Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som köper spel på EB games elelr Game? Varför?

73 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 27 June 2008 - 16:16

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
ja varför köpa spel där? Rena ockerpriserna!! 700 kr för ett nytt PS3 spel!! Skämt! Så kan man köpa på nätet samma spel för 380-400 kr!! Fattar inte varför det ska vara så dyrt! Vet att man får lämna tillbaka spelet och det andra men det e det ju knappast värt! Blir så lack!

Postad 27 June 2008 - 16:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
köper bara där i absoluta nödfall om ja inte klarar att vänta över en helg tex....sällan nya spel till ps3 å 360 är billigare än 500 spänn + frakt....då är de inte sååå stor skillnad om man är riktigt sugen :-)

Postad 27 June 2008 - 17:19

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
movietyme.com och några andra icke svenska siter kostar nya spel 380-400kr inkl frakt!

Postad 27 June 2008 - 18:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ahh...movietyme verkar ha riktigt bra priser :(

Postad 27 June 2008 - 19:01

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
mm testar dom nu och skickar efter Battlefield. hmm 699 mot 384! Ingen match hehe.

Postad 27 June 2008 - 19:07

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Jag har länge undrat hur dom butikerna går runt. Men tydligen finns det ju folk som betalar 700:- för ett spel.

Postad 27 June 2008 - 19:39

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Riktigt intressanta priser där hos movietyme. Någon som beställt därifrån tidigare som kan bekräfta om allt går smidigt till?

Gurra101: Vad gick frakten på?

Postad 27 June 2008 - 19:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja köper alla mina spel på EB games,, orkar inte vänta flera dagar ,, vill ja ha ett spel vill ja börja spela med en gång,, sen får man väl inget helt nytt spel för 3-400kr på nätet heller?

Postad 27 June 2008 - 19:50

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Köper mina från Yesasia och andra web butiker. Har nog aldrig betalat över 400 SEK och det är bara nya

Postad 27 June 2008 - 20:28

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

ja köper alla mina spel på EB games,, orkar inte vänta flera dagar ,, vill ja ha ett spel vill ja börja spela med en gång,, sen får man väl inget helt nytt spel för 3-400kr på nätet heller?

Nä för sånna som du inte har koll tydligen. Helt nytt och nyutkomna spel kostar ca 380kr med frakt!

Gratis frakt Från movietyme.com.

Redigerat av Gurra101, 27 June 2008 - 20:32.

Postad 27 June 2008 - 20:55

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Jag köpte "Everybody´s Golf" PS3 på EB Games i onsdags. Behövde bli av med ett presentkort och två spel så det var helt acceptabelt. Ville dessutom inte vänta en endaste extra dag då jag är på semester :(

Men, aldrig mer. (Om det inte är några specialerbjudanden á la GTAIV)

Postad 27 June 2008 - 21:03

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Samma här. Om jag får presentkort, aldrig annars. En anledning jag skulle kunna fatta annars är att de ju har begagnade spel.

(iofs kostar de begagnade spelen som nya på andra ställen)

Postad 27 June 2008 - 21:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Nä för sånna som du inte har koll tydligen. Helt nytt och nyutkomna spel kostar ca 380kr med frakt!

Gratis frakt Från movietyme.com.

nä precis, du har rätt,, ja har ingen koll, därför köper ja på bästa närmaste ställe,, betalar gärna 700kr för ett bra spel,, ja har fruktansvärt mycke pengar oxå så de e inga problem :( sen stöder ja mer än gärna den enda kedjan som man kan spela ett spel i tio dagar och sedan lämna tillbaka de utan problem plus att ja mer än gärna stöder dom lokala affärerna så dom slipper gå i konkurs,, sen e de väldigt trevligt att kunna gå in i en affär och prata me ddom dom jobbar där,, DÄRFÖR köper ja mina spel på EB games...

Postad 27 June 2008 - 21:27

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

nä precis, du har rätt,, ja har ingen koll, därför köper ja på bästa närmaste ställe,, betalar gärna 700kr för ett bra spel,, ja har fruktansvärt mycke pengar oxå så de e inga problem ;) sen stöder ja mer än gärna den enda kedjan som man kan spela ett spel i tio dagar och sedan lämna tillbaka de utan problem plus att ja mer än gärna stöder dom lokala affärerna så dom slipper gå i konkurs,, sen e de väldigt trevligt att kunna gå in i en affär och prata me ddom dom jobbar där,, DÄRFÖR köper ja mina spel på EB games...

Det va ju fint av dig :( Dom tänker säkert på dig med när ägarna går skrattandes till banken :D

Nä men allvarligt rena dyngpriserna!!

Redigerat av Gurra101, 27 June 2008 - 21:29.

Postad 27 June 2008 - 21:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det va ju fint av dig :( Dom tänker säkert på dig med när ägarna går skrattandes till banken :D

Nä men allvarligt rena dyngpriserna!! en "vanlig" butik som elgiganten säljer dom flesta spelen för 500kr varför ska dom vara 200kr dyrare! Och dom handlar ju bara med spel. Så jag tror inte elgiganten köper in större volymer spel än dom. (men vet inte).

'så klart dom e nöjda efter att ja har köpt en vara,, vilken affär blir inte de? har kollat priserna på elgiganten där ja bor ,, karlstad är närmaste elgiganten för mig och där är dom dyrare än eb, dom tar fortfarande typ 500kr fö motorstorm där,, men nu finns de ju lite tips på billiga ställen på internet i den här tråden,, ska se vad dom spelen ja vill ha kostar,, gör ju ingenting o spara en slant till öl till exempel ;)

Postad 27 June 2008 - 21:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag köpte GT:p på ebgames eftersom jag ville ha det asap, hinner inte åka in till webhallen eller så när man ska börja jobba kl 13, köpte även mgs4 med inbyteserbjudandet...

Postad 27 June 2008 - 21:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är sjuka priser.....Spelar ingen roll om ja så hade mycket pengar..
varför ska man gynna dom som tar ut ockerpriser?

Chatta me folk som gillar spel gör jag gratis :(

Edit
Men vist i vissa fall som före en helg och om det är storhelg så kan de va värt nån 100 mer å få de direkt

Redigerat av moparman, 27 June 2008 - 21:34.

Postad 27 June 2008 - 21:40

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Men va jobbiga Movietyme var. Man var ju tvungen att faxa in kreditkortet och nåt annat papper. Vem fan har en fax?!

Finns det någon annan billig utländsk butik som inte är lika jobbig?

Postad 27 June 2008 - 21:46

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Videogamesplus.ca är mycket bra, tar fyra dagar att få spelet och ingen risk för tull. Sen har jag köpt det mesta på ebay.com =)

Postad 27 June 2008 - 21:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Va f*n....Det var B ..
Då går den sidan bort

Postad 27 June 2008 - 22:05

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
EB games känns som ett ställe som föräldrar utan den minsta aning om vad det är för spel eller vad det kostar i alla andra affärer handlar på, har man någorlunda koll på tvspel förstår man att de tar överpriser. Enda gångena jag sätter min fot där är om de har någon bytesdeal. Finns ingen anlednig att betala 2-300.- mer för ett spel.

/Genis

Redigerat av genstruktur, 27 June 2008 - 22:06.

Postad 28 June 2008 - 05:54

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
brukar handla på game elle vad det heter, lite dyrt är det onekligen men eftersom jag typ köper max ett spel varannan månad så gör det inte så mycket, sen är det som någon sagt ovan trevligt att stå och snacka lite skit.

men jag ska nog kolla in lite websidor, verkar vara redigt mycket billigare där.

Postad 28 June 2008 - 09:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Men va jobbiga Movietyme var. Man var ju tvungen att faxa in kreditkortet och nåt annat papper. Vem fan har en fax?!

Finns det någon annan billig utländsk butik som inte är lika jobbig?

Jag la en order därifrån igår jag behövde inte faxa något! bara knappa in mitt visa kortnr. Hmm

Var läste du det?

Redigerat av Gurra101, 28 June 2008 - 10:05.

Postad 28 June 2008 - 10:04

Arslan G
  • Arslan G
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Köpte ett spel igår på rea för 47 kr (nytt)på EB

Redigerat av Arslan G, 28 June 2008 - 10:04.

Postad 28 June 2008 - 10:14

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Köpte ett spel igår på rea för 47 kr (nytt)på EB

Och vilket spel vad det och till vilken konsoll?

Postad 28 June 2008 - 10:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig att handla i en lokal butik. Jag vill att det ska gå snabbt och smidigt om jag får problem med varan att få den utbytt. Det handlar väl egentligen om en ratio mellan pengar och tid? Jag har mer pengar än tid så snabbaste och smidigaste alternativet väljer jag. När jag var 16 år gammal hade jag nog valt det billigare alternativet, då hade jag massor av tid, men lite pengar.

Funderar på att köpa en PS3 och vill gärna ha den regionsfri så då måste jag nog vända mig till nån nätbutik...

Postad 28 June 2008 - 10:28

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Snabbaste alternativet måste ju bara vara nätbutik......alltid!

Postad 28 June 2008 - 10:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Snabbaste alternativet måste ju bara vara nätbutik......alltid!

Jag bor tio minuter från en EB Games ...

Postad 28 June 2008 - 11:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag köper antingen på Play eller på Webhallen. Webhallen ligger tio minuter från jobbet så det är inga problem att ramla din där efter jobbet.

EB Games befattar jag mig inte med, dyrt, dålig service och du får inget för dina spel! Bättre att sälja på Tradera i så fall.

Postad 28 June 2008 - 12:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag köper antingen på Play eller på Webhallen. Webhallen ligger tio minuter från jobbet så det är inga problem att ramla din där efter jobbet.

EB Games befattar jag mig inte med, dyrt, dålig service och du får inget för dina spel! Bättre att sälja på Tradera i så fall.

Att det skulle vara dålig service på EB Games är väl att generalisera å det grövsta?
Personalen i butiken är väl avgörande och det är inte samma personal i alla butiker?

Däremot verkar majoriteten av de presumtiva kunderna i butikerna lukta illa. Jag har varit i fem olika EB Games butiker och i alla luktade det svett. :P

Postad 28 June 2008 - 13:13

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Men jag tror inte att det är någon skillnad på spel, hemelktronik, vitvaror eller annat som går att köpa både i butik och på nätet. Jag har flera vänner som köper sina ex. ljudsystem, hdmi-kablar, filmer, spel, tv-apparater.. rubbet i butik. Själv tycker jag halva nöjet är borta då!

Jag skulle aldrig köpa en HDMI-kabel i butik så länge fynda säljer supra, min tv blev 5000 kr billigare på nätet än i en fysisk butik, jag kan dessutom vara säker på att få det senaste!

Mina vänners elektronikköp:
Steg 1: Hmm ska vi ha ett nytt ljudsystem.. vi åker in till OnOff..
Steg 2: Äh vi slår till på det här.. högtalarna var stora.. och det finns ju HDMI då är det HD! :S
Steg 3: Chrissofsweden kommer och svär... det där finns ju på nätet för 3000 spänn mindre!! Dessutom är det den nya modellen som är så mycket billigare!

Chrissofswedens elektronikköp:
Steg 1: Vad vill jag ha.. nya högtalare! Men vilken kvalité..?
Steg 2: B&W 603, Canton 409.. hmm.. fått bra omdömen..!
Steg 3: Kollar på omdömen igen.. drömmer mig bort med hjälp av lite bilder..
Steg 4: Nya kablar? Yes.. nya kablar blir det..
Steg 5: OJ vilket bra pris jag kan få på B&W 603.. hmm men då är ju nya kablar ett måste..
Steg 6: Ahhhhh vilka fina bilder.. och kolla älskling på omdömena! :P
Steg 7: Oj här var det fri frakt om jag beställer imorn..
Steg 8: Fast fasiken RS8:orna ser ju jäkligt läckra ut och enligt omdömena spelar dom rätt varmt.. passar ju mig!
Steg 9: Hmm.. åååh kan inte sova.. hur ska jag göra.. jag köper en film på marknaden (minhembio) för att stilla hungern lite.. 110 kr för en bd film.. nice!
Steg 10: YES!! RS8 har ju ett oslagbart pris nu.. men företaget som säljer är inte speciellt bra.. det blir nog ett par B&W 603 i alla fall.. har dom en center också..? Yes! BESTÄLLT!

Det finns ju så mycket mer nöje än att bara gå in i en butik, kolla lite, spela nyfiken och peka sen punga..
Samma är det när jag köper spel.. även om det är lite mildare.. men nu senast var jag sugen på RS Vegas 2.. höll ut och vips 299:- köp nu på tradera. Klart och "betart" ;)

Ville ha en till gitarr till GH3.. köpte två plus ett spel.. sålde den extra gitarren och spelet separat.. gitarren kostade mig då 210 kr B)

:P

Men för att prata om EB och GAME så nej, varför kasta ut mer pengar än man behöver? Finns inte en enda sak i världen som kan få mig att betala så mycket mer. Spelar ingen roll om det är ett litet företag på bygden.. då har dom helt enkelt satsat på fel branch.. Som företagare så kan man trots allt inte hoppas på välgörenhet.. Jag kan tycka det är rent respektlöst att betala mer än man behöver. Har man så jäkla mycket pengar så köp då det billigaste och skänk mellanskillnaden till rädda barnen, eller räddningstjänsten!

/Christian

Redigerat av Unregistered1331, 28 June 2008 - 13:20.

Postad 28 June 2008 - 13:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja för skänker man mellanskillnaden som blir kanske 150kr till rädda barnen så går ju pengarna till dom och inte till nån fet kontorsgubbe som sitter o njuter för att han ytterligare har fått en resa till afrika gratis,, nej skänka pengar till sån skit är nog de sista ja gör.

fortsätter nog att skänka pengar till EB games istället :P

Postad 28 June 2008 - 14:18

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

ja för skänker man mellanskillnaden som blir kanske 150kr till rädda barnen så går ju pengarna till dom och inte till nån fet kontorsgubbe som sitter o njuter för att han ytterligare har fått en resa till afrika gratis,, nej skänka pengar till sån skit är nog de sista ja gör.

fortsätter nog att skänka pengar till EB games istället :P

Skön syn på livet du har. Om du verkligen skulle vilja ge pengar till välgörenhet så kan du med ganska liten ansträgning se till att pengarna verkligen hamnar där du vill. Dessutom, även om det finns en chans att en del av pengarna försvinner på vägen, är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
Du säger att du har väldigt mycket pengar, man du bör också veta att man blir inte rik på de pengar man tjänar, man blir rik på de pengar man inte gör av med. Nu rör det sig ju om ganska små summor, men såna här saker ska egentligen vara principsaker. Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.

Jaja, enough rambling B).

Postad 28 June 2008 - 14:20

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Skön syn på livet du har. Om du verkligen skulle vilja ge pengar till välgörenhet så kan du med ganska liten ansträgning se till att pengarna verkligen hamnar där du vill. Dessutom, även om det finns en chans att en del av pengarna försvinner på vägen, är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
Du säger att du har väldigt mycket pengar, man du bör också veta att man blir inte rik på de pengar man tjänar, man blir rik på de pengar man inte gör av med. Nu rör det sig ju om ganska små summor, men såna här saker ska egentligen vara principsaker. Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.

Jaja, enough rambling :P.

Word! B)

Btw så här drar jag mitt strå till stacken.. när jag köpt något till ett lågt pris ;)

Bifogad fil  firefighter.JPG   69.71K   0 Antal nerladdningar

/Christian

Redigerat av Unregistered1331, 28 June 2008 - 14:25.

Postad 28 June 2008 - 14:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jaja, enough rambling :P.

skojade mest när ja sa de där B)

ska faktiskt kolla upp lite stätten på internet för o se om de finns billigare ställen,, skadar ju inte att spara lte pengar

Postad 28 June 2008 - 14:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

... är det inte fortfarande bättre än att slänga dem på ett sketet företag som lurar kunder med överpriser?
... Man ska inte betala mer än nödvändigt, stöd de företag som tar humana priser snarare än de som tar inhumana.

Jag tror inte det är mer avancerat än att anledningen till att det är dyrare att köpa i butik är på grund av att de har mer personal än postordervarianten samt mindre omsättning. Mer personal och lägre omsättning implicerar höga kostnader i förhållande till intäkter. Ergo dyrare produkter. Att påstå att de "lurar" kunder är att ta i.

*edit*
I stället för att skälla på de som inte handlar på nätet borde man glädjas åt att det motverkar monopolbildningar och skapar mer jobb. Ur ett samhällsperspektiv är "andreassofus" en hjälte som sänker arbetslöshet och bidrar på så sätt till minskad brottslighet.

andreassofus FTW!

:-P

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 June 2008 - 14:33.

Postad 28 June 2008 - 14:43

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tycker inte alltid EB games är dyrast. Ofta ja, men inte alltid. Man kan hitta fynd eller OK priser där ibland. En sak är klart. Jag betalar inga 700 för nya spel. Var lite sugen på nya Battlefield idag men 699 är ju saftigt. Kollade förbi Onoff och där kostar den 649 i butik. Frågan är om jag vill spela idag eller om jag kan vänta tills på måndag iom att jag beställer på internet idag. Är ju inte precis ledig i veckan. Vädret är lite dåligt idag och frugan borta. Kan jag vänta? :P

För mig handlar det mer om tillfälle än princip. Ibland vill jag byta in och orkar inte fixa med tradera osv då går jag direkt till EB och byter in 2 spel till nytt spel. Dyrare kanske men bekvämare.

Postad 28 June 2008 - 14:52

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag tror inte det är mer avancerat än att anledningen till att det är dyrare att köpa i butik är på grund av att de har mer personal än postordervarianten samt mindre omsättning. Mer personal och lägre omsättning implicerar höga kostnader i förhållande till intäkter. Ergo dyrare produkter. Att påstå att de "lurar" kunder är att ta i.

*edit*
I stället för att skälla på de som inte handlar på nätet borde man glädjas åt att det motverkar monopolbildningar och skapar mer jobb. Ur ett samhällsperspektiv är "andreassofus" en hjälte som sänker arbetslöshet och bidrar på så sätt till minskad brottslighet.

andreassofus FTW!

Haha, du har såklart en poäng men min huvudsakliga poäng som dock inte kom fram så mycket är denna:
EB Games kan självklart vara en bra butik för en viss grupp människor (du nämnde till exempel att de ligger nära dig, och har du mycket pengar och lite tid så visst), dock är ett viktigt ord INFORMATION. De flesta människor som handlar på EB Games känner antagligen inte till att det finns betydligt billigare platser att handla på. EB Games position på marknaden bör stå i relation till människors behov av dem, och i nuläget så är detta väldigt skevt (i mitt tycke).
Jag skäller absolut inte på de som inte handlar på nätet, men vad som är viktigt är att veta att det finns betydligt billigare ställen att handla på, och personligen föredrar jag alltid ett billigare pris. Och givetvis så krävs det även personal i länken som krävs då man handlar ett spel på nätet, tills det att det har fraktats hem till mig. Man behöver ingen butikspersonal men detta tas igen via andra stationer som nu tillförs, till exempel blir det högre tryck på Posten, tull, etc. Jag skapar genom internethandel större jobbutbud för brevbärare :P

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 28 June 2008 - 14:53.

Postad 28 June 2008 - 14:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

*edit*

andreassofus FTW!

WOHO ja är en hjälte,, nu MÅSTE ja ju bara fortsätta att handla på EB games :P

Postad 28 June 2008 - 15:49

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Hm, minns verkligen inte när jag senast köpte ett spel i Sverige. Ser ingen mening med att gör det när jag kan importera till ett bättre pris :P

Postad 28 June 2008 - 16:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Hm, minns verkligen inte när jag senast köpte ett spel i Sverige. Ser ingen mening med att gör det när jag kan importera till ett bättre pris :P

vad händer med Sverige tror du om alla skulle börja importera allting?

nu har jag förresten gjort ett kap,, har precis beställt Top spin 3 på gameshop för 498kr inkl. frakt
på EB kommer spelet kosta 629kr

ja e inte den som är den B)

Postad 28 June 2008 - 16:11

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

nu har jag förresten gjort ett kap,, har precis beställt Top spin 3 på gameshop för 498kr inkl. frakt
på EB kommer spelet kosta 629kr

ja e inte den som är den :P

Se där! B)

Postad 28 June 2008 - 16:20

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Var inne på EB-games för nån vecka sedan, men deras priser verkade sakna verklighetsanknytning... 699 för Aot, 599 Beg...
Beställde ett nytt på nätet för 429...

Annars går jag och lootar i Games 3 för 2 hörna ibland...

Postad 28 June 2008 - 17:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

... men detta tas igen via andra stationer som nu tillförs, till exempel blir det högre tryck på Posten, tull, etc. Jag skapar genom internethandel större jobbutbud för brevbärare B)

Vi är alla hjältar!

Hemmabiofreaks FTW!

:P

*edit*
Allvarligt talat så betalar jag aldrig 700 kr för ett nytt spel heller. Jag kan vänta tre dagar utan problem. Däremot kan jag tänka mig att köpa en konsol i butik för att enkelt kunna få service på plats om något krånglar.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 June 2008 - 20:06.

Postad 28 June 2008 - 20:58

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hur mycket brukar frakten gå på om man beställar 1-2 spel ifrån Videogameplus?

Postad 28 June 2008 - 21:09

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

vad händer med Sverige tror du om alla skulle börja importera allting?

Orka bekymra sig om sånt bara jag får mina spel billigt (och vanligtvis även fortare iom att USA brukar få releaserna tidigare) XD

Hur mycket brukar frakten gå på om man beställar 1-2 spel ifrån Videogameplus?

Låtsas lägga en beställning så får du annars reda på det :P

Redigerat av ConraDargo, 28 June 2008 - 21:09.

Postad 28 June 2008 - 21:13

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Blev 45kr per spel, Bf:bc gick på 400kr så det kanske får bli ett köp.

Postad 28 June 2008 - 23:16

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Jag la en order därifrån igår jag behövde inte faxa något! bara knappa in mitt visa kortnr. Hmm

Var läste du det?

Så här stod det längst ner precis innan man skulle acceptera köpet:
"For the customers that live outside the USA & UK, you agree to fax a copy of the front and back of your credit card and also a copy of the credit card statement with the credit card holders name and address displayed."

Postad 29 June 2008 - 05:07

Unregistered09b4362c
  • Unregistered09b4362c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
finns fler än ni (gamers) som köper spel på EBgames, så som familjer som ska köpa spel till någon dotter eller son och behöver rådgivning på vägen. expertis kostar också.

sem har vi i Sverige någonting som kallas moms,

trångsynta små stackare som sitter på forum och pratar illa om spelaffärer för att dom lever på bidrag är patetiskt.

Redigerat av Unregistered09b4362c, 29 June 2008 - 05:09.

Postad 29 June 2008 - 06:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
andY0ne

Tur att du är så otroligt bra då när vi andra är trångsynta stackare :P

Tycker du borde tänka på hur du skriver dina inlägg/Linus

Redigerat av moparman, 29 June 2008 - 06:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.