Någon som köper spel på EB games elelr Game? Varför?
Postad 27 June 2008 - 16:16
Postad 27 June 2008 - 16:19
Postad 27 June 2008 - 17:19
Postad 27 June 2008 - 19:01
Postad 27 June 2008 - 19:07
Postad 27 June 2008 - 19:39
Gurra101: Vad gick frakten på?
Postad 27 June 2008 - 19:41
Postad 27 June 2008 - 19:50
Postad 27 June 2008 - 20:28
ja köper alla mina spel på EB games,, orkar inte vänta flera dagar ,, vill ja ha ett spel vill ja börja spela med en gång,, sen får man väl inget helt nytt spel för 3-400kr på nätet heller?
Nä för sånna som du inte har koll tydligen. Helt nytt och nyutkomna spel kostar ca 380kr med frakt!
Gratis frakt Från movietyme.com.
Redigerat av Gurra101, 27 June 2008 - 20:32.
Postad 27 June 2008 - 20:55
Men, aldrig mer. (Om det inte är några specialerbjudanden á la GTAIV)
Postad 27 June 2008 - 21:03
(iofs kostar de begagnade spelen som nya på andra ställen)
Postad 27 June 2008 - 21:19
Nä för sånna som du inte har koll tydligen. Helt nytt och nyutkomna spel kostar ca 380kr med frakt!
Gratis frakt Från movietyme.com.
nä precis, du har rätt,, ja har ingen koll, därför köper ja på bästa närmaste ställe,, betalar gärna 700kr för ett bra spel,, ja har fruktansvärt mycke pengar oxå så de e inga problem
Postad 27 June 2008 - 21:27
nä precis, du har rätt,, ja har ingen koll, därför köper ja på bästa närmaste ställe,, betalar gärna 700kr för ett bra spel,, ja har fruktansvärt mycke pengar oxå så de e inga problem
sen stöder ja mer än gärna den enda kedjan som man kan spela ett spel i tio dagar och sedan lämna tillbaka de utan problem plus att ja mer än gärna stöder dom lokala affärerna så dom slipper gå i konkurs,, sen e de väldigt trevligt att kunna gå in i en affär och prata me ddom dom jobbar där,, DÄRFÖR köper ja mina spel på EB games...
Det va ju fint av dig
Nä men allvarligt rena dyngpriserna!!
Redigerat av Gurra101, 27 June 2008 - 21:29.
Postad 27 June 2008 - 21:31
Det va ju fint av dig
Dom tänker säkert på dig med när ägarna går skrattandes till banken
![]()
Nä men allvarligt rena dyngpriserna!! en "vanlig" butik som elgiganten säljer dom flesta spelen för 500kr varför ska dom vara 200kr dyrare! Och dom handlar ju bara med spel. Så jag tror inte elgiganten köper in större volymer spel än dom. (men vet inte).
'så klart dom e nöjda efter att ja har köpt en vara,, vilken affär blir inte de? har kollat priserna på elgiganten där ja bor ,, karlstad är närmaste elgiganten för mig och där är dom dyrare än eb, dom tar fortfarande typ 500kr fö motorstorm där,, men nu finns de ju lite tips på billiga ställen på internet i den här tråden,, ska se vad dom spelen ja vill ha kostar,, gör ju ingenting o spara en slant till öl till exempel
Postad 27 June 2008 - 21:32
Postad 27 June 2008 - 21:33
varför ska man gynna dom som tar ut ockerpriser?
Chatta me folk som gillar spel gör jag gratis
Edit
Men vist i vissa fall som före en helg och om det är storhelg så kan de va värt nån 100 mer å få de direkt
Redigerat av moparman, 27 June 2008 - 21:34.
Postad 27 June 2008 - 21:40
Finns det någon annan billig utländsk butik som inte är lika jobbig?
Postad 27 June 2008 - 21:46
Postad 27 June 2008 - 22:05
/Genis
Redigerat av genstruktur, 27 June 2008 - 22:06.
Postad 28 June 2008 - 05:54
men jag ska nog kolla in lite websidor, verkar vara redigt mycket billigare där.
Postad 28 June 2008 - 09:58
Men va jobbiga Movietyme var. Man var ju tvungen att faxa in kreditkortet och nåt annat papper. Vem fan har en fax?!
Finns det någon annan billig utländsk butik som inte är lika jobbig?
Jag la en order därifrån igår jag behövde inte faxa något! bara knappa in mitt visa kortnr. Hmm
Var läste du det?
Redigerat av Gurra101, 28 June 2008 - 10:05.
Postad 28 June 2008 - 10:04
Redigerat av Arslan G, 28 June 2008 - 10:04.
Postad 28 June 2008 - 10:14
Köpte ett spel igår på rea för 47 kr (nytt)på EB
Och vilket spel vad det och till vilken konsoll?
Postad 28 June 2008 - 10:25
Funderar på att köpa en PS3 och vill gärna ha den regionsfri så då måste jag nog vända mig till nån nätbutik...
Postad 28 June 2008 - 10:39
Snabbaste alternativet måste ju bara vara nätbutik......alltid!
Jag bor tio minuter från en EB Games ...
Postad 28 June 2008 - 11:51
EB Games befattar jag mig inte med, dyrt, dålig service och du får inget för dina spel! Bättre att sälja på Tradera i så fall.
Postad 28 June 2008 - 12:44
Jag köper antingen på Play eller på Webhallen. Webhallen ligger tio minuter från jobbet så det är inga problem att ramla din där efter jobbet.
EB Games befattar jag mig inte med, dyrt, dålig service och du får inget för dina spel! Bättre att sälja på Tradera i så fall.
Att det skulle vara dålig service på EB Games är väl att generalisera å det grövsta?
Personalen i butiken är väl avgörande och det är inte samma personal i alla butiker?
Däremot verkar majoriteten av de presumtiva kunderna i butikerna lukta illa. Jag har varit i fem olika EB Games butiker och i alla luktade det svett.
Postad 28 June 2008 - 13:13
Jag skulle aldrig köpa en HDMI-kabel i butik så länge fynda säljer supra, min tv blev 5000 kr billigare på nätet än i en fysisk butik, jag kan dessutom vara säker på att få det senaste!
Mina vänners elektronikköp:
Steg 1: Hmm ska vi ha ett nytt ljudsystem.. vi åker in till OnOff..
Steg 2: Äh vi slår till på det här.. högtalarna var stora.. och det finns ju HDMI då är det HD! :S
Steg 3: Chrissofsweden kommer och svär... det där finns ju på nätet för 3000 spänn mindre!! Dessutom är det den nya modellen som är så mycket billigare!
Chrissofswedens elektronikköp:
Steg 1: Vad vill jag ha.. nya högtalare! Men vilken kvalité..?
Steg 2: B&W 603, Canton 409.. hmm.. fått bra omdömen..!
Steg 3: Kollar på omdömen igen.. drömmer mig bort med hjälp av lite bilder..
Steg 4: Nya kablar? Yes.. nya kablar blir det..
Steg 5: OJ vilket bra pris jag kan få på B&W 603.. hmm men då är ju nya kablar ett måste..
Steg 6: Ahhhhh vilka fina bilder.. och kolla älskling på omdömena!
Steg 7: Oj här var det fri frakt om jag beställer imorn..
Steg 8: Fast fasiken RS8:orna ser ju jäkligt läckra ut och enligt omdömena spelar dom rätt varmt.. passar ju mig!
Steg 9: Hmm.. åååh kan inte sova.. hur ska jag göra.. jag köper en film på marknaden (minhembio) för att stilla hungern lite.. 110 kr för en bd film.. nice!
Steg 10: YES!! RS8 har ju ett oslagbart pris nu.. men företaget som säljer är inte speciellt bra.. det blir nog ett par B&W 603 i alla fall.. har dom en center också..? Yes! BESTÄLLT!
Det finns ju så mycket mer nöje än att bara gå in i en butik, kolla lite, spela nyfiken och peka sen punga..
Samma är det när jag köper spel.. även om det är lite mildare.. men nu senast var jag sugen på RS Vegas 2.. höll ut och vips 299:- köp nu på tradera. Klart och "betart"
Ville ha en till gitarr till GH3.. köpte två plus ett spel.. sålde den extra gitarren och spelet separat.. gitarren kostade mig då 210 kr
Men för att prata om EB och GAME så nej, varför kasta ut mer pengar än man behöver? Finns inte en enda sak i världen som kan få mig att betala så mycket mer. Spelar ingen roll om det är ett litet företag på bygden.. då har dom helt enkelt satsat på fel branch.. Som företagare så kan man trots allt inte hoppas på välgörenhet.. Jag kan tycka det är rent respektlöst att betala mer än man behöver. Har man så jäkla mycket pengar så köp då det billigaste och skänk mellanskillnaden till rädda barnen, eller räddningstjänsten!
/Christian
Redigerat av Unregistered1331, 28 June 2008 - 13:20.
Postad 28 June 2008 - 13:51
fortsätter nog att skänka pengar till EB games istället
Postad 28 June 2008 - 14:18
Skön syn på livet du har. Om du verkligen skulle vilja ge pengar till välgörenhet så kan du med ganska liten ansträgning se till att pengarna verkligen hamnar där du vill. Dessutom, även om det finns en chans att en del av pengarna försvinner på vägen, är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?ja för skänker man mellanskillnaden som blir kanske 150kr till rädda barnen så går ju pengarna till dom och inte till nån fet kontorsgubbe som sitter o njuter för att han ytterligare har fått en resa till afrika gratis,, nej skänka pengar till sån skit är nog de sista ja gör.
fortsätter nog att skänka pengar till EB games istället
Du säger att du har väldigt mycket pengar, man du bör också veta att man blir inte rik på de pengar man tjänar, man blir rik på de pengar man inte gör av med. Nu rör det sig ju om ganska små summor, men såna här saker ska egentligen vara principsaker. Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.
Jaja, enough rambling
Postad 28 June 2008 - 14:20
Word!Skön syn på livet du har. Om du verkligen skulle vilja ge pengar till välgörenhet så kan du med ganska liten ansträgning se till att pengarna verkligen hamnar där du vill. Dessutom, även om det finns en chans att en del av pengarna försvinner på vägen, är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
Du säger att du har väldigt mycket pengar, man du bör också veta att man blir inte rik på de pengar man tjänar, man blir rik på de pengar man inte gör av med. Nu rör det sig ju om ganska små summor, men såna här saker ska egentligen vara principsaker. Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.
Jaja, enough rambling.
Btw så här drar jag mitt strå till stacken.. när jag köpt något till ett lågt pris
firefighter.JPG 69.71K
0 Antal nerladdningar/Christian
Redigerat av Unregistered1331, 28 June 2008 - 14:25.
Postad 28 June 2008 - 14:29
Skön syn på livet du har. Om du verkligen skulle vilja ge pengar till välgörenhet så kan du med ganska liten ansträgning se till att pengarna verkligen hamnar där du vill. Dessutom, även om det finns en chans att en del av pengarna försvinner på vägen, är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
Jaja, enough rambling.
skojade mest när ja sa de där
ska faktiskt kolla upp lite stätten på internet för o se om de finns billigare ställen,, skadar ju inte att spara lte pengar
Postad 28 June 2008 - 14:30
... är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
... Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.
Jag tror inte det är mer avancerat än att anledningen till att det är dyrare att köpa i butik är på grund av att de har mer personal än postordervarianten samt mindre omsättning. Mer personal och lägre omsättning implicerar höga kostnader i förhållande till intäkter. Ergo dyrare produkter. Att påstå att de "lurar" kunder är att ta i.
*edit*
I stället för att skälla på de som inte handlar på nätet borde man glädjas åt att det motverkar monopolbildningar och skapar mer jobb. Ur ett samhällsperspektiv är "andreassofus" en hjälte som sänker arbetslöshet och bidrar på så sätt till minskad brottslighet.
andreassofus FTW!
:-P
Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 June 2008 - 14:33.
Postad 28 June 2008 - 14:43
För mig handlar det mer om tillfälle än princip. Ibland vill jag byta in och orkar inte fixa med tradera osv då går jag direkt till EB och byter in 2 spel till nytt spel. Dyrare kanske men bekvämare.
Postad 28 June 2008 - 14:52
Haha, du har såklart en poäng men min huvudsakliga poäng som dock inte kom fram så mycket är denna:Jag tror inte det är mer avancerat än att anledningen till att det är dyrare att köpa i butik är på grund av att de har mer personal än postordervarianten samt mindre omsättning. Mer personal och lägre omsättning implicerar höga kostnader i förhållande till intäkter. Ergo dyrare produkter. Att påstå att de "lurar" kunder är att ta i.
*edit*
I stället för att skälla på de som inte handlar på nätet borde man glädjas åt att det motverkar monopolbildningar och skapar mer jobb. Ur ett samhällsperspektiv är "andreassofus" en hjälte som sänker arbetslöshet och bidrar på så sätt till minskad brottslighet.
andreassofus FTW!
EB Games kan självklart vara en bra butik för en viss grupp människor (du nämnde till exempel att de ligger nära dig, och har du mycket pengar och lite tid så visst), dock är ett viktigt ord INFORMATION. De flesta människor som handlar på EB Games känner antagligen inte till att det finns betydligt billigare platser att handla på. EB Games position på marknaden bör stå i relation till människors behov av dem, och i nuläget så är detta väldigt skevt (i mitt tycke).
Jag skäller absolut inte på de som inte handlar på nätet, men vad som är viktigt är att veta att det finns betydligt billigare ställen att handla på, och personligen föredrar jag alltid ett billigare pris. Och givetvis så krävs det även personal i länken som krävs då man handlar ett spel på nätet, tills det att det har fraktats hem till mig. Man behöver ingen butikspersonal men detta tas igen via andra stationer som nu tillförs, till exempel blir det högre tryck på Posten, tull, etc. Jag skapar genom internethandel större jobbutbud för brevbärare
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 28 June 2008 - 14:53.
Postad 28 June 2008 - 14:52
Jag tror inte det är mer avancerat än att anledningen till att det är dyrare att köpa i butik är på grund av att de har mer personal än postordervarianten samt mindre omsättning. Mer personal och lägre omsättning implicerar höga kostnader i förhållande till intäkter. Ergo dyrare produkter. Att påstå att de "lurar" kunder är att ta i.
*edit*
andreassofus FTW!
WOHO ja är en hjälte,, nu MÅSTE ja ju bara fortsätta att handla på EB games
Postad 28 June 2008 - 15:49
Postad 28 June 2008 - 16:06
Hm, minns verkligen inte när jag senast köpte ett spel i Sverige. Ser ingen mening med att gör det när jag kan importera till ett bättre pris
vad händer med Sverige tror du om alla skulle börja importera allting?
nu har jag förresten gjort ett kap,, har precis beställt Top spin 3 på gameshop för 498kr inkl. frakt
på EB kommer spelet kosta 629kr
ja e inte den som är den
Postad 28 June 2008 - 16:11
Se där!nu har jag förresten gjort ett kap,, har precis beställt Top spin 3 på gameshop för 498kr inkl. frakt
på EB kommer spelet kosta 629kr
ja e inte den som är den
Postad 28 June 2008 - 16:20
Beställde ett nytt på nätet för 429...
Annars går jag och lootar i Games 3 för 2 hörna ibland...
Postad 28 June 2008 - 17:11
... men detta tas igen via andra stationer som nu tillförs, till exempel blir det högre tryck på Posten, tull, etc. Jag skapar genom internethandel större jobbutbud för brevbärare
Vi är alla hjältar!
Hemmabiofreaks FTW!
*edit*
Allvarligt talat så betalar jag aldrig 700 kr för ett nytt spel heller. Jag kan vänta tre dagar utan problem. Däremot kan jag tänka mig att köpa en konsol i butik för att enkelt kunna få service på plats om något krånglar.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 June 2008 - 20:06.
Postad 28 June 2008 - 20:58
Postad 28 June 2008 - 21:09
Orka bekymra sig om sånt bara jag får mina spel billigt (och vanligtvis även fortare iom att USA brukar få releaserna tidigare) XDvad händer med Sverige tror du om alla skulle börja importera allting?
Låtsas lägga en beställning så får du annars reda på detHur mycket brukar frakten gå på om man beställar 1-2 spel ifrån Videogameplus?
Redigerat av ConraDargo, 28 June 2008 - 21:09.
Postad 28 June 2008 - 23:16
Så här stod det längst ner precis innan man skulle acceptera köpet:Jag la en order därifrån igår jag behövde inte faxa något! bara knappa in mitt visa kortnr. Hmm
Var läste du det?
"For the customers that live outside the USA & UK, you agree to fax a copy of the front and back of your credit card and also a copy of the credit card statement with the credit card holders name and address displayed."
Postad 29 June 2008 - 05:07
sem har vi i Sverige någonting som kallas moms,
trångsynta små stackare som sitter på forum och pratar illa om spelaffärer för att dom lever på bidrag är patetiskt.
Redigerat av Unregistered09b4362c, 29 June 2008 - 05:09.
Postad 29 June 2008 - 06:37
Tur att du är så otroligt bra då när vi andra är trångsynta stackare
Tycker du borde tänka på hur du skriver dina inlägg/Linus
Redigerat av moparman, 29 June 2008 - 06:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
53 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?