en sticker framför en skruv = öppna så sticker garantin. SKIT Postad 11 September 2008 - 16:25
är det ett 3 eller 6 cell batteri du får med? Postad 11 September 2008 - 17:09
Här är en instruktionsvideo för uppgradering av batteri och hårddisk: http://www.youtube.c...feature=related
Är det någon som provat boostat den ännu? Ska tydligen finnas ett sätt att få Winden klocka upp sig 20% för spel, men vet ej om det är sant. Postad 11 September 2008 - 19:39
boostat? menar du overclocken? den verkar funka riktigt bra när man spelar annars har jag inte märkt nåt, har läst någonstans att om man trycker på overclock när man kör batteri så ska den underklocka till 800mhz istället, någon som kan bekräfta detta? batteri tid är väldigt viktigt för mig.
Postad 12 September 2008 - 15:31
Nu har webhallen uppdaterat även den rosa och vita till 120GB HD både i rubriken och i brödtexten.
Så alla får tydligen 40GB bonusdisk Fortfarande dock 3-cellsbatterier Postad 12 September 2008 - 16:28
Kan alltså innebära sämre komponenter. Tex den sämre touchpaden som det ryktas om?
Postad 12 September 2008 - 23:21
Kan man spela upp filmer utan att det hackar med MPC + CoreAVC, tänker då främst på 720p?
Postad 13 September 2008 - 11:40
Nja du kan nog glömma såna filmer på en UMPC..DU får hålla dig till vanliga DivX filmer Postad 14 September 2008 - 00:07
Det går utmärkt att spela 720p filmer om bitraten inte är VÄLDIGT hög
Går ju tom. att spela 720p filmer på 900:an . Postad 14 September 2008 - 11:46
Sitter här med min svarta skönhet i knät och kan bara säga att detta är den bästa burk jag haft
120gigs Sata disk och Atom 1,6 Dual Core duger gött, har köpt mer minne,men som det känns nu behövs inte detta,men jag kommer nog trycka in en extra gig, men jag vill se att den funkar innan garantin ryker. Såg att det bra skiljer 400Mah på tre och sex cells batteri, sådet kan ju inte vara så stor skillnad, tre cells har 2200 och sex cells 2600, så några 5-6 timmar kan det väll inte bli av det Redigerat av ntserver, 14 September 2008 - 14:22. Postad 14 September 2008 - 11:59 Nu har jag nog missat nåt, finns det redan dual core atoms i MSI Wind??? Postad 14 September 2008 - 14:27
Hej
Jo det var en glad överaskning när jag hade installerat min U100 så såg jag att det var dubbla kärnor på den, så det är Dual core på den svarta modellen med 120 gigs disk, och den tickar på riktigt bra Redigerat av ntserver, 14 September 2008 - 14:28. Postad 14 September 2008 - 14:34
Den har Hyper Threading ,alltså inte två kärnor utan bara en kärna fast med hyper threading, Atom Dual Core har förövrigt inte släppts ännu. Läs mer om Hyper Threading på Wikipedia... Redigerat av logik, 14 September 2008 - 14:34. Postad 14 September 2008 - 14:45
Ok, men jag kan bara säga att den tickar på så att det räcker, jag har hitils inte sett några prestenda problem
Postad 14 September 2008 - 17:03
Alla tester jag sett på nätet skvallrar om att 6 cells batteriet ska ge 5-6 timmars batteritid. Postad 14 September 2008 - 19:40
6-cellsbatteriet är på 5200 mAh.. Postad 15 September 2008 - 19:59
Någon som har koll på när Webhallen väntas få in MSI Wind? Förstår förresten inte heller varför det bara är dem som verkar ta in den. Borde inte fler återförsäljare vilja sälja den?
Postad 15 September 2008 - 20:27 Webhallen verkar pytsa ut svarta Winds lite nu och då. Men det krävs nog att man bokar för att få tag i en än så länge. Det dröjer nog några/flera veckor till innan man bara kan gå in i butiken och köpa en. MSI sägs sakna laptop-support/verkstad i Sverige. Vilket ju gör det lite besvärligt för butiker. Om du kollar runt lite märker du nog att det inte direkt kryllar av företag som säljer MSIs laptops här Postad 16 September 2008 - 07:24
Jag har en MSI Wind (nya versionen) och den funkar felfritt ända tills man kommer till den helt otroligt urusla touchpaden. Jag har nästan gett upp på den här maskinen, jag anser att den laptop där man måste koppla in mus inte är fullt bärbar, så jag funtar på andra alternativ. Finns det någon ultraportabel dator som inte har en förbannad touchpad? Jag har en "Pek-pinne" på min gamla laptop och det funkar så sjukt bra, man får 3 knappar och man behöver inte röra ett finger för att styra allt på datorn , medans med touchpaden måste man sitta och flamsa runt.
Nån som har några bra tips? Redigerat av jeriksson, 16 September 2008 - 07:25. Postad 16 September 2008 - 11:30
Menar du att touchpaden är sämre än på andra laptops eller bara sämre än Lenovos "Pinne"? Ryktet säger att den uppdaterade versionen av MSI'n (som webhallen nu säljer) skall ha sämre touchpad än den äldre versionen.
Om den suger som du säger så börjar man bli lite orolig. Gillar inte touchpads redan när de är ok. Är den dessutom dålig så det ju inte bra... Postad 16 September 2008 - 17:19
Skulle du kunna gå in lite på vad det är lite mer specifikt som gör att den känns så dålig? Det skulle eventuellt hjälpa oss andra som väntar att besluta om vi skall fortsätta eller leta andra alternativ. Postad 17 September 2008 - 10:18
Hmm. Nu verkar det finnas ytterligare en uppsättning svarta hos leverantören (för webhallen) verkar det som. Dock inga rosa eller vita. Surt att man tvekade mellan vit och svart....och valde vit...
Ropa till när ni får era så vi kan få ytterligare intryck om saker som touchpad och annat på den nya versionen! Postad 17 September 2008 - 16:36
Problemet är väll mest att jag tycker den inbyggda "click in corner to scroll" funktionen funkar väldigt dåligt. Det är säkerligen ett drivar problem som kan åtgärdas om dom fixar bättre drivare , men man vill ju inte lita på det.
Sen är jag verkligen inte ett "fan" av touchpad's sen tidigare, dock tänkte jag ge dom en ny chans, det var trotts allt senast 2002 jag hade en dator med touchpad, tyvärr verkar inte tekniken utvecklats ett dugg, den är fortfarande helt otroligt mycket sämre en trackpoint/andra pointing stick lösningar. Jag har valt att behålla burken trotts detta, men det går ju alltid att sälja den på blocket senare, jag behöver verkligen en laptop så jag kan inte fortsätta leta just nu. Postad 19 September 2008 - 10:11
Jag har fått mail att min vita MSI Wind nu finns att hämta. Webhallens egen sida är dock inte uppdaterad med lagerstatus (än). Jag gör väl ett försök på Sveavägen vid lunch idag och vi får se om jag har en under armen när jag kliver ut
Postad 19 September 2008 - 12:02
Du skämtar? Min beställning (2008-08-18 17:58) står fortfarande som "under behandling". Jag valde iofs sumpan. Edit: Ringde precis till WH och jag kan hämta ut min! De hade tydligen fått in väldigt få till butiken i sumpan. Tur att man var tidigt ute då Redigerat av kokodi, 19 September 2008 - 12:11. Postad 19 September 2008 - 15:39
Beställde min vita 2008-08-18 22:47, hoppas det kommer en i början av nästa vecka.
Postad 19 September 2008 - 23:05
Intressant...
Jag beställde min vita vid lunch 2008-08-20 och jag hämtade ut min idag. Sitter och pillar med den nu! Fler intryck kommer senare men än så länge kan jag bara konstatera att den känns välbyggd och är överraskande snabb vid normal användning! Skall använda den för att döda tid vid tågpendling och som surfdator framför tv'n... Inga problem än så länge mer än att touchpaden saknar vettig scrollfunktion. Som någon påpekar ovan funkar inte "click to scroll"-funktionen. Dessutom är plattan superkänslig ibland vilket gör att den verkar tolkar en lätt touch som ett musklick lite slumpvis. Inte bra... Postad 20 September 2008 - 09:56
Står ju på expansys att de har några i lager, så visst finns de:) Dock vet jag inte om jag tycer att de är värda 5000:- riktigt. Det får man ju en "normal" bärbar för. Har ju schyssta erbjudanden på Dustin just nu. Ni får gärna posta lite bilder på er WIND då jag har svårt att bestämma mig just nu. Det enda jag vet är att jag har pengar som bränner i fickan...
Postad 22 September 2008 - 21:45 Ouch! För egen del klarar jag mig nog än så länge med 3-cellaren eftersom jag har den primärt för att kolla på TV-shower som jag följer på tåget till o från jobbet. Batteriet räcker precis om jag stänger av trådlöst. Men det är rätt klent. Inte ens två timmar med VLC på hela tiden... Nåja. Får man 4-5 timmar så kan det vara värt det såsmåningom... Postad 23 September 2008 - 02:55
Jag är helnöjd med min svarta.
Hittade en site i staterna där man kunde beställa 6-cells batterier ifrån. Release 30 sept på dessa... Men sen hittade jag info om att det är ett 9-cells batteri på G så jag avvaktar lite... Visst, batteritiden med 3-cells är inte den bästa men jag är SÅ glad att jag inte köpte ASUS EEE 901, MSI'n känns ju som en riktig dator, det gör inte 901'an! Postad 23 September 2008 - 08:49
En fråga till er som faktiskt har fått eran dator och har haft en chans att pilla med den ett tag nu...
Jag har en Aspire one A110 idag, men är sugen på en med hårddisk istället... Min fråga till er är: Hur är ljudnivån från MSI:n. Min aspire one är helt knäpptyst 80-90% av tiden den är igång och fläkten sätter bara igång någon gång ibland för att kyla en stund. En av anledningarna till att jag blev intresserad av en MSI var att jag hade för mig att den också var helt knäpptyst, men läste sedan att den faktiskt låter en del... Hur upplever ni detta?? Är den tyst (helt tyst) eller surrar fläkten hela tiden?? Postad 23 September 2008 - 09:24
Det låter men är bara störande om du lägger örat mot utblåset. Så den är inte knäpptyst men med tanke på att jag kappt ens tänker på det så ser jag det inte som ett problem alls. Har inte tänkt på om fläkten alltid är på men med tanke på att den är tyst så är det ju igentligen inget problem. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |