Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MSI Wind *

261 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
MSI Wind U100 - 1,6GHz 1GB 80GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 6 9 (4) Inga priser
MSI Wind U100 - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.833332 (5) Inga priser
MSI Wind U120 - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
MSI Wind U100 - 1,6GHz 2GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 9.181818 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 August 2008 - 18:36

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Är också förbannat sugen på en Wind och har varit en evighet känns det som. Lite mer läsning för den som vill veta mer om Wind:

http://www.laptopmag.com/l/wind.aspx

Postad 13 August 2008 - 20:15

fhe
  • fhe
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Är också förbannat sugen på en Wind och har varit en evighet känns det som.

Känns tyvärr bara som om man väntat ännu fler evigheter ju mer man läser så länge inget av det man läser är rapporter om när någon tänker börja kränga dem på hemmaplan.

Jag har bara hittat referenser till den hos expansys, finns det någon som vet om det finns någon annan handlare som tänker föra den? Jag är rätt sugen på Wind-moderkortet de lanserade också, passiv kylning och verkade vara ganska idealiskt för småservrar i hemmanät.

Postad 14 August 2008 - 07:45

Unregistered699b2c9f
  • Unregistered699b2c9f
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nu har jag snart lekt med min wind i en vecka.

Jag laddade ned HD meterial från microsoft, og 720 funkade klockrent. 1080 blev mer som et kort som førandra sig. Båda ble kört på min egen skärm, och var inte kopplad til någon tv.

Jag stoppade inn 1 GB extra med ram i går, men jag har tyvärr ingen aning om det kan påverka HD avspelingsmöjligheterna.

Som alla tester, är jag också mycket positivt förvånad över hur tyst den är, hur kall den är, och hur stark skärmen är.

Postad 14 August 2008 - 09:10

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nu har jag snart lekt med min wind i en vecka.

Jag laddade ned HD meterial från microsoft, og 720 funkade klockrent. 1080 blev mer som et kort som førandra sig. Båda ble kört på min egen skärm, och var inte kopplad til någon tv.

Jag stoppade inn 1 GB extra med ram i går, men jag har tyvärr ingen aning om det kan påverka HD avspelingsmöjligheterna.

Som alla tester, är jag också mycket positivt förvånad över hur tyst den är, hur kall den är, och hur stark skärmen är.

Vore schysst om du la in några bilder! ;)

Postad 14 August 2008 - 21:56

allban90
  • allban90
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan få tag på en Wind i Köpenhamn eller möjligtvis Helsingör? Bor nära så det hade varit helt perfekt att slippa all denna hemska väntan :(

Postad 16 August 2008 - 11:37

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken av dessa skönheter jag ska behålla. Så jag låter andra bestämma: http://www.blocket.se/vi/17394218.htm ;)

Så vilken fick du behålla?

Postad 16 August 2008 - 14:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Kan rapportera att datorn säljs för 4000:- jämnt i Korea, finns i svart, vitt och rosa ;)

Redigerat av frollic, 16 August 2008 - 14:54.

Postad 16 August 2008 - 16:27

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Kan rapportera att datorn säljs för 4000:- jämnt i Korea, finns i svart, vitt och rosa ;)

Lika dyrt som det kommer att bli här tro? Om den nu kommer...

Postad 16 August 2008 - 23:44

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Eftersom den redan har skeppats till kunder i norge och skeppas igen imorgon 18/8 borde den ju komma till de svenska butikerna snart kan man tycka.

Postad 17 August 2008 - 08:06

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Läste i en review att den hade "Single-bar mouse button" vad betyder de? Har den bara en musknapp? Kan man inte högerklicka?

Postad 17 August 2008 - 08:17

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Läste i en review att den hade "Single-bar mouse button" vad betyder de? Har den bara en musknapp? Kan man inte högerklicka?

Du trycker på vänstra sidan för att klicka vänster och högerklickar genom att trycka på högra sidan av "Single-bar mouse button".

Postad 17 August 2008 - 17:56

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Du trycker på vänstra sidan för att klicka vänster och högerklickar genom att trycka på högra sidan av "Single-bar mouse button".

Okey, låter ju inte som att de spelar så stor roll, de stod som minus i den reviewn

Postad 17 August 2008 - 20:04

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Okey, låter ju inte som att de spelar så stor roll, de stod som minus i den reviewn

har läst någonstans att detta är väldigt lätt att fixa...öppna burken och kapa single bar knappen (gör det..fint) i två delar.

Redigerat av Unregistereda7213846, 17 August 2008 - 20:05.

Postad 17 August 2008 - 21:02

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

har läst någonstans att detta är väldigt lätt att fixa...öppna burken och kapa single bar knappen (gör det..fint) i två delar.

:(

Postad 18 August 2008 - 19:15

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vad är de för minnesmoduler i wind? SO-DIMM DDR II?

För man vill ju ha 2GB även om garantin ryker

Redigerat av bjrck, 18 August 2008 - 19:17.

Postad 18 August 2008 - 19:27

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Passar på att summera ihop några nordiska sajter man kan köpa Wind hos (när de väl får in dem i lager!), vet ni om fler får ni gärna tipsa! :D

Postad 18 August 2008 - 20:53

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Webhallen:
http://www.webhallen...s...sol=&genre=

Vore "rätt" najs ifall de faktiskt fick in dem den 20:e som de skriver

Postad 18 August 2008 - 20:56

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Webhallen:

Jag har beställt

Postad 18 August 2008 - 21:51

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag har beställt

Bokade också en, hoppas det stämmer för då är det bara tre dagar till sen har man en Wind och kan kasta ut dunderklumpen jag kör med nu. :D

Postad 19 August 2008 - 11:59

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Så vilken fick du behålla?

Konstigt nog såldes Eee 900 först, men sen blev jag nedringd och mailbombad ang Adventen så jag sålde den också. Får vara utan ett tag. Trist och naket det känns. Får se vilken jag köper igen. Kanske Eee 1000...?

Postad 19 August 2008 - 13:46

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Konstigt nog såldes Eee 900 först, men sen blev jag nedringd och mailbombad ang Adventen så jag sålde den också. Får vara utan ett tag. Trist och naket det känns. Får se vilken jag köper igen. Kanske Eee 1000...?

Beror nog på att folk bara känner till Eee PC, är ju ända som säljs i Sverige än så länge. Ang. det här med andra UMPC's, jag var försmiskat sugen på att skaffa en Toshiba Portégé R500 om jag inte hade fått tag på en MSI Wind. Kolla in den datorn, jäkligt grym liten pryl, men dyr.

En demonstration av vad som gör datorn lite speciell:
Portégé R500 på YouTube

Postad 19 August 2008 - 21:00

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Webhallen:

Glömde ju tacka för ditt tips, guld värt att få datorn från en svensk butik. Så, många tack pko! :)

Postad 19 August 2008 - 23:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Postad 20 August 2008 - 11:29

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Enl vad jag läste så är det en stor knapp, klickar man på vänster sida blir det ett vänsterklick, höger sida för ett högerklick.

Postad 20 August 2008 - 12:36

Jonteponte
  • Jonteponte
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Var inne på Webhallen Sveavägen idag och tänkte hämta ut en MIS Wind men inte helt oväntat så har de inte fått in den och kunde inte svara på några frågor om när den kommer... Återstår att se om de uppdaterar leveransdatum till något som inte är rena fantasier :)

Postad 20 August 2008 - 16:05

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Var inne på Webhallen Sveavägen idag och tänkte hämta ut en MIS Wind men inte helt oväntat så har de inte fått in den och kunde inte svara på några frågor om när den kommer... Återstår att se om de uppdaterar leveransdatum till något som inte är rena fantasier :)

Detta är ju inte ett helt oväntat fenomen dock. Jag tycker personligen att webhallen verkar ha en otroligt dålig leverantör eftersom dom oftast har ett dåligt lager, om leverantören inte har ännu sämre lager. Sen tycker jag att 4000kr är lite väl saftigt för en MSI wind. Man får ju hoppas att Dells "E" blir billigare. Om inte annat snyggare än MSI burken.

Postad 20 August 2008 - 16:39

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Detta är ju inte ett helt oväntat fenomen dock. Jag tycker personligen att webhallen verkar ha en otroligt dålig leverantör eftersom dom oftast har ett dåligt lager, om leverantören inte har ännu sämre lager. Sen tycker jag att 4000kr är lite väl saftigt för en MSI wind. Man får ju hoppas att Dells "E" blir billigare. Om inte annat snyggare än MSI burken.

Svårt att bli snyggare än Wind när de alla i grund och botten ser likadana ut. Så här ser Dell E ut förövrigt:

Bifogad fil  dell_mini_inspiron_2_1_.jpg   26.86K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  mini_inspiron_1_1_.jpg   19.58K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av logik, 20 August 2008 - 16:39.

Postad 20 August 2008 - 17:04

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Svårt att bli snyggare än Wind när de alla i grund och botten ser likadana ut. Så här ser Dell E ut förövrigt:

Bifogad fil  dell_mini_inspiron_2_1_.jpg   26.86K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  mini_inspiron_1_1_.jpg   19.58K   0 Antal nerladdningar

Allt är väl en smaksak..Personligen gillar jag Dell´s burk mer då det är mer "kvalite" bakom dessa..

Postad 21 August 2008 - 08:04

Jonteponte
  • Jonteponte
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Speccarna är dock betydligt sämre på Dell E. Kommer inte ihåg exakt men gå in på Engadget och sök på Dell E så finns det speccar på de olika varianterna. Det skall komma en Dell E Slim (tror jag den hette) som mer skall motsvara vad Winden är idag. Men den skall tydligen inte komma förrän 2009. Dell E verkar kunna bli billigare men förmodligen inte lika kapabel som Wind. Det var så jag tog mitt beslut om att inte vänta...

Postad 21 August 2008 - 08:44

fhe
  • fhe
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Speccarna är dock betydligt sämre på Dell E. Kommer inte ihåg exakt men gå in på Engadget och sök på Dell E

Jag har inte kollat så nog men jag tyckte mig se på specarna när den lanserades att den i vanlig dell-anda var rätt trist i grundform men hade rätt mycket av det som finns på wind som tillval. Fick jag gissa skulle jag tippa att de prissätter den konkurrenskraftigt med minsta disken, utan blåtand osv men att den som vill ha en massa extra förmodligen ändå har en arbetsgivare som pyntar och då spelar inte priset så stor roll så länge den är billigare än vad Sony, Lenovo och HP kan erbjuda.

Får hoppas att jag har fel eller att någon annan än webhallen börjar sälja Wind... Oavsett hur mycket jag normalt gillar webhallen så är en laptop av den här storleken något jag gärna känner på innan jag handlar.

Postad 21 August 2008 - 09:27

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Någon som har sett nå svenskt pris på varianten med 6-cells batteriet? Vore rätt nice att få ut ca 5 timmar ist för de 2½ som standardbatteriet ska ge.

Kanske iofs går att köpa ett det bättre batteriet i efterhand.

Edit:
Hittade lite info själv på nätet. (från början av juli)
"The three-cell version of the Wind has been released and is available (if you can find one in stock) for $479 — $20 cheaper than the six-cell version. UPDATE: Now the six-cell version has been pushed out from July to August to September." http://www.crunchgea...time-to-august/

Edit2:
Hittade mer info, lite nyare. (från 30 juli)
"MSI Wind with 6-cell battery to sell for $50 more"
http://www.engadget....ll-for-50-more/

Redigerat av andreas_sat, 21 August 2008 - 09:43.

Postad 21 August 2008 - 12:41

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har beställt

Har avbeställt från webhallen, såg att de va 3-cells batteri... de vill man ju inte ha

Postad 21 August 2008 - 13:27

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Snygg...lite subjektivt där :)

Postad 21 August 2008 - 14:24

Jonteponte
  • Jonteponte
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
3-cellsbatteriet kan man stå ut med bara 6-cellaren kommer som tillbehör såsmåningom...

Dock ryktas det att kvaliten på komponenterna gradvis försämras. Tex är 6-cellarnas touchpads av sämre märke i USA. Man får hoppas att det inte sprider sig till fler komponenter.

Det andra alternativet i sverige är ju EEEPc 1000H. Men gudarna vet när den kommer. Det kan ju dröja fram till jul med lite otur. Vilket ju också kan hända med Wind iofs :P

Själv har jag lite bråttom eftersom den stationära lagt av hemma. Rastlös är bara förnamnet. Vad skall man göra när man inte har internetaccess. Läsa böcker eller? :)

Postad 22 August 2008 - 16:09

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ajdå, Intel kommer släppa dualcore Atom i september, undrar om man kanske ska vänta tills de har slängt in det i nästa netbook, om de nu inte ökar på priset väldigt också :P

Edit:
Här är länken till nyheten http://www.bit-tech....tom-slips-out/1

Redigerat av logik, 22 August 2008 - 16:10.

Postad 22 August 2008 - 18:51

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ajdå, Intel kommer släppa dualcore Atom i september, undrar om man kanske ska vänta tills de har slängt in det i nästa netbook, om de nu inte ökar på priset väldigt också :P

Edit:
Här är länken till nyheten http://www.bit-tech....tom-slips-out/1

Det står i din länk:

"There’s been no mention of a mobile version of the Atom 330, probably because the power requirements for such a chip would be significantly higher than the single-core Atom processors, but one may follow at a later date."

Så det är inte troligt att det kommer en Wind med dual core på ett bra tag.

Postad 22 August 2008 - 19:20

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Var inne på Webhallen Sveavägen idag och tänkte hämta ut en MIS Wind men inte helt oväntat så har de inte fått in den och kunde inte svara på några frågor om när den kommer... Återstår att se om de uppdaterar leveransdatum till något som inte är rena fantasier :P

Nu står det: Nästa leverans: 2008-09-10

Postad 24 August 2008 - 07:37

bjrck
  • bjrck
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nån som har nån kvalificerad gissning om när 6-cells versionen kan finnas i svenska butiker. Den ska väll släppas i september i de stora länderna?
Kommer den ens att komma i år?

Kanske lika bra att beställa en 3-cellare från webhallen och sedan köpa batteri från ebay eller nått

Postad 24 August 2008 - 14:59

yumm
  • yumm
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om MSI wind. Jag har haft en asus a8f som jag inte är så nöjd med som ta med dator, eftersom även lättare tryck på baksidan av skärmen syns på skärmen och jag fått permanenta ljusfläckar. Hur är wind? Är höljet hårt nog att stå emot tryck?

Postad 26 August 2008 - 11:39

Unregistered86a28ed8
  • Unregistered86a28ed8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det nån som har en uppfattning när det gäller spel på msi wind? Jag såg nåt klipp där de spelade WoW med visst hack, men klarar den gamla lir på ett bra sätt? Jag tänker mig en trist tågresa och lite age of empires II eller kanske nåt äldre fps-lir? Vad kan man jämföra den med prestandamässigt i kombination av processor/grafik?

Postad 26 August 2008 - 14:30

Bladesinger
  • Bladesinger
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Är det nån som har en uppfattning när det gäller spel på msi wind? Jag såg nåt klipp där de spelade WoW med visst hack, men klarar den gamla lir på ett bra sätt? Jag tänker mig en trist tågresa och lite age of empires II eller kanske nåt äldre fps-lir? Vad kan man jämföra den med prestandamässigt i kombination av processor/grafik?

Här finns en lista med spel testade på MSI Wind: http://wiki.msiwind....p/Windows_Games
Där finns även länkar till Youtube-klipp där olika spel testas.

Postad 27 August 2008 - 15:41

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Uppdaterar tråden lite, har följt den andra MSI Wind-tråden på Sweclockers-forum och de har snackat om lite bra och dåliga saker med Wind.

• Webhallen har flyttat fram nästa leveransdatum till den 24 september Källan...
  • Fläkten i chassit börjar låta högt efter några dagars användning, men det går att fixa genom att byta kylfläns (?), dock gör ju detta att garantin bryts. Källan...
  • Danska butiker tillåter tydligen att man uppgraderar sin Wind med mer minne och hårddisk utan att garantin ryker, Tyska butiker hade nått liknande fast där får man en ny plombering man själv sätter dit efter ingreppet Källan...

Redigerat av logik, 27 August 2008 - 19:58.

Postad 27 August 2008 - 21:22

avokado
  • avokado
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
http://en.wikipedia....son_of_netbooks

Om man vill jämföra de olika smådatorerna lite.

Postad 28 August 2008 - 09:28

Jonteponte
  • Jonteponte
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Inte helt oväntat. Skulle förvåna mig om den ens dyker upp då. Vi får nog vara glada om de kommer innan jul...

Sunt förnuft säger att om man säljer alla man tillverkar på betydligt större marknader så är motivationen låg för att lägga ner resurser på att börja sälja på en pyttemarknad som Sverige tyvärr...

Synd för jag hade verkligen behövt en just nu.

Uppdaterar tråden lite, har följt den andra MSI Wind-tråden på Sweclockers-forum och de har snackat om lite bra och dåliga saker med Wind.

• Webhallen har flyttat fram nästa leveransdatum till den 24 september Källan...

Postad 28 August 2008 - 11:01

Dennies
  • Dennies
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
såg dem hade fått in en liknande klon i danmark vid namn

Vega Mybook M11
Klistar in specen, dock på danska här nedan.
Rikt pris: 3099:- Dk

Velegnet til tekstbehandling, internet-surfing, e-mail. En rigtig fluevægter i flot design med lang batteritid. Pre-loaded med Windows XP Home

MyBook M11

Ultra høj mobilitet og stilfuld design kendetegner denne notebook. Med sin 10" skærm og en vægt under 1 kg kan man have den med overalt. Med en opløsning på 1024x600 er den trods sin størrelse velegnet til at surfe på nettet og med et ergonomisk Big-Size keyboard, kan den også sagtens bruges til tekstbehandling o.l. For at sikre optimale kommunikationsmuligheder er notebooken udstyret med Bluetooth, Wireless Netkort og Webcam.

Intel Atom
Den nye Atom processer er Intels mindste og baseret på verdens mindste transistors. Den er lavet specielt til små notebooks og har et lavt strømforbrug med god ydelse til brug af internet, mail og tekstbehandling.

Windows
Notebooken leveres med Windows XP Home pre-loaded.

Webcam
Der er indbygget et webcam i skærmen på 1.3M Pixel. Du slipper således for ekstra kabler og besværet med at medbringe ekstra udstyr.

Keyboard
På trods af sin størrelse er notebooken udstyret med et Big-Size ergonomisk keyboard. Tasterne måler 17.5mm.

Bluetooth
Med det indbyggede Bluetooth modul kan du nemt etablere trådløs forbindelse med forskellige enheder. F.eks. mobiltelefoner, PDAer, mus og printere m.m. Du kan også oprette forbindelse til Internettet via en mobiltelefon med Bluetooth.

Magnetisk lukkesystem

Smart magnetisk lukkesystem uden brug af hængsler eller låsemoduler.

Dimentioner
Notebooken måler 26cm i bredden og 18cm i dybden. Den vejer unden 1 kg incl. batteri.

On Screen Display

Flere funktioner kan styres via et On Screen Display system, hvilket giver en mere enkel håndtering. F.eks. farve, kontrast, lyd, deaktivering af touchpad og meget mere (ikke kompatibel med Vista 64bit).

CPU
Intel Atom 45 nm, 533 MHz FSB, 512K L2 cache, 1.60 GHz

BIOS
PnP, Supports ACPI 1.0b og 2.0a

Chipset & hukommelse
Intel 945G SE + ICH7M
1 x SO-DIMM sokler for op til 2GB DDR2 667/800MHz

LCD Skærm
10" WSVGA Widescreen med en opløsning på 1024 x 600 pixels.

Grafik
Intel GMA 945GM grafikkort med op til 358MB RAM delt med system hukommelse.
Benytter PCI Express X16 bus.
DirectX™ 9.0 kompatibelt.

CardReader
4 i 1 Cardreader SD/MMC/MS/MS Pro kort.
Op til 480 Mbps hastighed
Boot funktion

Harddisk
2.5” 9.5mm IDE SATA harddisk 5400/7200rpm.

Floppydrev
Ekstern USB diskettedrev
(Medfølger ikke)

Tilslutningsmuligheder - Venstre
1 x Kensingnton Lock
1 x Strømstik
2 x USB porte (USB 2.0)

Tilslutningsmuligheder - Højre
1 x USB porte (USB 2.0)
1 x Cardreader SD/MMC/MS/MS Pro kort
1 x Microphone-in stik
1 x Headphone-out stik
1 x CRT port til ekstern skærm eller projector
1 x RJ-45 LAN 10/100 Mbit

LED Status indikator
Antenne til Wlan: Grøn
Bluetooth: Blå
Power On/ECO: Blå/Grøn
Harddisk/CD/DVD/RW: Grøn
Batteri oplader/lavt/fejl: Grøn/Orange/Blinkende orange
Tændt/Standby: Off/Blinkende grøn
Scroll Lock: Grøn
Num Lock: Grøn
Caps Lock: Grøn

Webcam
1.3M Pixel webcam
Fn+F6 til hurtig aktivering/deaktivering.

Netværkskort
Realtek 8102E 10/100 Mbit

Bluetooth
Indbygget bluetooth dongle til komunikation med mobil telefoner, GPS modtagere og andre trådløse enheder.
Fn+F11 til hurtig aktivering/deaktivering.

Trådløs Netværkskort
Mini-Card format
2 indbyggede antenner
Realtek 8187SE
Fn+F11 til hurtig aktivering/deaktivering.

Tastatur
85/86/88-key med MS Windows funktionstaster
Ekstra funktioner som:
Standby/Dvale knap
Skift mellem CRT, LCD
Hæve/Sænke lysstyrke
Hæve/Sænke lydstyrke

Lyd og Lydkort
Realtek ALC888s 5.1 lydkort.
Analog udgang til headset, forstærker, mm.
Analog indgang til mikrofon.
Azalia Audio i ”High Definition” standard
Indbyggede stereo højtalere

Strømstyring
Understøtter ACPI 1.0b og ACPI 2.0a

Batteri
Li-Ion 3 cells batteri på 11.1v og 2200mAh

Li-Ion 6 cells batteri på 11.1v og 2600mAh
(Tilvalg)

Strømforsyning
Output: 20V DC, 40W
Input: 100~240V AC 50/60Hz

Touchpad
Synaptics touchpad.
Fn+F3 til hurtig aktivering/deaktivering.

Software OEM versioner
Understøtter Microsoft Windows XP Home/Pro med Recovery system og Linux.

Vægt inkl. batteri
1,2 kg med 3 cells batteri

Dimensioner
Bredde 260mm
Dybde 180mm
Højde 19mm(for) - 31mm(bag)

Postad 28 August 2008 - 12:36

kultingen
  • kultingen
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Kan jag hoppas på att den verkligen kommer i september eller ska jag köpa mig en acer aspire one istället? Skulle behöva en dator ganska så omgående och msi wind känns som den bästa men jag orkar inte vänta hela livet... Finns det något annat sätt att få tag i dom?

Postad 28 August 2008 - 16:29

Densammesamme
  • Densammesamme
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
funderar på att kanske köpa den utomlands (USA) nångång i höst. frågan jag funderar på är om man kan köpa några slags klisterlappar så man får sig ett svenskt tangentbord? kan man beställa sånt från MSI tro?

Postad 28 August 2008 - 21:14

logik
  • logik
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Om det inte hade varit så att jag tycker Eee PC 1000H är så förbaskat ful så hade jag köpt en sån nu istället och avbokat min Wind. Orka vänta en månad till, hoppas det hinner komma ut nått bättre så man kan få mer för pengarna.

Postad 29 August 2008 - 16:22

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
mybook M11 är dyrare i danmark än vad winden är!! ca 200dkr dyrare. funderar på att när jag ändå åker över bron imorgon plocka upp en wind som kostar ca 3800skr i danmark med samnordiskt tangentbord...

Postad 01 September 2008 - 14:13

haglind
  • haglind
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det något problem med att beställa den från www.expansys.se ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.